NS haalt miljardenorder binnen

Voor ontwikkelingen in het openbaar vervoer in het buitenland.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS haalt miljardenorder binnen

Bericht door Suus »

Ho, wacht eens even, lees ik nu goed dat Eurostar een bod heeft gedaan op de East Coast Main Line? :shock:

Dat zou betekenen dat de Belgen (samen met de Fransen) voor het eerst buitenlandse spooractiviteiten gaan ontplooien :o
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: NS haalt miljardenorder binnen

Bericht door Thom91 »

Want dat doen ze met Thalys niet? :P
Komt wel goed schatje.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: NS haalt miljardenorder binnen

Bericht door Karl »

Van wie is keolis ook alweer? En die tgv naar straatsburg?
Het is een spectrum.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: NS haalt miljardenorder binnen

Bericht door Thom91 »

Daar doelde Bee niet op, vandaar tussen haakjes. Meer dat de Belgen het samen met de Fransen doen en niet alleen ;)
Komt wel goed schatje.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: NS haalt miljardenorder binnen

Bericht door Karl »

Goed punt. Maar b-cargo rijdt toch wel in het buitenland?
Het is een spectrum.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: NS haalt miljardenorder binnen

Bericht door Thom91 »

Dat komt omdat goederenvervoer volledig geliberaliseerd is, dat is personenvervoer niet.
Komt wel goed schatje.
AlexNL
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 11 mar 2011, 22:08

Re: NS haalt miljardenorder binnen

Bericht door AlexNL »

Bee schreef:Dat zou betekenen dat de Belgen (samen met de Fransen) voor het eerst buitenlandse spooractiviteiten gaan ontplooien :o
Dat valt wel mee. Eurostar is al sinds 2010 een zelfstandige onderneming, waarvan de aandelen zijn in handen van SNCF, NMBS en de Britse overheid (via London & Continental Railways).
Laatst gewijzigd door AlexNL op zo 23 nov 2014, 01:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: NS haalt miljardenorder binnen

Bericht door Hainje »

Ik denk dat je geliberaliseerd en geprivatiseerd door elkaar haalt, AlexNL.

Edit: Niet meer van toepassing, zie onderstaand bericht.
Laatst gewijzigd door Hainje op zo 23 nov 2014, 01:33, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
AlexNL
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 11 mar 2011, 22:08

Re: NS haalt miljardenorder binnen

Bericht door AlexNL »

Hainje schreef:Ik denk dat je geliberaliseerd en geprivatiseerd door elkaar haalt, AlexNL.
Was bedoeld als reactie op de post van Bee, niet op Thom91's opmerking over liberalisatie en privatisering van goederen-/personenvervoer. Ik heb er maar even een citaat bijgeknald ;)
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: NS haalt miljardenorder binnen

Bericht door deadlock »

sirvinniei schreef:In Japan moeten ook de machinisten persoonlijk te laat briefjes uitschrijven als treinen ook maar een paar minuten te laat zijn en word als iemand voor de trein springt de volledige financiële schade op de familie verhaald.
Ja, ze zijn zeker gesteld op punctualiteit ;)
Dat is niet zo, ze staan ze gedrukt uit te delen bij de uitgang van het perron. Dat zou toch ook nooit kunnen, voor 700 reizigers even een briefje schrijven :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: NS haalt miljardenorder binnen

Bericht door deadlock »

Frans F schreef:Personeel kun je ook aansturen i.p.v. de huidige vrijheid-blijheid cultuur.
Omdat we hier aantoonbaar productiever zijn.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5813
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: NS haalt miljardenorder binnen

Bericht door isadora »

En de Britse treinreiziger wordt met de dag blijer:

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... _NS__.html
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: NS haalt miljardenorder binnen

Bericht door Suus »

Meneer Burridge uit Colchester verzamelde het afgelopen jaar duizend pond aan restitutievouchers vanwege de opgelopen vertraging bij Abellio Greater Anglia: http://www.telegraph.co.uk/finance/pers ... elays.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: NS haalt miljardenorder binnen

Bericht door Thom91 »

En wat is daarmee de relatie tot het vorige bericht?
Komt wel goed schatje.
AlexNL
Berichten: 48
Lid geworden op: vr 11 mar 2011, 22:08

Re: NS haalt miljardenorder binnen

Bericht door AlexNL »

isadora schreef:En de Britse treinreiziger wordt met de dag blijer:

http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... _NS__.html
Wat natuurlijk volkomen onzin is. NS heeft inmiddels gereageerd: NS: Geen kruissubsidie met Abellio. Britse treinreizigers zorgen dus niet voor goedkopere tickets voor Nederlandse reizigers.

Van iedere pond die de Britse treinreiziger betaalt voor zijn kaartje gaat een groot deel naar Network Rail (treinpaden), naar de ROSCO's (lease en onderhoud materieel), naar het personeel (salarissen), naar onderhoud van de stations (veel franchisehouders zijn verantwoordelijk voor tientallen tot honderden stations) en naar de Britse overheid (afdracht contractueel overeengekomen franchisebetalingen). Al met al komen deze kosten uit op zo'n 97% van de inkomsten van een vervoerder, de resterende 3 pence blijft over als winst voor de vervoerder.

Dat de kostprijs voor tickets (en al helemaal voor abonnementen) in Engeland een stuk hoger is dan in de andere Europese landen ligt niet aan 'de inhalige vervoerders' waar o.a. vakbonden, Labour en sensationalistische kranten zoals The Daily Mail vaak mee schermen, maar aan de Britse regering. Zij voeren een beleid dat de railindustrie zelf moet zorgen voor de nodige inkomsten om te kunnen voorzien in het onderhoud dat Network Rail uitvoert.

Het geld voor onderhoud wordt dus opgehoest door de gebruikers van het spoor, de reizigers en de goederenvervoerders. Voor grote uitbreidings-, moderniserings- en vernieuwingswerkzaamheden mag de Britse belastingbetaler overigens wel z'n steentje bijdragen.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: NS haalt miljardenorder binnen

Bericht door Thom91 »

Vanochtend was het zo ver!

Gratis daluren tickets worden weggegeven ter waarde van 1 miljoen pond en vanochtend werden er stroopwafels uitgedeeld ter viering van de start van ScotRail.

Afbeelding

Afbeelding
Komt wel goed schatje.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten