Concessie Twente

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Twente

Bericht door marvinkok »

Raken we ze dus nog niet allemaal kwijt...

Het viel me op de er weer een nieuwe halteafroep is opgenomen. Voorheen werden voornamen bij haltes alleen met de letter uitgesproken maar nu met de hele voornaam, bijvoorbeeld "C. Troostlaan" ipv "Cornelis Troostlaan"
Ook wordt sinds een tijdje omgeroepen dat men niet moet vergeten uit te checken.
Bij het MST leverde dat wel een een erg lang gesprek op door de omroeper:

*DING* "Medisch Spectrum Twente, Haaksbergerstraat.... Door werkzaamheden is het van Heekplein vervallen. Reizigers voor het centrum kunnen hier uitstappen. Tijdens winkelopeningstijden rijdt er een extra pendelbus naar het centrum, lijn 7.... Rijst u met een OV-chipkaart, vergeet dan niet uit te checken."

Toen die klaar was stond ik al bij de volgende halte :')
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door nsimmelink94 »

*DING* "Medisch Spectrum Twente, Haaksbergerstraat.... Door werkzaamheden is het van Heekplein vervallen. Reizigers voor het centrum kunnen hier uitstappen. Tijdens winkelopeningstijden rijdt er een extra pendelbus naar het centrum, lijn 7.... Rijst u met een OV-chipkaart, vergeet dan niet uit te checken."
Gelukkig komt bij het MST het verhaal van de nieuwe dienstregeling niet voorbij. *bus*
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Het kan nog langer als er ook nog volledig 'Hendrik Jan van Heekplein' gezegd zou worden :P

Overigens is het wel vervelend dat deze omroep ook in lijn 7 en 802 voorbij komt, terwijl die gewoon doorrijden. Gelukkig is het te onderdrukken met je linkervoet :lol:
marvinkok schreef:Raken we ze dus nog niet allemaal kwijt...
Er zijn ook een aantal omlopen minder met de nieuwe dienstregeling doordeweeks, dat is denk ik genoeg om alle oude Syntus-bussen niet meer in te zetten.
Laatst gewijzigd door dennistd op za 13 dec 2014, 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door nsimmelink94 »

Dat ze uberhaupt de moeite hebben gedaan om ze te spuiten. Sticker ze dan helemaal vol en ga even langs de voorkant met een spuitbusje.

Vervalt er in Apeldoorn dan genoeg om ze daar weg te slepen?
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Ik meende vanavond al iets te horen over 'Rijksmuseum Twente' bij de halte Roombeek, dus bij het station maar even goed opgelet: 'PLING Enschede, Centraal Station. Uitstappen voor: Stadskantoor, Nationaal Muziekkwartier en Saxion Hogeschool. Reist u met een OV-chipkaart, vergeet dan niet uit te checken.'

Blijkbaar worden er nu dus ook plekken genoemd waarvoor mensen hier uit kunnen stappen.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Concessie Twente

Bericht door SuperGhost »

Zolang er niet te veel bestemmingen per halte worden omgeroepen en het ook belangrijke bestemmingen zijn (grote musea, onderwijsinstellingen, toeristische trekpleisters, etc.) is dat zeker niet verkeerd lijkt me.
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: Concessie Twente

Bericht door Niek »

Vanochtend rond 8:10 kwam ik een compleet rode, zonder enig logo met CXX-interieur tegen op lijn 66, Almelo, Halte Tijhofslaan. Deze filmde ROC/ZGT via CS. Is dit een van die nieuwe spitsroutes?
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Twente

Bericht door marvinkok »

Ja, een van de Sneldiensten die vorig jaar zijn ingevoerd aan het begin van de concessie ;)
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Concessie Twente

Bericht door chemie »

Vandaag in Enschede oproepjes gehoord met de trant hier uitstappen voor het muziekkwartier e.d. Best aardig, maakt de boodschap voor CS wel vrij lang :D
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente

Bericht door gkw1969 »

MdJ schreef:Ter vervaning van de 3049 OF 3054, de 3057 en een nog onbekende ambassador, komen er 3 groene stadsamabssadors (5021, 5023, 5024) van Apeldoorn. Inmiddels voorzien van reclame en (nog) rijdend op de Veluwe.
De 3049(inmiddels te vinden bij Arriva Brabant op huurbasis), 3051, 3052, 3053 en 3054 zijn inmiddels afgevoerd.
De 3045, 3046, 3047 en nog 2 anderen blijven in rode/reclame bestikkering door rijden op korte spitsomlopen op vooraf bepaalde lijnen rijden. De overige 3 bussen worden volledig wit bestikkert om als versterking/reserve te dienen.

De volledige rode bus op lijn 64 is een bus van TGVia die de spitsritten 64 Ootmarsum-Almelo en 26 Centraal Station - Ziekenhuis verzorgt. Dit is een ex-Connexxion wagen.

Voor de insiders: de 3050 zal worden voorzien van de filmbak uit 1 van de af te voeren wagens om dat de huidige niet via EBS geprogrammeerd kan worden.

