Het grote computertopic! #14

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Geert »

Gisteren Android 5 op mijn tablet geïnstalleerd, ziet er erg mooi uit en bevat veel kleine verbeteringen die het geheel tot een grote verbetering maken :)
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door webguy »

Ik inmiddels 2 weken op tablet en een week op m'n telefoon. Werkt prima, maar mis de "helemaal stil" optie wel...
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door STF »

Eindelijk, de allerlaatste access-point is gemonteerd (bij dat vakantiepark)... Ik kan onderhand geen access-point of netwerkkabel meer zien. Morgen nog wel even signaal op de kabel zetten, anders heb je er zo weinig aan. :wink:

Afbeelding

Ik kan me nog goed herinneren dat de beheerder/eigenaar me iets minder dan een jaar geleden vroeg of ik misschien zin en tijd had om zoiets voor zijn gasten te realiseren, welja dat doe ik even!
Nou laat dat "even" maar weg, wat een klus is dat geweest (vanaf half april tot eind oktober had ik uiteraard genoeg werk op de camping te doen dus het is nou ook weer niet zo dat ik al een heel jaar daar bezig ben hoor).
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door ODRAIL »

Ben inmiddels hard aan het werk om mijn verdwenen website opnieuw online te krijgen. En nee wat er op de oude site stond keert (op een enkel onderwerp na) niet terug.

Edit de oude site staat nog gewoon online maar is sinds augustus 2011 niet meer geupdate.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door ODRAIL »

Pfff ... erg leuk. Een digitale nieuwsbrief voor medewerkers en vrijwilligers waarvan bijna alle berichten op een intranet staan waardoor de vrijwilligers meer dan de helft van de berichten niet (of gedeeltelijk) kunnen lezen :? .
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Thom91 »

Waarom staan ze dan op dat intranet vraag je je af..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door ODRAIL »

Tsja ... als we dit wisten als vrijwilligers. Deze situatie is al sinds begin 2013 de papieren nieuwsbrief is afgeschaft. en sindsdien wordt er voor de vrijwilligers een oplossing belooft :? .
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door deadlock »

STF schreef:Eindelijk, de allerlaatste access-point is gemonteerd (bij dat vakantiepark)... Ik kan onderhand geen access-point of netwerkkabel meer zien. Morgen nog wel even signaal op de kabel zetten, anders heb je er zo weinig aan. :wink:

Afbeelding

Ik kan me nog goed herinneren dat de beheerder/eigenaar me iets minder dan een jaar geleden vroeg of ik misschien zin en tijd had om zoiets voor zijn gasten te realiseren, welja dat doe ik even!
Nou laat dat "even" maar weg, wat een klus is dat geweest (vanaf half april tot eind oktober had ik uiteraard genoeg werk op de camping te doen dus het is nou ook weer niet zo dat ik al een heel jaar daar bezig ben hoor).
Protip; kort die LAN-kabel ernstig in tenzij het FTP of STP is. Dit gaat je gezeur opleveren bij hoge snelheden want je hebt een spoel gecreëerd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door STF »

Het is een FTP-kabel, overigens lijkt het op de foto een behoorlijke over-lengte maar dat valt reuze mee, de kabel is zo'n 2,5 meter te lang.

Hoge snelheden kun je daar gezien de internetverbinding sowieso wel vergeten, ze hebben reeds het zwaarste/duurste DSL-abonnement wat mogelijk is. In theorie zou dat 20 Mbit (down) en 0,75 Mbit (up) horen te zijn, maar gezien de lange telefoonkabel tussen de verdeelkast van de telecom en de receptie van dat vakantiepark blijft er in de praktijk net iets meer dan de helft van die waardes over.

