Jaaroverzicht 2014 van Meltrain

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21269
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Jaaroverzicht 2014 van Meltrain

Bericht door Meltrain »

In navolging van enkele ander forummers wil ik graag een overzicht geven van 2014.
In januari heb ik niks bijzonders gedaan, dus begin ik met de eerste week van februari, toen ik op wintersport was in Les Deux Alpes.
Helemaal bovenop de berg bevindt zich daar een soort metro in de berg om de wintersporters nog iets hoger te brengen (in plaats van een normale skilift of stoeltjeslift):
Afbeelding
In maart was het weer tijd voor een moeder-zoon-traditie: een dagje London. ;)
Van alle foto’s die ik heb gemaakt, heb ik een trein bij station Vauxhall en een bus nabij King’s Cross geselecteerd:
Afbeelding

Afbeelding

Sinds 14 april heeft Rotterdam een nieuwe veerdienst: lijn 19 van de Waterbus tussen de Piekstraat (Feijenoord) en de Plantagelaan (Kralingen / De Esch). Hierbij de gebruikte boot (Drechtsteden 1) net na vertrek vanaf de Piekstraat:
Afbeelding

In mei werd ik 23, dus was het eindelijk eens tijd om mijn 21-Diner te houden. :mrgreen: Als cadeau kreeg ik onder meer een Dienstblaadje:
Afbeelding

Verder maakte ik in mei nog eens een foto van buslijn 32 op het Noordereiland. Sinds 14 december jl. rijdt lijn 32 naar Station Zuid en rijdt hier lijn 47:
Afbeelding

Juni was niet echt interessant, maar dat werd ruimschoots gecompenseerd door juli. ;)
In juli was ik namelijk ruim drie weken met mijn jaarclub naar Thailand. :D
Tijdens de gehele vakantie hebben we echter nauwelijks van het OV gebruik gemaakt en heel foto’s van het OV heb ik dan ook niet.
Wel heb ik een foto van een goederentrein in de stad Lopburi, wat bekend staat om de apenkoloniën in die stad:
Afbeelding

Het centrum van Bangkok, met onder andere de Skytrain:
Afbeelding

Tijdens het eerste weekend van augustus waren er werkzaamheden tussen Rotterdam en Dordrecht, waardoor er weer eens Intercity’s stopten te Rotterdam Lombardijen:
Afbeelding

Op 22 augustus vond de meeting van OVNL plaats in (de omgeving van) Arnhem, waarbij ik onder meer een trolleybus op lijn 7 bij zijn beginpunt Rijkerswoerd (met de opvallende bovenleidingconstructie) op de foto kon zetten:
Afbeelding

Zoals wellicht bekend ben ik donateur van de RTM te Ouddorp. Op 27 september vond de jaarlijkse donateursdag plaats en daar was ik uiteraard ook weer bij.
Het belangrijkste deze dag was de herindienststelling van rangeerloc M1651, welke voor de gelegenheid ook eens met een passagierstram reed:
Afbeelding

Ook was stoomloc 50 onderweg met een korte goederentram:
Afbeelding

In oktober en november heb ik ook weinig gedaan, dus sla ik die maanden over. Dat wordt echter gecompenseerd door december. ;)
December begon met een weekendje naar America. :p Hiervandaan gingen we op zaterdag 6 december naar Düsseldorf en Essen om de Kerstmarkt te bezoeken en naar de tentoonstelling Oktorail te gaan. Oktorail is een soort Miniworld Rotterdam, maar dan iets kleinschaliger. Hier heb ik veel foto’s gemaakt, waarvan ik eentje heb uitgekozen voor dit verslag:
Afbeelding

Op de terugweg zette ik een Stadtbahn-voertuig van de EVAG op de foto. Dit type reed oorspronkelijk op de Docklands Light Rail in London:
Afbeelding

In de kerstvakantie hadden we een huisje gehuurd in Midlaren (Drenthe) en op 23 december ging ik naar Leer. Onderweg kon ik in Zuidbroek een Spurt lnags het stationsgebouw op de foto zetten:
Afbeelding

Op Tweede Kerstdag gingen we naar het Veenpark in Barger-Compascuum. Hier rijdt ook een stoomtrein, welke op onderstaande foto komt opgedoken uit de mist die er hing:
Afbeelding

En ik wil dit jaaroverzicht afsluiten door jullie allen een goed, gezond, gezellig en gelukkig 2015 toe te wensen. :)
Afbeelding
Laatst gewijzigd door Meltrain op vr 02 jan 2015, 19:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Jaaroverzicht 2014 van Meltrain

Bericht door waldo79 »

Leuke, afwisselende reportage :pos:
Srananbloke
Berichten: 424
Lid geworden op: di 28 sep 2010, 21:35
Locatie: Arnhem

Re: Jaaroverzicht 2014 van Meltrain

Bericht door Srananbloke »

Leuke foto's! :)
Last wish: I wish I had two more wishes.
Youtube
Gebruikersavatar
Cookie
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1671
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 17:06

Re: Jaaroverzicht 2014 van Meltrain

Bericht door Cookie »

Leuk overzicht :)
julsteren
Berichten: 2361
Lid geworden op: di 11 dec 2012, 21:28
Locatie: Borne (Overijssel)

Re: Jaaroverzicht 2014 van Meltrain

Bericht door julsteren »

Die plaat van stoomtram 50, nice! 8-)
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Jaaroverzicht 2014 van Meltrain

Bericht door Michael »

Leuke foto's :pos:
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Jaaroverzicht 2014 van Meltrain

Bericht door Obus »

:pos: Je hebt een fraai jaar achter de rug, Meltrain!
De mortuis nil nisi bene
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Jaaroverzicht 2014 van Meltrain

Bericht door isadora »

Tien met een griffel voor de stoomtrein in Barger-Compascuum. :pos:

Verder een fraaie en bonte verzameling.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 22 gasten