Dienstregelingen SRE 2015

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door huibf »

wilvanstrijp schreef:Wanneer gaan er nieuwe bus voertuigen komen?
En wat heeft de SRE bepaalt?
Want?
Consessie loopt nog tot eind 2016. Bussen zijn nog ok.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

Ik heb het aantal reizigers van de richting Gemert naar Eindhoven onderschat in de ochtend. Zover ik kan opmaken rijden in Beek en Donk vanaf 7:24 vier gelede bussen in een tien minutendienst (ook op de 122) en nog mag je blij zijn als je in Beek en Donk nog een zitplaats vindt. En dan komt er om 7:58 ook nog een versterkende touringcar.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

Een vraag uit de dorpsquiz, kenners van het gebied zullen weten waarom ik ga :') : Hoe laat vertrekt er vanaf bushalte REGT de laatste bus 461 naar Eindhoven.

:') :') :')

Ik mag hopen dat het een bewuste instinker is. Anders ga ik klagen dat wij de vraag toch JUIST hebben beantwoord.

Of is het een voorloper voor things to come :shock:
"Een touringcar is geen bus"
MrEmiel
Berichten: 140
Lid geworden op: wo 15 jan 2014, 20:49

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door MrEmiel »

Niet toch, die brengt je niet verder dan t havenplein in Helmond.

Stopt er überhaupt een bus naar Eindhoven op die halte?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Hainje »

Dat is nu net de grap. Lijn 461 rijdt van Helmond naar Beek en Donk, deze komt nog niet een beetje in de buurt van Eindhoven. :p
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

Exactly :') Ik wacht erop dat de antwoorden online komen, dan kan ik zien of ze gewoon dom waren of dat het een strikvraag was. Dat laatste zou goed kunnen. Want er was ook een vraag bij een punt "hoeveel bomen staan er OP het pad". Naast het pad stonden schijnbaar iets van 61 bomen, op het pad geen enkele".

Wat betreft de sneeuw: ze mogen busstation Eindhoven volgend jaar wel wat beter aanpakken, niet die sneeuw schuiven op het stuk waar je vanaf de overkapping naar de perrons loopt. Ook zouden (in samenwerking met NS) het gehele wachtstuk rustig mogen vegen.

En kunnen er geen overeenkomsten met gemeentes worden gesloten om de voetpaden naar drukke bushaltes sneeuwvrij te maken? Er zouden nu genoeg werkkrachten moeten zijn die tegenprestaties voor uitkering moeten leveren. Ik ben vanochtend bijna op mijn bakkes gegaan vlak voor het bushokje op de Lieshoutseweg in Beek en Donk. Als de bushalte niet zo ver van mijn huis lag, dan zou ik zaterdag nog zelf met sneeuwschop en bezem daarheen zijn gegaan en (uit eigen belang, zo altruïstisch ben ik nu ook weer niet) het pad vrijgemaakt hebben.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Hainje »

fogeltje schreef:Wat betreft de sneeuw: ze mogen busstation Eindhoven volgend jaar wel wat beter aanpakken, niet die sneeuw schuiven op het stuk waar je vanaf de overkapping naar de perrons loopt. Ook zouden (in samenwerking met NS) het gehele wachtstuk rustig mogen vegen.
Staat mij bij dat het station er in 2013 ook zo uit zag nadat er sneeuw gevallen was. Je zou toch zeggen dat ze anno 2014 hier wel wat meer aandacht aan kunnen besteden en alles gewoon helemaal schoon kunnen vegen. Het is niet een of andere plattelandshalte in Noord-Oost Groningen ofzo.
fogeltje schreef:En kunnen er geen overeenkomsten met gemeentes worden gesloten om de voetpaden naar drukke bushaltes sneeuwvrij te maken?
Dien het in bij het SRE zou ik zeggen. Want hoewel het SRE over een paar dagen juridisch gezien niet meer bestaat, blijven de gemeentes wel in die zin samenwerken. Dus het lijkt mij dat als je het daar indient, het gelijk bij alle betrokken gemeentes ingediend is.
fogeltje schreef:Ik ben vanochtend bijna op mijn bakkes gegaan vlak voor het bushokje op de Lieshoutseweg in Beek en Donk.
YouTube-linkje plz. Afbeelding
🍉
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

Het filmpje komt alleen op BusTube :6
"Een touringcar is geen bus"
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door huibf »

Ik zal het binnenkort nog eens melden, zeker op neckerspoel is dat een kleine moeite.
Tijdens het stilleggen van het OV om 10.00 is het busstation geveegd, klaarblijkelijk alleen de rijbanen en de perrons. Maar net niet het stuk tussen dak en wegrand.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door huibf »

Vanaf 2 februari gaat er een nieuwe lijn rijden over het TUE terrein. Het wordt een ringlijn.
Er komen vier (nieuwe) halten op lijn 104.

Eindhoven, Laplaceplein
Eindhoven, De Lismortel
Eindhoven, De Rondom Oost
Eindhoven, De Rondom Zuid

Het betreft een pilot.
Weekends en feestdagen wordt er niet gereden.
Tijdens de vakantie wordt er WEL gereden m.u.v. een afwijkende zomervakantieperiode.
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Zugführer »

Waarom moet ik nou weer aan dit artikel denken? ;)
Maar hadden ze een bus te veel of zo? :mrgreen:
Studentenlijnen leveren doorgaans niet zo veel op toch?
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Somoht »

huibf schreef:Vanaf 2 februari gaat er een nieuwe lijn rijden over het TUE terrein. Het wordt een ringlijn.
Er komen vier (nieuwe) halten op lijn 104.

Eindhoven, Laplaceplein
Eindhoven, De Lismortel
Eindhoven, De Rondom Oost
Eindhoven, De Rondom Zuid

Het betreft een pilot.
Weekends en feestdagen wordt er niet gereden.
Tijdens de vakantie wordt er WEL gereden m.u.v. een afwijkende zomervakantieperiode.
Handig dat niemand die bus kan vinden straks... Staat niet in de databestanden en ook niet in het eergisteren geleverde bestand. Dus geen DRIS, geen reisplanner en geen 9292.
Is het bedoeling dat ie zo geheim blijft of moet ik even gaan emailen naar CXX? Staat wel op de website.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door huibf »

Dat duurt doorgaans even.
Overigens is het niet specifiek een studentenlijn.
Per april gaat iedereen betaald parkeren op de tue en is er geen vrijstelling meer.
Dus vandaar die buslijn...
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Zugführer »

Oke, ben benieuwd hoe het gaat lopen.
Iemand enig zicht op hoe de nieuwe lijn 415 het doet?
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Somoht »

huibf schreef:Dat duurt doorgaans even.
Overigens is het niet specifiek een studentenlijn.
Per april gaat iedereen betaald parkeren op de tue en is er geen vrijstelling meer.
Dus vandaar die buslijn...
Zover ik weet is het kwestie van toevoegen van deze lijn aan de export-filters gezien ie al op connexxion.nl staat. Ik zal dan eens emailen.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21340
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Meltrain »

Somoht schreef: Handig dat niemand die bus kan vinden straks...
Mensen die op connexxion.nl (of op dit forum) kijken wel. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door huibf »

Afbeelding
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door huibe »

Wow een hele buslijn omdat mensen te beroerd zijn om 10 minuten te lopen.......
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Zugführer »

Ach, het kost je maar 1 busje, en als het meer reizigers oplevert... waarom niet.
Maar ik moet eerst nog eens zien dat die reizigers gaan komen, als je zo dicht bij het station zit is lopen gewoon sneller dan 5 tot 15 minuten op de bus wachten
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

Maar wegen die extra reizigers op tegen de kosten voor die bus? Ik neem aan dat het een grote bus gaat worden? Op die korte afstand lijkt me dat niet rendabel.
"Een touringcar is geen bus"
Mr-W
Berichten: 3065
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Mr-W »

huibe schreef:Wow een hele buslijn omdat mensen te beroerd zijn om 10 minuten te lopen.......
Dat was ook mijn 1e reactie. Deze buslijn is in mijn ogen de onzinigste lijn van de regio Eindhoven. Betaald de TU Hermes voor deze lijn of wordt er OV-budget voor gebruikt ?

Waarom is er eigenlijk voor lijnnumer 104 gekozen ? Lijn 204 was beter geweest omdat het om een spitslijn gaat die ook in de vakanties rijdt. Wel netjes dat lijn 4 een 3e! versterkinglijn erbij krijgt :pos:
Hans
Berichten: 718
Lid geworden op: di 06 apr 2010, 20:43

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Hans »

Lang geleden, heel lang geleden reed er ook een bus over het TU terrein. Toen was dat geloof ik lijn 14.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door fogeltje »

In de dorpskrant stond gisteren een bericht dat Buurtbus Laarbeek een nieuw busje heeft ontvangen. Dit busje, ook een Sprinter, is onder andere schoner. Ook is het nu veel duidelijker dat het om een buurtbus gaat, want hij heeft boven in grote letters "Buurtbus" erop staan zoals het meestal gebruikelijk is. Mijn klacht in het verleden was al vaker dat het busje niet altijd snel als OV-busje opgemerkt wordt. Nu is dat wel. Ook schijnt het aantal reizigers met 50% te zijn toegenomen nadat vorig jaar in april de route gewijzigd werd. Positief nieuws.

Weet iemand waar dit busje vandaan komt? Nieuw busje? Of is het een busje dat ergens anders vandaan is doorgeschoven?

@Hans: die lijn 14, reed die exclusief dat rondje of zat er nog wat aangeplakt? Als het een lijn is die vanaf CS doorrijdt naar andere delen van de stad, dan valt er al wat meer voor te zeggen.
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door Zugführer »

Lijn 104 koppelen aan een stadslijn richting het westen of zuiden was inderdaad wellicht kansrijker geweest, dan heb je direct een verbinding TU - Centrum (of verder)
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Dienstregelingen SRE 2015

Bericht door CamilleKreemers »

Ik denk dat de wachttijd wel meevalt vanuit de trein. De bus gaat rond heel uur (en dan elk kwartier verder) naar het terrein. Juist door de korte afstand kan deze lijn veel opleveren als de reizigers uit de trein komen. Het instaptarief is dan hoog ten opzichte met de kilometerinkomsten.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten