Statistieken: méér dan cijfertjes.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik ga het dit jaar ook eens bijhouden. Gelukkig hebben we de OV chipkaart om alles te checken *O*
🍉
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
120-20=100KM46 schreef:Precies ja .
Het is voornamelijk woon - werkverkeer wat ik aan reizen maak. En af en toe eens een groter rondje binnen Nederland. Het aantal minuten vertraging wat ik per keer had was gemiddeld 5 of 10 minuten. Met een keertje een knaller van 20 minuten vertraging.
5 tot 10 minuten, even vaak voorkomend is zeg maar 6x5 minuten en 7x10 minuten.
Je bent dus 14 keer met het OV gegaan in 2014?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Haha ... nee hoor . Ik heb ik 2014 215 dagen met het OV gereisd. Van die dagen waren er 15 met vertraging.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik vind die windstreken wel geinig
Noord: Groningen
West: Paris Gare du Nord
Zuid: Budapest Keleti pályaudvar
Oost: Budapest Keleti pályaudvar
Noord: Groningen
West: Paris Gare du Nord
Zuid: Budapest Keleti pályaudvar
Oost: Budapest Keleti pályaudvar
Komt wel goed schatje.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Noord: Hamburg Sternschanze
West: Raversijde-Bad
Zuid: Brennero
Oost: Berlin Frankfurter Allee
Cijfers heb ik niet, behalve van mijn reizen tijdens de Olympische Spelen met de BahnCard Gold:
5432km in vijf dagen (totale tijd 68 uur en 38 minuten), voor slechts €50 in de 1e klas
De hele lijst:
West: Raversijde-Bad
Zuid: Brennero
Oost: Berlin Frankfurter Allee
Cijfers heb ik niet, behalve van mijn reizen tijdens de Olympische Spelen met de BahnCard Gold:
5432km in vijf dagen (totale tijd 68 uur en 38 minuten), voor slechts €50 in de 1e klas
De hele lijst:
- Spoiler: show
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Noord; Groningen
Oost: Amberg, niet ver van de Tsjechische grens
Zuid: St. Louis, de mooie ouderwetse street cars
West: Oceandrive (vlak boven San Diego), de Pacific Surfliner uit Train Simulator 2015
Een jaar zonder een bezoek aan Denemarken :(
Oost: Amberg, niet ver van de Tsjechische grens
Zuid: St. Louis, de mooie ouderwetse street cars
West: Oceandrive (vlak boven San Diego), de Pacific Surfliner uit Train Simulator 2015
Een jaar zonder een bezoek aan Denemarken :(
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Geinig inderdaad, die windstreken.
Noord: Schiermonnikoog
Oost: Berlin Ostkreuz
Zuid: Valencia Joaquín Sorolla
West: Madrid Plaza de España
Noord: Schiermonnikoog
Oost: Berlin Ostkreuz
Zuid: Valencia Joaquín Sorolla
West: Madrid Plaza de España
- Zugführer
- OVNL-beheerder
- Berichten: 3407
- Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
- Locatie: Helmond-Noord
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Mijn OV uitersten in 2014 dan:
Noord: Skarnes, Noorwegen, tijdens treinrit Kil - Oslo
Oost: Vilnius, Litouwen
Zuid: Venezia Santa Lucia, zoals elk jaar :D
West: Scheveningen, Strandweg
De kilometers heb ik niet zo netjes bijgehouden, maar de buitenlandse kilometers kan ik vrij nauwkeurig reconstrueren:
Trein: 6000 km
Bus: 1200 km
Boot: 550 km
Wat binnenlandse treinkilometers betreft kom ik volgens mijn zeer betrouwbare schatting rond de 12000 km uit en buskilometers nog eens 1200 km. Zal eens kijken of ik zin heb om het dit jaar netter bij te houden ;)
Noord: Skarnes, Noorwegen, tijdens treinrit Kil - Oslo
Oost: Vilnius, Litouwen
Zuid: Venezia Santa Lucia, zoals elk jaar :D
West: Scheveningen, Strandweg
De kilometers heb ik niet zo netjes bijgehouden, maar de buitenlandse kilometers kan ik vrij nauwkeurig reconstrueren:
Trein: 6000 km
Bus: 1200 km
Boot: 550 km
Wat binnenlandse treinkilometers betreft kom ik volgens mijn zeer betrouwbare schatting rond de 12000 km uit en buskilometers nog eens 1200 km. Zal eens kijken of ik zin heb om het dit jaar netter bij te houden ;)
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Windstreken 2014
Noord: Aurich
West: Kijkduin (OV: Burgemeester Hovylaan, Den Haag)
Oost: Northeim (OV: Göttingen)
Zuid: Nohl ZH, Zwitserland (OV: Donaueschingen)
(Bij OV heb ik alleen stations/haltes aangegeven waar ik ook uit-/overstapte...)
