Tienertoer #2 | Grensronde [49 foto's]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 377
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Tienertoer #2 | Grensronde [49 foto's]

Bericht door Bartjk »

In deel twee van deze driedelige serie heb ik een rondje gemaakt vanuit Lelystad langs de oostgrens van het land om vervolgens via de westgrens weer terug te keren. Ik heb deze keer helaas wat minder foto's van de reis zelf gemaakt aangezien het druk was op de perrons en ik minder overstap tijd had. Maar dat mag de pret zeker niet drukken. Ik heb de feedback van het vorige verslag vandaag meegenomen en heb ook geprobeerd om dit te verbeteren. Ik ben dus zeer benieuwd wat jullie er van vinden :mrgreen:

Anyway, laten we maar beginnen met een kaartje van de route die ik heb afgelegd.
Afbeelding
Je ziet 4 verschillende kleuren. Elk kleur traject is in 1x afgelegd. Dus als je goed telt zie je dat ik vandaag in 8 treinen heb gezeten en verdien je een sticker :pos:

De dag begon, zoals gewoonlijk, op station Lelystad Centrum. Hier was het VIRM mania op het moment van aankomst.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Om 8:49 stipt kwam de Intercity richting Groningen binnenrijden op spoor 4. De trein die mij naar Zwolle zou brengen. Overigens bedacht ik me tegen het middag uur pas dat ik officieel pas na 9 uur met de tienertoer op pad mag :oops:
Afbeelding
Afbeelding

Enfin, in Zwolle overgestapt op een dubbele DM'90. Alleen kreeg ik na een half uurtje al zo'n last van die rot stoelen dat ik in Wierden al ben uitgestapt.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Overigens was de trein waar ik op overstapte nou ook niet een vooruitgang in comfort. Wel reed de machinist flink door :Y
Afbeelding

Via het traject die ik ook in de buffel zou hebben afgelegd ging het naar Enschede. Daar zwaaide ik de sprintende SGMm uit...
Afbeelding

Om daarna de trein waarmee ik oorspronkelijk zou aankomen op de gevoelige plaat vast legde.
Afbeelding

Die weer werd vergezeld door een VIRM
Afbeelding

Vervolgens ben ik richting het busstation gelopen waar zowat de halve vloot van Syntus Twente stond te halteren
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ook stond er een flexibus veelal Duitsers in te laden
Afbeelding

En als één schaap over de dam is...
Afbeelding

Volgen er meerderen:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Om bij het stoplicht allemaal bumper op bumper te staan
Afbeelding

Maar helaas valt er altijd weer ééntje buiten de boot
Afbeelding

Maar nadat de chauffeur enigszins gehaast zijn broodje naar binnen werkte, vertrok ook die bus.
Afbeelding

Op het station stond ondertussen een trein veelal Duitsers in te laden...
Afbeelding

En begon het busstation zich alweer te vullen
Afbeelding

Ik heb er voor gekozen om ietsje langer te wachten dan de gemiddelde reiziger zou doen. Waarom vertel ik zo. De VIRM was inmiddels vervangen door nog een buffel.
Afbeelding
Afbeelding

En op spoor 1 stond een ICM te pauzeren.
Afbeelding

Enschede is overigens een dubbel kopstation. De spoorlijn richting Duitsland is ook alleen vanuit Duitsland te bereiken. Nu had ik verwacht dat dit spoor dan appart zou liggen van de overige sporen. Maar blijkbaar is het gewoon een doorgaand spoor waar ze twee barrières op hebben neer gezet. En dan denk ik, wat is de reden om dit niet open te houden :roll:
Afbeelding

En na nog wat minuten wachten kwam aanrijden, het geen waar ik op wachtte. Gezien deze treinen binnenkort gaan verdwijnen en ik er eigenlijk nog nooit heb ingezeten (hooguit een enkele keer toen ik 8 was en bij mijn oma logeerde). Sterker nog, de laatste keer dat ik in zo'n trein zat was in het spoorwegmuseum. Hoogste tijd om dus een ritje met de Mat'64 te maken!
Afbeelding
Afbeelding

De trein kwam heel in Deventer aan (al scheelde dat niet weinig aan al het gekraak te horen). Daar zag ik helaas net te laat een goederentrein aankomen waardoor ik alleen nog maar een foto met mijn telefoon heb kunnen maken.
Afbeelding

Vanaf daar ging het per ICR (kan ik ook eindelijk van mijn lijstje "nog niet in gezeten treinen" halen) naar Arnhem. Daar kort het centrum bezocht en weer door naar Utrecht Centraal. Daar ben ik nog even aan de west kant gaan posten en heel toevallig (je verwacht het niet :') ) reden daar ook bussen langs.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanaf Utrecht ging het per Intercity (alhoewel ze er beter gewoon een sprinter dienst van kunnen maken, maar dat even ter zijde) naar Leiden Centraal. Onderweg kwam ik nog een lucht tegen die ik jullie niet wou onthouden
Afbeelding

Iemand was hier ook in het zonnetje gezet
Afbeelding

En op Leiden centraal wou ik de IC naar Lelystad Centrum nemen, wou het niet dat deze trein niet kon vertrekken omdat de trein voor ons te lang voor het perron was en dus de wissel bezet hield (en ja, hij stond met zijn voorkant helemaal op het randje van het perron :') )
Dus toch maar de IC Leeuwarden genomen. Die mij weer naar Lelystad bracht.

En tot zo ver deel twee. Vrijdag het laatste deel!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5823
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Tienertoer #2 | Grensronde [49 foto's]

Bericht door isadora »

Dankjewel Bartjk. :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
waldo79
Berichten: 7634
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Tienertoer #2 | Grensronde [49 foto's]

Bericht door waldo79 »

Al staan er iets te veel bussen op vind ik het een geslaagde reportage. Alleen gebruik je nog wel eens een spatie waar je een woord aan elkaar moet schrijven. Middaguur hoort aan elkaar. Tipje van mij ;)
Timon91
Berichten: 871
Lid geworden op: ma 29 jun 2009, 14:24
Locatie: Arnhem

Re: Tienertoer #2 | Grensronde [49 foto's]

Bericht door Timon91 »

Wederom een mooie reportage, hoop bekende plaatjes :D De reden dat de treinen niet doorrijden vanuit Duitsland heeft volgens mij met de beveiliging te maken. Enschede-Gronau(Gr) heeft volgens mij namelijk geen beveiliging, behalve bij overwegen. Er wordt alleen vanuit Gronau in de gaten gehouden dat er maar één trein op het stuk rijdt (de eerste wissel ligt pas in Gronau). De Duitse treintjes hoeven zo in ieder geval niet uitgerust te worden met Nederlandse beveiliging, wat weer een hoop kosten scheelt. Ik hoop wel dat ze in de toekomst nog door gaan rijden naar Hengelo, maar het zal nog wel even duren :')
Mijn Flickr account.
Michael
Berichten: 11760
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Tienertoer #2 | Grensronde [49 foto's]

Bericht door Michael »

Leuke foto's :pos:
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8666
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Tienertoer #2 | Grensronde [49 foto's]

Bericht door Milco »

Leuke plaatjes :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Tienertoer #2 | Grensronde [49 foto's]

Bericht door Fles »

Selecteren!
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Tienertoer #2 | Grensronde [49 foto's]

Bericht door chemie »

Herkenbare plaatjes bij Enschede! Leuke reportage. Ze staan altijd bumper aan bumper voor die verkeerslichten. :D
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Tienertoer #2 | Grensronde [49 foto's]

Bericht door Meltrain »

Een leuk verslag, maar ik vind hem eerlijk gezegd wel minder dan je vorige. :oops:
Dat komt met name omdat (vooral in het begin) heel veel vrijwel dezelfde foto's staan. Als je iets meer selecteert (zoals Fles ook al aangeeft), wordt je verslag een stuk leuker om te lezen. :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Tienertoer #2 | Grensronde [49 foto's]

Bericht door dennistd »

Bartjk schreef:Afbeelding
Had je het bordje 'Niet voeren' op de Optare niet gelezen :mrgreen:

En het is zeker niet de halve vloot van Syntus Twente op het busstation van Enschede: we hebben hier 3 Duvedecs, 7 Optares, 14 Amba's en 104 Citea's :wink:
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 377
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Re: Tienertoer #2 | Grensronde [49 foto's]

Bericht door Bartjk »

ik heb geen optare gezien. En het was ook sarcastisch bedoeld :wink:
dennistd
Berichten: 5541
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Tienertoer #2 | Grensronde [49 foto's]

Bericht door dennistd »

Normaal gesproken rijdt op lijn 7 een Optare. In dit geval zal er wel een Optare in Hengelo defect zijn gegaan, waardoor de Optare van lijn 7 doorgestuurd wordt naar Hengelo en op lijn 7 een 12m bus in mag vallen.

Gisteren trof ik de bus van lijn 7 in Hengelo namelijk:
Afbeelding
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Tienertoer #2 | Grensronde [49 foto's]

Bericht door julsteren »

Bah Twente :neg: maar wel mooie platen hoor!
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 55 gasten