Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

Chauffeur die waarschijnlijk de nieuwe dienstregeling nog niet gewend is.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Daelea »

Als ik de website van de RET mag geloven, wordt er op het complete metronet momenteel dienstregelingloos gereden, rijdt D alleen Rotterdam Centraal - Tussenwater en is C geknipt in De Terp - Schiedam en Schiedam - De Akkers. Dit alles door defecte wissels. Als ik daarnaast de meldingen bij de metro op OVinfo mag geloven, wordt er op Spijkenisse Centrum enkelspoor gereden. Ik vermoed dus dat er een wissel rond Spijkenisse C en een wissel op Schiedam C defect zijn? Ik ga later vanochtend proberen om van Spijkenisse in Schiedam te komen, verslagje volgt.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door zone5324bericht... »

Ontsporing. Tram 4, tram 8 en tram 23. Extra reistijd tot 15 min.

Door een ontsporing op het Marconiplein rijdt tram 4, 8 en 23 een gewijzigde route. Houd rekening met een extra reistijd tot 15 min.

Tram 4 rijdt niet tussen Ruilstraat en Marconiplein.

Tram 8 rijdt niet tussen Spanjaardstraat en eindpunt Spangen.

Tram 23 rijdt vanaf P.C Hooftplein naar eindpunt van tram 8 Spangen.

Reis eventueel met de metro.
-----------------------------------------------------------------------------------------
Nog een melding van de RET-site...
lekkere dag voor het railverkeer...
Daelea
Berichten: 1112
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Daelea »

Het lijkt er overigens sterk op dat de metro grotendeels weer volgens dienstregeling rijdt: zowel mijn rit op D als op E rijden precies op tijd, en ik ben vanaf Spijkenisse Centrum veel metro's in de tegenrichting tegengekomen. Wel staan alle DRIM's nog op blanco met scrollende mededelingen op de onderste regel.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Karl »

Rond half één was ik op Rotterdam Alexander, waarbij de DRIM's zwart waren. Er was geen tekst op de onderste regel. Daarnaast was er een omroep dat er geen metro's reden en - indien wel - anders met (grote) vertraging. Lekkere indicatie. Wat moet je daar nu mee? Ook twitter-RET sprak (spreekt?) van vertragingen en verstoringen, maar daar blijft het ook bij. En waarom zijn die verstroringen eigenlijk?
Het is een spectrum.
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door mb90 »

Een uur later reden de lijnen A en B gewoon volgens dienstregeling bij station Alexander. Op de DRIM's werden de tijden echter niet aangegeven, volgens de onderste regel ervan door een technisch mankement.

De kersttram rijdt ook vandaag weer rond en wel op lijn 4. De sneeuw (of de natte soep) van deze 3e kerstdag leek mij wel mooi passen bij deze tram, hier te zien bij de Noordsingel in Rotterdam als lijn 4 naar het Marconiplein:
Afbeelding
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

dylanwild94 schreef:Chauffeur die waarschijnlijk de nieuwe dienstregeling nog niet gewend is.
Uhh ... op tweede Kerstdag werd er volgens vakantiedienst gereden hoor. En die is hetzelfde als vorig jaar.
arjano1978
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door arjano1978 »

arjano1978 schreef:Ik was vandaag in Ridderkerk. Maar is de RET nou zo dom. Ik reed over de vlietlaan in Ridderkerk. En zag dat de 144 (samen met de nieuwe 143) nog volgens de halte borden en jawel met dienstregelingtabel nog zijn oude route rijdt hahaha. (zelfs p&r oudelande). Terwijl de nieuwe 144 via drievliet rijdt. (oude route 143). De route is door de nieuwe 143 overgenomen van de 144. :lol: :mrgreen:
Was reactie op dit. RET heeft hun werk niet goed gedaan???????????
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

KM46 schreef:
dylanwild94 schreef:Chauffeur die waarschijnlijk de nieuwe dienstregeling nog niet gewend is.
Uhh ... op tweede Kerstdag werd er volgens vakantiedienst gereden hoor. En die is hetzelfde als vorig jaar.
op 14 december dit jaar is er een nieuwe dienstregeling ingegaan met de nodige wijzigingen. :wink:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
waldo79
Berichten: 7626
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door waldo79 »

arjano1978 schreef:
arjano1978 schreef:Ik was vandaag in Ridderkerk. Maar is de RET nou zo dom. Ik reed over de vlietlaan in Ridderkerk. En zag dat de 144 (samen met de nieuwe 143) nog volgens de halte borden en jawel met dienstregelingtabel nog zijn oude route rijdt hahaha. (zelfs p&r oudelande). Terwijl de nieuwe 144 via drievliet rijdt. (oude route 143). De route is door de nieuwe 143 overgenomen van de 144. :lol: :mrgreen:
Was reactie op dit. RET heeft hun werk niet goed gedaan?
Ik begrijp niet goed waarom je die reactie herhaalt :?:
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

dylanwild94 schreef:
KM46 schreef:
dylanwild94 schreef:Chauffeur die waarschijnlijk de nieuwe dienstregeling nog niet gewend is.
Uhh ... op tweede Kerstdag werd er volgens vakantiedienst gereden hoor. En die is hetzelfde als vorig jaar.
op 14 december dit jaar is er een nieuwe dienstregeling ingegaan met de nodige wijzigingen. :wink:
Dat klopt ja. Maar van 22 december 2014 tot en met 2 januari 2015 (ook op feestdagen) geldt voor tram, bus en metro een vakantiedienstregeling. En deze is gelijk aan die van vorig jaar.
Laatst gewijzigd door ODRAIL op za 27 dec 2014, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

Thom69 schreef:Als ik de website van de RET mag geloven, wordt er op het complete metronet momenteel dienstregelingloos gereden, rijdt D alleen Rotterdam Centraal - Tussenwater en is C geknipt in De Terp - Schiedam en Schiedam - De Akkers. Dit alles door defecte wissels. Als ik daarnaast de meldingen bij de metro op OVinfo mag geloven, wordt er op Spijkenisse Centrum enkelspoor gereden. Ik vermoed dus dat er een wissel rond Spijkenisse C en een wissel op Schiedam C defect zijn? Ik ga later vanochtend proberen om van Spijkenisse in Schiedam te komen, verslagje volgt.
Tussen Pernis en De Akkers werd inderdaad enkelspoor gereden door metrolijn C. metrolijn D reed daar niet en was geknipt in Tussenwater en Rotterdam Centraal. en metrolijn C werd geknipt in De Akkers en Schiedam Centrum. op station Zalmplaat,Spijkenisse centrum,Hemraadlaan en De Akkers stonden metrostellen gestrand. en de A en B reden "gewoon" hun dienst. water met de C is gebeurt op het traject De Terp en Schiedam centrum is gebeurt weet ik niet.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

KM46 schreef:
dylanwild94 schreef:
KM46 schreef:
dylanwild94 schreef:Chauffeur die waarschijnlijk de nieuwe dienstregeling nog niet gewend is.
Uhh ... op tweede Kerstdag werd er volgens vakantiedienst gereden hoor. En die is hetzelfde als vorig jaar.
op 14 december dit jaar is er een nieuwe dienstregeling ingegaan met de nodige wijzigingen. :wink:
Dat klopt ja. Maar van 22 december 2014 tot en met 2 januari 2015 (ook op feestdagen) geldt voor tram, bus en metro een vakantiedienstregeling. En deze is gelijk aan die van vorig jaar.
Nee want op 14 december zijn lijnen omgelegd en die gaan ze niet weer terugvoeren naar de oude vakantiedienstregeling vanwege de vakantie lijkt mij. Dus dat zou betekenen dat lijn 144 in deze periode naar Dordrecht gaat in plaats van lijn 143. en de lijnen 82 en 84 in de vakantie niet meer bestaan. :P
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Uhh ... ja daar heb je gelijk in. Ik bedoelde dat alleen de dienstregeling voor de tram en metro gelijk is aan dit van vorig jaar en schreef de bus er per ongeluk bij :oops: .
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

het is je vergeven. 8-)
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
arjano1978
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door arjano1978 »

