Berlin Main Station tram link opens
Re: Berlin Main Station tram link opens
Inzetten van bi-courant materieel dat 200 km/h aankan en het verkorten van de lange stops in Nederland zet meer zoden aan de dijk.
Meer on-topic
Ik zie tot mijn spijt dat de U5 pas in 2019 klaar is, terwijl 2017 voor ogen was. De U5 was een mooie zet om het Hauptbahnhof met het historische centrum te verbinding.
Meer on-topic
Ik zie tot mijn spijt dat de U5 pas in 2019 klaar is, terwijl 2017 voor ogen was. De U5 was een mooie zet om het Hauptbahnhof met het historische centrum te verbinding.
Re: Berlin Main Station tram link opens
Maar dan ga je nog steeds met een slakkengang door Nederland. De upgrade moet aan beide zijden van de grens komen natuurlijk.
En wat betreft de U5: ik dacht dat dat een project was voor 'horizon 2020' of zoiets. Wordt de lijn ook niet naar het westen uitgebouwd?
En wat betreft de U5: ik dacht dat dat een project was voor 'horizon 2020' of zoiets. Wordt de lijn ook niet naar het westen uitgebouwd?
De mortuis nil nisi bene
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Berlin Main Station tram link opens
Was de Hanzelijn niet geschikt voor 200 km per uur? (A)
Volgens dit kaartje is de westelijke verlenging van Hauptbahnhof verder naar het westen iets voor de lange termijn. Klinkt net zo concreet als nieuwe metroplannen voor Amsterdam
Volgens dit kaartje is de westelijke verlenging van Hauptbahnhof verder naar het westen iets voor de lange termijn. Klinkt net zo concreet als nieuwe metroplannen voor Amsterdam
Re: Berlin Main Station tram link opens
Nouja, naar het vliegveld Tegel gaat het sowieso niet, dat gaat sluiten als Berlin-Brandenburg opengaat.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Berlin Main Station tram link opens
Iig wel dat stuk wat nog 160 is tussen Hanover en Berlijn..deadlock schreef:Ik lees net dat het de bedoeling is om tot aan de grens het traject aus te bauen naar 200 mogelijkerwijs 230km/u en dat dat in 2015 moet gaan starten. Wat en hoe dat concreet gaat plaatsvinden kan ik niets over vinden.
Komt wel goed schatje.
Re: Berlin Main Station tram link opens
Met de nadruk op als...Bee schreef:Nouja, naar het vliegveld Tegel gaat het sowieso niet, dat gaat sluiten als Berlin-Brandenburg opengaat.
Re: Berlin Main Station tram link opens
Huh? Hoezo is dat belangrijk? Als er sneller materieel ingezet wordt (230km/u) dan kan het daar over de NBS toch?Thom91 schreef:Iig wel dat stuk wat nog 160 is tussen Hanover en Berlijn..deadlock schreef:Ik lees net dat het de bedoeling is om tot aan de grens het traject aus te bauen naar 200 mogelijkerwijs 230km/u en dat dat in 2015 moet gaan starten. Wat en hoe dat concreet gaat plaatsvinden kan ik niets over vinden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Berlin Main Station tram link opens
Nee aangezien er in Nederland geen 200 gereden kan worden maar slechts een klein stukje 160/200 en in Duitsland wordt er 120/130/140 gereden op het huidige lange stuk tot voorbij Osnabrück en pas daarna kan het gas los en wordt er al 200 gereden want het huidige materieel kan dat gewoon.Berk-24 schreef:Inzetten van bi-courant materieel dat 200 km/h aankan en het verkorten van de lange stops in Nederland zet meer zoden aan de dijk.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Berlin Main Station tram link opens
Er is nog een flink stuk 160, Hanover - Lehrte..deadlock schreef:Huh? Hoezo is dat belangrijk? Als er sneller materieel ingezet wordt (230km/u) dan kan het daar over de NBS toch?Thom91 schreef:Iig wel dat stuk wat nog 160 is tussen Hanover en Berlijn..deadlock schreef:Ik lees net dat het de bedoeling is om tot aan de grens het traject aus te bauen naar 200 mogelijkerwijs 230km/u en dat dat in 2015 moet gaan starten. Wat en hoe dat concreet gaat plaatsvinden kan ik niets over vinden.
Komt wel goed schatje.
Re: Berlin Main Station tram link opens
Dat is nog geen 20 kilometer volgens mij, en daar heb je vrij veel verkeer omdat het gemengd is met de doorgaande lijn naar Braunschweig. Ik denk dat daar niet zoveel te winnen valt eerlijk gezegd.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Berlin Main Station tram link opens
Het is nog wel de bedoeling om Hannover - Wolfsburg volledig naar 200 te brengen..
Komt wel goed schatje.
Re: Berlin Main Station tram link opens
Lehrte - Oebisfelde is het al, vrij lang zelfs. Ik kan mij nog goed herinneren hoe ik bijna wegwaaide van het perron van Dollbergen toen er een ICE voorbijscheurde in 2005. Maar daar rijden wel minder treinen dan tussen Lehrte en Hannover, dat is minstens twee keer zo druk en snellere treinen zijn daardoor wel moeilijker in te passen lijkt mij, de regionale treinen kunnen sowieso niet harder dan 160.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Berlin Main Station tram link opens
Onwil! ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Berlin Main Station tram link opens
In Parijs rijdt ook geen tram langs Gare du Nord en ook maar een paar buslijnen. Met een goed metronet heb je (in het centrum) geen tram nodig.Thom91 schreef:En Amsterdam is niet verwoest in een oorlog, is niet ruim 30 jaar gescheiden geweest .. etc etc
Re: Berlin Main Station tram link opens
Maar in Parijs is er ook nauwelijks een (fijnmazig) tramnet, daar in Parijs alleen tramlijnen liggen die recentelijk aangelegd zijn op plekken waar de metro en trein niet of niet genoeg komen. Overigens zijn er in Parijs wel voorstellen gedaan voor een tramlijn die alle kopstations moet verbinden, maar waarschijnlijk zal alleen het Gare de Lyon binnen de komende 20 jaar een tramverbinding krijgen, door de verlenging van tramlijn 8 over de Petite Ceinture-lijn.
- The Greyhound
- Berichten: 812
- Lid geworden op: vr 17 okt 2014, 21:48
Re: Berlin Main Station tram link opens
De Metro heeft in Parijs en ook in steden als Londen en Madrid de tram in het centrum overbodig gemaakt. Die hebben er in het verleden weldegelijk gereden.Z2N schreef:Maar in Parijs is er ook nauwelijks een (fijnmazig) tramnet, daar in Parijs alleen tramlijnen liggen die recentelijk aangelegd zijn op plekken waar de metro en trein niet of niet genoeg komen. Overigens zijn er in Parijs wel voorstellen gedaan voor een tramlijn die alle kopstations moet verbinden, maar waarschijnlijk zal alleen het Gare de Lyon binnen de komende 20 jaar een tramverbinding krijgen, door de verlenging van tramlijn 8 over de Petite Ceinture-lijn.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 35 gasten