Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Hier worden eventuele richtlijnen en aankondigingen kenbaar gemaakt en eventueel besproken. De geldende richtlijnen zijn op de wiki zelf te vinden.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door huibf »

Ik snap ieder zijn voors en tegens maar eigenlijk is het hek van de Dam.
Om nu alle pagina's te verwijderen is ook niet echt nodig, maar ik ben wel voor een stop want toet hoever over de grens ga je dan eigenlijk, oveerigens dan wel als ze Nederland niet 'aanraken'.
Eigenlijk zegt het toch al genoeg: OVinNederland. Dus Nederlands OV op Nederlands Grondgebied.

Wat zien we eigenlijk als Nederland (A)
Bonaire is een gemeente van Nederland en Curacao hoort tot Koninkrijk de Nederlanden. :oops:
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Oké, wat ik al eerder heb voorgesteld:
Gewoon een sjabloon voor Duitse en eventueel Belgische buslijnen waar je aan kan zien of de lijn actueel is of niet. Probleem opgelost?

Maar blijkbaar is dat niet duidelijk overgekomen.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door chemie »

Deel van het probleem is denk ik dat mensen niet in de gaten hebben hoe het oostelijke gedeelte van Nederland op Duitsland (NRW) gericht zijn. NRW heeft net zoveel inwoners als Nederland. Wat zouden jullie ervan vinden om bijvoorbeeld tot enkele tientallen kilometers over de grens (zeg 50 km bijvoorbeeld) het OV in beeld te brengen en daarbuiten wat hoofdlijnen? Lijkt mij een mooie tussenweg. :X

Dit met een sjabloon zodanig dat het onderhoudsarm wordt.

Voor kamp Regenwater zit er in deze tussenweg:
- Een deel van NRW/Niedersachsen kan online komen, niet al het werk is voor niks gedaan.
- Voor de grensregio is het toch aardig om een deel online te hebben staan.

Voor het andere kamp "Bee":
- Onderhoudsarm
- Niet heel NRW/Niedersachsen staat online.

Dit is hoe ik het zou oplossen. :|
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Beste oplossing blijf ik vinden apart sjabloon voor de actualiteit. Heeft niemand iets te klagen als het niet wordt bijgehouden, want dan staat dat heel duidelijk op de pagina.

Maar ik ben niet van plan al die pagina's aan te maken en ze te laten verwaarlozen.

Voor mij kunnen NRW, Niedersachsen en België volledig op de wiki, ook al weet ik dat mensen hier anders over denken. Het OV houdt niet op bij de grens van Nederland.

Het is nu zo van: ow ik ga iets ten oosten van Nijmegen kijken; hey geen info vreemd (Dankzij mij heeft kleef ook info gekregen). Ik ga iets ten westen van Maastricht kijken; hey allemaal info over Belgische buslijnen.

Ik snap niet dat het boeit als NRW online staat, je hoeft de info niet eens te bekijken hoor.

Dus:
Gewoon dat actualiteit sjabloon voor buitenlandse lijnen en grens trekken bij België, Niedersachsen en NRW; mee eens?
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Suus »

Ik vind 25 kilometer eerlijk gezegd al meer dan genoeg, dat heb ik ook al eerder voorgesteld.

En wie moet die sjablonen gaan bijhouden die aangeven of de pagina nog actueel is?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21270
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Meltrain »

regenmaker schreef:Meltrain wil ook best iets aan Aachen onderhouden.
Als er iets is dat ik niet wil, is het wel de buslijnen van Aachen onderhouden. :')
Tram- en Stadtbahnlijnen wil ik best aan meewerken, maar buitenlandse bussen boeien me nauwelijks (behalve in het Verenigd Koninkrijk :wink: ).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Bee schreef:En wie moet die sjablonen gaan bijhouden die aangeven of de pagina nog actueel is?
Ik bijvoorbeeld, maar volgens mij zijn er ook andere mensen die dat wel willen doen.

Alleen moet een beetje handig worden met die sjabloons.
Bee schreef:Ik vind 25 kilometer eerlijk gezegd al meer dan genoeg, dat heb ik ook al eerder voorgesteld.
Ik zeg toch ook niet dat ik alles in één keer ga toevoegen voor NRW, ik wil eerst aankijken hoe het met de concessie VRR gaat.
Meltrain schreef:Als er iets is dat ik niet wil, is het wel de buslijnen van Aachen onderhouden. :')
Tram- en Stadtbahnlijnen wil ik best aan meewerken, maar buitenlandse bussen boeien me nauwelijks (behalve in het Verenigd Koninkrijk :wink: ).
Maar kijk als Meltrain af en toe kijkt naar de trams. Scheelt dat toch weer werk. :wink:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6230
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door fogeltje »

regenmaker schreef:Voor de buslijnen is het veel moeilijker om er iets voor te verzinnen, dus ik stel voor om een sjabloon of systeem te maken die ervoor zorgt dat er wordt weergegeven of de pagina actueel is of niet.
Dank voor deze nuttige suggestie. Ik heb zelf ook al deze richting op gedacht. We gaan kijken of we hierop iets kunnen verzinnen.
"Een touringcar is geen bus"
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door chemie »

Bee schreef:Ik vind 25 kilometer eerlijk gezegd al meer dan genoeg, dat heb ik ook al eerder voorgesteld.

En wie moet die sjablonen gaan bijhouden die aangeven of de pagina nog actueel is?
Het doet me deugt om te zien dat je in oplossing denkt! Ik ben ervan overtuigt dat als beide partijen water bij de wijn doen er een goede oplossing kan komen :)
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

fogeltje schreef:Dank voor deze nuttige suggestie. Ik heb zelf ook al deze richting op gedacht. We gaan kijken of we hierop iets kunnen verzinnen.
Hehe, iemand die het met mij eens is. Dank.
chemie schreef:Het doet me deugt om te zien dat je in oplossing denkt! Ik ben ervan overtuigt dat als beide partijen water bij de wijn doen er een goede oplossing kan komen :)
Ik zie die oplossingen van het antibuitenland-kamp niet zitten. Düsseldorf is zeer belangrijk voor Nederland, directe RegionalExpress verbinding met Venlo, directe ICE verbinding met Arnhem, Utrecht en Amsterdam. Duisburg heeft een directe busverbinding met Venlo en tevens deze ICE verbinding.

Het antibuitenland-kamp wil alles effectief, maar ik ga voor kwaniteit en kwaliteit. Dat gaat best goed samen. :wink:

Wat hebben jullie tegen al die extra kwalitatieve info? En kom niet met het is veel werk om te onderhouden, die ken ik wel.

EDIT:
En 25 km van de grens noem ik echt geen tussen oplossing (dat is 99% niet en 1% wel), dan zou je de helft van NRW moeten nemen. :Y (Niet dat ik daar wel mee eens ben. )
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Wubbo »

Het is een beetje (nouja, een beetje veel) een welles-nietes discussie geworden. Daar gaan we nooit uitkomen, dan krijgen we alleen maar verliezers. Ik snap de behoefte om informatie toe te voegen die niet voor iedereen interessant is, maar zoek nog steeds naar de manier waarop we kunnen checken of iets actueel is zonder dat het heel veel werk is. Mijn uitdaging staat nog steeds...
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Daniel »

regenmaker schreef:Hier zijn alle wijzigingen zichtbaar. Helemaal onderin staat een lijstje met een stuk of 10 wijzigingen per jaar. Dat is nog geen dag werk.
Als ik hieruit goed begrijp dat je je pagina's wilt gaan bijhouden op basis van dat soort wijzigingslijstjes heb ik een tip voor je: doe het niet!
Bij de jaarlijkse updateronde is het echt een must dat je alle lijnen ook daadwerkelijk bekijkt en vergelijkt, want er zijn genoeg dingen die niet in die lijstjes staan en wel een significante wijziging kunnen betekenen. Dat zie ik althans elk jaar weer bij de binnenlandse concessies die ik bijhoudt
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Wubbo schreef:Hoewel ik deze discussie wel verwacht had, ben ik toch lichtelijk verbaasd ;-). De openingspost van dit topic stelt dat er een tijdelijke stop is, omdat we ons afvragen wat we met buitenlandse pagina's willen: willen we ze,
Er wordt hier toch duidelijk gevraagd; willen we buitenlandse pagina's? Ik zeg ja, anderen zeggen nee.
Wubbo schreef:en zo ja: hoe houden we ze de komende 100 jaar bij of hoe zorgen we ervoor dat ze met zo min mogelijk moeite bijgehouden kunnen worden.
Ik heb geen duidelijkheid of het een ja is. :wink:

Maar we hebben Bee's sjablonen voor de spoorwegen die we kunnen gebruiken. Nu nog iets voor de buitenlandse buslijnen.
Daniel schreef:Als ik hieruit goed begrijp dat je je pagina's wilt gaan bijhouden op basis van dat soort wijzigingslijstjes heb ik een tip voor je: doe het niet!
Bij de jaarlijkse updateronde is het echt een must dat je alle lijnen ook daadwerkelijk bekijkt en vergelijkt, want er zijn genoeg dingen die niet in die lijstjes staan en wel een significante wijziging kunnen betekenen. Dat zie ik althans elk jaar weer bij de binnenlandse concessies die ik bijhoudt
Daarom heb ik ook deze achter de hand. :wink:

Staat overigens ook op mijn gebruikerspagina op de wiki. :D
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Suus »

Nee, ik vind tientallen buslijnen met een haltelijstje en een infoboxje geen kwaliteit. Dat is de standaard. Ik stel overigens wel vast dat je bij het invoeren van de regionale treindiensten in NRW op veel pagina's alle verwijzingen naar de internationale treinen én historische informatie hebt weggehaald. :X
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Hainje »

Oei! :o

BAN! :evil:
🍉
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door deadlock »

Bee schreef:Ik stel overigens wel vast dat je bij het invoeren van de regionale treindiensten in NRW op veel pagina's alle verwijzingen naar de internationale treinen én historische informatie hebt weggehaald. :X
Wat, waarom?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Bee schreef:Nee, ik vind tientallen buslijnen met een haltelijstje en een infoboxje geen kwaliteit.
Ik ben toch ook nog niet klaar, er moet ergens een basis gelegd worden. Ongeduldig persoon. Neem een voorbeeld aan Krefeld Hbf, dat was ook eerst een kwaliteitloos station.
Bee schreef:Ik stel overigens wel vast dat je bij het invoeren van de regionale treindiensten in NRW op veel pagina's alle verwijzingen naar de internationale treinen én historische informatie hebt weggehaald. :X
Zal een enkel station zijn, voorbeelden Aub.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Ow je bedoelt die vertrektijden, ja das mijn fout, maar die historische bediening staat er nog altijd hoor.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Daniel »

regenmaker schreef:Ik ben toch ook nog niet klaar, er moet ergens een basis gelegd worden. Ongeduldig persoon. Neem een voorbeeld aan Krefeld Hbf, dat was ook eerst een kwaliteitloos station.
Dat is het nu nogsteeds, 'tis slechts een opsomming van infoboxjes en links.
regenmaker schreef:Daarom heb ik ook deze achter de hand. :wink:
Je draait om de vraag heen. Die link is de dienstregeling van 2015 dus dat betreft alleen het toevoegen van de nieuwe lijnen en zegt niks over hoe je ze denkt bij te houden waar de vraag over ging :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Suus »

Bad Bentheim (heb ik nu zelf hersteld), [wiki]Düsseldorf Hbf[/wiki] bijvoorbeeld.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Bee schreef:Bad Bentheim (heb ik nu zelf hersteld), [wiki]Düsseldorf Hbf[/wiki] bijvoorbeeld.
In mijn ogen wordt het niet overal bij elk station in het buitenland doorgetrokken. Bijvoorbeeld Bad Bentheimwel en Stendal niet?
Daniel schreef:Dat is het nu nog steeds, 'tis slechts een opsomming van infoboxjes en links.
Dat is Amsterdam Centraal toch ook afgezien van de foto's?
Daniel schreef:Als ik hieruit goed begrijp dat je je pagina's wilt gaan bijhouden op basis van dat soort wijzigingslijstjes heb ik een tip voor je: doe het niet!
Bij de jaarlijkse updateronde is het echt een must dat je alle lijnen ook daadwerkelijk bekijkt en vergelijkt, want er zijn genoeg dingen die niet in die lijstjes staan en wel een significante wijziging kunnen betekenen. Dat zie ik althans elk jaar weer bij de binnenlandse concessies die ik bijhoudt.
Daniel schreef:Je draait om de vraag heen. Die link is de dienstregeling van 2015 dus dat betreft alleen het toevoegen van de nieuwe lijnen en zegt niks over hoe je ze denkt bij te houden waar de vraag over ging :wink:
Ik zie nergens een vraagteken hoor. :wink:

Maar ik gebruik die lijst die ik daar neer heb gezet.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Thom91 »

Zolang niet al het Duitse fernverkehr op de Wiki staat lijkt me bussen al helemaal onbegonnen werk. Bussen zijn namelijk ver ondergeschikt aan treinen.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door regenmaker »

Thom91 schreef:Zolang niet al het Duitse fernverkehr op de Wiki staat lijkt me bussen al helemaal onbegonnen werk. Bussen zijn namelijk ver ondergeschikt aan treinen.
Wat is dat nou weer voor een argument, echt subjectief weer hoor.

Overigens klopt die info van bad bentheim niet eens meer.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Thom91 »

regenmaker schreef:
Thom91 schreef:Zolang niet al het Duitse fernverkehr op de Wiki staat lijkt me bussen al helemaal onbegonnen werk. Bussen zijn namelijk ver ondergeschikt aan treinen.
Wat is dat nou weer voor een argument, echt subjectief weer hoor.
Net zo subjectief als de onzin die jij uitkraamt. Het Fernverkehr is voor net zo weinig mensen interessant als al die bussen. Maak je eigen wikipedia. Maak al de pagina's die jij wilt op nl.wikipedia.org. Maar ga ons alsjeblieft niet zo tegen je in je huid werken want je maakt goede regen. Tranenregens.
Laatst gewijzigd door Thom91 op ma 29 dec 2014, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Komt wel goed schatje.
Etienne
Donateur
Berichten: 7908
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Pagina's buitenlands OV: tijdelijke stop

Bericht door Etienne »

regenmaker schreef: Wat is dat nou weer voor een argument, echt subjectief weer hoor.

Overigens klopt die info van bad bentheim niet eens meer.
Je probeert echt elke reactie van wie dan ook in je eigen voordeel te draaien, begin ik te merken. Dit is mijn enige reactie die ik in dit topic plaats. En ik ben het zeker wel eens met een tijdelijke stop, dus wen daar maar aan. :pos:
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 9 gasten