Met Randstadrail lijn 4 tot aan de A12

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Met Randstadrail lijn 4 tot aan de A12

Bericht door Daniel »

Met Randstadrail lijn 4 tot aan de A12
ZOETERMEER - Over een paar jaar krijgt Zoeterneer een derde openbaarvervoerknooppunt. Na Centrum-West en de Mandelabrugwordt dat het nieuwe NS-station Bleizo. Dat verrijst aan de oostkant van de stad, bij de snelweg A12.

Lees verder op de site van het Algemeen Dagblad.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Met Randstadrail lijn 4 tot aan de A12

Bericht door Wubbo »

Ik heb kennelijk het bericht gemist dat dat station definitief is? Ik heb het nog niet in allerlei plannen voorbij zien komen namelijk...
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Met Randstadrail lijn 4 tot aan de A12

Bericht door Geert »

Kennelijk is het toch definitief:
AD schreef:Eerst wordt de grond langs het tracé bouwrijp gemaakt. Ondergrondse kabels en leidingen in het gebied worden verlegd. De verwachting is dat de aannemer nog dit jaar kan beginnen met de aanleg van een viaduct ter hoogte van de Van der Hagenstraat en een viaduct over de Bleiswijkseweg. Hier komt ook een nieuwe halte voor Randstadrail-lijn 4, bedoeld voor bezoekers van het Van Tuyllpark.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Met Randstadrail lijn 4 tot aan de A12

Bericht door Wubbo »

Daar lees ik niks over het station (het treinstation dan he ;-)).
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: Met Randstadrail lijn 4 tot aan de A12

Bericht door Justin »

Gaat leuk worden dan, een derde station langs de Goudse lijn, I assume? Is Ztmo niet genoeg?
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Met Randstadrail lijn 4 tot aan de A12

Bericht door Suus »

Oosterheem is best een grote wijk, het doortrekken van de RandstadRail naar het spoor zou dus best een hoop reizigers kunnen aantrekken. Of het station ook in de dienstregeling past is een ander verhaal, er zijn al vier stations tussen Den Haag en Gouda en bij aankomst in Gouda wordt de sprinter vaak al op de hielen gezeten door de NoordOost. Veel eerder kan de sprinter ook niet weg uit Den Haag, want die vertrekt al twee minuten na de s2000. (en de s19800 vertrekt twee minuten na de NoordOost).

En zijn ook al jaren schimmige plannen voor een station Zevenhuizen-Moerkapelle, maar dat gaat voorlopig ook niet door om diverse redenen die mij ook lijken te spelen bij Zoetermeer-Bleiswijk.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Met Randstadrail lijn 4 tot aan de A12

Bericht door Chauf21 »

Wubbo schreef:Ik heb kennelijk het bericht gemist dat dat station definitief is? Ik heb het nog niet in allerlei plannen voorbij zien komen namelijk...
Zie bv.: http://www.ad.nl/denhaag/zoetermeer/article1883414.ece
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Met Randstadrail lijn 4 tot aan de A12

Bericht door reisthijs »

Bee schreef:Of het station ook in de dienstregeling past is een ander verhaal, er zijn al vier stations tussen Den Haag en Gouda en bij aankomst in Gouda wordt de sprinter vaak al op de hielen gezeten door de NoordOost.
Misschien dat het net wel past als in beide series hier consequent SLT gaat rijden, wat sowieso al het plan is? Dat is immers het hele idee van de nieuwe Sprinters, meer stations kunnen aandoen in dezelfde tijd (of dezelfde stations in minder tijd).

