Het grote OVInfo-app topic

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door JWM »

Bij Sloterdijk geeft de app bij metro 50 'andere zijde instappen' aan. Er is niks afwijkends aldaar.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Suus »

JWM schreef:Bij Sloterdijk geeft de app bij metro 50 'andere zijde instappen' aan. Er is niks afwijkends aldaar.
Er gaat bij meerdere metrostations iets mis. "Andere Zijde Instappen" staat ook bij Van der Madeweg en Spaklerweg. Bij Diemen Zuid staat dan al meer dan een week "De metro stopt hier niet" .
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Ugh, die tekst komt elke nacht weer terug. Heb hem al eens verwijderd. Had het ook al gemeld bij GOVI/GVB...
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Ronald »

Somoht schreef:Met zulke dingen zijn wij wel bezig, verwacht mooie dingen in 2015 ;).
Connexxion.nl / U-OV.nl functionaliteit maar dan voor het hele OV is zeker een ambitie.
Leuk, ik wacht het met spanning af :Y
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3264
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door marvinkok »

Zo handig dat Syntus bestemmingscodes blijkbaar hergebruikt:
Afbeelding
Lijn 62 is een lang stuk, maar komt toch echt niet in Lochem :')
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Not sure of dit de schuld is van Syntus, ik kreeg vorige keer te horen dat Syntus de boel had opgelost. Als ik kijk zie ik ook geen bestemmingcodes die conflicteren tussen DRGL2014 en 2015.
Denk dat bij GOVI nog een oude bestemmingsnaam aan een code hangt, ik ga eens emailen :)
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door dennistd »

Ook met Almelo/Nieuwleusen was/is er dit zelfde probleem, waardoor lijn 51 en 80 op zondag naar Nieuwleusen i.p.v. Almelo gaan/gingen.
JvD.
Berichten: 34
Lid geworden op: di 18 feb 2014, 19:07

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door JvD. »

Met het ingaan van de nieuwe dienstregeling is Qbuzz lijn 4, Groningen-Wibenaheerd - Roden v.v. niet meer in de app te zien, terwijl andere lijnen wel gewoon zichtbaar zijn.

En laat dat nou nét mijn "stamlijn" zijn... :(
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Is al weken bekend :( Er lijkt iets bij de leverancier te zitten dat grote planningen niet verstuurd worden. Er staan al weken 100 geldigheidscodes bij Qbuzz open :(
Hopelijk is het vandaag klein genoeg
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door BR628 »

Wie is er verantwoordelijk voor het tonen van zowel de basisdienstregeling als de vakantiedienstregeling? In Arriva Friesland is dit namelijk momenteel het geval. Daarbij blijven de ritten die in de vakantieperiode rijden (de 8000 ritnummers) dus wit en hebben de ritten in de basis (de 1000 ritnummers) wel actuele data.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Ahhhhhh ik was dat al toevallig op het spoor gekomen (die dubbele vertrektijden en die 8xxx ritnummers) maar ik had toen het idee dat het versterkingsritten waren. Ik ga eens uitzoeken.

/edit
faal bij Arriva, beide ritten staan actief op dezelfde kalender.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daelea »

Thom69 schreef:Vreemde situatie in de OVinfo-app op station Ede-Wageningen: stadslijn 1 (lus Ede, bestemming Zkh Geld Vallei via Rietkampen) wordt vaak niet getoond als vertrekkende bus van die halte. Bij alle volgende haltes staat de bus wel gewoon getoond, net als de tijd waarop die bus weer aankomt op het station. Alleen de vertrektijd mist dus. Voor mijn gevoel speelt dit bij meer bussen daar, al weet ik het alleen voor lijn 1 zeker.
't Is alweer even geleden, maar de situatie als hierboven geschetst vind ik nu weer zeer regelmatig (lees, eigenlijk altijd) terug op station Ede-Wageningen: Lijnen 1 en 2 staan alleen als aankomende bus weergegeven, de vertrekkende bussen op deze lijn zijn niet zichtbaar. Nieuw is dat wanneer ik de bus aantik, er ook staat dat de bus al aangekomen is op de eindhalte (2e x Ede-Wageningen), terwijl die dus de eerste keer nog moet vertrekken van het station. Wanneer de rit nog niet aangemeld is (lichtgroene vertrektijd), staan zowel de vertrektijd als de aankomsttijd correct weergegeven.

Een plaatje ter illustratie:
Afbeelding

Noot: lijn 1 vertrekt om 9:55 en die rit komt weer aan om 10:34. De rit met aankomst 10:04 die je ziet, moest vertrekken om 9:25. Vertrektijd van lijn 2 is .08/.38.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Probeer eens met "eindhaltes weergeven" uit? De app filtert dubbele vertrektijden weg, dus ik denk dat dat is waar je tegen aan loopt.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Edwin »

Er zijn in Heerenveen 2 haltes met de benaming Oost (A32). enige verschil is dat één van beide een - heeft (A-32). Bij de A-32 stopt alleen de 48 in 1 richting, bij de A32 stoppen alle andere lijnen en richting.

Verder vind ik dit wel een mooie toevoeging, voorspellende vertraging noem ik het maar:
Afbeelding

Maar ook dit kwam ik van de week tegen:
Afbeelding
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Daniel »

Somoht, kan jij eens een blik in de data voor het busstation bij station Dordrecht werpen? Ik zie in OVinfo keurig lijn 2 naar Dubbeldam vanaf perron A staan, maar op de DRIP van perron A stond 'ie vanmiddag niet. En dat terwijl 'ie gezien het aantal beschikbare regels er zelfs twee keer op had moeten staan.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Daniel schreef:Somoht, kan jij eens een blik in de data voor het busstation bij station Dordrecht werpen? Ik zie in OVinfo keurig lijn 2 naar Dubbeldam vanaf perron A staan, maar op de DRIP van perron A stond 'ie vanmiddag niet. En dat terwijl 'ie gezien het aantal beschikbare regels er zelfs twee keer op had moeten staan.
Als ie niet op de DRIP staat maar wel in OVinfo, is het meest waarschijnlijke dat de DRIS fout is geconfigureerd qua haltenummers. Ik kan niet in de data van DRIS drechtsteden kijken hoe dat zit.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Edwin schreef:Er zijn in Heerenveen 2 haltes met de benaming Oost (A32). enige verschil is dat één van beide een - heeft (A-32). Bij de A-32 stopt alleen de 48 in 1 richting, bij de A32 stoppen alle andere lijnen en richting.

Verder vind ik dit wel een mooie toevoeging, voorspellende vertraging noem ik het maar:

Maar ook dit kwam ik van de week tegen:
A32 gefixed.

Ja wat je ziet is, mijn eigen voorspel-algoritme ipv die van GOVI door het aanhoudende gezeur wat ze hebben met lijnen die plots uit hun database verdwijnen. Mijn algoritme gaat wat beter dan GOVI om met 0 seconden reistijd zoals je die tussen Gooisekant midden en Oost hebt op die lijn, maar war-proven is het algoritme ook weer niet.
Vandaag staat ie overigens weer op mijn eigen datastroom gezien GOVI vandaag CXX in zijn geheel mist. Van dat twede plaatje word ik niet echt vrolijk, ik hoop dat deze niet van vrijdag is? Ik heb donderdag nog wat dingen gefixed erin namelijk.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Edwin »

Die laatste is van 15-12 jl.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

OK dan was het dus GOVI :) Al vraag ik mij af of dit dan een connectie fout was (enkele berichten gemist door storingkje ergens op de lijn) want het blijft er vreemd uit zien.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Hainje »

Ik meen dat het al een keer langs is gekomen, maar ik wil het toch nog een keer onder de aandacht brengen. Sinds Brabant over is naar Arriva moet ik om 'mijn bus' te vinden elke keer een kilometers lange lijst met lijnen doorscrollen. Nu weet ik dat het sorteren op concessiegebied niet tot de mogelijkheden behoort, maar een "ster" functie zou toch wel erg fijn zijn. Zodat je een lijst met "favoriete lijnen" krijgt. Het zou erg tof zijn als die functie ingebouwd kan worden.
🍉
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Somoht »

