Spoordienstregeling Duitsland 2015
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015
Ook nieuw: Veolia geeft er de brui aan per 13 december met zijn verbinding Leipzig-Berlijn-Rostock-Warnemunde.
http://www.railjournal.com/index.php/ma ... hannel=542
http://www.railjournal.com/index.php/ma ... hannel=542
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015
Gisteren is de eerste Flirt van Nordbahn gespot in Hamburg: http://www.nahverkehrhamburg.de/nahverk ... ngetroffen
Tot nu toe was de huisstijl van Nordbahn rood-wit-blauw-wit-rood, maar wat blijkt, in Schleswig-Holstein gaat men ook een uniforme huisstijl voor het OV invoeren en dit zijn de eerste voertuigen in deze kleurstelling. Ben heel benieuwd hoe de nieuwe Twindexx-treinen voor DB Regio er dan uit gaan zien :)
Ik heb ook meer informatie gevonden over de komende nieuwe dienstregeling in Schleswig-Holstein en zal dit later vandaag in de startpost verwerken: http://www.nahverkehrhamburg.de/nahverk ... g-holstein
Tot nu toe was de huisstijl van Nordbahn rood-wit-blauw-wit-rood, maar wat blijkt, in Schleswig-Holstein gaat men ook een uniforme huisstijl voor het OV invoeren en dit zijn de eerste voertuigen in deze kleurstelling. Ben heel benieuwd hoe de nieuwe Twindexx-treinen voor DB Regio er dan uit gaan zien :)
Ik heb ook meer informatie gevonden over de komende nieuwe dienstregeling in Schleswig-Holstein en zal dit later vandaag in de startpost verwerken: http://www.nahverkehrhamburg.de/nahverk ... g-holstein
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015
De levering en toelating van de Flirts van Stadler heeft vertraging opgelopen. Daardoor zullen pas in maart 2015 alle Flirts die aanstaande december in dienst moeten komen aanwezig. Vooral de RE-lijnen in Rheinland-Pfalz en de RB42 in Nordrhein-Westfalen ondervinden deze vertraging.
Een andere wijziging is dat een van de laatste lijnen in NRW die nog met BR628 rijdt deze treinen kwijtraakt, de RB38 krijgt een aantal Talents die voorheen op Köln - Trier werden ingezet maar daar niet meer nodig zijn nu, met ruim een jaar vertraging, alle LINT-treinstellen zijn afgeleverd.
Een andere wijziging is dat een van de laatste lijnen in NRW die nog met BR628 rijdt deze treinen kwijtraakt, de RB38 krijgt een aantal Talents die voorheen op Köln - Trier werden ingezet maar daar niet meer nodig zijn nu, met ruim een jaar vertraging, alle LINT-treinstellen zijn afgeleverd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015
Die dingen stond al lange tijd opgesteld in Euskirchen maar konden niet worden ingezet wegens software problemen.Bee schreef:Een andere wijziging is dat een van de laatste lijnen in NRW die nog met BR628 rijdt deze treinen kwijtraakt, de RB38 krijgt een aantal Talents die voorheen op Köln - Trier werden ingezet maar daar niet meer nodig zijn nu, met ruim een jaar vertraging, alle LINT-treinstellen zijn afgeleverd.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015
Het splitsen en combineren in Trier Hbf van de RE1 Koblenz - Saarbrücken en de RE11 Koblenz - Luxembourg wordt vanwege onduidelijke technische redenen uitgesteld tot maart 2015. Tot die tijd zullen CFL en DB Regio een snelle cross-platformoverstap aanbieden op Trier Hbf. Beide vervoerders zullen wel zoveel mogelijk de voor deze verbinding nieuwe treinstellen inzetten.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015
Volgens het Luxemburger Wort schijnt het er aan te liggen dat de DB niet op tijd het passende materieel heeft. SWR in tegenstelling meldt dat het Eisenbahnbundesamt nieuwe eisen gesteld (?) heeft.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015
Een aantal dingen van NRW die mij nog niet bekend waren (of soms wel wist maar weer was vergeten) tot ik vandaag op mijn gemak het op 9 december verschenen spoorboekje doornam.
- Lijn RB39 Mönchengladbach - Dalheim is voortaan RB34, dit omdat het lijnnummer RB39 nu gebruikt wordt voor treinen tussen Remagen en Ahrbrück (in Rheinland-Pfalz, maar in NRW-takt verwerkt).
