OVer je reiservaringen in december 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Gekko123 »

In Utrecht is het sinds de nieuwe dienstregeling ook een beetje onhandig geworden qua binnenkomen op bepaalde sporen. Daar komen enkele treinen in de s2800 binnen op 18B, via 18A omdat spoor 17 buiten dienst is gesteld. Het betreft in ieder geval treinen in de ochtendspits. Resultaat is een trein die zowat in Overvecht staat bij een serie met een al veel te krappe kering (planmatig 4 minuten). Vind het ook erg onhandig, omdat deze treinen zo'n beetje tegelijk binnenkomen met een sprinter uit Geldermalsen en Houten. Dat betekent dus een infarct voor de trappen, zeker in de ochtendspits.
Daarnaast is deze keuze voor spoor 18B nogal vreemd, aangezien spoor 18A gedurende de kering van de treinen van de s2800 gewoon leeg blijft.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Daniel »

Gekko123 schreef:Resultaat is een trein die zowat in Overvecht staat
Vaartsche Rijn/Lunetten dan, want Overvecht ligt aan de andere kant :wink: Zijn die treinen niet gewoon te lang om tussen het sein en einde perron op de A-fase te passen?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
reisthijs
Donateur
Berichten: 5863
Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door reisthijs »

Volgens http://ovtijden.com/avtdag/ut/ valt de lengte van de treinen op 18b wel mee: 7 of 8 bakken ICM. Dat zou toch gewoon aan de A-zijde moeten passen?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Justin »

Gaat lekker gisteren en vandaag.

Gisteren met de t3127 om 8:19 uit Bijlmer weg richting Utrecht, maar we stonden stil net ten zuiden van het aquaduct bij Abcoude. Ik dacht eerst dat het te maken had met de vertraagde ICE (zal weer eens niet), maar de reden was nog wat anders, daar het een aanrijding met een persoon verderop betrof.

Om ongeveer 8:45 gingen we weer terug naar Bijlmer (dus lekker langs het perronspoor van Amsterdam Holendrecht terug), waar men geadviseerd was om óf op Amsterdam Zuid óf op Bijlmer en dan Duivendrecht over te stappen naar Hilversum. Dat laatste deed ik dus (had geen zak uitgemaakt, op Zuid had je dezelfde s5700). Uiteindelijk om 10:46 op Zaltbommel aangekomen (in plaats van 9:16).

Op de terugweg bleek dat er weer een aanrijding was op Ac-Bkl. Gaat lekker daar. Gelukkig was het 'euvel' verholpen tegen de tijd dat ik naar huis ging.

Vandaag was er wat gepruts met boel vertraagde treinen richting het zuiden. Mijn t3127 stond 10 minuten stil op Maarssen-Zuilen, en miste zodoende net mijn t16029, en wachtte maar tot de t16031 zou gaan rijden. Terugsteken op Ht vertrouwde ik niet zo, omdat zo'n beetje elke IC naar Ah / Ht wel +10 had overigens...

Het ging zo lang goed, maar ach...
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
microshit
Berichten: 1133
Lid geworden op: wo 02 feb 2011, 17:53

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door microshit »

Tof... In in de t3120 werd net excuses aangeboden "dat gepland was dat we 2x4 rijtuigen meekregen maar dat is 1x6 geworden, vandaar dat er minder stoelen beschikbaar zijn".
Niets 'sorry dat we wat krap zijn' maar gewoon open, eerlijk en feitelijk. Netjes wat mij betreft
Etienne
Donateur
Berichten: 7911
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Etienne »

Door inzet van hulpdiensten had de t548 in Utrecht ongeveer 15 minuten vertraging. Kennelijk anticipeerden veel mensen daarop, want de t2850 was niet berekend op de mensenmassa met slechts een losse ICM-III :X. De bewuste t548 reed met een losse VIRM6 en die was in Gouda op spoor 11 geparkeerd en iedereen daaruit moest overstappen op de t2850.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Daniel »

Vanmiddag had ik in Utrecht een gelede waarin op een van de deuren van het deel achter de geleding een briefje "Deur defect" geplakt zat. Werd braaf opgevolgd: een uitstapper bij de enige tussengelegen halte op m'n ritje naar het station liep al naar voren.
Eigenwijs gewoon op het "Deur open" knopje gedrukt op CS, want wellicht deed de rechter van de dubbele deur het wel immers. En jawel... die gingen dus gewoon netjes beide open, 't defect was dus allang verholpen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Justin
Berichten: 4181
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Justin »