De omroepen van volledige haltenamen is voor een deel al eind oktober doorgevoerd. Het omroepen van aanvullende informatie is sinds afgelopen zondag.
When you're tired of London, you're tired of life
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente

Bericht door gkw1969 »

nsimmelink94 schreef:Dat ze uberhaupt de moeite hebben gedaan om ze te spuiten. Sticker ze dan helemaal vol en ga even langs de voorkant met een spuitbusje.

Vervalt er in Apeldoorn dan genoeg om ze daar weg te slepen?
Er zijn voor de stadsdienst Ede 10 standaard MAN aardgaswagens aangeschaft.(ex-HTM)
Van de Veluwelijn verdwijnen 7 gelede MAN aardgaswagens en worden vervangen door 7 van de vrijkomende Mercedes standaards.
De andere 3 Mercedes standaards gaan op de streek 3 Optares vervangen welke vervolgens doorgeschoven worden naar de stadsdienst Apeldoorn en dan zijn er in Apeldoorn dus 3 VDL diesels over.

Deze worden voor en achter rood geplakt en krijgen vervolgens totaal reclame. Ze worden, in tegenstelling tot de andere Euro 5 Ambassadors niet in de 3200-serie genummerd maar krijgen de nummers 3021, 3023 en 3024. Dit vanwege de aanwezigheid van reclame.
When you're tired of London, you're tired of life
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Twente

Bericht door marvinkok »

De manier van bestemmingen weergeven is ook aangepast, in plaats van alternerend wordt er nu op 2 regels weergegeven. Bijvoorbeeld Deppenbroek//via CS in plaats van Deppenbroek[Alt] via CS. En ik zag dat in ieder geval bij lijn 51 een hele reeks extra bestemmingen op de displays erbij staan, als Vriezenveen//via Ikea, Borne , Zenderen en Almelo...

Luttikhuis rijdt enkele ritten op lijn 6 naar Boekelo met een eigen bus. Zal wel niet lang duren want dat is tegen de afspraken in, zoiets gelijks speelde niet lang geleden ook al met lijn 1.

Met de nieuwe lijn 802 is voor lijn 2 niet meer de bedoeling om passagiers van de P+R mee te nemen, die moeten echt met 802 mee.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie Twente

Bericht door Hainje »

marvinkok schreef:Tijdens winkelopeningstijden rijdt er een extra pendelbus naar het centrum, lijn 7.... Rijst u met een OV-chipkaart, vergeet dan niet uit te checken."
Vervoeren jullie ook al brood? :o
🍉
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door NG²7²™ »

gkw1969 schreef:Er zijn voor de stadsdienst Ede 10 standaard MAN aardgaswagens aangeschaft.(ex-HTM)
Van de Veluwelijn verdwijnen 7 gelede MAN aardgaswagens en worden vervangen door 7 van de vrijkomende Mercedes standaards.
De andere 3 Mercedes standaards gaan op de streek
De Citaro's zijn inderdaad opnieuw verdeeld en gaan rouleren tussen de stallingen, het grootste gedeelte zullen ze niet op de Veluwelijn te vinden zijn, maar onder andere op de 43/91/100/107/108/102/112/200/231.

4 naar Zwolle
4 naar Apeldoorn
2 blijven in Ede
1 voor onderhoud
Groeten,
Nick
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: Concessie Twente

Bericht door Niek »

Hainje schreef:
marvinkok schreef:Tijdens winkelopeningstijden rijdt er een extra pendelbus naar het centrum, lijn 7.... Rijst u met een OV-chipkaart, vergeet dan niet uit te checken."
Vervoeren jullie ook al brood? :o
Syntus is heel vooruitstrevend!
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door nsimmelink94 »

marvinkok schreef:En ik zag dat in ieder geval bij lijn 51 een hele reeks extra bestemmingen op de displays erbij staan, als Vriezenveen//via Ikea, Borne , Zenderen en Almelo...
Is op lijn 62 ook het geval inderdaad. Borculo-Neede-Haaksbergen-Enschede-Oldenzaal-Denekamp.
De manier van bestemmingen weergeven is ook aangepast, in plaats van alternerend wordt er nu op 2 regels weergegeven. Bijvoorbeeld Deppenbroek//via CS in plaats van Deppenbroek[Alt] via CS.
Dit was ook zo toen de concessie net was overgedragen. Daarvoor ook al trouwens. Ik vind het persoonlijk een stuk duidelijker.
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

Volgens mij was er een probleem met de displays van de oude bussen (30xx-serie) die dat niet aankonden, daarom werd het veranderd na korte tijd. Nu een groot deel van die bussen eruit is zal het opgelost zijn, misschien met wat displaywisseingen.
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door nsimmelink94 »

Het waren ook wel bijna stukken antiek voor actieve lijnbussen. Goed dat ze worden vervangen. Dat die euro3 bussen überhaupt in deze concessie mochten rijden. Ik had liever die oude Volvo 7700 serie (14xx) nog in leven gezien :)
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Twente

Bericht door marvinkok »

Nog iets opvallends sinds vorige week, bij ritten naar de stalling staat er tegenwoordig "Naar Garage" in plaats van "Geen Dienst"
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door NG²7²™ »

marvinkok schreef:De manier van bestemmingen weergeven is ook aangepast, in plaats van alternerend wordt er nu op 2 regels weergegeven. Bijvoorbeeld Deppenbroek//via CS in plaats van Deppenbroek[Alt] via CS. En ik zag dat in ieder geval bij lijn 51 een hele reeks extra bestemmingen op de displays erbij staan, als Vriezenveen//via Ikea, Borne , Zenderen en Almelo...
Is niet aangepast, is terug gezet naar zoals het was ;-) De hele reeks met extra bestemmingen kon je ook handmatig er op zetten, wat ik dan ook altijd deed :P Had inderdaad te maken met de 30xx serie.
Groeten,
Nick
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente

Bericht door gkw1969 »

dennistd schreef:Volgens mij was er een probleem met de displays van de oude bussen (30xx-serie) die dat niet aankonden, daarom werd het veranderd na korte tijd. Nu een groot deel van die bussen eruit is zal het opgelost zijn, misschien met wat displaywisseingen.
Zoals het er nu voor staat blijven er 8 bussen uit de 3000-serie waarvan 3 ex connexxion wagens die, weliswaar niet geheel duidelijk, wel de huidige aansturing aan kunnen, 3 bussen op reserve/versterking te komen rijden(vaste omlopen) en 2 in de normale dienst (op vaste omlopen).
Bij de bussen waar de bestemmingsfilm uitvalt omdat EBS deze niet goed kan aansturen kun je ook nog handmatig voor een enkele bestemming kiezen (wat ik dan ook doe en adviseer aan mijn collega's)
When you're tired of London, you're tired of life
gkw1969
Berichten: 1734
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Concessie Twente

Bericht door gkw1969 »

marvinkok schreef:Nog iets opvallends sinds vorige week, bij ritten naar de stalling staat er tegenwoordig "Naar Garage" in plaats van "Geen Dienst"
Heb al voorgesteld om daar deze weken "Prettige Feestdagen" van te maken, maar dat hebben ze dan weer niet over genomen :(
When you're tired of London, you're tired of life
dennistd
Berichten: 5527
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Concessie Twente

Bericht door dennistd »

gkw1969 schreef:
dennistd schreef:Volgens mij was er een probleem met de displays van de oude bussen (30xx-serie) die dat niet aankonden, daarom werd het veranderd na korte tijd. Nu een groot deel van die bussen eruit is zal het opgelost zijn, misschien met wat displaywisseingen.
Zoals het er nu voor staat blijven er 8 bussen uit de 3000-serie waarvan 3 ex connexxion wagens die, weliswaar niet geheel duidelijk, wel de huidige aansturing aan kunnen, 3 bussen op reserve/versterking te komen rijden(vaste omlopen) en 2 in de normale dienst (op vaste omlopen).
Gisteren reed de 3058 nog gewoon rond en kwam in Haaksbergen terecht.
Bij de bussen waar de bestemmingsfilm uitvalt omdat EBS deze niet goed kan aansturen kun je ook nog handmatig voor een enkele bestemming kiezen (wat ik dan ook doe en adviseer aan mijn collega's)
Ik doe dat meestal ook, maar op lijn 8 kost dat nogal wat werk (elke keer springt ie weer terug als de bestemming wijzigt, en dat gebeurt nogal eens op daar) :lol:
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Concessie Twente

Bericht door marvinkok »

dennistd schreef:
gkw1969 schreef:
dennistd schreef:Volgens mij was er een probleem met de displays van de oude bussen (30xx-serie) die dat niet aankonden, daarom werd het veranderd na korte tijd. Nu een groot deel van die bussen eruit is zal het opgelost zijn, misschien met wat displaywisseingen.
Zoals het er nu voor staat blijven er 8 bussen uit de 3000-serie waarvan 3 ex connexxion wagens die, weliswaar niet geheel duidelijk, wel de huidige aansturing aan kunnen, 3 bussen op reserve/versterking te komen rijden(vaste omlopen) en 2 in de normale dienst (op vaste omlopen).
Gisteren reed de 3058 nog gewoon rond en kwam in Haaksbergen terecht.
Diezelfde 3058 was gisteren na een uitstapje Oldenzaal weer in Haaksbergen, maar wat een drama-bus is dat ineens... Validator stuk, EBS in een vage opstartloop, koelvloeistoflekkage en hing ook scheef, vermoedelijk ook iets niet goed met de luchtbalg rechtsachter... Had hem uit dienst gehaald voor vandaag, benieuwd of ie er vanavond met tanken nog staat...
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Concessie Twente

Bericht door nsimmelink94 »

Waarom zijn die bussen überhaupt nog meegenomen naar de nieuwe concessie destijds? Zelfs die Volvo 7700 bussen waren in betere staat en ook nog eens nieuwer.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 49 gasten