Noord: Aurich
West: Kijkduin (OV: Burgemeester Hovylaan, Den Haag)
Oost: Northeim (OV: Göttingen)
Zuid: Nohl ZH, Zwitserland (OV: Donaueschingen)
(Bij OV heb ik alleen stations/haltes aangegeven waar ik ook uit-/overstapte...)
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik hou geen km bij, maar de windstreekbestemmingen zijn:
Noord/west: Reykjavik
oost: Riga
zuid: Lissabon
(Wel allemaal per vliegtuig aangevlogen, maar verder wel ov)
Noord/west: Reykjavik
oost: Riga
zuid: Lissabon
(Wel allemaal per vliegtuig aangevlogen, maar verder wel ov)
I never understood decimals. I can't see the point.
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Ik kan je naam niet meer herinneren, maar aub help me niet.
"The trouble with quotes on the internet is that you never know if they are real" - Abraham Lincoln
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Mijn overzicht:
Noord: Tjumen (Rusland) - in Nederland: Groningen (zowel Noord als Oost)
Oost: Shanghai
Zuid: Shanghai - in Nederland: Eijsden
West: Den Haag Centraal
Aantal kilometers NL: 8570 ongeveer
Aantal kilometers BE: 65
Aantal kilometers Transsiberië, China: circa 11.000 :Y
Noord: Tjumen (Rusland) - in Nederland: Groningen (zowel Noord als Oost)
Oost: Shanghai
Zuid: Shanghai - in Nederland: Eijsden
West: Den Haag Centraal
Aantal kilometers NL: 8570 ongeveer
Aantal kilometers BE: 65
Aantal kilometers Transsiberië, China: circa 11.000 :Y
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Laat ik het ook maar eens doen:
Windrichtingen:
Noord - København Hovedbånegaden.
Oost - Zelfde als noord
Zuid - Ergens langs de zuidelijke lijn Luxembourg-Wasserbillig.
West - Premetrohalte Spui in Den Haag.
Nieuwe dingen:
HSL 2 Luik-Leuven, met M6-200!
De landen Luxemburg en Denemarken.
Windrichtingen:
Noord - København Hovedbånegaden.
Oost - Zelfde als noord
Zuid - Ergens langs de zuidelijke lijn Luxembourg-Wasserbillig.
West - Premetrohalte Spui in Den Haag.
Nieuwe dingen:
HSL 2 Luik-Leuven, met M6-200!
De landen Luxemburg en Denemarken.
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Wat betreft nieuwe dingen kan ik bijschrijven treinen in Hongarije en Tsjechie. Eerste keer Railjet en ICE3 en ICE1. Eerste jaar met verschillende HST's over de 300 km/h en heb inmiddels alle neubaustrecken voor 300 km/h van Duitsland gehad. Nieuw vertragingsrecord gebroken. Dat was het wel denk ik
Komt wel goed schatje.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Mijn OV-uitersten:
Windrichtingen:
Noord: Winsum (Gn)
Oost: Winschoten
Zuid: Barcelona-plaça de Catalunya
West: Barcelona-plaça de Catalunya
Windrichtingen:
Noord: Winsum (Gn)
Oost: Winschoten
Zuid: Barcelona-plaça de Catalunya
West: Barcelona-plaça de Catalunya
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ach, nieuwe lijntjes komen elk jaar wel erbij. In Nederland waren het in 2014 Den Haag CS-Rijswijk, Den Haag Laan van NOI-Zwolle en Utrecht-Apeldoorn (de laatste twee in het donker). Voor 2015 staan Venlo-Nijmegen-Arnhem en Den Haag Laan van NOI - Den Haag CS in de planning (Ik ben wel al tussen NOI en CS met de tram gegaan ;-). Ook ga ik Zwolle-Den Haag voor het eerst bij daglicht zien...
In Duitsland ook wel wat nieuws, naast wat kleinere stukjes waren het Leer-Bremen-Hannover, Offenburg-Immendingen en Rastatt-Freudenstadt-Eutingen-Horb-Tübingen. 2015 gaat Keulen-Venlo erbij komen en ik wil nog wat lijntjes in de regio Siegen aandoen...
In Duitsland ook wel wat nieuws, naast wat kleinere stukjes waren het Leer-Bremen-Hannover, Offenburg-Immendingen en Rastatt-Freudenstadt-Eutingen-Horb-Tübingen. 2015 gaat Keulen-Venlo erbij komen en ik wil nog wat lijntjes in de regio Siegen aandoen...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» — Max Goldt
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Ik ben even bezig geweest met Excel. Op basis van mijn OV chipkaartdata berekent Excel nu voor mij hoeveel km's ik heb gemaakt. Basis voor de spoorkilometers is Blijbol; buskilometers zijn uitgerekend aan de hand van het chipkaarttarief. Ik reis alleen maar met de OVchipkaart, enkel reizen die ook bij TLS ontbreken zijn niet meegenomen. Wanneer er meerdere routes mogelijk zijn tussen verschillende stations heb ik gekozen voor de route die ik het vaakste neem. Ik weet dat er een aantal omreissituaties in zouden moeten zitten (Werkzaamheden/verstoringen) maar ik heb niet bijgehouden welke ritten dat zijn, die kilometers ontbreken. Verder kan ik geen data meer van voor juli 2013 vinden. Sowieso is 2013 minder dan 2014, kan even niet verklaren waardoor.
In ieder geval de cijfers:
2014:
Bus: 299,1 km
Sneltram: 4,2 km
Trein: 13326 km
Totaal: 13629.3 km
Feitjes:
Minimale afstand in 2014: 22.6
Maximale afstand in 2014:356.2
Gemiddelde treinafstand in 2014: 166.575 km
Gemiddelde busafstand in 2014: 8.08 km
In ieder geval de cijfers:
2014:
Bus: 299,1 km
Sneltram: 4,2 km
Trein: 13326 km
Totaal: 13629.3 km
Feitjes:
Minimale afstand in 2014: 22.6
Maximale afstand in 2014:356.2
Gemiddelde treinafstand in 2014: 166.575 km
Gemiddelde busafstand in 2014: 8.08 km
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Hoe berekent excel dat voor jou? Anders zou ik dat ook wel willen zien :)
Komt wel goed schatje.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Aantal keer de ALS-functie en VERT.zoeken-functie gebruikt. Meeste werk zit 'm in het toevoegen van de afstanden. Ik reis relatief veel op dezelfde relaties waardoor ik weinig variaties heb moeten invoeren. Ik het CSV bestand van ovchipkaart.nl gebruikt. Vervolgens zul je voor elke uniek checkin en checkout combinatie de kilometers in de lijst moeten zetten. Ik heb aparte lijsten voor trein, bus, sneltram, tram en metro gebruikt.
Afhankelijk van de hoeveelheid werk die je wil hebben kun je groepen niet mee laten nemen.
Als er nog steeds interesse is wil ik het bestand wel delen. Voor het invoeren van trein afstanden zou eventueel de hulp van een ieder ingeroepen kunnen worden zoals Webguy onlangs ook deed. Roept u maar.
Afhankelijk van de hoeveelheid werk die je wil hebben kun je groepen niet mee laten nemen.
Als er nog steeds interesse is wil ik het bestand wel delen. Voor het invoeren van trein afstanden zou eventueel de hulp van een ieder ingeroepen kunnen worden zoals Webguy onlangs ook deed. Roept u maar.
-
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 8674
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Die treinafstanden heeft Geert ook in een bestandje staan: http://www.rijdendetreinen.nl/tariefafstanden http://blog.rijdendetreinen.nl/2014/07/ ... -versie-2/
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Overigens, ik ben vandaag achter deze website gekomen: http://www.ptdb.info/europe2014/trainindex.php
Vrijwel het hele Europese net staat er in met kilometers.
Vrijwel het hele Europese net staat er in met kilometers.
Komt wel goed schatje.
Re: Statistieken: méér dan cijfertjes.
Schiphol -> Amsterdam Zuid zou 9,8km zijn, ik kom niet verder dan 8,9km op Google Maps.
Amsterdam Zuid -> Duivendrecht zou 5,8km zijn, maar ik kom niet verder dan 5,0km.
Duivendrecht -> Hilversum zou 22,6km zijn, maar ik kom tot 24,1km.
Niet heel erg betrouwbaar dus...
Amsterdam Zuid -> Duivendrecht zou 5,8km zijn, maar ik kom niet verder dan 5,0km.
Duivendrecht -> Hilversum zou 22,6km zijn, maar ik kom tot 24,1km.
Niet heel erg betrouwbaar dus...
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 154 gasten