Doelen voor het nieuwe jaar

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Doelen voor het nieuwe jaar

Bericht door Fles »

Plaats hier al je OV-doelen voor het nieuwe jaar. Ik heb er niet veel. Gewoon nog steeds elke maand minstens 1000 spoorkilometers blijven rijden. En misschien wat leuke lijntjes in het buitenland. Maar als jij nou iets hebt van "in 2015 ga ik met alle bussen met grootwagennummer 2015 van de hele Benelux rijden!" of zo. Post het dan hier :)
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Doelen voor het nieuwe jaar

Bericht door JWM »

OV-doel?? DIe heb ik nooit gehad dus aankomend jaar ook niet (A)
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Doelen voor het nieuwe jaar

Bericht door Ronald »

Ik heb er twee. Eén ervan is mijn eerste stationsnaambordje op het westelijk halfrond op de foto zetten :)
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12818
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Doelen voor het nieuwe jaar

Bericht door Hainje »

Dus je gaat naar het Verenigd Koninkrijk of Noord/Midden/Zuid-Amerika om dat te doen?
🍉
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doelen voor het nieuwe jaar

Bericht door Suus »

Dat kan zelfs in Frankrijk nog, Normandië (voor geschiedenisliefhebbers en krijtrotsen een aanrader) en Bretagne (voor liefhebbers van zeevruchten en schelpenverzamelaars een aanrader) liggen voor het grootste gedeelte ook ten westen van Greenwich :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Doelen voor het nieuwe jaar

Bericht door Jef400 »

Ronald schreef:Ik heb er twee. Eén ervan is mijn eerste stationsnaambordje op het westelijk halfrond op de foto zetten :)
Whut, is er iets op spoorwegbordjes gebied waarvan ik het van je win?
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Doelen voor het nieuwe jaar

Bericht door Ronald »

Is dat een vraag of een constatering?
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Doelen voor het nieuwe jaar

Bericht door Jef400 »

Constatering. Ik heb thuis Cardiff Queen Street en Bath Spa liggen.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Doelen voor het nieuwe jaar

Bericht door Meltrain »

Ik wil in elk geval alle Nederlandse tramlijnen eens helemaal bereden hebben.
In Amsterdam moet ik alleen nog delen van de lijnen 2 en 9 en in Den Haag nog delen van de lijnen 12 en 17 (en de laatste halte van lijn 4 in Zoetermeer :evil: ).
Het tramnet van Antwerpen moet ook nog wel lukken (in één dag).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: Doelen voor het nieuwe jaar

Bericht door Natorious »

Haha, in Amsterdam zijn lijn 2 & 9 één van de weinige lijnen waarvan ik de hele rit (meerdere keren) heb beleefd! De 9 is wel mijn favoriet, zo veel herinneringen... :')
Het zijn de trams in West die onbekend zijn voor mij, maar toch ben ik meer benieuwd in het tramnet van Antwerpen. Dat is misschien 1 van mijn doelen, het gehele metronet van R'dam, en Randstadrail te hebben bezocht. Ben ik altijd benieuwd naar geweest!

Leuk Topic!!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Doelen voor het nieuwe jaar

Bericht door Ardan »

Dit jaar heb ik meerdere doelen, waarvan ik het afgelopen jaar al heel wat behaald heb. Wat OV betreft heb ik dit jaar geen knaller gemaakt waardoor mijn treinkilometers onder de 5000 zullen blijven (4887), maar volgend jaar gaat dat helemaal goed komen. Ook wil ik voor het eerst in 16 jaar weer mijn verstepuntencirkel uitbreiden (verder weg reizen dan het verste punt waar ik ooit geweest ben).. en dat het liefste door De Grote Plas weer over te steken.
Ik doe ook maar wat
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Doelen voor het nieuwe jaar

Bericht door Stefan »

JeffreyMeijer schreef:Constatering. Ik heb thuis Cardiff Queen Street en Bath Spa liggen.
Ik Penzance. :mrgreen:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Doelen voor het nieuwe jaar

Bericht door baladid »

Ik wil mijn OV-kilometers bijhouden. Verder heb ik geen grote plannen, al wil ik wel wat lijnen in mijn regio die ik nog niet ken eens verkennen. Ook wil ik bij mijn routes van en naar Nederland eens een beetje varieren en niet altijd de zelfde route pakken...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
Gekko123
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 2327
Lid geworden op: za 25 apr 2009, 22:12
Locatie: Delft

Re: Doelen voor het nieuwe jaar

Bericht door Gekko123 »

Ik wil toch nog wel een keer de laatste paar spoorlijntjes binnen Nederland die ik nog niet heb gehad wegstrepen. Ben nog nooit met de trein in Stavoren geweest :oops:

Spoorkilometers bijhouden is ook wel leuk ja. Zal wel aardig hard gaan als ik mijn werk ook meetel.
waldo79
Berichten: 7633
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Doelen voor het nieuwe jaar

Bericht door waldo79 »

Geen doelen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Doelen voor het nieuwe jaar

Bericht door Thom91 »

Hele spoornet per treinvervangende bus doen. Want bussen! *O*
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39183
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Doelen voor het nieuwe jaar

Bericht door Daniel »

't grootste doel is toch wel een keer m'n OV-sites wat beter bijhouden, heb nogal een achterstand en heb ook nog een hele berg oude foto's liggen om in te scannen.
En verder moet het er toch maar eens van komen om al die kleine eindjes in Nederland nog te bereizen: moet nog altijd een keer Nieuweschans - Nieuweschans Grens, Glanerbrug - Gronau Grens en Zevenaar - Emmerich Grens een keer afstrepen. De rest van de grenspuntjes heb ik al wel gehad in de afgelopen jaren. (Die laatste stond wel in de planning voor afgelopen jaar, maar da's niet doorgegaan)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Doelen voor het nieuwe jaar

Bericht door Srananbloke »

Meltrain schreef:Ik wil in elk geval alle Nederlandse tramlijnen eens helemaal bereden hebben.
Ja, kan me herinneren dat je het daar over had tijdens de meeting. Heeft mij geïnspireerd om ook iets dergelijks te doen, voor het gemak inclusief metro -en trolleylijnen. Sowieso doel 1 voor 2015 :)

Verder ben ik afgelopen zomer begonnen met een rondje Nederland, ik heb nog een handjevol trajecten te gaan (vooral uitlopers en grenstrajecten), dus dat ga ik afmaken.

Ook wil ik in het buitenland nog wat kilometers maken, sowieso in Duitsland en België. En later dit jaar heb ik nog een tripje naar Zwitserland gepland. Verder wil ik voor eind van het jaar nog een verre reis plannen waarin ik een paar dagen kan gebruiken om te focussen op het OV. Waarheen zoek ik de komende tijd nog wel uit.
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: Doelen voor het nieuwe jaar

Bericht door Fles »

Thom91 schreef:Hele spoornet per treinvervangende bus doen. Want bussen! *O*
Dat is ook wel een mooie uitdaging ja :D Moet lukken in een jaar tijd :pos:
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Doelen voor het nieuwe jaar

Bericht door webguy »

Lol! Misschien wil de NS wel sponsoren zodat je reportage kan doen van hoe goed het is geregeld ;)

Mijn doel voor 2015 is nog eens naar London te gaan - het London Transport Museum klinkt leuk.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Doelen voor het nieuwe jaar

Bericht door deadlock »

Volgend jaar wil ik, als mijn Amerika-reis weer doorgaat, vliegen naar Boston en dan met de trein naar Utah met een omweg, via de kust. Of eigenlijk misschien liever nog andersom omdat er voor de conferentie te weinig tijd voor is.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50896
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Doelen voor het nieuwe jaar

Bericht door Suus »

webguy schreef:Lol! Misschien wil de NS wel sponsoren zodat je reportage kan doen van hoe goed het is geregeld ;).
Lijkt mij nog wel een uitdaging. De eerste treinvervangende bus tussen Muiderpoort en Centraal moet ik nog tegenkomen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: Doelen voor het nieuwe jaar

Bericht door JWM »

Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Doelen voor het nieuwe jaar

Bericht door Geert »

webguy schreef:Mijn doel voor 2015 is nog eens naar London te gaan - het London Transport Museum klinkt leuk.
Is het ook! (En London zelf is ook tof!)
chemie
Berichten: 672
Lid geworden op: do 01 mei 2014, 12:01

Re: Doelen voor het nieuwe jaar

Bericht door chemie »

Als het allemaal goed gaat met de opleiding loop ik in september rond in Scandinavië. Lijkt me leuk om daar een keer een stuk met de trein te gaan! :D
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten