Met Randstadrail lijn 4 tot aan de A12
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Met Randstadrail lijn 4 tot aan de A12
Met Randstadrail lijn 4 tot aan de A12
ZOETERMEER - Over een paar jaar krijgt Zoeterneer een derde openbaarvervoerknooppunt. Na Centrum-West en de Mandelabrugwordt dat het nieuwe NS-station Bleizo. Dat verrijst aan de oostkant van de stad, bij de snelweg A12.
Lees verder op de site van het Algemeen Dagblad.
ZOETERMEER - Over een paar jaar krijgt Zoeterneer een derde openbaarvervoerknooppunt. Na Centrum-West en de Mandelabrugwordt dat het nieuwe NS-station Bleizo. Dat verrijst aan de oostkant van de stad, bij de snelweg A12.
Lees verder op de site van het Algemeen Dagblad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Met Randstadrail lijn 4 tot aan de A12
Ik heb kennelijk het bericht gemist dat dat station definitief is? Ik heb het nog niet in allerlei plannen voorbij zien komen namelijk...
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Met Randstadrail lijn 4 tot aan de A12
Kennelijk is het toch definitief:
AD schreef:Eerst wordt de grond langs het tracé bouwrijp gemaakt. Ondergrondse kabels en leidingen in het gebied worden verlegd. De verwachting is dat de aannemer nog dit jaar kan beginnen met de aanleg van een viaduct ter hoogte van de Van der Hagenstraat en een viaduct over de Bleiswijkseweg. Hier komt ook een nieuwe halte voor Randstadrail-lijn 4, bedoeld voor bezoekers van het Van Tuyllpark.
Re: Met Randstadrail lijn 4 tot aan de A12
Daar lees ik niks over het station (het treinstation dan he ;-)).
Re: Met Randstadrail lijn 4 tot aan de A12
Gaat leuk worden dan, een derde station langs de Goudse lijn, I assume? Is Ztmo niet genoeg?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Ach, zak er toch allemaal in
Re: Met Randstadrail lijn 4 tot aan de A12
Oosterheem is best een grote wijk, het doortrekken van de RandstadRail naar het spoor zou dus best een hoop reizigers kunnen aantrekken. Of het station ook in de dienstregeling past is een ander verhaal, er zijn al vier stations tussen Den Haag en Gouda en bij aankomst in Gouda wordt de sprinter vaak al op de hielen gezeten door de NoordOost. Veel eerder kan de sprinter ook niet weg uit Den Haag, want die vertrekt al twee minuten na de s2000. (en de s19800 vertrekt twee minuten na de NoordOost).
En zijn ook al jaren schimmige plannen voor een station Zevenhuizen-Moerkapelle, maar dat gaat voorlopig ook niet door om diverse redenen die mij ook lijken te spelen bij Zoetermeer-Bleiswijk.
En zijn ook al jaren schimmige plannen voor een station Zevenhuizen-Moerkapelle, maar dat gaat voorlopig ook niet door om diverse redenen die mij ook lijken te spelen bij Zoetermeer-Bleiswijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Met Randstadrail lijn 4 tot aan de A12
Zie bv.: http://www.ad.nl/denhaag/zoetermeer/article1883414.eceWubbo schreef:Ik heb kennelijk het bericht gemist dat dat station definitief is? Ik heb het nog niet in allerlei plannen voorbij zien komen namelijk...
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Met Randstadrail lijn 4 tot aan de A12
Misschien dat het net wel past als in beide series hier consequent SLT gaat rijden, wat sowieso al het plan is? Dat is immers het hele idee van de nieuwe Sprinters, meer stations kunnen aandoen in dezelfde tijd (of dezelfde stations in minder tijd).Bee schreef:Of het station ook in de dienstregeling past is een ander verhaal, er zijn al vier stations tussen Den Haag en Gouda en bij aankomst in Gouda wordt de sprinter vaak al op de hielen gezeten door de NoordOost.
