Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door dennistd »

Jasper073 schreef:
buschauffeur schreef:
Jasper073 schreef:
Hainje schreef:Rijden de stadsamba's in Den Bosch eigenlijk nog?
Ja op de P+R Transferium lijnen 60, 70 & 80
omdat die een sensor onder de bus hebben zodat de paaltjes in de grond zakken.
Dus dat moeten per se die bussen zijn? En vallen die transferiumlijnen nog gewoon onder de dienstregeling van Arriva?

Ja onder de stad Citea's zitten nog geen sensors voor de paaltjes in het Centrum voor de P+R bussen.
als ze er onder zitten gaan de oude Amba's weg van de stad.
Daar is toch tegenwoordig gewoon het KAR-systeem voor bedacht?
Jasper073
Berichten: 799
Lid geworden op: wo 01 okt 2014, 20:39
Locatie: Rosmalen

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Jasper073 »

Blijkbaar niet he, anders zouden de oude Amba's niet op de Transferium lijn rijden.
Laatst gewijzigd door Gekko123 op vr 19 dec 2014, 06:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onnodige quote van vorig bericht verwijderd
Op deze site voor de leuke info over het OV in Nederland.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door nvdw »

De bus moet KAR hebben maar de zakpaal ook ;)
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael »

Voor de geïnterresseerden: Er rijden inmiddels 14 Brabantse Veolia Ambassadors in Limburg. Nog in de Brabantse kleuren en met de stickers van de Provincie Noord Brabant erop.
Stadsbus
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Stadsbus »

als je op http://www.busfoto.nl/foto/ kijkt en dan bij TCR gaat kijken vind je best veel bussen die voor arriva rijden.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Ja bussen die al voor 14 december in hun huidige kleuren zaten wel te verstaan. Merendeel van de "Brabantse" bussen reden al voor Veolia.
OVwatcher
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 10 dec 2014, 22:51
Locatie: Leiden

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door OVwatcher »

Weet iemand of er op kerstavond (woensdag 24 december) na 20:00uur nog bussen rijden in (West-)Brabant?
Volgens mij reed Arriva de afgelopen jaren in Oost-Brabant wel de gewone dienstregeling, maar Veolia in West-Brabant stopte om 20:00uur.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door gliderfighter »

Vandaag zag ik in Den Bosch eenzelfde MAN bus zoals TCR in brabantse kleuren had gestickerd(of gespoten), alleen was deze helemaal wit. Iemand die de herkomst hier van weet?

Er rijden nu tig andere bussen, omdat er gewoonweg te weinig capaciteit is op bepaalde lijnen. Blijven deze bussen steeds rijden of gaat er ook daadwerkelijk iets veranderen in het wagenpark de komende tijd?
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Nou heb vandaag veel in Tilburg vertoefd en zag toch wel flink wat TCR bussen vol rondrijden. Denk dat er binnenkort toch nog wel het een en ander aan wijzigingen te verwachten is. Het schijnt dat er nu zelfs TCR-chauffeurs uit Middelburg in Tilburg rijden.
🍉
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

OVwatcher schreef:Weet iemand of er op kerstavond (woensdag 24 december) na 20:00uur nog bussen rijden in (West-)Brabant?
Volgens mij reed Arriva de afgelopen jaren in Oost-Brabant wel de gewone dienstregeling, maar Veolia in West-Brabant stopte om 20:00uur.
Op kerstavond 2013 reden er zowel bij Arriva als Veolia geen bussen. Hermes wel, al sinds het eerste concessiejaar.
Ik weet voor 99% zeker dat de nieuwe concessie verplicht is om ook kerstavond te rijden.

De bezetting is minimaal blijkt uit Hermeservaringen.
Provinciaal breed zal het wel erg onrendabel worden.

Zomaar een ander rooster invoeren is echter ook niet klantvriendelijk en wellicht roostertechnisch niet eens goedkoper.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

http://www.arriva.nl/nieuws-en-acties/a ... eestdagen/

Er wordt daar met geen woord gerept over Kerstavond, dus ik denk dat alles gewoon rijdt.
🍉
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Daniel »

D'r staan echter wel fouten in de pagina die je linkt... zo schrijven ze dat er een zondagsdienst is op oudjaarsdag, maar die kom ik tot op heden bij geenenkele Arriva-regio in de buskalender tegen. Van Brabant blijkt er echter geen buskalender te zijn, dus daar valt het niet zo na te zoeken.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door SLToilet »

Ik zou het mooi vinden als op kerstavond tenminste een klein aantal bussen blijft rijden. Het was absurd dat in bijna heel Nederland wél, maar in een aantal belangrijke Brabantse steden geen bussen reden. Moest ik mijn vader lief aankijken of hij me thuisbracht direct na het avondeten :')

Op oudejaarsavond snap ik het echter wél, alleen al vanwege de veiligheid maar het idee alleen al om precies op dát moment eenzaam in een bus te moeten rijden is al erg genoeg. Anderzijds: Bedenk dat op eerste kerstdag ook gewoon bussen rijden, dus waarom de avond ervoor niet?
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door SLToilet »

http://www.bd.nl/regio/tilburg-en-omgev ... -1.4679686

Ik heb maar weer eens iets gevonden over de bussen voorbij Hilvarenbeek. Opvallend is dat er nu alweer wordt gespeculeerd over een verlenging van de dienst naar Best vanuit Hilvarenbeek van 18 naar 20 uur 's-avonds (wat vanuit het oogpunt van woon- werk/studeerverkeer wel handig is als je net wat langer op school of met werk bezig bent).
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
huibe
Berichten: 1250
Lid geworden op: di 29 sep 2009, 15:54

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibe »

Het kerstavond gebeuren is er in het godsvruchtige Brabant ingeslopen omdat iedereen (passagiers en chauffeurs) naar de Kerstmis moe(s)ten. Alleen het kerkelijk bezoek loopt natuurlijk al jaren achteruit.

En over welke/wiens veiligheid heb je inde nieuwjaarsnacht? Ik blijf het ook onzin vinden dat er niets rijdt. Kijk naar onze zuiderburen. Er is een speciaal oud en nieuw net opgezet, om iedereen veilig van en naar de feesten te krijgen.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
zone2000
Berichten: 528
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door zone2000 »

Ik blijf het ook onzin vinden dat er niets rijdt.
mag ik ook nog een sociaal leven hebben? :6
Springer
Berichten: 61
Lid geworden op: do 18 sep 2014, 21:45

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Springer »

huibe schreef:Het kerstavond gebeuren is er in het godsvruchtige Brabant ingeslopen omdat iedereen (passagiers en chauffeurs) naar de Kerstmis moe(s)ten. Alleen het kerkelijk bezoek loopt natuurlijk al jaren achteruit.

En over welke/wiens veiligheid heb je inde nieuwjaarsnacht? Ik blijf het ook onzin vinden dat er niets rijdt. Kijk naar onze zuiderburen. Er is een speciaal oud en nieuw net opgezet, om iedereen veilig van en naar de feesten te krijgen.
Er is wel een groot verschil tussen Nederland en Belgie, in Belgie mogen als ik mij niet vergis alleen gemeentes vuurwerk afsteken, de gewone burger niet. Terwijl hier in NL iedere puberige puistenkop rondloopt met illigale knallers en iedereen doodleuk midden op de straat (sier)vuurwerk afsteekt. Plus wordt in Belgie oud en nieuw meer buiteshuis geviert dan bij ons.

