Tienertoer #3 | Achtsluiting [29 foto's]

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bartjk
Berichten: 377
Lid geworden op: di 05 jul 2011, 17:44
Locatie: Lelystad
Contacteer:

Tienertoer #3 | Achtsluiting [29 foto's]

Bericht door Bartjk »

Deel drie van deze driedelige serie waarin ik met een tienertoer door het land reis. In dit laatste verslag aanzienlijk minder foto's, dit omdat ik minder in bulk ben gaan schieten maar vaker in een overstaptijd van 8 minuten, drie fotootjes heb gemaakt. Ook ben ik voor de verandering maar eens in RAW gaan fotograferen waardoor de foto's er na de poetsbeurt vind ik mooier uit zien. Ook heb ik vandaag heel wat trajecten kunnen afstrepen van mijn "nog nooit bereden trajecten" lijst. Al met al een leuke laatste dag. Geniet van het verslag!

Kaartje van de route in een 8-vorm (daar slaat de titel dus op :wink: ):
Route afgelegd in volgorde: rood, blauw, groen, oranje, rood etc.
Afbeelding

--

De dag begon weer in Lelystad waar ik op de trein naar Zwolle stapte, deze keer zonder zwart te rijden (A). De trein had overigens 5 minuten vertraging toen hij in Lelystad arriveerde wat mijn overstap van 4 minuten in gevaar bracht. Gelukkig zijn er 4 minuten vertraging ingehaald op de hanzelijn waardoor ik de trein naar Deventer kon halen. In Deventer, waar overigens (vermoed ik) ook een forumlid met een camera stond, ben ik op de sprinter richting Apeldoorn gestapt. Deze SGMm heb ik op het eindpunt gefotografeerd.
Afbeelding

En niet veel later kwam ook de Intercity richting Amersfoort aan in Apeldoorn
Afbeelding

Apeldoorn was niet toevallig gekozen, ik heb mijn oma namelijk beloofd nog een keer na de jaarwisseling langs te komen. In de 12 minuten die ik op mijn bus moest wachten heb ik nog wat foto's op het busstation gemaakt.

Syntus 5115 als lijn 91 richting Arnhem
Afbeelding

Syntus 5203 die zonder lijnfilm het opstelterrein bij het busstation verlaat
Afbeelding

Syntus 5008 op Businessline 14
Afbeelding

Syntus 5005 als lijn 6 richting station
Afbeelding

Syntus 5015 als lijn 3 richting station\
Afbeelding

Breng 5417 die hier een iets wat grote fiets passeert
Afbeelding

Syntus 5274 die van de opstelplaats richting het perron rijd om als lijn 201 naar Zwolle te gaan
Afbeelding

De blauwe opstelplaats
Afbeelding

En toen kwam de bus die mij naar mijn oma zou brengen aangereden. En dan van al het materieel, krijg ik een optare voorgeschoteld -o- . De 5313 als lijn 104 richting Harderwijk
Afbeelding

Na een uurtje bij mijn oma te zijn geweest ging het rond half 1 weer richting het station. Daar stapte ik op de Intercity naar Amersfoort, waar ik overstapte op de valleilijn. Een traject wat ik gek genoeg nog nooit heb afgelegd. Vanaf Amersfoort ging het richting Ede-Wageningen.
Afbeelding

Op het station Ede-Wageningen schoot ik ook, vind ik, mijn mooiste plaatje van de dag. Mede te danken aan de mooie laaghangende zon :mrgreen:
Afbeelding

Op het busstation van Ede-Wageningen stonden ook twee ex-HTMbuzz bussen die nu rondjes over de veluwe rijden.
Afbeelding

De 5404 op lijn 85
Afbeelding

En de 5408 op lijn 2
Afbeelding

Ook vloog de 5110 nog even voor de lens langs
Afbeelding

Op Ede-Wageningen ben ik op de Intercity gestapt die mij naar Utrecht zou brengen. En je zou het niet verwachten maar het was een VIRM :|
Afbeelding

Naja, zo erg is het nou ook weer niet. De stoelen van een VIRM kunnen beter, maar je krijgt er geen rugpijn van ofzo. En ik vind altijd wel dat ze goed de schokken van de rails dempen. Maar mijn VIRM was niet de enige op Utrecht Centraal.
Afbeelding

Nee er reden er wel meer....
Afbeelding

Maar gelukkig was er 1 uitzondering in de saaie materieel variatie, en dat was de trein die ik naar Rotterdam nam. Een ICM3+ICM4. Overigens reed er op het zelfde traject ook een ICM-3+ICM-3+ICM3+ICM-3 rond :')
Afbeelding

In Rotterdam overgestapt op zo'n zelfde ICM die mij netjes afzette in Dordrecht. Waar ik niet al te veel overstaptijd had waardoor er slechts 2 hybride volvo 7700's op pasten.

De 5425
Afbeelding

En de 5417
Afbeelding

Ik stapte vervolgens in een GTW van Arriva die mij over de Merwerdelingelijn naar Geldermalsen bracht.
Afbeelding

En in Geldermalsen aangekomen stond de zon op haar mooist wat nog een aantal mooie slot plaatjes opleverden *O*
Afbeelding

De trein die mij naar Utrecht bracht
Afbeelding

En de beloofde mooie plaatjes :Y
Afbeelding

Afbeelding

Vanaf Geldermalsen ging het dus weer naar Utrecht Centraal, vanaf daar met de Sprinter richting Almere Centraal (man man man wat is dat station slecht belicht in het donker zeg), en tot slot bracht de Intercity naar Lelystad Centrum mij thuis.

Bedankt voor het volgen van deze reisverslag-serie. Ik hoop dat jullie er net zo veel van hebben genoten als ik. En misschien dat ik deze serie in de zomervakantie weer op pak :pos:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21362
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Tienertoer #3 | Achtsluiting [29 foto's]

Bericht door Meltrain »

Mooi hoor, met name de laatste twee foto's. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: Tienertoer #3 | Achtsluiting [29 foto's]

Bericht door Jef400 »

Bartjk. schitterend verslag man.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5824
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Tienertoer #3 | Achtsluiting [29 foto's]

Bericht door isadora »

Voor mijn gevoel ben je dagen onderweg geweest.
Mooi verslag, veel variatie, leuk ook die foto's met in de achtergrond de "Fotovakschool". :pos:
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 51 gasten