Of anders zou dit nieuwe station misschien ten koste van Zoetermeer Oost moeten gaan (de huidige twee stations liggen ook wel erg dicht bij elkaar).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Met Randstadrail lijn 4 tot aan de A12
Of de intercity krijgt op het gedeelte Den Haag - Gouda een lagere gemiddelde snelheid. En met de komst van station Binckhorst is een gehele verandering in de infrastructuur ook niet ondenkbaar ;)
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Met Randstadrail lijn 4 tot aan de A12
Wellicht is een inhaalspoor bij Den Haag Ypenburg te realiseren?
Re: Met Randstadrail lijn 4 tot aan de A12
Misschien is het eens een idee om niet bij elke molshoop een station aan te leggen?
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Met Randstadrail lijn 4 tot aan de A12
Misschien is het een idee om juist nóg meer stations aan te leggen en een koppeling tussen trein en sneltram-/metronetwerk te gaan maken
VERSLAG VAN NOTAOVERLEG MobiliteitsAanpak 16 februari 2009
Motie Roemer schreef:De Kamer,
gehoord de beraadslaging,
overwegende dat er nu een sterke scheiding is tussen metrovervoer en light-rail, terwijl een combinatie hiervan goede kansen biedt om gebieden rondom grote steden rechtstreeks te verbinden met de grote stad;
verzoekt de regering, te onderzoeken welke kansen het samengaan van metrovervoer met light-rail kan bieden, en nog dit jaar met voorstellen hiertoe te komen,
en gaat over tot de orde van de dag.
De voorzitter: Deze motie is voorgesteld door het lid Roemer. Naar mij blijkt, wordt de indiening ervan voldoende ondersteund.
Zij krijgt nr. 110 (31305).
Staatssecretaris Huizinga-Heringa schreef:In de motie-Roemer op stuk nr. 110 wordt de regering verzocht "te onderzoeken welke kansen het samengaan van metrovervoer met light-rail kunnen bieden en nog dit jaar met voorstellen hiertoe te komen". De kansen bij het samengaan van metrovervoer en lightrail wil ik zeker onderzoeken. Waar het ov nu een lappendeken is en wij moeten bekijken hoe wij er een samenhangend systeem van kunnen maken, wil ik juist om die lappendeken te voorkomen dat onderzoek naar het samengaan van metrovervoer en lightrail betrekken bij de visie op het regionaal vervoer waarmee ik in de zomer van 2010 kom. Dan kan het in een overzichtelijk geheel worden gezet.
Dus kansen bekijken, ja. Nog dit jaar met voorstellen komen, nee.
VERSLAG VAN NOTAOVERLEG MobiliteitsAanpak 16 februari 2009
Re: Met Randstadrail lijn 4 tot aan de A12
Op de InfraTech in Ahoy afgelopen januari vond ik op de stand van Stadsgewest Haaglanden deze folder over station BleiZo. Volgens die folder moet het in 2012 klaar zijn:
http://www.freewebs.com/ovopzuid/BleiZo.pdf
Er zat ook een folder van de nieuwe tramlijn 19 bij, dus mocht er interesse zijn, dan kan ik die ook wel uploaden.
http://www.freewebs.com/ovopzuid/BleiZo.pdf
Er zat ook een folder van de nieuwe tramlijn 19 bij, dus mocht er interesse zijn, dan kan ik die ook wel uploaden.
Re: Met Randstadrail lijn 4 tot aan de A12
Ik mag hopen dat 'Bleizo' (Bleiswijk-Zoetermeer) niet de echte naam van het station wordt. Of gaan we alle dubbele stationsnamen voortaan zo afkorten? Station Edwa, Gilrij, Driezei, Koumol, Hoosap, etc.Reiziger Ddrs schreef:Na Centrum-West en de Mandelabrug wordt dat het nieuwe NS-station Bleizo. Dat verrijst aan de oostkant van de stad, bij de snelweg A12.
Re: Met Randstadrail lijn 4 tot aan de A12
Bleizo is nog niet definitief. Zie daarvoor bijvoorbeeld deze reactie van minister Eurlings op de initiatiefnota "Nieuwe stations, nieuwe passagiers" van de ChristenUnie. ProRail is nog bezig met een kosten/batenanalyse (projectnota). Uitwerking daarvan is eind 2009 voorzien. Dan wordt ook het kostenplaatje duidelijk.
Re: Met Randstadrail lijn 4 tot aan de A12
Misschien ook handig: http://bleizo.nl/
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 160 gasten