Het grote computertopic! #14

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15343
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door ODRAIL »

Ja, maar dan wel op een andere pc dan die van gisteravond :wink: .
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door marlies »

Ik wens de mensen in dit topic heel veel succes en plezier vandaag bij het installeren van updates voor Windows, Acrobat, videokaartdrivers en god weet allemaal wat nog meer bij je familie thuis ;)

Oh en zou je ook even naar de printer kunnen kijken? Die doet het ook al een paar maanden niet meer, maar daar wouden ze je niet mee lastig vallen. Komt omdat de inkt op is, daar kun je nu de winkels dicht zijn weinig aan doen, maar ze willen graag even zeker weten of het niet ook wat anders kan zijn en of ze niet beter een nieuwe kunnen kopen.

*O*
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Thom91 »

Ik moet nog een nieuwe laptop uitzoeken voor mijn zusje. Nou zag ik in de Tweakers best buy guide zo'n flip flop voor €600 maar dat lijkt me niet echt iets voor haar. Mensen met tips in dezelfde price range? En ik mag haar helaas geen Hipsterbook adviseren :mrgreen:
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5819
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door isadora »

marlies schreef:Ik wens de mensen in dit topic heel veel succes en plezier vandaag bij het installeren van updates voor Windows, Acrobat, videokaartdrivers en god weet allemaal wat nog meer bij je familie thuis ;)
*O*
Dat is de reden, dat ik mijn familie digibeten op Linux heb gepoort.
Eén klik op de knop, en al die zooi wordt in één slag bijgewerkt.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Geert »

Als je geen zin hebt om updates te installeren kun je beter de familie bij jezelf uitnodigen ipv op bezoek te gaan *O*
isadora schreef:
marlies schreef:Ik wens de mensen in dit topic heel veel succes en plezier vandaag bij het installeren van updates voor Windows, Acrobat, videokaartdrivers en god weet allemaal wat nog meer bij je familie thuis ;)
*O*
Dat is de reden, dat ik mijn familie digibeten op Linux heb gepoort.
Eén klik op de knop, en al die zooi wordt in één slag bijgewerkt.
sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade ;-) (Of is het een ander soort distro?)
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50895
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Suus »

marlies schreef:Ik wens de mensen in dit topic heel veel succes en plezier vandaag bij het installeren van updates voor Windows, Acrobat, videokaartdrivers en god weet allemaal wat nog meer bij je familie thuis ;)

Oh en zou je ook even naar de printer kunnen kijken? Die doet het ook al een paar maanden niet meer, maar daar wouden ze je niet mee lastig vallen. Komt omdat de inkt op is, daar kun je nu de winkels dicht zijn weinig aan doen, maar ze willen graag even zeker weten of het niet ook wat anders kan zijn en of ze niet beter een nieuwe kunnen kopen.

*O*
Raam open, spul naar buiten, raam dicht.

Als ze iets willen dat ze niet snappen, dan gaan ze maar RTFM'en. Mij niet gezien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
waldo79
Berichten: 7628
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door waldo79 »

RTFM?
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Thom91 »

Komt wel goed schatje.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Aking »

Read the fucking manual :wink:

Wat Thom zegt dus :Y
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5819
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door isadora »

Geert schreef:Als je geen zin hebt om updates te installeren kun je beter de familie bij jezelf uitnodigen ipv op bezoek te gaan *O*
isadora schreef:
marlies schreef:Ik wens de mensen in dit topic heel veel succes en plezier vandaag bij het installeren van updates voor Windows, Acrobat, videokaartdrivers en god weet allemaal wat nog meer bij je familie thuis ;)
*O*
Dat is de reden, dat ik mijn familie digibeten op Linux heb gepoort.
Eén klik op de knop, en al die zooi wordt in één slag bijgewerkt.
sudo apt-get update && sudo apt-get upgrade ;-) (Of is het een ander soort distro?)
urpmi --auto-update
RPM dus. ;)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door webguy »

Thom91 schreef:Ik moet nog een nieuwe laptop uitzoeken voor mijn zusje. Nou zag ik in de Tweakers best buy guide zo'n flip flop voor €600 maar dat lijkt me niet echt iets voor haar. Mensen met tips in dezelfde price range? En ik mag haar helaas geen Hipsterbook adviseren :mrgreen:
Ben erg fan van Lenovo! Inmiddels is m'n privé-laptop weer 5 jaar oud maar doet het nog perfect. Voor die prijst moet je een beetje kijken welk model je pakt, maar kijk naar een model met minimaal 1920x1080, 8GB geheugen en een Core i5, dan kan je voorlopig wel even vooruit. Vrouwlief heeft een Lenovo Flex 14 - niet te groot en snel genoeg...
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Daantje »

Ik heb een Lenovo B590 en die bevalt ook goed. Ik wilde graag een mat scherm en verder fijne laptop. Heb hem nu een jaartje.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door STF »

Zucht, de problemen met mijn computer zijn ineens weer terug (sinds zaterdag) maar nu tien keer zo erg als dat ik ooit heb meegemaakt. Ik weet zo langzamerhand niet meer wat ik er mee aan moet, bestel denk ik straks maar een ander moederbord in de hoop dat daarmee de problemen voorgoed zijn opgelost.
Het stomme is dat je het nooit direct weet; van het ene op het andere moment verdwijnen de problemen weer voor weken of maanden. Sowieso zijn de problemen telkens weer anders, nu deze dagen krijg ik veelal KERNELL_DATA_INPAGE_ERROR of CRITICAL_PROCESS_DIED te zien bij Windows 8. Als ik Windows 7 start (wat ik er in der tijd eigenlijk alleen maar op heb gezet om te zien of het nou een softwarematig of een hardwarematig probleem betrof)
krijg ik geen foutmelding of een blauw scherm te zien maar zijn verder de klachten/problemen vrijwel gelijk; bijna niet willen opstarten, extreem traag worden, niet altijd direct bij de eerste keer op de muis reageren, icoontjes of knoppen die zomaar op het scherm ontbreken, aangeven dat de netwerkkabel niet is aangesloten of andere van dat soort onzin-meldingen. Regelmatig draait ie dan ook weer drie tot vijf uur als een zonnetje maar ineens begint het weer.

De meeste onderdelen zijn al eens vervangen; geheugenbankjes, harde schijven, SATA-kabels, voeding, etc.
Nu dus maar eens het moederbord, daarna kan ik hooguit nog de processor vervangen maar dan hebben we alle onderdelen ook wel zo'n beetje gehad.
Als het werkelijk het moederbord is, tref ik het toch ook niet erg; zoals sommige van jullie nog wel zullen weten zat er in mijn vorige computer al snel het derde moederbord in, telkens defect...
Laatst gewijzigd door STF op ma 29 dec 2014, 21:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Thom91 »

Waarom koop je niet gewoon een volledig nieuwe?
Komt wel goed schatje.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door STF »

Dat zou wel heel erg zonde van het geld zijn, tenslotte heb ik vorig jaar alles nieuw gekocht en daarbij zo'n beetje het duurste van het duurste gekozen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Hainje »

Wat voor moederbord heb je er dan nu elke keer ingestoken? Misschien dat dit gewoon elke keer flutkwaliteit spul was. En de stroomtoevoer? Hoe zit het daar mee? Is die constant? Want daar lijdt een moederbord (denk ik) toch ook best wel mee. Nu ben ik op dit gebied een absolute n00b, dus niet boos worden als ik iets ongelofelijk stoms zeg. :oops: Maar als alle onderdelen zo zoetjes aan wel vervangen zijn, dan zou ik aan dat soort dingen gaan denken.
🍉
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Thom91 »

Of het geholpen heeft om het duurste van het duurste te kopen is dus maar de vraag..
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door deadlock »

STF schreef:Zucht, de problemen met mijn computer zijn ineens weer terug (sinds zaterdag) maar nu tien keer zo erg als dat ik ooit heb meegemaakt. Ik weet zo langzamerhand niet meer wat ik er mee aan moet, bestel denk ik straks maar een ander moederbord in de hoop dat daarmee de problemen voorgoed zijn opgelost.
Het stomme is dat je het nooit direct weet; van het ene op het andere moment verdwijnen de problemen weer voor weken of maanden. Sowieso zijn de problemen telkens weer anders, nu deze dagen krijg ik veelal KERNELL_DATA_INPAGE_ERROR of CRITICAL_PROCESS_DIED te zien bij Windows 8. Als ik Windows 7 start (wat ik er in der tijd eigenlijk alleen maar op heb gezet om te zien of het nou een softwarematig of een hardwarematig probleem betrof)
krijg ik geen foutmelding of een blauw scherm te zien maar zijn verder de klachten/problemen vrijwel gelijk; bijna niet willen opstarten, extreem traag worden, niet altijd direct bij de eerste keer op de muis reageren, icoontjes of knoppen die zomaar op het scherm ontbreken, aangeven dat de netwerkkabel niet is aangesloten of andere van dat soort onzin-meldingen. Regelmatig draait ie dan ook weer drie tot vijf uur als een zonnetje maar ineens begint het weer.

De meeste onderdelen zijn al eens vervangen; geheugenbankjes, harde schijven, SATA-kabels, voeding, etc.
Nu dus maar eens het moederbord, daarna kan ik hooguit nog de processor vervangen maar dan hebben we alle onderdelen ook wel zo'n beetje gehad.
Als het werkelijk het moederbord is, tref ik het toch ook niet erg; zoals sommige van jullie nog wel zullen weten zat er in mijn vorige computer al snel het derde moederbord in, telkens defect...
Voeding, processor, moederbord & geheugen terugbrengen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door STF »

Ik zal straks eens na ga kijken of er eigenlijk nog garantie op zit, moederbord en processor zijn van februari 2013.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Hainje »

Dat lijkt mij wel. Van dergelijke onderdelen mag je toch wel verwachten dat het na twee jaar nog gewoon werkt? :P
🍉
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door STF »

Drie jaar voor het moederbord, twee jaar voor de processor.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Thom91 »

Vaak zit er een jaar of drie tot vijf garantie op..
Komt wel goed schatje.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door STF »

Als het moederbord daadwerkelijk al sinds nieuw af aan een mankement heeft (maar af en toe maanden achtereen storingsvrij werkt) zou het wel verklaren waarom zowel de computerwinkel als de fabrikant niets aan een harde schijf konden ontdekken die ik vorig voorjaar heb teruggebracht; "SMART STATUS BAD, BACKUP AND REPLACE" kreeg ik regelmatig te zien. Tja als het moederbord zo is als een deur, kun je in principe elke spookachtige melding te zien krijgen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door webguy »

Sowieso kan je dat in de BIOS meestal uitzetten toch?
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door deadlock »

Wat uitzetten?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 55 gasten