Vind het dus niet meer dan logisch dat er in de grote steden uit veiligheid bussen niet rijden vanaf een bepaald tijdstip tijdens de jaarwisseling.
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

In Brabant en SRE rijden de bussen op Kerstavond gewoon volgens de normale dienstregeling. Op Oudjaar stoppen de bussen met rijden tussen 19.00 en 20.15.
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door gliderfighter »

Bij vanDriel in Oss staan wat "oude" Amba's, evenals de(/een) witte MAN die ik in Den Bosch zag. Ook staan de Osse busjes daar. Iemand die weet wat er met die busjes gaat gebeuren?
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

huibf schreef:In Brabant en SRE rijden de bussen op Kerstavond gewoon volgens de normale dienstregeling. Op Oudjaar stoppen de bussen met rijden tussen 19.00 en 20.15.
Dank, moet beide dagen werken en weten waar ik aan toe ben is handig. Komt er een overzicht per lijn en beginpunt met vertrek laatste rit?
"Een touringcar is geen bus"
Stadsbus
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Stadsbus »

gliderfighter schreef:Bij vanDriel in Oss staan wat "oude" Amba's, evenals de(/een) witte MAN die ik in Den Bosch zag. Ook staan de Osse busjes daar. Iemand die weet wat er met die busjes gaat gebeuren?
bedoel je de procity's?
Laatst gewijzigd door Gekko123 op ma 22 dec 2014, 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote toegevoegd voor de leesbaarheid
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Rdaalwil »

Afgelopen vrijdag zag ik de afschuwelijke Procity bij station Oss staan.. volgens mij lijn 161? Dus die rijdt ook zijn rondjes nog
huibf
Donateur
Berichten: 4109
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

fogeltje schreef:
huibf schreef:In Brabant en SRE rijden de bussen op Kerstavond gewoon volgens de normale dienstregeling. Op Oudjaar stoppen de bussen met rijden tussen 19.00 en 20.15.
Dank, moet beide dagen werken en weten waar ik aan toe ben is handig. Komt er een overzicht per lijn en beginpunt met vertrek laatste rit?
Uiteraard niet op de Hermessite, maar wel via OVEindhoven Twitter en Facebook mits de gegevens optijd binnenzijn
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door gliderfighter »

Renebussen schreef:
gliderfighter schreef:Bij vanDriel in Oss staan wat "oude" Amba's, evenals de(/een) witte MAN die ik in Den Bosch zag. Ook staan de Osse busjes daar. Iemand die weet wat er met die busjes gaat gebeuren?
bedoel je de procity's?
Procity it is!
Ik zag wel een 2014 model Mercedes sprinter als buurtbus die Oss binnenreed, maar that's it.
Die amba's die er ook staan, worden die nog gebruikt net zoals de andere bussen die er staan voor Arriva?
Laatst gewijzigd door Gekko123 op ma 22 dec 2014, 09:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote toegevoegd voor de leesbaarheid
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39170
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Daniel »

Vereist de concessie bij overstapinfo in de bus eigenlijk ook dat de info nuttig is? Kreeg vandaag namelijk het idee dat Arriva gewoon simpelweg de eerstvolgende X bussen/treinen toont.
Zo was in Oisterwijk te zien dat ik daar gelijk op de trein kon overstappen vanuit lijn 140, maar daarnaast ook nog een halfuur kon gaan wegwaaien op het perron... d'r stonden dus gewoon twee opeenvolgende Sprinters naar Tilburg op.
In Breda ook 'n mooie: terwijl ik met lijn 325 uit Oosterhout het station naderde bevonden zich tussen de overstapinfo onder andere de opties om in Breda 10 minuten te wachten op de volgende bus naar de Bijster (326, maargoed, 325 gaat daar ook gewoon heen) en nog mooier: ik kon er ook overstappen op de 325 terug naar Oosterhout :mrgreen:
Trouwens ook redelijk optimistisch om als eerste aansluiting de trein van 16.25 uur aan te geven als de bus tegen 16.22 uur aankomt :wink:

Die via's op de bussen zijn ook wel fraai trouwens... "Breda Bijster via Breda", goh, dat had ik nou niet verwacht.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 35 gasten