Materieelwisseling in het Gooi

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door isadora »

Jurre schreef:
dylanwild94 schreef:of de 5774.
Zit nu op de 320.
Het was ooit zo'n mooie bus, voor de castratie bedoel ik.
Nu is het.........tja, gewoon een bus, maar zonder (kerst)ballen dan.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Hainje »

Whut? :')
🍉
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Jurre »

Isadora bedoelt, op een beetje verregaande manier, dat de Citea's in 2011 nog T-100 bussen waren, en nu gedegradeerd zijn tot 85 km/pu.
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Busfoto.nl »

Iemand die al een foto heeft van de "nieuwe" 5800-serie? Ik heb er wel eentje gezien op de A20, maar was toen zelf aan het rijden.
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door dylanwild94 »

Jurre schreef:
dylanwild94 schreef:of de 5774.
Zit nu op de 320.
dat is ook de enige lijn waar die citea's op worden ingezet.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Jurre »

Meen je dat serieus? Daar was ik na 3 jaar nog niet achter!

Als je de context leest, zie je dat ik bedoel dat zowel de 5760 en 5774 nog gewoon rijden, en het dus nog niet aannemelijk is dat er al een Citea pleite is.
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Zonnig »

isadora schreef:
Jurre schreef:
dylanwild94 schreef:of de 5774.
Zit nu op de 320.
Het was ooit zo'n mooie bus, voor de castratie bedoel ik.
Nu is het.........tja, gewoon een bus, maar zonder (kerst)ballen dan.
Naar Amsterdam wilde ik graag de 320 pakken voor z'n snelle Citea's maar nu ga ik maar weer de trein pakken (nog goedkoper ook).
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door isadora »

In die goeie ouwe tijd, toen het nog een echte Citea XLE137 was, was het genieten wanneer deze naar zijn topsnelheid optrok.
Je hoorde de leeuw in de motor tot leven komen, een rilling van genot liep je over de rug, wat een power, wat een beest.

En nu, en nu is het een mietje geworden. :neg:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Zonnig
Berichten: 539
Lid geworden op: do 16 jun 2011, 14:09

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Zonnig »

isadora schreef:In die goeie ouwe tijd, toen het nog een echte Citea XLE137 was, was het genieten wanneer deze naar zijn topsnelheid optrok.
Je hoorde de leeuw in de motor tot leven komen, een rilling van genot liep je over de rug, wat een power, wat een beest.

En nu, en nu is het een mietje geworden. :neg:

Wat je zegt .... helemaal mee eens.

En het was nog wel een harde concessie-eis dat er T-100 bussen zouden komen.
Nu kunnen ze makkelijker gelede / dubbel-gelede bussen inzetten (wie weet zijn er nog een paar in de aanbieding van de voormalige GVU). Kennelijk vindt XX dat staanplaatsen op de snelweg verantwoord zijn en dat het comfortabel reizen is?!?!?!?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door isadora »

De stickers, om riemen verplicht om te hebben, zijn inmiddels al grotendeels verwijderd.
Maar goed, we hebben er wel een prachtige busdoorsteek voor terug gekregen.
Goed voor de doorstroming, als de slagboom tenminste omhoog staat. (A)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door CamilleKreemers »

is de wetgeving over T100 bussen aangepast?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door isadora »

Geen idee, maar voor T85 zijn veiligheidsgordels op de snelweg klaarblijkelijk niet verplicht.
Zie ook vrolijk mensen door de bus heen banjeren, terwijl deze full-speed (85 max) over de A27 scheurt.
Volgens mij is het wachten, tot het echt eens verschrikkelijk mis gaat, en passagiers door de voorruit gelanceerd worden.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door CamilleKreemers »

even voor mijn beeld:
Hoeveel minuten reistijd win je in de amsterdamse spits met T100 i.p.v. T85?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door isadora »

CamilleKreemers schreef:even voor mijn beeld:
Hoeveel minuten reistijd win je in de amsterdamse spits met T100 i.p.v. T85?
Waarschijnlijk is dat terug te vinden in het onderzoek voorafgaand aan de invoering.
Ik vermoed, dat daar degelijk naar gekeken is. Anders kom je toch niet tot een bepaald pakket harde eisen?
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door CamilleKreemers »

dat lijkt me niet Isadora, maar blijf me natuurlijk wel de reistijdwinst afvragen.

Hoeveel R-net bussen rijden er in het Gooi eigenlijk? Als ik de rijtijd van de bus nu (1u12) doorreken met frequentie krijg ik:
8 * 1 u 12 / 1 u = 20 bussen. Echter kan ik op de site maar 15 bussen (waarvan 7 van Pouw Vervoer) terugvinden. Werkt Connexxion zo efficiënt dat ik niet meer rekenen kan of worden er ook niet-R-net bussen op deze lijn ingezet?
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door isadora »

Tja, acht bussen per uur. Dat zou mooi zijn. Misschien realiteit in spitsmomenten, maar die HOV-eis wordt zeker niet gehaald voor het merendeel van de dag. Dan zul je het toch echt moeten stellen met vier bussen per uur.
Volgens mij zijn er overigens 21 bussen (5760 t/m 5781).
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door isadora »

Kort geleden sprak ik een CXX-chauffeur in Hilversum.

Waarschijnlijk vertelde deze me het juiste verhaal achter de aanpassingen.
De bussen zijn gewoon te duur in brandstof, als ze voor 100km/h zijn afgesteld.
Laten we het bedrag van bezuinigingen maar even in het midden, maar wat me enigszins verbaasde, was de opmerking, dat een deel van de bespaarde kosten terug vloeide naar het personeel.

Huh? Verkapte loonsverhoging, of een vreemdsoortige gratificatie?
Ik zou graag weten, wat er nu echt op de achtergrond speelt.

In ieder geval noem ik het voorlopig een Connexxion-correction, en de aanschaf een grote miskoop.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door CamilleKreemers »

isadora schreef:Tja, acht bussen per uur. Dat zou mooi zijn. Misschien realiteit in spitsmomenten, maar die HOV-eis wordt zeker niet gehaald voor het merendeel van de dag. Dan zul je het toch echt moeten stellen met vier bussen per uur.
Volgens mij zijn er overigens 21 bussen (5760 t/m 5781).
Oh, Pouw Vervoer staat verderop in de lijst. Dat maakt wel het juiste aantal bussen. En is er een reservebus aanwezig (weinig klinkt dat). Ik zie dat alleen tussen Huizen en Hilversum dit aantal bussen rijdt op 320. Ik dacht dat het een concessie-eis was om meer reizigers te trekken richting Amsterdam?

Het kan erger, naar Almere en Waterland zijn er R-net lijnen die in de daluren niet eens rijden. Dat vind ik nog erger.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door isadora »

Zoals elders al eens meer gemeld, dat hele R-Net-gedoe, is een wassen neus.
Een leuk witte-boorden-project, en al gestorven voor goed en wel geboren.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door CamilleKreemers »

Ik heb het volgende idee voor R-net:
Alle dagdekkende lijnen rijden onder R-net
Alle spits-R-netlijnen worden voortaan uitgevoerd onder F(orens)-net
WSM
Berichten: 1403
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:59

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door WSM »

Wat dacht je van snelbus?
Allemaal dat ge-net is vooral goed voor de marketingbureau's die leuke huisstijlen mogen ontwerpen en voor de politici die zich zo weer eens in de picture kunnen werken.
§ 6. Het passeren van rode seinen

Artikel 33

1.Lichtseinen die rood licht uitstralen mogen alleen voorbijgereden worden, indien de bestuurder van de treindienstleider een aanwijzing Stoptonend sein heeft gekregen.
mijack1985
Berichten: 1022
Lid geworden op: za 22 jan 2011, 11:24
Locatie: Den Haag

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door mijack1985 »

isadora schreef:Kort geleden sprak ik een CXX-chauffeur in Hilversum.

Waarschijnlijk vertelde deze me het juiste verhaal achter de aanpassingen.
De bussen zijn gewoon te duur in brandstof, als ze voor 100km/h zijn afgesteld.
Laten we het bedrag van bezuinigingen maar even in het midden, maar wat me enigszins verbaasde, was de opmerking, dat een deel van de bespaarde kosten terug vloeide naar het personeel.

Huh? Verkapte loonsverhoging, of een vreemdsoortige gratificatie?
Ik zou graag weten, wat er nu echt op de achtergrond speelt.

In ieder geval noem ik het voorlopig een Connexxion-correction, en de aanschaf een grote miskoop.
Dit kan ik wel een beetje uitleggen over de bespaarde kosten. Chauffeurs bij CXX OV krijgen als ze zoveel liters brandstof besparen (zuinig rijden e.d.) dus een soort bonus. Op de Waardepolder in Haarlem staat elke maand een lijstje met chauffeurs die het zuinigst hebben gereden. Sommige chauffeurs zijn er echt fanatiek in, anderen wat minder. Hoe zuiniger er is gereden, des te hoger de "bonus" voor de chauffeurs. Nu schijnt het dat vanaf afgelopen november alle chauffeurs daar aan meedoen, omdat het gekoppeld is aan de infoxx (vraag niet hoe). Maar voorheen deden alleen chauffeurs die zich daarvoor opgaven mee (dmv een of ander sleutel).

Zo was het mij dus uitgelegd in de kantine toen.
Wij bij CXX Tours hebben dat.
Terry Hoitz: I'm like a peacock, you gotta let me fly!
The Other Guys (2010)

Het lot van een rij instructeur:"Hij heeft altijd gelijk, maar zit er altijd naast."
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door Jurre »

isadora schreef:In die goeie ouwe tijd, toen het nog een echte Citea XLE137 was, was het genieten wanneer deze naar zijn topsnelheid optrok.
Je hoorde de leeuw in de motor tot leven komen, een rilling van genot liep je over de rug, wat een power, wat een beest.
Is nog steeds zo. Ze trekken menig auto eruit bij het stoplicht.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door isadora »

Jurre schreef:
isadora schreef:In die goeie ouwe tijd, toen het nog een echte Citea XLE137 was, was het genieten wanneer deze naar zijn topsnelheid optrok.
Je hoorde de leeuw in de motor tot leven komen, een rilling van genot liep je over de rug, wat een power, wat een beest.
Is nog steeds zo. Ze trekken menig auto eruit bij het stoplicht.
Klopt deels, ik merk op de toerit naar de snelweg komend vanaf Blaricum Carpool, dat de leeuw toch een beetje in ademnood komt, en vroegtijdig geknepen wordt.
Inderdaad, bij verkeerslichten merk je, dat in de eerste paar versnellingen de meeste auto's het even moeten afleggen.
Je moet dan natuurlijk wel net vooraan staan, anders wordt je door eenzelfde blikje opgehouden.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Materieelwisseling in het Gooi

Bericht door isadora »

mijack1985 schreef:.........
Zo was het mij dus uitgelegd in de kantine toen.
Wij bij CXX Tours hebben dat.
Dat verhaal kon inderdaad wel eens kloppen, in die setting is het mij door betreffende chauffeur ook verteld.
Echter, ik meen me te herinneren, dat hij vertelde, dat gemeten resultaten ook in functioneringsgesprekken aan de orde worden gebracht.

Dank voor je toevoeging mijack1985!!!! :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 38 gasten