Of anders zou dit nieuwe station misschien ten koste van Zoetermeer Oost moeten gaan (de huidige twee stations liggen ook wel erg dicht bij elkaar).
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Met Randstadrail lijn 4 tot aan de A12

Bericht door Chauf21 »

Of de intercity krijgt op het gedeelte Den Haag - Gouda een lagere gemiddelde snelheid. En met de komst van station Binckhorst is een gehele verandering in de infrastructuur ook niet ondenkbaar ;)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Met Randstadrail lijn 4 tot aan de A12

Bericht door Geert »

Wellicht is een inhaalspoor bij Den Haag Ypenburg te realiseren?
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Met Randstadrail lijn 4 tot aan de A12

Bericht door Vinny »

Misschien is het eens een idee om niet bij elke molshoop een station aan te leggen? :twisted:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Met Randstadrail lijn 4 tot aan de A12

Bericht door Chauf21 »

Misschien is het een idee om juist nóg meer stations aan te leggen en een koppeling tussen trein en sneltram-/metronetwerk te gaan maken :idea:

Motie Roemer schreef:De Kamer,

gehoord de beraadslaging,

overwegende dat er nu een sterke scheiding is tussen metrovervoer en light-rail, terwijl een combinatie hiervan goede kansen biedt om gebieden rondom grote steden rechtstreeks te verbinden met de grote stad;

verzoekt de regering, te onderzoeken welke kansen het samengaan van metrovervoer met light-rail kan bieden, en nog dit jaar met voorstellen hiertoe te komen,

en gaat over tot de orde van de dag.

De voorzitter: Deze motie is voorgesteld door het lid Roemer. Naar mij blijkt, wordt de indiening ervan voldoende ondersteund.
Zij krijgt nr. 110 (31305).
Staatssecretaris Huizinga-Heringa schreef:In de motie-Roemer op stuk nr. 110 wordt de regering verzocht "te onderzoeken welke kansen het samengaan van metrovervoer met light-rail kunnen bieden en nog dit jaar met voorstellen hiertoe te komen". De kansen bij het samengaan van metrovervoer en lightrail wil ik zeker onderzoeken. Waar het ov nu een lappendeken is en wij moeten bekijken hoe wij er een samenhangend systeem van kunnen maken, wil ik juist om die lappendeken te voorkomen dat onderzoek naar het samengaan van metrovervoer en lightrail betrekken bij de visie op het regionaal vervoer waarmee ik in de zomer van 2010 kom. Dan kan het in een overzichtelijk geheel worden gezet.
Dus kansen bekijken, ja. Nog dit jaar met voorstellen komen, nee.

VERSLAG VAN NOTAOVERLEG MobiliteitsAanpak 16 februari 2009
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Met Randstadrail lijn 4 tot aan de A12

Bericht door mb90 »

Op de InfraTech in Ahoy afgelopen januari vond ik op de stand van Stadsgewest Haaglanden deze folder over station BleiZo. Volgens die folder moet het in 2012 klaar zijn:
http://www.freewebs.com/ovopzuid/BleiZo.pdf

Er zat ook een folder van de nieuwe tramlijn 19 bij, dus mocht er interesse zijn, dan kan ik die ook wel uploaden. :wink:
Bastiaan
Berichten: 620
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:58
Locatie: Zwolle

Re: Met Randstadrail lijn 4 tot aan de A12

Bericht door Bastiaan »

Reiziger Ddrs schreef:Na Centrum-West en de Mandelabrug wordt dat het nieuwe NS-station Bleizo. Dat verrijst aan de oostkant van de stad, bij de snelweg A12.
Ik mag hopen dat 'Bleizo' (Bleiswijk-Zoetermeer) niet de echte naam van het station wordt. Of gaan we alle dubbele stationsnamen voortaan zo afkorten? Station Edwa, Gilrij, Driezei, Koumol, Hoosap, etc. :roll:
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Met Randstadrail lijn 4 tot aan de A12

Bericht door Wubbo »

Bleizo is nog niet definitief. Zie daarvoor bijvoorbeeld deze reactie van minister Eurlings op de initiatiefnota "Nieuwe stations, nieuwe passagiers" van de ChristenUnie. ProRail is nog bezig met een kosten/batenanalyse (projectnota). Uitwerking daarvan is eind 2009 voorzien. Dan wordt ook het kostenplaatje duidelijk.
Melvin
Berichten: 5
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 21:23
Locatie: Zoetermeer

Re: Met Randstadrail lijn 4 tot aan de A12

Bericht door Melvin »

Misschien ook handig: http://bleizo.nl/
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 23 gasten