De 144 rijdt helemaal niet meer naar Dordrecht. Ook met de vakantiedienstregeling.
MetroRET
Berichten: 3819
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Karl »

dylanwild94 schreef:(...) water met de C is gebeurt op het traject De Terp en Schiedam centrum is gebeurt weet ik niet.
Een tijd lang (deze middag) zijn de diensten van lijn C ingekort tot Capelsebrug. Geen idee hoe daar dan werd gekeerd, maar er stond op de RET-website dat de haltes Slotlaan, Centrum en de Terp waren vervallen vanwege een defect aan een wissel.
Het is een spectrum.
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Abracadabram »

Er bevind zich net buiten Capelsebrug (Richting Alexander ev) een keerspoor tussen de twee reguliere sporen richting de wijken. Deze gebruiken ze altijd bij keren op Capelsebrug.
MetroRET
Berichten: 3819
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

Als men op Capelsebrug keert gebeurt dat door de keren via spoor 5 en dan wordt er teruggereden naar spoor 1.

Door degene die niet bekend zijn, met de spoornummering aldaar, hier een kaartje :P :
Afbeelding
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21337
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

arjano1978 schreef:Ik was vandaag in Ridderkerk. Maar is de RET nou zo dom. Ik reed over de vlietlaan in Ridderkerk. En zag dat de 144 (samen met de nieuwe 143) nog volgens de halte borden en jawel met dienstregelingtabel nog zijn oude route rijdt hahaha. (zelfs p&r oudelande). Terwijl de nieuwe 144 via drievliet rijdt. (oude route 143). De route is door de nieuwe 143 overgenomen van de 144. :lol: :mrgreen:
Ik begrijp je verhaal niet helemaal: reed de chauffeur nou verkeerd of waren de aanduidingen op de haltes verkeerd (lees: die gaven de oude dienstregeling nog steeds weer)? :?

@mb90: Mooie foto. :D :pos:

@KM46: Ook bij de tram zijn er enkele wijzigingen geweest per 14-12 dus daar zijn de vakantiedienstregelingen ook niet helemaal gelijk aan die van vorig jaar. :wink:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
arjano1978
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door arjano1978 »

De aanduidingen op de haltepalen staan nog steeds verkeerd op de Vlietlaan in Ridderkerk. En bij de halte salem zelfs de nieuwe stickers verwijderd.
Gebruikersavatar
Visgraatmodel
Berichten: 614
Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Visgraatmodel »

Kan iemand mij uitleggen waarom de RET bij een deel van de Citaro-aankoop (ergens in 2006 was dat?) geen gelede bussen heeft besteld? Of was dat niet van toepassing in de consessievoorwaarden?

Btw, met de nieuwe dienstregeling zijn er ook een aantal halte-afroepen uitgebreid, met name in de bus. Zo luidt de afroep in de 98/97:

"Halte: Capelsebrug, eindpunt. Vergeet niet uw persoonlijke eigendommen en afval mee te nemen, bedankt voor het reizen met de RET. U kunt hier overstappen op de metro. ".

Zijn de 97 en 98 de enige twee lijnen waar de afstanden zo groot zijn dat de afroep van dezelfde halte herhaald moet worden?
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21337
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Ook in de tram, bijvoorbeeld bij station Lombardijen, wordt tegenwoordig omgeroepen dat kan worden overgestapt op trein en bus.
Het vaker opnoemen van dezelfde halte is me nog niet opgevallen. Ik heb wel gemrkt dat de volgende halte wordt omgeroepen vrijwel meteen als de bus is weggereden bij de vorige halte, ook als de volgende halte nog ver weg is (zoals bij lijn 245 tussen HES en P+R Beverwaard).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Abracadabram »

Volgens mij roepen ze in de tram ook al tijden haltes die ver uit elkaar liggen twee keer om. Volgens mij op tram 25 bijvoorbeeld, Vrijeburgerbos en de eerste halte in Carnisselande. Als mijn herinnering mij goed bijstaat.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 gasten