Mmja, die Arriva lijst is inderdaad (te) lang geworden, ik ben aan het nadenken hoe het beter kan. Tot dan toe, kan je in ieder geval lijnen wel opzoeken met de zoekfunctie.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door BR628 »

Heb ik nou nooit last van, terwijl mijn lijn lijn 2 is. Zijn er ook nogal wat van.. De app heeft toch een knop waarmee ie alle haltes in de buurt toont? Dan vind je toch direct je bus.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Hainje »

Klopt, maar soms ben ik te ver weg van een halte maar wil ik wel kunnen zien of een bus al vertraging heeft of niet. Dan vind ik lijnoverzichten toch wel handig.
🍉
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Zugführer »

Zat laatst precies hier aan te denken!
Ik reis regelmatig met Connexxion lijn 120, en wil dan graag op lijn zoeken ipv op halte.
Dan moet ik elke keer de hele Connexxion lijst weer doorscrollen voor ik bij 120 ben.
Een "favorieten" functie zou erg handig zijn.
Er zijn denk ik maar een stuk of 4 lijnen die ik regelmatig gebruik, de rest van de app heb ik niet zo hard nodig :mrgreen:
Zoekfunctie is ook wel een goede tip, heb hem nu een stuk sneller te pakken :')
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote OVInfo-app topic

Bericht door Hainje »

Somoht schreef:Mmja, die Arriva lijst is inderdaad (te) lang geworden, ik ben aan het nadenken hoe het beter kan. Tot dan toe, kan je in ieder geval lijnen wel opzoeken met de zoekfunctie.
Is het volgende - als tussenoplossing - geen idee? (Tenminste als je die teksten aan kunt passen).

Zie hier een screenshot van OV Info.

Afbeelding

Dat je in het vervolg dit ziet:

Bus 2
SCHIERMONNIKOOG Oosterreeweg - Veerdam
Bus 2
TILBURG Stadhuisplein - CS - Reeshof
Bus 2
ALPHEN A/D RIJN Ridderveld - Aarhof
Bus 2
GORINCHEM Station - Haarwijk
Bus 2
DOETINCHEM Station - Centrum - Dichteren - De Huet
Bus 2
ROOSENDAAL Tolberg Oost - Station - Langdonk
Bus 3
LELYSTAD Bingereden - Station Centrum - Batavia Stad
Bus 3
LEEUWARDEN Busstation - Camminghaburen
Bus 3
DORDRECHT - Crabbehof - CS - Oudelandshoek.

Wat ik denk is dat als de plaats waarin de betreffende bus rijdt in hoofdletters wordt weergegeven het sneller duidelijk is voor de gebruiker welke bus deze moet selecteren. Zeker voor mensen die niet heel bekend zijn met het lijnennet in een bepaalde plaats kan dit wel makkelijker zoeken zijn.

Voor wat betreft streeklijnen zou je dit kunnen doen:

Afbeelding

Buurtbus 299
OIRSCHOT - Boxtel - SINT MICHIELSGESTEL
Bus 300
TILBURG - Loon op Zand - Efteling - Waalwijk - DEN BOSCH
Bus 301
TILBURG - Kaatsheuvel - Waalwijk - Drunen - DEN BOSCH
Bus 302
TILBURG - Loon op Zand - Efteling - Waalwijk - Drunen - DEN BOSCH
Bus 305
EMMEN - Gieten - GRONINGEN
Bus 305
OSS - Uden - Veghel - EINDHOVEN
Bus 306
DEN BOSCH - St. Michielsgestel - Veghel - UDEN
Bus 310
ROTTERDAM ZUIDPLEIN - Numansdorp - Dinteloord - Steenbergen - BERGEN OP ZOOM
🍉
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 38 gasten