Arriva klaagt bestuurder aan
- Daniel
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 39210
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
- Locatie: Amersfoort
- Contacteer:
Arriva klaagt bestuurder aan
Arriva klaagt bestuurder aan
DEN BOSCH - Busmaatschappij Arriva dient een aanklacht in tegen een man uit Sittard. De 23-jarige man wordt verweten dat hij vorige week vrijdag in Den Bosch door een roekeloze rijstijl buspassagiers in gevaar heeft gebracht.
De 34-jarige bestuurder van de bus was hierover zo ontstemd dat hij verhaal ging halen bij de man. Daarbij vernielde hij de ruit van de auto met zijn ring. De buschauffeur uit Vught zal de schade betalen.
Lees verder
DEN BOSCH - Busmaatschappij Arriva dient een aanklacht in tegen een man uit Sittard. De 23-jarige man wordt verweten dat hij vorige week vrijdag in Den Bosch door een roekeloze rijstijl buspassagiers in gevaar heeft gebracht.
De 34-jarige bestuurder van de bus was hierover zo ontstemd dat hij verhaal ging halen bij de man. Daarbij vernielde hij de ruit van de auto met zijn ring. De buschauffeur uit Vught zal de schade betalen.
Lees verder
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...
Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Re: Arriva klaagt bestuurder aan
Ligt het aan mij, of is dit een ingewikkeld stukje? :?
Re: Arriva klaagt bestuurder aan
Niet heel moeilijk, vind ik:
De bestuurder van de auto veroorzaakt een gevaarlijke verkeerssituatie en hindert de bus/buschauffeur. De buschauffeur raakt gefrustreerd en vraagt om opheldering bij de autobestuurder. Wanneer de automobilist verder rijdt, breekt er een ruitje. Arriva klaagt de autobestuurder nu aan vanwege de gevaarzetting, maar de autobestuurder krijgt de schade aan zijn auto vergoed door de buschauffeur.
De bestuurder van de auto veroorzaakt een gevaarlijke verkeerssituatie en hindert de bus/buschauffeur. De buschauffeur raakt gefrustreerd en vraagt om opheldering bij de autobestuurder. Wanneer de automobilist verder rijdt, breekt er een ruitje. Arriva klaagt de autobestuurder nu aan vanwege de gevaarzetting, maar de autobestuurder krijgt de schade aan zijn auto vergoed door de buschauffeur.
Re: Arriva klaagt bestuurder aan
Heb ik het toch goed begrepen :)
Re: Arriva klaagt bestuurder aan
Jammer. Het zou eigenlijk eens tijd worden dat iemand BUSchauffeurs eens op hun mongolenrijstijl aanspreekt. Gemiste kans dit.
Niet allemaal natuurlijk he, ik generaliseer een beetje ;)
Niet allemaal natuurlijk he, ik generaliseer een beetje ;)
Re: Arriva klaagt bestuurder aan
Concessieverleners zouden er ook goed aan doen om de dienstregelingseisen ruimer te formuleren. Bussen mogen geen minuut te vroeg, en ook geen minuut te laat rijden. Dan moeten ze soms als gekken rijden, of de dienstregeling moet zo ruim worden gepland dat je beter per stoomboot het traject kunt afleggen...
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Arriva klaagt bestuurder aan
Kan goed kloppen, de snelheid van een 19e eeuwse stoomboot was 15 mijl per uur, wat ongeveer 24 km per uur is. Veel stadsbussen halen dat niet.Vinny schreef:Dan moeten ze soms als gekken rijden, of de dienstregeling moet zo ruim worden gepland dat je beter per stoomboot het traject kunt afleggen...
Re: Arriva klaagt bestuurder aan
Nee, vind je het gek? Op sommige plaatsen liggen de bushaltes zo dicht op elkaar dat je de de bus nog bijna kan aanraken terwijl hij al op de volgende halte is. En als dan bij elke halte een hele meute mensen staan die allemaal door de voordeur naar binnen moeten, dan schiet dat niet op nee.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Arriva klaagt bestuurder aan
Mijn ervaring in het Utrechtse centrum is dat juist bus 11 (met zijn open instapregime) de langste halteringstijden kent. Dat geldt zowel voor de spitsrichting als de tegenspitsrichting. Je kan beter een streekbus (of een lijn 4) hebben dan een 11, volgens mij.
Re: Arriva klaagt bestuurder aan
Maar dat zal te maken hebben met het aantal passagiers, lijkt me.
Re: Arriva klaagt bestuurder aan
Dat zou niet uit moeten maken, aangezien alle bussen in het centrum (op de 10 en de 30 na) dezelfde of een verdere eindbestemming hebben dan de 11, die maar tot het station rijdt. Toch is mijn ervaring dat je langer over het stuk in het centrum doet als je achter een 11 zit, dan wanneer je achter een 4 ofzo zit.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Arriva klaagt bestuurder aan
Er zijn ook nogal wat mensen die om zwartreistechnische reden graag met de 11 mee willen in plaats van met een andere bus, denk ik. Sowieso trekken die dubbelgeledes traag op
Re: Arriva klaagt bestuurder aan
Ra ra, wat klopt hier niet? Je neemt aan dat het een buschauffeur ook maar IETS boeit hoe vroeg of laat hij rijdt. Ik heb al honderd keer gehad dat een bus bij Bestuursgebouw (1e halte na vertrekpunt) gewoon +5 of +6 had. Die paar minuten zal die lui echt niks rukken hoor.Vinny schreef:Concessieverleners zouden er ook goed aan doen om de dienstregelingseisen ruimer te formuleren. Bussen mogen geen minuut te vroeg, en ook geen minuut te laat rijden. Dan moeten ze soms als gekken rijden,
Re: Arriva klaagt bestuurder aan
Leuk hè, generaliseren
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Arriva klaagt bestuurder aan
Ik heb er doorgaans niet zo'n last van en bovendien is doordeweeks de frequentie toch aardig hoog...Fles schreef:Ra ra, wat klopt hier niet? Je neemt aan dat het een buschauffeur ook maar IETS boeit hoe vroeg of laat hij rijdt. Ik heb al honderd keer gehad dat een bus bij Bestuursgebouw (1e halte na vertrekpunt) gewoon +5 of +6 had. Die paar minuten zal die lui echt niks rukken hoor.
Re: Arriva klaagt bestuurder aan
Met een lichte + van het beginpunt vertrekken is niet zo boeiend: bij een dienstregeling die ruim is opgezet, ben je op de belangrijkste bestemmingen gewoon weer op tijd :pos: Vind ik in ieder geval beter dan op tijd bij het beginpunt vertrekken en vijf haltes later stil moeten gaan staan omdat je te vroeg rijdt (dan wel als een slak over de weg moeten rijden, want daar heb ik helemaal een hekel aan).Fles schreef:Ra ra, wat klopt hier niet? Je neemt aan dat het een buschauffeur ook maar IETS boeit hoe vroeg of laat hij rijdt. Ik heb al honderd keer gehad dat een bus bij Bestuursgebouw (1e halte na vertrekpunt) gewoon +5 of +6 had. Die paar minuten zal die lui echt niks rukken hoor.
Re: Arriva klaagt bestuurder aan
Doordeweeks wel ja ;) Dan merk je ook niet of een bus uitgevallen is of een plusje hoger dan 2 heeft ;)Geert schreef:Ik heb er doorgaans niet zo'n last van en bovendien is doordeweeks de frequentie toch aardig hoog...Fles schreef:Ra ra, wat klopt hier niet? Je neemt aan dat het een buschauffeur ook maar IETS boeit hoe vroeg of laat hij rijdt. Ik heb al honderd keer gehad dat een bus bij Bestuursgebouw (1e halte na vertrekpunt) gewoon +5 of +6 had. Die paar minuten zal die lui echt niks rukken hoor.
Gaat juist om de weekends, als bovendien het open instapregime niet geldt, iedereen moet stempelen bij de chauf etc. Dan ben je vanaf de Uithof soms wel een half uur bezig om op Ut te komen :?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Google [Bot] en 65 gasten