Concessie Achterhoek-Rivierenland (2010-2025)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
bartjemestrom
Berichten: 1029
Lid geworden op: do 18 feb 2010, 09:47

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door bartjemestrom »

Maar niet alle voertuigen zullen kort verkeer hebben.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Daniel »

De vervoerders die kort verkeer hebben, hebben dat in al hun voertuigen. Er is dus eigenlijk vooral een "probleem" als je van/naar Connexxion wilt overstappen, want dat gaat niet via kort verkeer omdat Connexxion dat niet heeft.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
zone2000
Berichten: 528
Lid geworden op: vr 14 sep 2012, 18:24

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door zone2000 »

ik vraag een aansluiting het liefst aan via de verkeersleiding, heb je 100% zekerheid dat de andere collega wacht (nou ja geen 10 minuten natuurlijk :lol: ).

er zullen altijd collega's zijn die het kortverkeer uit hebben staan/slecht ontvangst etc.
dennistd
Berichten: 5539
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door dennistd »

Een tijd terug ging dat wat minder goed in Borculo. Arriva (23 of 56) had via hun verkeersleiding een overstap op 62 (Syntus) aangevraagd, maar voordat de chauffeur van Syntus dit bericht kreeg ging er ruim 10 minuten voorbij. Teveel, want de Syntus-bus was op dat moment al een paar minuten vertrokken.

Waar het precies misgegaan is weet ik niet, maar via kort verkeer zou het waarschijnlijk niet zo gegaan zijn. Als ik via kort verkeer vraag om te wachten verwacht ik ook een bevestiging trouwens, op die manier weet ik of het bericht wel of niet aangekomen is.
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

Afbeelding

Twee van de drie 10,6 meters uit Friesland zijn binnen en in de Arriva kleuren gestoken.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Daniel »

De logo's zijn meegeschaald met de afmetingen van de bus zie ik? :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

Ja zoiets ja xD
Gebruikersavatar
marvinkok
Berichten: 3265
Lid geworden op: di 23 mar 2010, 20:46
Locatie: Heerde

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door marvinkok »

weer terug naar Syntus-tijd, toen reden er ook baby-Amba's :p
gkw1969
Berichten: 1747
Lid geworden op: di 05 mei 2009, 20:40
Locatie: Deventer

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door gkw1969 »

Daniel schreef:De vervoerders die kort verkeer hebben, hebben dat in al hun voertuigen. Er is dus eigenlijk vooral een "probleem" als je van/naar Connexxion wilt overstappen, want dat gaat niet via kort verkeer omdat Connexxion dat niet heeft.
Bijzonderheid bij Connexxion is dat de dochters, Hermes en OV regio IJsselmond, wel kort verkeer hebben.
When you're tired of London, you're tired of life
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door jwalk1 »

Hermes Arnhem/Nijmegen (breng) heeft geen kortverkeer hoor en naar mijn weten hermes Eindhoven ook niet.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Hainje »

Nope, Hermes SRE heeft inderdaad geen kortverkeer. Volgens mij heeft geen een CXX-dochter sinds de invoering van Infoxx nog kort verkeer gekregen.
🍉
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door BR628 »

Klopt. Wil men op het hoofdkantoor niet. Alles moet via de CVL, of ROV zoals dat heet bij CXX. Dat het voor geen meter werkte, tenminste, toen ik er nog zijdelings mee te maken had ruim 2 jaar geleden (misschien is het inmiddels beter hoor), dat was de andere kant van het verhaal. Maar wel een mooi praatje erover houden natuurlijk bij de aanbieding op een concessie. Ik kan me dan goed indenken dat menig opdrachtgever daar op een gegeven moment wel een beetje klaar mee is. Dan is kort verkeer toch gewoon hét middel hoor.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Ardan »

Ik zit nu in de trein van Zp naar Ww. Doe dat niet zo vaak, drie keer per jaar is veel. Nu zie ik dat die schermen helemaal vol staan met reclame, foto's van het volgende station, nog meer reclame en onzin. En MISSCHIEN dat voor je bij het volgende station bent nog een minuutje overblijft om de routestrip in beeld te zetten, die vroeger gewoon constant in beeld stond. Jammer.
Ik doe ook maar wat
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Klopt ja, dat is al een tijdje zo.

Die foto's van de stations zijn overigens ook alles behalve promotie voor het OV, want je ziet letterlijk alleen een verhoogde stoep met een lantaarnpaal en een ijzeren bankje. Zelfs de abri's hebben ze inmiddels al weggehaald (volgens mij staan die er alleen bij Lichtenvoorde-Groenlo nog). Dat zijn dus zeer trieste foto's om te zien.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door groningen »

Ik vraag mij af, waarom om op de zijkant van treinen van Arriva staat: station Doetinchem (of waarschijnlijk ook Winterswijk). Willen ze ergens anders naar toerijden?!
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Voor mensen die ter plekke bekend zijn is het wel prettig dat op de trein te lezen is waar die naartoe gaat.
Zeker in Winterswijk (Zutphen of Arnhem?) is dat praktisch, omdat niet iedereen snel de A- en B-zijde van het perron kan onderscheiden en in Winterswijk West (Zutphen of Winterswijk), Doetinchem De Huet en Doetinchem (Winterswijk of Arnhem) is dat al helemaal praktisch, omdat de treinen in beide richtingen langs hetzelfde perron komen.
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door groningen »

Het gaat mij om het woord "station"!
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Oh, dat is inderdaad vreemd ja.

Dat herken ik overigens niet. Op Zutphen-Winterswijk staat eerder "Stoptrein" voor de eindbestemming (alsof er sneltreinen rijden op Zutphen-Winterswijk)
Buzzer
Berichten: 61
Lid geworden op: za 23 aug 2014, 11:56

Re: Arriva presenteert plannen Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Buzzer »

Buzzer schreef:
Arriva beproeft aanhanger achter de bus

dinsdag 10 juni 2014
Arriva gaat volgend jaar experimenteren met een aanhangwagen achter de bus. Een aanhanger voor reizigers die alleen in de spits achter de bus hangt, is goedkoper dan de spits versterken met een extra bus of de hele dag een gelede bus laten rijden.

http://www.ovmagazine.nl/2014/06/arriva ... -bus-1751/
Iemand een idee of dit plan nog doorgaat?
Gebruikersavatar
busentrein
Berichten: 575
Lid geworden op: do 29 jul 2010, 11:00
Locatie: Ulft
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door busentrein »

Denk dat de kosten van het bijscholen van al het personeel niet opwegen tegen de besparing die dit kan opleveren.
SuperGhost
Berichten: 4176
Lid geworden op: ma 28 jul 2014, 05:41

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door SuperGhost »

Plus dat Arriva op de meeste lijnen die druk zijn in de spits al een kwartierdienst is gaan rijden.
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Berk-24 »

Ik ben benieuwd hoe jullie de nieuwe dienstregeling ervaren? Ik hoor wel eens mensen klagen dat er veel minder bussen rijden, maar de echte verslechteringen zijn op buslijnen die quasi-parallel met het spoor of andere buslijnen liggen. Toegeven, ik reis met enige regelmaat met lijn 40 en in vind de uursdienst in de daluren best ongemakkelijk, maar het is niet problematisch. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door Ardan »

SuperGhost schreef:Zelfs de abri's hebben ze inmiddels al weggehaald (volgens mij staan die er alleen bij Lichtenvoorde-Groenlo nog). Dat zijn dus zeer trieste foto's om te zien.
Oh ja? Niet op gelet eerlijk gezegd, in Ltv en Www staan ze er in ieder geval nog zeker wel.
Ik doe ook maar wat
nsimmelink94
Berichten: 330
Lid geworden op: vr 12 dec 2014, 16:03
Locatie: Zelhem
Contacteer:

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door nsimmelink94 »

Welk materieel rijdt er eigenlijk op lijn 1,2,3 van D'chem? Optares, Amba 106 of van die nutteloze buurtbussen?
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Arriva in Achterhoek-Rivierenland

Bericht door groningen »

Ik denk het laatste.

Op 14 december 2014 werden de beide vaste buslijnen van de stadsdienst Doetinchem opgeheven vanwege de (zeer) magere bezetting. Ter vervanging gingen van maandag t/m vrijdag overdag een 3-tal servicebussen rijden via de (grotendeels) opgeheven routes.

Afbeelding

Ouderenbus in Doetinchem tegen 'lege bus-syndroom'

3 september 2014

Busvervoerder Arriva wil in Doetinchem een servicebus invoeren langs woon- en zorglocaties voor ouderen. Dit om zo de oudere inwoners van de stad beter te kunnen bedienen. Deze kleine bus komt er mogelijk al in december, als Arriva de nieuwe dienstregeling doorvoert. De servicebus zal grotendeels de route van de huidige stadslijnen 22 (station-De Huet) en 25 (station-sportcentrum Rozengaarde) volgen en leidt naar het stadscentrum, het station én het Slingeland Ziekenhuis. De lijnen 22 en 25 zijn nu overdag matig gevuld met scholieren onderweg naar het Metzo College aan de Keppelseweg en de vestigingen van het Graafschap College bij het Zaagmolenpad en de Huber Noodtstraat. 's Avonds toeren deze bussen - die 1 of 2 keer per uur rijden - doorgaans leeg door de stad. Van deze lege bussen (ook wel het 'lege bus syndroom genoemd) wil Arriva af. De servicebus moet de 2 stadslijnen overbodig maken en Arriva wil deze ook opheffen. De bus is niet alleen voor ouderen, maar voor iedereen bedoeld.

Bron: Gelderlander
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 18 gasten