Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Karl »

Zo'n manager doet toch juist wel z'n vak? Hij moet ervoor zorgen dat de inkomsten bij het bedrijf terechtkomen en dat de ellende wordt afgewenteld.
Het is een spectrum.
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door datm »

Ik denk dat velen het werk van een manager onderschatten. Mijn manager/leidinggevende geeft de leiding aan 70 chauffeurs en staat 24/7 paraat om problemen op te lossen. Ik doe het hem niet na.
huibf
Donateur
Berichten: 4101
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

Karl schreef:Zo'n manager doet toch juist wel z'n vak? Hij moet ervoor zorgen dat de inkomsten bij het bedrijf terechtkomen en dat de ellende wordt afgewenteld.
Volgensmij hoor je ook naar de klant te luisteren. Probleem is echter de de klant van het ov bedrijf de concessieverlener is. De reiziger is in deze een verstoring en moet worden verholpen... maar volgensmij is dat dan niet dat je ze laat staan.

Overigens 2 bussen zijn altijd duurder dan 1 geleed. In de oude veolia concessies. Dat beetje extra brandstof zijn de kosten niet.
We zullen zien. Maar x procent mag extra inzet zijn, toevoegen aan de dienst mag, maar wel conform huisstijl.

Ik weet niet hoeveel geleed in in SRE rijdt maar dit spul afschaffen in de volgende concessie zou vreem zijn.
zone2000
Berichten: 523
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door zone2000 »

De reiziger is in deze een verstoring en moet worden verholpen... maar volgensmij is dat dan niet dat je ze laat staan.
de regels zijn duidelijk, T 100 = geen staanplaatsen. melding doorgeven aan de verkeersleiding en die kan dan beslissen of er nog een reserve achteraan sturen.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door nvdw »

In aanvulling op deze discussie en mijn eerdere plempsel: ik werd in Sleeuwijk opgewacht door een 15 meter-Volvo van TCR. Kon dus uit Hank vertrekken met nog een paar plaatsen over.

In Breda is het in de ochtend nu een regenboog van versterkingsbussen. Grijze ex-Connexxion Volvo, blauwe korte Syntus-Ambassador...
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door mijack1985 »

Paradijs dus voor bus spotters dan, al die versterkingsbussen. Ik wist trouwens niet dat die ex interliners van CXX al verkocht waren
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door SLToilet »

nvdw schreef:In aanvulling op deze discussie en mijn eerdere plempsel: ik werd in Sleeuwijk opgewacht door een 15 meter-Volvo van TCR. Kon dus uit Hank vertrekken met nog een paar plaatsen over.

In Breda is het in de ochtend nu een regenboog van versterkingsbussen. Grijze ex-Connexxion Volvo, blauwe korte Syntus-Ambassador...
En een gele gelede en een paarse bus van TCR voor de dienst naar Avans, die Volvo die je noemt van TCR voor de Brabantliner en ook nog een R-net-Volvo van Arriva uit ZHN, wederom voor Avans. Vanmorgen had nagenoeg iedereen in de bus (om 8:35) zitplaats, op een paar Vlaszak-opstappers na. De huidige versterking is, behalve voor mensen die van strakke regelingen en werkende validators houden, een ware hemel.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Etienne »

Wat bedoel je precies met R-net in deze context. Bij mijn weten is de enige R-netbus in Brabant de ex EBS 4009, alle overige Volansbussen zijn ook van het type Volvo8900.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door gliderfighter »

In Den Bosch reed ook een Amba met een en al reclame van een twentse websitebouwer. Er stond Extra Rit bovenin.
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

gliderfighter schreef:In Den Bosch reed ook een Amba met een en al reclame van een twentse websitebouwer. Er stond Extra Rit bovenin.
Dat klopt :D maar er staat Extra Dienst
Afbeelding
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door gliderfighter »

Voor mij is dat hetzelfde, hij rijdt iig extra.

Ik zag trouwens dat op kruispunten en rotondes van Lijn 13 in Rosmalen, er ook kleine pijltjes zijn opgehangen zodat de chauffeur weet waar hij links of rechts moet gaan.
Hebben ze goed gedaan, misschien wat eerder gemogen.
Springer
Berichten: 61
Lid geworden op: do 18 sep 2014, 21:45

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Springer »

Jasper073 schreef:
gliderfighter schreef:In Den Bosch reed ook een Amba met een en al reclame van een twentse websitebouwer. Er stond Extra Rit bovenin.
Dat klopt :D maar er staat Extra Dienst
Afbeelding
Huurt Arriva nu ook al Syntus in voor versterking? Dan moet de nood echt hoog zijn!
Mr-W
Berichten: 3054
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Mr-W »

Springer schreef:
Jasper073 schreef:
gliderfighter schreef:In Den Bosch reed ook een Amba met een en al reclame van een twentse websitebouwer. Er stond Extra Rit bovenin.
Dat klopt :D maar er staat Extra Dienst
Huurt Arriva nu ook al Syntus in voor versterking? Dan moet de nood echt hoog zijn!
De nood is erg hoog,TCR moet zelfs met chauffeur(s) uit Numansdorp rijden volgens @TCRgroep op twitter,hoorde in Tilburg ook geruchten dat TCR tijdelijk chauffeurs uit Middelburg moest plukken voor versterking :!:
Helaas loopt het ook in Oost-Brabant niet zo lekker.Vertragingen van +24 minuten op een kwartierdienst komen voor en achterblijvers door rituitval of te kleine bussen en chauffeurs uit West-Brabant kennen bovendien de weg nog niet doordat ze 13 lijnen in 3 dagen moeten leren en er onvoldoende navigatiesystemen aanwezig zijn.
Bovendien zijn de Volans Volvo 8900 zijn nog sloomer dan Amba's op de snelweg :shock: De voorganger 8700 kon tenminste 100/120 rijden....
Etienne schreef:Wat bedoel je precies met R-net in deze context. Bij mijn weten is de enige R-netbus in Brabant de ex EBS 4009, alle overige Volansbussen zijn ook van het type Volvo8900.
Zag dinsdag TCR Volvo 8700 rijden in Breda in paarse kleuren en Man Lion's City TU in het paars en Cxxgroen.
Springer
Berichten: 61
Lid geworden op: do 18 sep 2014, 21:45

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Springer »

Op Busfoto.nl staan een aantal foto's van versterkingsbussen van TCR. Lijkt wel of dat bedrijf echt alles wat vrij was overgespoten / geplakt heeft. Van de ex arriva citaro 1001 en ex Cxx MANnetjes tot aan een ex Hermes Alliance en oude 0 405'jes en Integro's...
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Springer schreef:Op Busfoto.nl staan een aantal foto's van versterkingsbussen van TCR. Lijkt wel of dat bedrijf echt alles wat vrij was overgespoten / geplakt heeft. Van de ex arriva citaro 1001 en ex Cxx MANnetjes tot aan een ex Hermes Alliance en oude 0 405'jes en Integro's...
Licht deja-vu gevoel krijg ik :P
Maar goed, als het maar rijdt en de mensen van A naar B kunnen reizen.
🍉
Etienne
Donateur
Berichten: 7909
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Etienne »

Het leeuwendeel van het materieel van TCR wat rood is, was eerder al rood geplakt/gespoten ten behoeve van versterking voor Veolia Transport. Alleen de MAN's van de 400-serie zijn ten behoeve van deze concessie rood gemaakt.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Er zijn ook veel problemen met het wisselen van dienst / ritten
Chauffeurs nemen de verkeerde bussen mee, zodat andere rit uit valt omdat niemand weet waar de bus is.
Ik hoorde gisteren van een toezicht houder op station dat ze al een bus kwijt zijn qua stad, omdat iemand niet goed keek
en een stad citea op streek mee nam :? maar dat ligt niet alleen aan de chauffeur staat ook niet goed op papier.
Gaat lekker zo :pos: hahahahaa en nog steeds geen 2de halte in Rosmalen op Lijn 3 qua de T.M.Kortenhorstlaan.
je kan er wel uitstappen, maar wil je vanuit daar weg gaat dus niet lukken de halte paal ontbreekt nog en ligt alleen een halte vloer hahahahaha
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3015
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door nvdw »

In het begin zal je altijd kronkels in de diensten tegenkomen die in de conceptfase niet eens opvallen. Dat is standaard.

Dat de stallingen nu in elkaars 'gebied' rijden is voor de exploitatie heel mooi, maar pas nadat duidelijk is wat het dienstenpakket per stalling wordt, kun je met lijninstructie beginnen. Voor de Veoliachauffeurs moet je dan nog afspraken maken met hun werkgever omdat die zijn personeel niet betaalt om nieuwe lijnen van de concurrent te gaan rijden.
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Rijden de stadsamba's in Den Bosch eigenlijk nog?
🍉
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Hainje schreef:Rijden de stadsamba's in Den Bosch eigenlijk nog?
Ja op de P+R Transferium lijnen 60, 70 & 80
omdat die een sensor onder de bus hebben zodat de paaltjes in de grond zakken.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Aha. Mooi! Dan ga ik morgen even richting Den Bosch.
Bedankt!
🍉
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door buschauffeur »

Jasper073 schreef:
Hainje schreef:Rijden de stadsamba's in Den Bosch eigenlijk nog?
Ja op de P+R Transferium lijnen 60, 70 & 80
omdat die een sensor onder de bus hebben zodat de paaltjes in de grond zakken.
Dus dat moeten per se die bussen zijn? En vallen die transferiumlijnen nog gewoon onder de dienstregeling van Arriva?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Ja, de Mercedessen rijden inmiddels in Tilburg, de 8000 & 8200-serie streekamba's rijden op diverse locaties in Brabant rond, dus dan blijft er niet veel over aangezien de sensoren nog niet onder de nieuwe bussen zitten.
🍉
Jasper073
Berichten: 795
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

buschauffeur schreef:
Jasper073 schreef:
Hainje schreef:Rijden de stadsamba's in Den Bosch eigenlijk nog?
Ja op de P+R Transferium lijnen 60, 70 & 80
omdat die een sensor onder de bus hebben zodat de paaltjes in de grond zakken.
Dus dat moeten per se die bussen zijn? En vallen die transferiumlijnen nog gewoon onder de dienstregeling van Arriva?

Ja onder de stad Citea's zitten nog geen sensors voor de paaltjes in het Centrum voor de P+R bussen.
als ze er onder zitten gaan de oude Amba's weg van de stad.
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Ik had besloten vandaag een uur eerder een bus uit Nijmegen te pakken. Helaas, de 99 ri Nijmegen die we tegen kwamen was een Volans-bus. Die had ik graag een keer uitgeprobeerd. Maar een gloednieuwe Citea (streek) was natuurlijk ook niet verkeerd *bus*
"Een touringcar is geen bus"
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten