NS haalt miljardenorder binnen
Re: NS haalt miljardenorder binnen
Ho, wacht eens even, lees ik nu goed dat Eurostar een bod heeft gedaan op de East Coast Main Line?
Dat zou betekenen dat de Belgen (samen met de Fransen) voor het eerst buitenlandse spooractiviteiten gaan ontplooien :o
Dat zou betekenen dat de Belgen (samen met de Fransen) voor het eerst buitenlandse spooractiviteiten gaan ontplooien :o
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS haalt miljardenorder binnen
Van wie is keolis ook alweer? En die tgv naar straatsburg?
Het is een spectrum.
Re: NS haalt miljardenorder binnen
Daar doelde Bee niet op, vandaar tussen haakjes. Meer dat de Belgen het samen met de Fransen doen en niet alleen ;)
Komt wel goed schatje.
Re: NS haalt miljardenorder binnen
Goed punt. Maar b-cargo rijdt toch wel in het buitenland?
Het is een spectrum.
Re: NS haalt miljardenorder binnen
Dat komt omdat goederenvervoer volledig geliberaliseerd is, dat is personenvervoer niet.
Komt wel goed schatje.
Re: NS haalt miljardenorder binnen
Dat valt wel mee. Eurostar is al sinds 2010 een zelfstandige onderneming, waarvan de aandelen zijn in handen van SNCF, NMBS en de Britse overheid (via London & Continental Railways).Bee schreef:Dat zou betekenen dat de Belgen (samen met de Fransen) voor het eerst buitenlandse spooractiviteiten gaan ontplooien :o
Laatst gewijzigd door AlexNL op zo 23 nov 2014, 01:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: NS haalt miljardenorder binnen
Edit: Niet meer van toepassing, zie onderstaand bericht.
Laatst gewijzigd door Hainje op zo 23 nov 2014, 01:33, 1 keer totaal gewijzigd.
🍉
Re: NS haalt miljardenorder binnen
Was bedoeld als reactie op de post van Bee, niet op Thom91's opmerking over liberalisatie en privatisering van goederen-/personenvervoer. Ik heb er maar even een citaat bijgeknald ;)Hainje schreef:Ik denk dat je geliberaliseerd en geprivatiseerd door elkaar haalt, AlexNL.
Re: NS haalt miljardenorder binnen
Dat is niet zo, ze staan ze gedrukt uit te delen bij de uitgang van het perron. Dat zou toch ook nooit kunnen, voor 700 reizigers even een briefje schrijven :Dsirvinniei schreef:In Japan moeten ook de machinisten persoonlijk te laat briefjes uitschrijven als treinen ook maar een paar minuten te laat zijn en word als iemand voor de trein springt de volledige financiële schade op de familie verhaald.
Ja, ze zijn zeker gesteld op punctualiteit ;)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: NS haalt miljardenorder binnen
Omdat we hier aantoonbaar productiever zijn.Frans F schreef:Personeel kun je ook aansturen i.p.v. de huidige vrijheid-blijheid cultuur.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: NS haalt miljardenorder binnen
En de Britse treinreiziger wordt met de dag blijer:
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... _NS__.html
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... _NS__.html
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Re: NS haalt miljardenorder binnen
Meneer Burridge uit Colchester verzamelde het afgelopen jaar duizend pond aan restitutievouchers vanwege de opgelopen vertraging bij Abellio Greater Anglia: http://www.telegraph.co.uk/finance/pers ... elays.html
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: NS haalt miljardenorder binnen
En wat is daarmee de relatie tot het vorige bericht?
Komt wel goed schatje.
Re: NS haalt miljardenorder binnen
Wat natuurlijk volkomen onzin is. NS heeft inmiddels gereageerd: NS: Geen kruissubsidie met Abellio. Britse treinreizigers zorgen dus niet voor goedkopere tickets voor Nederlandse reizigers.isadora schreef:En de Britse treinreiziger wordt met de dag blijer:
http://www.telegraaf.nl/dft/nieuws_dft/ ... _NS__.html
Van iedere pond die de Britse treinreiziger betaalt voor zijn kaartje gaat een groot deel naar Network Rail (treinpaden), naar de ROSCO's (lease en onderhoud materieel), naar het personeel (salarissen), naar onderhoud van de stations (veel franchisehouders zijn verantwoordelijk voor tientallen tot honderden stations) en naar de Britse overheid (afdracht contractueel overeengekomen franchisebetalingen). Al met al komen deze kosten uit op zo'n 97% van de inkomsten van een vervoerder, de resterende 3 pence blijft over als winst voor de vervoerder.
Dat de kostprijs voor tickets (en al helemaal voor abonnementen) in Engeland een stuk hoger is dan in de andere Europese landen ligt niet aan 'de inhalige vervoerders' waar o.a. vakbonden, Labour en sensationalistische kranten zoals The Daily Mail vaak mee schermen, maar aan de Britse regering. Zij voeren een beleid dat de railindustrie zelf moet zorgen voor de nodige inkomsten om te kunnen voorzien in het onderhoud dat Network Rail uitvoert.
Het geld voor onderhoud wordt dus opgehoest door de gebruikers van het spoor, de reizigers en de goederenvervoerders. Voor grote uitbreidings-, moderniserings- en vernieuwingswerkzaamheden mag de Britse belastingbetaler overigens wel z'n steentje bijdragen.
Re: NS haalt miljardenorder binnen
Vanochtend was het zo ver!
Gratis daluren tickets worden weggegeven ter waarde van 1 miljoen pond en vanochtend werden er stroopwafels uitgedeeld ter viering van de start van ScotRail.
Gratis daluren tickets worden weggegeven ter waarde van 1 miljoen pond en vanochtend werden er stroopwafels uitgedeeld ter viering van de start van ScotRail.
Komt wel goed schatje.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten