Onderzoek busprobleem Leiden-Zuidwest

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Onderzoek busprobleem Leiden-Zuidwest

Bericht door Daniel »

Onderzoek busprobleem Leiden-Zuidwest
LEIDEN - Connexxion gaat bekijken of de busverbinding van zorgcentra Rijn en Vliet en Zuydtwijck naar de Leidse binnenstad beter kan. De busmaatschappij kan een eventuele verandering doorvoeren per 1 september.
Bewoners van Zuidwest hebben 350 handtekeningen opgestuurd naar Connexxion, omdat de lijnen 31 en 40 niet meer van de Aaltje Noorderwierlaan naar de Breestraat rijden.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50898
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Onderzoek busprobleem Leiden-Zuidwest

Bericht door Suus »

Busvervoer in Leiden is met de nieuwe dienstregeling inderdaad flink op de schop gegaan, om het te versimpelen. Maar voor een grote stad heeft Leiden nog steeds een opmerkelijk netwerk, met drie stadslijnen en een hoop aanvullende stadslijnen die een eindpunt anders dan het Centraal Station hebben om zo toch de volledige stad te bedienen. Dat is opzich geen probleem, maar als je vanuit een omliggende plaats komt, en naar het station wil, heb je geen zin om de halve stad eerst nog door te rijden via vele omwegen om zo de volledige stad te bedienen. Bij een eventuele nieuwe concessie valt er in Leiden nog een hoop te winnen volgens mij.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
tsov
Berichten: 4085
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Onderzoek busprobleem Leiden-Zuidwest

Bericht door tsov »

Nouja, de meeste streeklijnen rijden een tamelijk directe route naar het station (muv de 32 dan). Ik vind eigenlijk dat de verbindingen er niet veel beter op zijn geworden sinds de nieuwe dienstregeling, misschien wel stabieler, maar daar heb ik niet echt zicht op. Een sterk punt van vroeger vond ik dat de streeklijnen vanuit het Noorden (Oegstgeest, Rijnsburg en verder) doorreden door het centrum naar de buitenwijken, waardoor mensen vanuit die dorpen een goede verbinding met de winkelgebieden hadden (Breestraat/Haarlemmerstraat e.o.). Ik reisde vroeger bijna dagelijks van de Breestraat naar het station en zeker buiten de spits waren er veel mensen die in één keer doorstempelden naar Oegstgeest, Rijnsburg, Katwijk, Noordwijk e.d. Dat kan nu niet meer zonder overstap op het station...
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 79 gasten