Vandaag had ik geluk in NS-land. Ik zag voortijdig al dat er én een wisselstoring was bij Ede, én een defecte sprinter op Utrecht-'s-Hertogenbosch. De t3127 reed al niet, en zag dat diverse s16000 waren opgeheven. Ik ging ook iets later de deur uit om de s3500 te pakken vanaf Bijlmer, en dat ding maakte een extra stop op Zaltbommel ^^ Ik was dus én later weg én sneller op werk... ik had al weer vergeten hoe fijn een snelle trein kon zijn :P. In 70 minuten op werk ipv 90 minuten :pos: .
Proud Titans Supporter
Ach, zak er toch allemaal in
baszwl
Berichten: 14
Lid geworden op: zo 08 dec 2013, 18:13

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door baszwl »

Gisteravond was het een mooi rommeltje op de verbinding Zwolle-Groningen. Door een defecte bovenleiding was er in eerste instantie minder treinverkeer tussen Meppel en Zwolle. Na lang puzzelen een trein gevonden die wel naar Zl zou rijden. Dus ik snel naar het station van Groningen gegaan. Helaas bleek op dat moment het gehele treinverkeer tussen Mp en Zl te zijn stilgelegd. De t12686 zou volgens de actuele vertrektijden maar tot Mp rijden.
Na eerst 20 minuten na vertrektijd te hebben staan wachten te Gn (uiteraard zonder enig omroepbericht o.i.d.) vertrok de trein richting Asn. Ook daar werd ruim 20 minuten gewacht. Conducteurs waren niet vindbaar in de trein, gelukkig kwam daarover een verklaring: de conducteur ontbrak op de trein en de machinist moest alles zelf doen. Dat liep niet goed, want contact met de treindienstleiding voor een veilig sein werd lang niet verkregen. Gevolg: lang wachten en veel vertraging. Bij aankomst in Mp was het aantal vervangende bussen ook nog eens bedroevend.
Gelukkig heb ik aardige familie waardoor ik ‘s nachts in Mp opgehaald kon worden.
Ik begrijp dat het bij storingen chaotisch kan zijn, maar vooral de communicatie was weer eens bedroevend slecht. Beetje jammer dat de NS fatsoenlijke communicatie toch vaak niet voor elkaar krijgt. Enige positieve: Van Gn tot Mp kreeg ik ICMm ipv VIRM voorgeschoteld.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Obus »

Gisteren voor het eerst met de Beneluxtrein gereisd *O* *bus*

Ik had overleg met een collega in Brussel en heb er maar een uitstapje van gemaakt (ik had nog een dagkaart over).

's Ochtends vroeg vertrokken met de sprinter en snel overgestapt op de intercity naar de Randstad die mij vrijwel geruisloos naar Asd bracht. Daar kwam ik op ruim op tijd aan voor de 7:52 naar Brussel-Zuid. Ik heb nog een tijdschriftje gekocht voor de reis (ik wist niet of er wifi zou zijn). En toen waren we onderweg naar België. En de trein is traag. Traaaaaag. TRAAAAG! Je staat ongelooflijk vaak stil en je hebt als reiziger het idee dat je nooit op tijd in Brussel zal aankomen. Door de omweg via Zaventem lijkt België echt gigantisch (al heb je een soortgelijk gevoel met de Thalys). Uiteindelijk ben ik toch (met een kleine vertraging) aangekomen op Brussel-Centraal. In die zin is de Benelux er dit jaar alles behalve op vooruit gegaan. Jammer -o- Mijn mening over de nieuwe Benelux laat zich goed met emoticons samenvatten: :neg: :6 :N :evil:

Overigens ben ik via Luik en Maastricht teruggereisd.
De mortuis nil nisi bene
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door BrengMe »

Obus schreef:Gisteren voor het eerst met de Beneluxtrein gereisd *O* *bus*
Obus schreef:Mijn mening over de nieuwe Benelux laat zich goed met emoticons samenvatten: :neg: :6 :N :evil:
Vond je het nou leuk of niet? :')
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Obus »

:')

Het uitstapje was leuk, treinen zijn en blijven leuk, maar die Beneluxtrein is - excusez le mot - zwaar klote.
De mortuis nil nisi bene
BrengMe
Donateur
Berichten: 2073
Lid geworden op: za 04 aug 2012, 22:02
Locatie: Zwolle

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door BrengMe »

Oke, nu snap ik het.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Suus »

Ik vond het ergens toch ook wel weer fijn dat ik niet meer al bij het uitrijden van de tunnel onder Zestienhoven of het passeren van Rotterdam Zuid op hoef te staan om nog een trein te kunnen halen. Dat je er nu een pauze in Rotterdam én Den Haag en getreuzel bij Hoofddorp bij cadeau krijgt, ach. Ooit ben ik rijk genoeg om alleen nog maar de Thalys te nemen :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Niek »

Zeiknat de trein instappen + achter een vertraagde stopper zitten = :neg:
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Obus »

Bee schreef:Ik vond het ergens toch ook wel weer fijn dat ik niet meer al bij het uitrijden van de tunnel onder Zestienhoven of het passeren van Rotterdam Zuid op hoef te staan om nog een trein te kunnen halen. Dat je er nu een pauze in Rotterdam én Den Haag en getreuzel bij Hoofddorp bij cadeau krijgt, ach. Ooit ben ik rijk genoeg om alleen nog maar de Thalys te nemen :P
Of je pakt de auto tot Turnhout en stapt daar in de IR naar Brussel (dat is voor mij in ieder geval het snelst en het goedkoopst).
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50856
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Suus »

Het ontbreekt bij mij toch wel aan een aantal randvoorwaarden, zoals een auto en een rijbewijs. En als je naar Turnhout rijdt kan je net zo goed meteen naar Brussel doorrijden, vanuit Amsterdam is dat al een behoorlijk eindje.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Obus »

En dan parkeren in Brussel? Als je Brussel al haalt, met alle files, wegversperringen en omleiding die de stad teisteren. Vanuit Turnhout is Brussel slechts 1u18 met de IR (die tegenwoordig IC heet, maar goed).
Vanuit Amsterdam is misschien Essen verstandiger. Maar dan heb je inderdaad wel een rijbewijs en auto nodig :Y . Al is de mens nooit te oud om te leren, dus één twee drie naar de rijschool, Bee.
De mortuis nil nisi bene
VIRM
Berichten: 7571
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door VIRM »

Vandaag een rondje met de trein gemaakt, met wat opvallende dingen. :)

Om 10:32 had ik vanaf Zaandam de s3300 naar Schiphol. Deze reed, tot mijn grote verbazing, met een DDAR.
De aansluitende Benelux naar Dordrecht had een enthousiaste Vlaamse treinmanager, die alles uitgebreid in drie talen omriep (we waren de Schipholtunnel net uit toen ze klaar was :mrgreen:).
Vanaf Dordrecht de MLL Dordrecht-Geldermalsen. Vlak na Dordrecht liep de steward de trein rond: hij was z'n oplader vergeten, en vroeg aan de hele trein of hij een USB-oplader mocht lenen. :mrgreen:
Verder nog met Bee terecht gekomen bij het imposante, tijdelijke busstation Schiphol Noord. Voor de imposante foto, waarin het architectonische hoogstandje duidelijk naar voren komt, zie het Amstelland-Meerlandentopic. :)
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Daniel »

Nu het veelal allemaal niet zoveel meer uitmaakt door de chipkaart vraag je je soms toch wel af hoe een chauffeur nou op een bepaald zonenummer uitkomt... 7907 zou, als 'ie überhaupt zou hebben bestaan, ergens in Zeeuws-Vlaanderen gelegen hebben gezien hoe de nummers lopen :P

Afbeelding

Achja, probleemloos mee kunnen reizen want week en dag waren al voldoende natuurlijk.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Hainje »

Dat is het wagenparknummer.
🍉
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Anne »

Is het gebruikelijk om het wagenparknummer te gebruiken?
Bij mij staat er 8922. Ik heb niet precies op het juiste nummer van de bus gelet maar het was wel een nieuwe bus.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Hainje »

Ja dat is gebruikelijk in Brabant (i.i.g. bij Veolia en nu dus ook bij Arriva) elke wagen heeft een eigen stempel. En 8922 is een nieuwe VDL Citea, dus dat kan kloppen.
🍉
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Anne »

Daniel schreef: 7907 zou, als 'ie überhaupt zou hebben bestaan, ergens in Zeeuws-Vlaanderen gelegen hebben gezien hoe de nummers lopen :P
Westelijk deel was in de 7900 genummerd en oostelijke deel in de 7800.
Op de zonekaart in de dienstregeling 84/85 komt het nummer 7907 niet voor.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Anne »

Hainje schreef:Ja dat is gebruikelijk in Brabant (i.i.g. bij Veolia en nu dus ook bij Arriva) elke wagen heeft een eigen stempel. En 8922 is een nieuwe VDL Citea, dus dat kan kloppen.
Bedankt, maar blijft het stempel bij de bus en niet bij de chauffeur??
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten