OVer je reiservaringen in december 2014

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Aking »

Mijn trein (586 dacht ik) stond daarstraks een minuut of 5 stil voor nwk... Geen omroep of niks, dus geen idee wat er aan de hand was.
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Gekko123 »

Het was gisteren goed mis op het spoor bij Woerden. Door een gestrande trein/versperring (die twee wisselden elkaar af in de informatievoorziening) was er geen treinverkeer mogelijk tussen Vleuten/Breukelen en Woerden. Ik moest zelf precies op dat moment van Utrecht naar Den Haag Ypenburg toe. Allereerst wou ik met de IC naar Gouda gaan en daar overstappen op de sprinter. Ik was toevallig op tijd op Utrecht Centraal om de rechtstreekse sprinter te halen, maar ik had geen zin om een uur in een SLT te zitten waarvan ook nog eens 10 minuten lang wortelschieten bij Gouda Goverwelle. Achteraf was ik daarmee zeer waarschijnlijk een uur eerder thuis geweest.

Nadat mijn IC (vertrek 16.44 uur uit Utrecht) pakweg 10 minuten na vertrektijd werd opgeheven zonder omreisadvies via de stationsomroep (uiteindelijk wel via de omroep van de dienstdoende HC/Machinist). Een omroep over de trein van drie minuten later (IC naar Rotterdam) heb ik niks gehoord, maar die was ook opgeheven. Na eerst even gewacht te hebben of het allemaal meeviel en ik een half uur later niet alsnog naar Gouda kon uiteindelijk toch maar om gaan reizen via Schiphol. Dat kon uiteindelijk met de IC van 17.13 uur (IC Heerlen - Schiphol, sinds 14 december ICM). Deze was door de materieelinzet (solo ICM-IV) zeer goed gevuld en kon ook niet op tijd vertrekken uit Utrecht vanwege de vele instappers. Hier was ik niet zo blij mee, want dat betekende dat mijn vertraging toe zou nemen naar 98 minuten, aangezien de eerste krappe overstap te Schiphol daardoor niet meer te halen was. Ik had namelijk 4 minuten overstaptijd te Schiphol om van spoor 4 naar spoor 5 of 6 te gaan. Dat lukt niet als de trein waar je uit komt 3 minuten vertraging heeft, dus ben ik uiteindelijk op Amsterdam Zuid uitgestapt en heb ik daar een IC naar Den Haag Centraal gepakt. Met die IC zou ik normaal gesproken een overstap hebben van 1 minuut van spoor 9 naar spoor 6, maar dankzij een sein wat op vertrektijd van mijn sprinter nog op rood stond kon ik hem nog halen, wat mij een half uur wachttijd bespaarde. Uiteindelijk was ik slechts 71 minuten later dan gepland thuis.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door fogeltje »

Hermes ligt er al uit, gaat lekker :') en ik moet nog naar huis :(
"Een touringcar is geen bus"
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Hainje »

Dat is dan de eerste die eruit ligt. Moet zeggen dat Arriva nog netjes op tijd rijdt.
🍉
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Zugführer »

Tsja, Hermes ontbreekt inderdaad een beetje ;)
Afbeelding
Er rijdt één bus op lijn 150 met +40, de buurtbus naar Achel rijdt met +20, 173 naar Eindhoven met +10 en dat was het, de rest staat stil in garages en het station van Eindhoven :p
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Hainje »

Zelfs in Zuid-Limburg (waar de meeste sneeuw wordt verwacht) rijdt alles gewoon keurig op tijd. :')
🍉
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Somoht »

Wel positief is dat Hermes die uitval ook daadwerkelijk heeft doorgezet naar de DRISjes en appjes. Bij NS geven ze nu al de waarschuwing het niet meer bij te houden :/
https://mobile.twitter.com/ovinfoapp/st ... 4407250944
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Hainje »

Weet jij eigenlijk meer over de afspraken met NS over dit soort weersomstandigheden in de nieuwe concessie? Zou dit wel eens de laatst keer kunnen zijn dat er voor 3 cm sneeuw de hele Randstad op zijn kop word gezet?
🍉
Somoht
Berichten: 1350
Lid geworden op: di 11 sep 2012, 22:03

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Somoht »

Zover ik weet hebben ze de goedkeuring van Mansveld en parlement om dit zo te doen. Al leven die tweede kamerleden voornamelijk met de waan van de dag dus er zouden er zomaar weer wat gaan piepen.
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Jurre »

De 3291, een fraaie U-OV Citaro ex-Groningen, stond tussen half 3 en kwart voor 3 vanmiddag op de busbuffer in Hilversum. Hoopte even dat hij op de 58 of 59 reed maar het leek op een instructierit.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Michael »

Vanmiddag van Rotterdam Beverwaard naar Terheijden gereisd. De tram had ik gemist dus 10 minuten wachten op de volgende. Eenmaal op Rotterdam CS aangekomen bleek dat de s1900 helemaal niet reed. Maar aangezien een oud collega (sinds vanmiddag mijn vriendin, maar dat even terzijde) vanuit Bad Nieuweschans kwam en de s3600 niet reed moest ze via Rotterdam. dus heb ik maar even een uurtje gewacht op haar. Om 14:30 liepen we naar spoor 3/4 waar op spoor 4 de ICD van 14:40 aangekondigd stond en op spoor 3 de ICD van 15:10. Om 14:35 kwam er +25 op de borden te staan voor de ICD van 14:40. Deze kwam om 14:50 binnenrijden en om 15:05 vertrokken we. Om 15:25 kwamen we aan op Breda waar ik net mijn bus miste. 20 minuten wachten op de volgende. Uiteindelijk was ik om 16:15 thuis.
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door marlies »

He wacht, je had meer dan een half uur aaneengesloten tijd waarop je niet werd geacht op je werk te zijn? ik wist niet dat het kon :P
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Hainje »

Ahhwww, wat schattig. Ons Michael heb een meissie. *O*
🍉
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Niek »

Vanochtend om 07:46 uit Aml vertrokken en al twee maal gecontroleerd, ze zijn hard aan t werk in het oosten
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door isadora »

Niek schreef:Vanochtend om 07:46 uit Aml vertrokken en al twee maal gecontroleerd, ze zijn hard aan t werk in het oosten
Maar, je gaat het wel redden, 11 uur Schiphol.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door isadora »

Tenminste, als je niet tussen Amersfoort en Hilversum rijdt, want dan kan het nog spannend worden, zie ik net.

Afbeelding
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door VIRM »

Gisteren met de trein en de metro naar Amsterdam geweest. Nog wat opvallende dingen.

- Wegens de winterdienstregeling stopte de s1500 extra in Zaandam. Op Amsterdam Sloterdijk en Centraal riep Tuffy om dat de s1500 vanaf Hoorn op alle tussengelegen stations zou stoppen, en een extra ingesproken bandje moest apart omroepen dat deze serie extra in Zaandam zou stoppen. Beetje dubbelop.
- Van een slechtziende vriendin van mij had ik begrepen dat er in de westtunnel van Amsterdam Centraal nieuwe blindegeleidelijnen zijn aangebracht. Gelijk maar even de kans gegrepen om hem uit te proberen: ziet er op het eerste gezicht prima uit, behalve dat hij bij de uitgang aan het Stationspleinkant niet door een breed poortje gaat (okay, en de onoplettende toeristen met koffers die ik aan de kant moest maaien... :mrgreen:). Maar ik ben er blij mee! *O*
- Vervolgens metro 51 genomen naar de halte Nieuwmarkt. De dienst die ik had werd uitgevoerd emt een BN-sneltramstel. Op Nieuwmarkt werd tot mijn grote verbazing 'uitstappen linkerzijde' door de halte-afroep omgeroepen. Is dit nieuw?
Beul van de blindegeleidelijn
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Thom91 »

Zaterdag naar Lille gereisd vanaf Schiphol met de vroege trein.

Het ging allemaal goed, totdat we de Willemsspoortunnel uitreden. Daar stonden we eerst een minuut of vijf stil totdat er omgeroepen werd dat door een defecte trein dat we moesten wachten. Paar minuten later schoven we een aantal blokken op en werden we in een kwartier door 3 IC's ingehaald ter hoogte van Lombardijen. Nadat over de fly-over een dubbel set Thalyssen richting Rotterdam gepasseerd was konden we verder naar Antwerpen. Inmiddels al +30. Vervolgens bij de overloopwissels nabij Barendrecht gingen we voor mijn gevoel naar links. Uiteindelijk zijn we ergens weer naar rechts gegaan (Normaal rijdt je links op HSL) om vervolgens nog een minuut of 45 bij Zundert stil te hebben gestaan vanwege een 'Technical failure'. Uiteindelijk ging het gas er weer op met een minuut of 70 vertraging.

Ter hoogte van Noorderkempen werd er weer teruggewisseld naar links en ging het gas er weer op naar Antwerpen. Vervolgens van Antwerpen tot Brussel in slakkengang doordat we waarschijnlijk achter een stoptrein zaten ofzo, een omroep nauwelijks gehoord. Vervolgens werd omgeroepen dat de aansluiting naar Marseille in Brussel verzekerd werd dus dat was op zich wel nice. Na Brussel ging het gas er op en verder probleemloos naar Lille Europe.

Wat me verder opviel was het ontbreken van de automatische boordomroep naar Lille. Afgelopen zomer was die er wel naar Parijs..
Komt wel goed schatje.
Niek
Berichten: 344
Lid geworden op: ma 15 sep 2014, 21:00

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Niek »

isadora schreef:Tenminste, als je niet tussen Amersfoort en Hilversum rijdt, want dan kan het nog spannend worden, zie ik net.

Afbeelding
Het is wel gelukt, als ik op zondag met de trein ga heb ik toch altijd pech, dus ik had het ruim gepland
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door webguy »

Thom91 schreef: Wat me verder opviel was het ontbreken van de automatische boordomroep naar Lille. Afgelopen zomer was die er wel naar Parijs..
Eurostar heeft dat overigens ook niet, ligt het misschien aan het type Thalys stel? PBKA vs PBA? De ene is moderner dan de ander geloof ik. Overigens was het achteruitgang die automatische omroep - je krijgt zo'n naturel omroepbericht waar je niks mee kan...
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Thom91 »

Dat zou kunnen, ik had naar Parijs zo'n PBKA stel, en nu naar Lille een PBA..
Komt wel goed schatje.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Obus »

Het oude Thalys materieel is sowieso bagger. Veel te krappe plaatsen in van die afgekloven bakken. Doe mij de ICE maar :Y
De mortuis nil nisi bene
marlies
Berichten: 2083
Lid geworden op: za 10 aug 2013, 15:34

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door marlies »

ICE *O*
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Suus »

De ICE3 heeft wel een reputatie dat hij over het spoor zwabbert, dat is wel irritant op een gegeven moment.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: OVer je reiservaringen in december 2014

Bericht door Thom91 »

Toch verkies ik wel ICE (Alle varianten) boven de Thalys..
Komt wel goed schatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 7 gasten