Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
wouter15
Berichten: 1157
Lid geworden op: di 24 jan 2012, 23:57
Locatie: Woerden

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door wouter15 »

@datm: Dat betekent dus dat Connexxion al in heel Zeeland rijdt en dat ze in Zeeuws-Vlaanderen alleen nog met het materieel van Veolia rijden?
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Michael 1988 »

Pim-AllianceB95 schreef:Op dit moment rijdt volgens OV Radar voertuig 21020 op lijn 19...
Op dit moment rijdt volgens ovradar veolia nog in zeeuws-vlaanderen en kloppen meer dingen niet ;)
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Pim-AllianceB95 schreef:Op dit moment rijdt volgens OV Radar voertuig 21020 op lijn 19...
Ik weet het niet 100% zeker maar ik dacht dat 21020 een bus is van TCR. Dit is niet het busnummer maar het identificatie nummer van het volgsysteem wat er gebruikt wordt in die bus (Gebruikelijk is natuurlijk dat het identificatie nummer gelijk is aan het nummer van de bus).
wouter15 schreef:@datm: Dat betekent dus dat Connexxion al in heel Zeeland rijdt en dat ze in Zeeuws-Vlaanderen alleen nog met het materieel van Veolia rijden?
Ja klopt. De nieuwe dienstregeling gaat ook per 1 maart in, tot die tijd zal je in Zeeuws-Vlaanderen en in de rest van Zeeland nog niet veel merken van de nieuwe veranderingen. Connexxion heeft ook 2 miljoen euro extra gekregen om de huidige dienstregeling voor heel Zeeland incusief Zeeuws-Vlaanderen te laten rijden tot 1 maart. De Fast Ferries blijven nog tot 31 december in handen van Veolia.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Somoht »

Michael 1988 schreef:
Pim-AllianceB95 schreef:Op dit moment rijdt volgens OV Radar voertuig 21020 op lijn 19...
Op dit moment rijdt volgens ovradar veolia nog in zeeuws-vlaanderen en kloppen meer dingen niet ;)
Naja klopt wel want die voertuigen rijden onder de "DataOwnerCode" van Veolia. Is dus de datastroom van Veolia net als voor zondag.
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door ICE11 »

Is eigenlijk al bekend waar de Volvos van Veolia naartoe gaan, als ze in Zeeland niet meer gebruikt worden? Terug naar Limburg?
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Rdaalwil »

Neem aan dat Connexxion niks voor die Veolia bussen heeft betaald? Omdat Veolia en Connexxion onder 1 concern vallen. Kan het mis hebben hoor :p. Zit nu in de bus naar Terneuzen Hulst vanuit Goes, chauffeur heeft Connexxion kleding met Veolia jas aan! Lollige combi
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2838
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door ICE11 »

Net op facebook gelezen dat de bussen van stalling Wemeldinge nu al naar de nieuwe stalling in Goes verhuisd zijn en dat de gasbussen momenteel door diverse dieselbussen vervangen worden, omdat ze in Goes geen tankstation voor CNG hebben. Staan die gasbussen dus zo lang aan de kant, tot in Goes voor hen een nieuwe tankinstallantie gebouwd is? Of rijden ze in die tijd vanuit Middelburg?
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Ik heb de foto's ook gezien en ik ben blij dat ik niet op die locatie werk. Wat een modderpoel, hadden ze niet eerst dat terrein kunnen asfaltveren voor ze de stalling gingen verhuizen?
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

Haha dat vroeg ik me ook al af! De bussen gaan nu verplicht eerst van de modderpoel door de wasstraat alvorens ze in dienst gaan, kan je lachen in de wintermaanden dalijk als het vriest. *bus*
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Er is een Facebook actie gestart voor het behoud van kleinschalig vervoer in Zeeland.

https://www.facebook.com/pages/Gaan-de- ... 5655772379
custermans
Berichten: 102
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door custermans »

ICE11 schreef:Net op facebook gelezen dat de bussen van stalling Wemeldinge nu al naar de nieuwe stalling in Goes verhuisd zijn en dat de gasbussen momenteel door diverse dieselbussen vervangen worden, omdat ze in Goes geen tankstation voor CNG hebben. Staan die gasbussen dus zo lang aan de kant, tot in Goes voor hen een nieuwe tankinstallantie gebouwd is? Of rijden ze in die tijd vanuit Middelburg?
In Goes wordt geen CNG installatie gebouwd.
custermans
Berichten: 102
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door custermans »

BusFreakRotterdam schreef:
datm schreef:Ik heb de foto's ook gezien en ik ben blij dat ik niet op die locatie werk. Wat een modderpoel, hadden ze niet eerst dat terrein kunnen asfaltveren voor ze de stalling gingen verhuizen?
Haha dat vroeg ik me ook al af! De bussen gaan nu verplicht eerst van de modderpoel door de wasstraat alvorens ze in dienst gaan, kan je lachen in de wintermaanden dalijk als het vriest. *bus*
Wordt geasfalteerd.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Michael 1988 »

datm schreef:Er is een Facebook actie gestart voor het behoud van kleinschalig vervoer in Zeeland.

https://www.facebook.com/pages/Gaan-de- ... 5655772379
Niet zelf gister opgestart? Daarnaast valt me op dat ze een foto van Limburg gebruiken ipv Zeeland en meen ik dat alleen in Limburg en Haaglanden door Veolia wordt gereden met die kleine bussen (Buurtbussen niet meegerekend)
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Michael 1988 schreef:
datm schreef:Er is een Facebook actie gestart voor het behoud van kleinschalig vervoer in Zeeland.

https://www.facebook.com/pages/Gaan-de- ... 5655772379
Niet zelf gister opgestart? Daarnaast valt me op dat ze een foto van Limburg gebruiken ipv Zeeland en meen ik dat alleen in Limburg en Haaglanden door Veolia wordt gereden met die kleine bussen (Buurtbussen niet meegerekend)

Nee ik heb hem niet zelf opgestart. Ik maak er geen gebruik van. En Michael wat is het probleem als ik er mee zou beginnen? Ik vind het een rare opmerking van jou.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Meltrain »

Michael 1988 schreef:Daarnaast valt me op dat ze een foto van Limburg gebruiken ipv Zeeland en meen ik dat alleen in Limburg en Haaglanden door Veolia wordt gereden met die kleine bussen (Buurtbussen niet meegerekend)
In Haaglanden rijden deze bussen niet.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Michael 1988 »

datm schreef:
Michael 1988 schreef:
datm schreef:Er is een Facebook actie gestart voor het behoud van kleinschalig vervoer in Zeeland.

https://www.facebook.com/pages/Gaan-de- ... 5655772379
Niet zelf gister opgestart? Daarnaast valt me op dat ze een foto van Limburg gebruiken ipv Zeeland en meen ik dat alleen in Limburg en Haaglanden door Veolia wordt gereden met die kleine bussen (Buurtbussen niet meegerekend)

Nee ik heb hem niet zelf opgestart. Ik maak er geen gebruik van. En Michael wat is het probleem als ik er mee zou beginnen? Ik vind het een rare opmerking van jou.
Ik heb er niets tegen, maar het was (toen) nog geen 7 uur geleden opgericht, 1 iemand had gereageerd en plots kom jij ermee. Valt nogal op
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Ik zal de volgende keer als er weer een pagina wordt aangemaakt wel een paar dagen wachten voordat ik het hier plaats :wink:

Ontopic: Ik heb begrepen dat Connexxion de stalling in Hulst wilt verplaatsen naar Terneuzen. Iemand enig idee waar en wanneer dit gaat gebeuren?
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

Wordt voor de concessie nu het materieel van de concessies Midden-Zeeland, Noord-Zeeland en Zeeuws-Vlaanderen gebruikt? Misschien heeft iemand een lijst van het gebruikte materieel.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Mr-W »

datm schreef: Ontopic: Ik heb begrepen dat Connexxion de stalling in Hulst wilt verplaatsen naar Terneuzen. Iemand enig idee waar en wanneer dit gaat gebeuren?
Betekend dit dat bus 20 van 05:19 uit Hulst gaat verdwijnen? Het voordeel is wel dat het voor CXX interessanter wordt om lijn 19 te verlengen. Blijft Oostburg wel open? Volgens mij rijden daar alleen nog lijn 1 en 42 met een grote bus :(
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

Mr-W schreef:Blijft Oostburg wel open? Volgens mij rijden daar alleen nog lijn 1 en 42 met een grote bus :(
Ja dat zijn de enige frequente lijnen die met een grote bus rijden. Lijkt me niet rendabel om Oostburg open te houden, maar weet niet wat Connexxion beslist.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door huibe »

Oostburg blijft open vanwege het specifieke materiaal voor de 42, de rest incluis Hulst gaat naar Terneuzen. De exacte verhuisdatum weet ik niet.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9160
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door regenmaker »

Op lijn 42 is speciaal Belgisch systeem en software nodig?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door huibe »

Yep. Daar zit het Belgische prodata systeem in.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Lijkt me gezien het aantal MAT ritten dat je veroorzaakt helemaal niet voor de hand liggend om Hulst te sluiten, maargoed.
Delftse Chauff
Berichten: 137
Lid geworden op: wo 17 nov 2010, 02:00

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Delftse Chauff »

Pim-AllianceB95 schreef:Lijkt me gezien het aantal MAT ritten dat je veroorzaakt helemaal niet voor de hand liggend om Hulst te sluiten, maargoed.
Als die MAT-ritten op jaarbasis goedkoper zijn dan de kosten van een stalling(sterrein) is die keuze snel gemaakt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 50 gasten