- Langs de RB23 en de S23 krijgen diverse stations nieuwe namen vanwege een nieuwe richtlijn waarin gemeentenamen in de stationsnaam worden opgenomen. De komende jaren zal deze richtlijn ook elders, voor zover nog niet van toepassing, alsnog worden toegepast. Voor deze lijn heeft dat de volgende wijzigingen tot gevolg: Iversheim wordt Bad Münstereifel-Iversheim, Arloff wordt Bad Münstereifel-Arloff, Kreuzweingarten wordt Euskirchen-Kreuzweingarten, Stotzheim wordt Euskirchen-Stotzheim, Zuckerfabrik wordt Euskirchen-Zuckerfabrik, Kuchenheim wordt Euskirchen-Kuchenheim, Odendorf wordt Swisttal-Odendorf en Witterschlick wordt Alften-Witterschlick.
- Op de Eifelstrecke Keulen - Trier worden diverse haltes alleen nog maar op verzoek bediend. In NRW betreft het alleen station Scheven. In Rheinland-Pfalz betreft het Birresborn, Mürlenbach, Densborn, Usch-Zendscheid, Hüttingen en Pfalzel.
- RB63 stopt tussen Münster Hbf en Havixbeck op het nieuwe station Münster-Roxel.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015
Ah, kunnen ze het stickertje er weer af trekken :YBee schreef:...Odendorf wordt Swisttal-Odendorf...
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015
Pardon? Heb ik wat gemist?Bee schreef:S23
Edit: ik zie op de Duitse wikipedia dat er ook een nieuwe S19 is. Zes ritten per dag en is een combi S12/S13 onder het nummer S19 dus. Ofzo.
Laatst gewijzigd door Ardan op zo 14 dec 2014, 22:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik doe ook maar wat
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015
Vanwege de opening van vier nieuwe stations tussen Bonn en Euskirchen (twee in december 2013 en december 2014) heeft men besloten de treindienst voortaan S-Bahn te noemen. De S-Bahn Köln heet voortaan S-Bahn Rheinland.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015
Dan hoop ik dat de treinen tussen Koblenz en Trier nog wel lang genoeg zijn.Bee schreef:Het splitsen en combineren in Trier Hbf van de RE1 Koblenz - Saarbrücken en de RE11 Koblenz - Luxembourg wordt vanwege onduidelijke technische redenen uitgesteld tot maart 2015. Tot die tijd zullen CFL en DB Regio een snelle cross-platformoverstap aanbieden op Trier Hbf. Beide vervoerders zullen wel zoveel mogelijk de voor deze verbinding nieuwe treinstellen inzetten.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015
Een van de twee verantwoordelijke vervoerders rijdt vanaf Trier heen en terug naar Koblenz. DB Regio doet de meeste ritten maar een paar worden er gedaan door de CFL. Die treinen rijden dan alleen met het materieel wat de betreffende vervoerder beschikbaar heeft (dus of een Flirt of een KISS).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015
De start van Vlexx in Rheinland-Pfalz is niet zo denderend verlopen. Sterker nog, het is zo uit de hand gelopen dat reizigers wordt geadviseerd morgen andere soorten vervoer te vinden tijdens de spitsuren :')
Bericht op www.vlexx.de:
Bericht op www.vlexx.de:
Trotz umfangreicher Vorplanungen kommt es bei der vlexx-Betriebsaufnahme zu erheblichen Verzögerungen im Betriebsablauf und auch zu einzelnen Zugausfällen im vlexx-Streckennetz. Wir arbeiten mit Hochdruck daran Ihnen einen reibungslosen Ablauf zu gewährleisten, bitten Sie aber in jedem Fall sich für den morgigen Tag um Alternativen der Beförderung umzusehen. Dies gilt insbesondere für den Berufs- und Schülerverkehr.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015
Wat is er aan de hand dan? :o
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015
Vlexx heeft geen verder commentaar gegeven op de ontstane situatie. Maar zodra je eenmaal in de regio Frankfurt vertragingen te pakken hebt kom je er niet meer zo snel vanaf, omdat het daar nu eenmaal zeer druk is op het spoor. De rest van de dag is vervolgens ook een drama.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015
Italianen toch? :D
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015
Het gaat hier meer om tariefen dan om de dienstregeling, maar ik post het hier toch even:
- Annulatiekosten voor Sparpreis en Europa-Spezial liggen nu bij 17,50€ ipv 15,00€
- Reserveren in 1e klas gratis.
Voor mensen die een Bahncard25 hebben: Er is op het moment een fout in de prijsberekening, je krijgt op het moment bijna 40% korting op Europa-Spezial ipv 25%.
- Annulatiekosten voor Sparpreis en Europa-Spezial liggen nu bij 17,50€ ipv 15,00€
- Reserveren in 1e klas gratis.
Voor mensen die een Bahncard25 hebben: Er is op het moment een fout in de prijsberekening, je krijgt op het moment bijna 40% korting op Europa-Spezial ipv 25%.
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015
Vlexx heeft besloten tot 4 januari 2015 een alternatieve dienstregeling te rijden. Dit zijn de aanpassingen t.o.v. de geplande dienstregeling:
Bron: www.vlexx.deMainz – Alzey – Kirchheimbolanden (RE13 / RB31)
•Es verkehren die Regionalbahnen der RB31 zwischen Mainz und Alzey mit allen Halten im Stundentakt.
•Zwischen Alzey und Kirchheimbolanden verkehrt ein Schienenersatzverkehr mit Bussen.
•Die RegionalExpress-Züge des RE13 zwischen Mainz und Alzey sowie in der Gegenrichtung entfallen ersatzlos.
•Die umsteigefreien Verbindungen zwischen Kirchheimbolanden/Alzey – Mainz und Frankfurt entfallen im Abschnitt Mainz – Frankfurt sowie in der Gegenrichtung.
Saarbrücken – Idar-Oberstein – Mainz – Frankfurt (RE3 / RB33)
•Alle Züge des RegionalExpresses RE3 fahren nach dem regulären Fahrplan.
•Die Züge der Regionalbahn RB33 zwischen Mainz – Idar-Oberstein fahren im Zweistundentakt.
Baumholder – Heimbach – Idar-Oberstein – Kirn (RB34)
•Auf der Strecke Baumholder - Ruschberg - Heimbach - Neubrücke verkehrt ein Schienenersatzverkehr mit Bussen.
•Die weiteren Haltestellen der RB34 werden nicht angefahren.
Koblenz – Mainz – Frankfurt, Worms – Mainz und Bingen – Worms (RE2 / RB35 / RB44)
•Die vlexx-Züge entfallen ersatzlos.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015
Ze hebben er zo te zien een flink potje van gemaakt. :')
De mortuis nil nisi bene
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015
Het Duitse spoor is in ieder geval hard op weg om zich mateloos populair te maken :N
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015
In NRW zijn er klachten over de nieuwe treinstellen type Alstom Coradia Continental (serie 1440. die op lijn S5 en S8 rijden. De vloerhoogte van deze treinen is op 76 centimeter terwijl de perrons 1 meter hoog zijn. Was even iemand vergeten door te geven...
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015
Iets meer dan een week na het ingaan van de nieuwe dienstregeling is vandaag alsnog station Kirchhammelwarden geopend. Dit nieuwe station in Niedersachsen wordt bediend door lijn RS4 Bremen - Nordenham en ligt tussen Elsfleth en Brake (Unterweser).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015
Te elfder ure is besloten om de treindienst Parchim - Inselstadt Malchow toch niet op te heffen. Deze wordt nu uitgevoerd door de Hanseatische Eisenbahn, met ongeveer elke twee uur een trein. Op deze lijn is alleen het "haustarif" geldig.
Tussen Inselstadt Malchow en Waren rijdt DB Regio met de RB 15.
Tussen Hagenow Stadt en Parchim rijdt (zoals vorig jaar) ODEG met de RB 14.
Tussen Inselstadt Malchow en Waren rijdt DB Regio met de RB 15.
Tussen Hagenow Stadt en Parchim rijdt (zoals vorig jaar) ODEG met de RB 14.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015
Zoek ik dus Hanseatische Eisenbahn op op google.
Een halve RegioShuttle? Serieus? Is dat lijntje wel de moeite waard dan nog om te rijden?
Een halve RegioShuttle? Serieus? Is dat lijntje wel de moeite waard dan nog om te rijden?
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Spoordienstregeling Duitsland 2015
De EGP (want dat is de Hanseatische Eisenbahn in feite) heeft ondertussen al een aardige verzameling bijna-dode spoorlijntjes in Oost-Duitsland bij elkaar verzameld. Ik ben toch wel benieuwd wat hun businessmodel is.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 73 gasten