Nordrhein-Westfalen 2015
Re: Nordrhein-Westfalen 2015
De VRR heeft ongeveer 850 buslijnen. Dat is nog geen derde van het oppervlakte van NRW. Consequentieanalyse...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Nordrhein-Westfalen 2015
VRR heeft wel de drukste steden; Düsseldorf, Essen, Duisburg, Dortmund etc.
Alle lijnen van AVV staan al online op de concessie pagina, alleen ze moeten nog aangemaakt worden ;)
Alle lijnen van AVV staan al online op de concessie pagina, alleen ze moeten nog aangemaakt worden ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Nordrhein-Westfalen 2015
Weet iemand trouwens of ze in NRW een dagkaart voor de bus hebben ofzo? Dan kan ik wat beeldmateriaal verzamelen in de vakantie. :)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
-
- Berichten: 424
- Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
- Locatie: Arnhem
Re: Nordrhein-Westfalen 2015
Dan is het Schönertagticket je beste vriend. Gewoon verkrijgbaar in de DB-automaat, en als ik me niet vergis ook in de nodige automaten van plaatselijke vervoerders :pos:
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Youtube
Re: Nordrhein-Westfalen 2015
Vrijwel alle "Verkehrsverbünden" hebben ook dagkaarten die voor één of meerdere zones geldig zijn, afhankelijk van de reisafstand kunnen die ook een optie zijn.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Nordrhein-Westfalen 2015
Kan iemand misschien op die VRR site fatsoenlijke overzicht van de buslijnen vinden, met tijden etc (fahrplanbuch)? Kan niets beters vinden en ik vind die digitale planner maar niets, moet ik telkens doorklikken enzo.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Nordrhein-Westfalen 2015
Digitale busboekjes zijn er bij mijn weten niet. Je zal het met de lijnenkaarten en haltetabellen moeten doen.
Re: Nordrhein-Westfalen 2015
Of naar Duitsland gaan en een hard copy kopen.
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Nordrhein-Westfalen 2015
De dienstregelingen staan meestal op de sites van de individuele vervoerders, niet op de sites van verkeersverbonden. Daar zitten wel verschillen tussen. Zo kan je voor bijvoorbeeld Düsseldorf online een boekje laten samenstellen van alle 113 buslijnen van de Rheinbahn terwijl in de buurstad Duisburg alleen nieuwe folders online worden gezet als er een wijziging is aan de dienstregeling. Boekjes uit 2012 of ouder zijn heel normaal...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Nordrhein-Westfalen 2015
Mijn ervaring is juist dat, behalve VRR, de Verkehrsverbünden ze juist wel publiceren. Zoeken op vervoerder lijkt me onbegonnen werk aangezien de lijnen per vervoerder buiten de steden vaak behoorlijk versnipperd zijn.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Nordrhein-Westfalen 2015
NIAG geeft ook niet veel info prijs, degene waar ik nu mee bezig ben.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Nordrhein-Westfalen 2015
Wat betreft het toevoegen van Duitse buslijnen: in principe ligt de focus van de wiki op het toevoegen bij de Nederlandse bus- en spoorlijnen. Hoewel ik er niet zo'n zin in heb mensen tegen te houden buitenlandse buslijnen in te voeren (maar daar is wat discussie over) denk ik dat het niet heel verstandig gaat zijn om ook veel over buitenlands openbaar vervoer toe te voegen dat ook nog eens jaarlijks (of vaker!) bijgewerkt moet worden. Ik (en volgens mij zijn er meer mensen in het beheer) zie bij wijze van spreke liever één artikel over een spitsbuslijn tussen Dordrecht en Abcoude uit 1953 dan tien recente artikelen over Duitse buslijnen. Als je denkt dat het toevoegen van buitenlandse buslijnen ervoor gaat zorgen dat je volgend jaar minder kunt bijwerken aan de Nederlandse buslijnen, lijkt het me niet verstandig om hier mee aan de slag te gaan.
Voor België geldt wat mij betreft ongeveer dezelfde richtlijn als voor Duitsland behalve dat in België het meeste aan openbaar vervoer al is toegevoegd. De grote vraag is hoe we dit nu en in de toekomst actueel kunnen houden. En als we het niet actueel kunnen houden: hoe kunnen we ervoor zorgen dat de lezer van een artikel in de toekomst doorheeft dat de pagina die hij/zij leest een momentopname uit het verleden is? Ideeën daarover zijn wat mij betreft welkom.
Voor België geldt wat mij betreft ongeveer dezelfde richtlijn als voor Duitsland behalve dat in België het meeste aan openbaar vervoer al is toegevoegd. De grote vraag is hoe we dit nu en in de toekomst actueel kunnen houden. En als we het niet actueel kunnen houden: hoe kunnen we ervoor zorgen dat de lezer van een artikel in de toekomst doorheeft dat de pagina die hij/zij leest een momentopname uit het verleden is? Ideeën daarover zijn wat mij betreft welkom.
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Nordrhein-Westfalen 2015
Maar ik leg prioriteit nog steeds bij Nederlandse lijnen; concessies Veluwe, Midden Overijssel en Zeeland blijft ik volgen en de nieuwe dienstregeling bijwerken.
En als ik even niets te doen heb, kan ik werken aan NRW actueel houden en uitbreiden.
Moet alleen even kijken hoe ik dat met de treindiensten van Niedersachsen ga doen, die staan er nu wel op maar onaf (stations enzo moeten nog toegevoegd worden) en niet bijgewerkt voor 2015.
En als ik even niets te doen heb, kan ik werken aan NRW actueel houden en uitbreiden.
Moet alleen even kijken hoe ik dat met de treindiensten van Niedersachsen ga doen, die staan er nu wel op maar onaf (stations enzo moeten nog toegevoegd worden) en niet bijgewerkt voor 2015.
Laatst gewijzigd door regenmaker op di 23 dec 2014, 21:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Nordrhein-Westfalen 2015
Momenteel ben ik (weer) bezig met oude dienstregelingen, waarvan ik er nog veel heb en kan toevoegen. Daarvoor was ik bezig met het actualiseren van alle buslijnen in België, en de wijzigingen daarvan blijf ik ook in de gaten houden.
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Re: Nordrhein-Westfalen 2015
De discussie in het beheer is trouwens nog niet helemaal afgerond, maar Fogeltje en ik zien elkaar vlak na de kerst weer dus hopelijk is dan meer duidelijk. Uiteraard zijn tot die tijd ideeën welkom over hoe alles handig aangepakt kan worden.
Re: Nordrhein-Westfalen 2015
Je geeft het zelf al aan, als je niets te doen hebt. Wat als je niet niets te doen hebt? De pagina's verouderen en zijn nauwelijks relevant in de staat. Het lijkt mij daarom handig eerst alle ontbrekende of onvolledige Nederlandse pagina's te maken of bij te werken en je mogelijk daarna te storten op zo'n mega project.regenmaker schreef:Maar ik leg prioriteit nog steeds bij Nederlandse lijnen; concessies Veluwe, Midden Overijssel en Zeeland blijft ik volgen en de nieuwe dienstregeling bijwerken.
En als ik even niets te doen heb, kan ik werken aan NRW actueel houden en uitbreiden.
Moet alleen even kijken hoe ik dat met de treindiensten van Niedersachsen ga doen, die staan er nu wel op maar onaf (stations enzo moeten nog toegevoegd worden) en niet bijgewerkt voor 2015.
Komt wel goed schatje.
Re: Nordrhein-Westfalen 2015
Er is inderdaad wat betreft Nederlands openbaar vervoer nog genoeg te doen ook als je het toevoegen van buslijnen en treinseries leuk vindt. Ik heb hier nog zodanig veel oude bus- en spoorboekjes liggen dat ik er de komende tien jaar toch niet aan toe kom om alles in te voeren en een pm (om wat af te spreken om te lenen) is zo gestuurd .
- regenmaker
- OVNL-beheerder
- Berichten: 9169
- Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
- Locatie: Uden
- Contacteer:
Re: Nordrhein-Westfalen 2015
Ik ga eerst wel even Niedersachsen afwerken deze week, alles komt goed! :D
EDIT: Wordt nu dus alle linkjes weghalen.
EDIT: Wordt nu dus alle linkjes weghalen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Re: Nordrhein-Westfalen 2015
Als je al buitenlandse Stadtbahn-, tram- en buslijnen wilt toevoegen, is het misschien nuttiger om je vooral te focussen op de grotere steden (Köln, Bonn, Düsseldorf, Duisburg, Mühlheim, Essen, Bochum/Gelschenkirchen en Bielefeld (ja, het bestaat echt )).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 76 gasten