Ik schreef het al eerder; er zit in Luxemburg weinig logica in, een vriendin van ons die tot voor kort vrij afgelegen woonde, kon als ze dat wilde gewoon een 1000Mbit glasvezel-abonnement krijgen terwijl ze nog niet eens fatsoenlijke waterdruk uit de kraan had...
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door deadlock »

Het gaat niet om de lengte maar om de hoeveelheid wikkelingen en die kan aardig hoog zijn bij een kabellengte die niet zo hoog is ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door ODRAIL »

@ deadlock: Hoelang mogen kabels zijn voordat er verlies optreed?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door deadlock »

KM46 schreef:@ deadlock: Hoelang mogen kabels zijn voordat er verlies optreed?
Er treedt altijd verlies op, tenzij het een supergeleidend materiaal is. Waarom wil je het weten? De berekeningen heb ik bij natuurkunde (MAVO, 2e klas) allemaal wel gekregen. Oppervlakte van de doorsnede en rho en blabla, dat soort leuke formules.

Maar euh, dit gaat dus niet over verliezen. Als jij een stofzuiger of een lasapparaat of andere zware stroomverbruikers op een verlengsnoer aansluit, dan moet je het verlengsnoer altijd helemaal van het katrol afrollen. Dit voorkomt elektromagnetische interferentie en oververhitting. Dit effect treedt altijd op, behalve als een materiaal supergeleidend is.

Bij netwerkkabels is de effectieve gebruikslengte 100 meter. 90 meter als ze netjes afgemonteerd worden in een patch panel. Daarboven wordt de snelheid van de kabel niet meer gegarandeerd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door ODRAIL »

Waarom ik dit wil weten?

Omdat de snelheid van het internet bij ons niet al te denderend is en de internetprovider meld dat het aan onze eigen kabels ligt die in huis liggen. Maar de lengte is dus het probleem niet.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door ODRAIL »

Pfff ... zit een aantal internetpagina's handmatig om te zetten om op mijn eigen (vernieuwde) website te gebruiken. Het is wel een monnikenwerk. Heb nu een halve pagina gedaan en moet er nog bijna acht.

Nou ja goed voor de verloren uurtjes zullen we maar zeggen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door deadlock »

KM46 schreef:Waarom ik dit wil weten?

Omdat de snelheid van het internet bij ons niet al te denderend is en de internetprovider meld dat het aan onze eigen kabels ligt die in huis liggen. Maar de lengte is dus het probleem niet.
Het kan wel aan de kabels liggen. Losse contactjes die voor packet storms zorgen bijvoorbeeld. Maar je kan het makkelijk testen. Alle kabels er tussen weg en met een gloednieuwe en redelijk korte kabel direct in het modem, wifi uit, is het dan snel? Eigen probleem, niet snel? Terug naar de provider. Het kan dan trouwens nog steeds aan één computer liggen waar een torrentclient verkeerd geconfigureerd is.

Als eigen probleem dan; apparaat voor apparaat en kabel voor kabel weer aansluiten en daarna grondig testen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Geert »

Het kan ook best aan de kabel tussen aansluitpunt en modem liggen (bijvoorbeeld de telefoonkabel bij ADSL of de CAI-kabel bij kabelinternet).
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door deadlock »

Geert schreef:Het kan ook best aan de kabel tussen aansluitpunt en modem liggen (bijvoorbeeld de telefoonkabel bij ADSL of de CAI-kabel bij kabelinternet).
Ja maar zowel bij ADSL als bij kabel is dat in het modem prima te zien door de provider.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Thom91 »

Afbeelding
Wilde hieronder zetten, duurt lang!

En net toen ik foto maakte, *plop* op inlogscherm.. :P
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door ODRAIL »

vanavond een hele grote update binnen gehaald voor Windows 7 van maarliefst 29kb :shock: :? :wink: .
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Geert »

Je kunt die 29 KB maar nodig hebben he ;)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Suus »

Ik had vandaag een veiligheidsupdate zonder herstarten :P

Afbeelding
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Geert »

Zal wel de NTP-bug geweest zijn die verholpen is (http://tweakers.net/nieuws/100424/linux ... n-ntp.html)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door deadlock »

Zelden met De Raadt eens maar nu wel heel erg.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door ODRAIL »

Zojuist een supergrote update voor windows 7 gedownload van maarliefst 29 kb :wink: .
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Thom91 »

KM46 schreef:vanavond een hele grote update binnen gehaald voor Windows 7 van maarliefst 29kb :shock: :? :wink: .
Deze bedoel je?
Komt wel goed schatje.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 56 gasten