Concessie Veluwe (Syntus)

Alles over het Openbaar Vervoer in Overijssel en Gelderland en oostelijk Flevoland.
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door NG²7²™ »

cassie127 schreef:Ik vraag me eigenlijk af... Staan die flexstops ook het ov chipkaart systeem of check je dan in bij de halte die na je flexstop komt?
Je checkt in/uit op de bestaande halte die in het display staat, in praktijk dus meestal de volgende.
Groeten,
Nick
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daelea »

Thom69 schreef:Geeft niets! Ik heb een vraag ingestuurd, met daarin ook de vraag of we nog iets gaan zien van lijnen 84 en 188 waarover gesproken werd in het advies van ROCOV. Antwoord volgt hopelijk snel.
Antwoord is binnen (snel!):
Syntus besteedt veel aandacht aan haar dienstregeling en probeert deze, waar mogelijk, te optimaliseren. Het uitgangspunt hierbij is om zoveel mogelijk reisbewegingen te faciliteren. Dit geldt voor het Syntus vervoersgebied, maar ook voor bewegingen richting andere vervoerders. Met de nieuwe dienstregeling van lijn 88 biedt Syntus nu vanaf elke trein uit Utrecht en de Valleilijn een prima aansluiting. De treinen rijden ook iedere 15 of 30 minuten. Bij een 'strakke' tien-minutendienst bieden in de praktijk 2 van de 6 bussen een goede aansluiting op de trein en 4 van de 6 een mindere of zelfs geen aansluiting. Met de nieuwe dienstregeling sluiten 4 van de 6 bussen per uur aan op en van de trein uit en richting Utrecht. De andere 2 sluiten aan op en van de trein uit en richting Arnhem. Onze vervoerskundige meent dat dit een verbetering is die overigens ook door onze opdrachtgever en ROCOV wordt ondersteund. Zodra de infrastructuur gereed is op de campus worden deze lijnen 84 en 188 toegevoegd, mogelijk laat 2015. Uw reactie sturen wij ter informatie naar onze vervoerkundige. Vertrouwende u voor dit moment voldoende te hebben geïnformeerd, met vriendelijke groeten, Syntus Klantenservice
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Suus »

Ik vind het eigenlijk vreemder dat lijn 88 in de spits minder vaak rijdt dan op zondagavond of is het zo al beter dan het was?
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
aj80
Berichten: 47
Lid geworden op: zo 15 apr 2012, 18:10

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door aj80 »

Zondagavond is omdat de studenten dan massaal naar huis gaan. Met versterking erby wordt volgens mij nu ook al 8x per uur in de ochtend gereden.
Laatst gewijzigd door aj80 op do 18 dec 2014, 14:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Freek »

Het aanbod van reizigers is het jaarrond groter op zondagavond dan in spits..
Maurice Hooikammer
Berichten: 858
Lid geworden op: ma 02 apr 2012, 14:28
Locatie: Wezep

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Maurice Hooikammer »

Tussenstandje na een halve week:
* Slechts drie Citaros in het noorden. En de 5203 en 5204 rijden dan ook nog eens op lijn 100/112. Alleen de 5208 rijdt zoals zou moeten op de Veluwelijn. Rest kachelt rond in en om Ede. 5207 rijdt vanuit Apeldoorn op lijn 43/109.
* Buiten de 5401, 5403 en 5410 zijn alle MAN'S in dienst en in Ede.
* De laatste dagen geen blauwe amba meer gezien op 100; alleen groene en gascitaros. Daarom:
* Nog nooit zoveel ambas op de Veluwelijn gezien... :(
Masterstudent Mobiliteitswetenschappen UHasselt
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daelea »

Vandaag voor het eerst sinds de nieuwe dienstregeling weer in Ede geweest, en het valt op dat Syntus dezelfde kinderziektes heeft met de MAN's als ze een paar jaar terug hadden qua bestemmingsdisplay:

- De lijnnummers van de stadslijnen worden getoond als 30X, dus [1] wordt getoond als [301] op de bus, [2] als [302] en [5] als [305]. Lijnen 85 en hoger worden correct weergegeven.
- De bestemmingen kunnen, zoals eerder aangegeven, niet op twee regels staan; deze regels staan achter elkaar op de bus. "Station // Ede-Wageningen" wordt dus, omdat op deze manier de display te klein is, weergegeven als 'Station (icoontje schoolbus) Ede-Wag'.
-> Lijn 1 krijgt dus de prachtige bestemmingsdisplay: '301 Zkh. Geld. Valle'... -o-

- In de bus waar ik in zat, de 5409 op lijn 1, werkte de omroep pas vanaf de Bovenbuurtweg/Zandlaan (nu hernoemd naar Moreelsestraat, maar de omroep is niet bijgewerkt), en het scherm was vastgelopen op het Windows XP opstartscherm (kent u hem nog?).
- In de bussen zitten nog allerlei stickers van de HTM (onder andere 'Niet met de chauffeur praten tijdens het rijden') en de bekleding is ook nog die van de HTM.

- Een goed puntje: De Citaro CNG's op de Valleilijn hebben een nieuwe, alternerende bestemming op de displays: [Wageningen // Busstation] alterneert met [Wageningen // via Campus].
Tjekken
Donateur
Berichten: 180
Lid geworden op: di 18 okt 2011, 07:15

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Tjekken »

Vanaf halte Campus/Atlas reed vandaag een extra dienst op lijn 88 rond 16:00.
Normale ritten om 15:51 en 16:06.
Deze bus ging rechtstreeks vanaf de campus naar het station via Bennekom.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Syntus heeft bijna alle bestemmingsdisplays veranderd lijkt het wel.

Een paar voorbeelden:
Lijn 105 had Barnveld is nu Barneveld via Otterloo.
Lijn 108 had Ede is nu Station Ede-Wageningen.
Lijn 104 had Harderwijk is nu Harderwijk via Elspeet.
Lijn 102 had Amersfoort is nu Amersfoort via Voorthuizen.
Lijn 14 had Malkenschoten is nu Businessline Apeldoorn Zuid.

Bovendien gaat syntus rond 5 januari de dienstregeling van lijn 5 te Apeldoorn wijzigen, aangezien er nu een fout instaat.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
OVwatcher
Berichten: 64
Lid geworden op: wo 10 dec 2014, 22:51
Locatie: Leiden

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door OVwatcher »

regenmaker schreef:Bovendien gaat syntus rond 5 januari de dienstregeling van lijn 5 te Apeldoorn wijzigen, aangezien er nu een fout instaat.
Wat is er fout aan? Ik zit te kijken, maar ik kan er weinig aan ontdekken.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

De eerste twee ritten moeten niet beginnen bij Het Schip, maar bij Talma Borgh. :wink:
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Daelea »

Thom69 schreef:Vandaag voor het eerst sinds de nieuwe dienstregeling weer in Ede geweest, en het valt op dat Syntus dezelfde kinderziektes heeft met de MAN's als ze een paar jaar terug hadden qua bestemmingsdisplay:

- De lijnnummers van de stadslijnen worden getoond als 30X, dus [1] wordt getoond als [301] op de bus, [2] als [302] en [5] als [305]. Lijnen 85 en hoger worden correct weergegeven.
- De bestemmingen kunnen, zoals eerder aangegeven, niet op twee regels staan; deze regels staan achter elkaar op de bus. "Station // Ede-Wageningen" wordt dus, omdat op deze manier de display te klein is, weergegeven als 'Station (icoontje schoolbus) Ede-Wag'.
-> Lijn 1 krijgt dus de prachtige bestemmingsdisplay: '301 Zkh. Geld. Valle'... -o-
Aanvulling hierop: het verschilt nogal per bus:
-5409 heeft zoals hierboven gemeld moeite met het lijnnummer en het op twee regels weergeven
- 5402 heeft het lijnnummer correct staan, maar heeft ook moeite met twee regels en is ook nog erg scheef uitgelijnd, waardoor ik vandaag deze twee bestemmingen zag langskomen:
'5 ion via Cent' & '1 . Geld. Val'
(5 Station // via Centrum) & (1 Zkh. Geld. Vallei // via Rietkampen).

Ook hebben de chauffeurs zichtbaar nog even tijd nodig om te wennen aan de bussen: sommige bochtjes worden net te ruim genomen en een chauffeur moest nogal zoeken naar het knopje om de derde deur te openen - een andere chauffeur opende alleen de tweede deur en verwachtte blijkbaar dat ik van de derde even naar voren liep naar de tweede deur (of de beste man had gewoon niet door dat die derde deur niet open ging...)
NG²7²™
Berichten: 261
Lid geworden op: ma 25 jul 2011, 12:52
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door NG²7²™ »

Maurice Hooikammer schreef:Tussenstandje na een halve week:
* Slechts drie Citaros in het noorden. En de 5203 en 5204 rijden dan ook nog eens op lijn 100/112. Alleen de 5208 rijdt zoals zou moeten op de Veluwelijn. Rest kachelt rond in en om Ede. 5207 rijdt vanuit Apeldoorn op lijn 43/109.
De Citaro's komen inderdaad het grootste gedeelte van de tijd op de 43/91/100/102/107/108/109/112/200/231 ;)
Groeten,
Nick
koekje
Berichten: 481
Lid geworden op: za 28 mei 2011, 22:33

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door koekje »

En vanaf vandaag hebben alle nieuwe MAN's correct werkende bestemmingsdisplays.
ricardo
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 22:53

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door ricardo »

Beide vdl berkhof ambassador's van VTS tours hebben in de afgelopen vakantie ook hun bestickering gekregen. Deze 2 bussen rijden op lijn 685 en lijn 686 i.o.v. Syntus
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

Ik vraag me af. Welke scholierenlijn wordt nu precies door welke vervoerder gereden in opdracht van Syntus. Soms zie ik bussen van Connexxion Tours, Gebo Tours en VTS Tours. Maar wie nou welke lijn doet, iemand een idee?

Lijnen waar ik het over heb:
604 Eerbeek - Zutphen
609 Heerde - Zwolle
611 Renswoude - Barneveld
620 Harderwijk - Amersfoort
650 Wekerom - Apeldoorn
651 Ede - Apeldoorn
652 Wekerom - Apeldoorn
653 Renkum - Apeldoorn
656 Doetinchem - Apeldoorn
657 Barneveld - Apeldoorn
658 Nunspeet - Apeldoorn
660 Lunteren - Apeldoorn
676 Elspeet Centrum - Amersfoort
679 De Valk - Amersfoort
685 Nunspeet - Kampen
686 Elburg - Kampen
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
cassie127
Berichten: 6568
Lid geworden op: do 18 jul 2013, 20:22
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door cassie127 »

regenmaker schreef:Ik vraag me af. Welke scholierenlijn wordt nu precies door welke vervoerder gereden in opdracht van Syntus. Soms zie ik bussen van Connexxion Tours, Gebotours en VTS Tours. Maar wie nou welke lijn doet, iemand een idee?

Lijnen waar ik het over heb:
604 Eerbeek - Zutphen
609 Heerde - Zwolle
611 Renswoude - Barneveld
620 Harderwijk - Amersfoort
650 Wekerom - Apeldoorn
651 Ede - Apeldoorn
652 Wekerom - Apeldoorn
653 Renkum - Apeldoorn
656 Doetinchem - Apeldoorn
657 Barneveld - Apeldoorn
658 Nunspeet - Apeldoorn
660 Lunteren - Apeldoorn
676 Elspeet Centrum - Amersfoort
679 De Valk - Amersfoort
685 Nunspeet - Kampen
686 Elburg - Kampen
Lijn 609 wordt gewoon gereden door de bussen van de veluwelijn. Staat ook wel in die folder. Dus gewoon normale bussen van syntus.
Archief dienstregelingen http://bit.ly/2CpMxuO
Dagelijkse reiziger Keolis Blauwnet, RRReis & NS.
2022: 96054 km, 2021: 55110,6 km, 2020: 40850,6 km, 2019: 54919,6 km, 2018: 33296,4 km, 2017: 26681,3 km
ricardo
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 22:53

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door ricardo »

cassie127 schreef:
regenmaker schreef:Ik vraag me af. Welke scholierenlijn wordt nu precies door welke vervoerder gereden in opdracht van Syntus. Soms zie ik bussen van Connexxion Tours, Gebotours en VTS Tours. Maar wie nou welke lijn doet, iemand een idee?

Lijnen waar ik het over heb:
604 Eerbeek - Zutphen
609 Heerde - Zwolle
611 Renswoude - Barneveld
620 Harderwijk - Amersfoort
650 Wekerom - Apeldoorn
651 Ede - Apeldoorn
652 Wekerom - Apeldoorn
653 Renkum - Apeldoorn
656 Doetinchem - Apeldoorn
657 Barneveld - Apeldoorn
658 Nunspeet - Apeldoorn
660 Lunteren - Apeldoorn
676 Elspeet Centrum - Amersfoort
679 De Valk - Amersfoort
685 Nunspeet - Kampen
686 Elburg - Kampen
Lijn 609 wordt gewoon gereden door de bussen van de veluwelijn. Staat ook wel in die folder. Dus gewoon normale bussen van syntus.
Lijn 685 en 686 worden gereden door VTS Tours, met de amba's. Ze reden vorig schooljaar met een wisselend wagenpark op die routes. Ze reden toen met ex-connexxion integro's, touringcars en zelfs een keer met een klein busje. Dat kleine busje was volgens mij voor 8 personen.
Laatst gewijzigd door ricardo op do 08 jan 2015, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

cassie127 schreef:Lijn 609 wordt gewoon gereden door de bussen van de veluwelijn. Staat ook wel in die folder. Dus gewoon normale bussen van syntus.
Ja dat wist ik al, want die is af en toe gekoppeld aan lijn 202. Had gewoon even alle lijnen gepakt. :lol:
Laatst gewijzigd door regenmaker op do 08 jan 2015, 19:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Etienne
Donateur
Berichten: 7906
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Etienne »

regenmaker schreef:Ik vraag me af. Welke scholierenlijn wordt nu precies door welke vervoerder gereden in opdracht van Syntus. Soms zie ik bussen van Connexxion Tours, Gebo Tours en VTS Tours. Maar wie nou welke lijn doet, iemand een idee?

Lijnen waar ik het over heb:
604 Eerbeek - Zutphen --> Noot
609 Heerde - Zwolle --> Syntus
611 Renswoude - Barneveld --> Cxx Tours
620 Harderwijk - Amersfoort --> Besseling
650 Wekerom - Apeldoorn --> ????
651 Ede - Apeldoorn --> Cxx Tours
652 Wekerom - Apeldoorn --> Cxx Tours / Van Kooten
653 Renkum - Apeldoorn --> ???
656 Doetinchem - Apeldoorn --> Cxx Tours / Gebo Tours
657 Barneveld - Apeldoorn --> Cxx Tours / Van Kooten
658 Nunspeet - Apeldoorn --> Van Kooten
660 Lunteren - Apeldoorn --> ???
676 Elspeet Centrum - Amersfoort --> Besseling
679 De Valk - Amersfoort --> ???
685 Nunspeet - Kampen --> VTS Tours
686 Elburg - Kampen --> VTS Tours
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Milco
OVNL-beheerder
Berichten: 8601
Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
Locatie: Almere
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Milco »

Lijnen 620 en 674 rijden met ex-Breng Ambassadors en deze behoren bij Van de Broek van Mil tours voor zover ik weet. ;)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.

Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 27-03-2024

Youtube:
https://www.youtube.com/ovinalmere1
Laatste update: 10-09-2023

Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
ricardo
Berichten: 40
Lid geworden op: ma 25 aug 2014, 22:53

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door ricardo »

Etienne schreef:
regenmaker schreef:Ik vraag me af. Welke scholierenlijn wordt nu precies door welke vervoerder gereden in opdracht van Syntus. Soms zie ik bussen van Connexxion Tours, Gebo Tours en VTS Tours. Maar wie nou welke lijn doet, iemand een idee?

Lijnen waar ik het over heb:
604 Eerbeek - Zutphen --> Noot
609 Heerde - Zwolle --> Syntus
611 Renswoude - Barneveld --> Cxx Tours
620 Harderwijk - Amersfoort --> Besseling
650 Wekerom - Apeldoorn --> ????
651 Ede - Apeldoorn --> Cxx Tours
652 Wekerom - Apeldoorn --> Cxx Tours / Van Kooten
653 Renkum - Apeldoorn --> ???
656 Doetinchem - Apeldoorn --> Cxx Tours / Gebo Tours
657 Barneveld - Apeldoorn --> Cxx Tours / Van Kooten
658 Nunspeet - Apeldoorn --> Van Kooten
660 Lunteren - Apeldoorn --> ???
676 Elspeet Centrum - Amersfoort --> Besseling
679 De Valk - Amersfoort --> ???
685 Nunspeet - Kampen --> VTS Tours
686 Elburg - Kampen --> VTS Tours
Ik denk dat je een groot aantal van de nog onbekende vervoeders hier wel op de wiki kunt vinden. In ieder geval wordt lijn 660 gereden door cxx tours.
Gebruikersavatar
regenmaker
OVNL-beheerder
Berichten: 9139
Lid geworden op: di 29 jul 2014, 21:49
Locatie: Uden
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door regenmaker »

ricardo schreef:Ik denk dat je een groot aantal van de nog onbekende vervoeders hier wel op de wiki kunt vinden. In ieder geval wordt lijn 660 gereden door cxx tours.
Dat is ook exact de reden waarom ik het vraag. Is die info nog actueel? Volgens mij klopt het wel aardig, maar hier en daar is die incompleet, alleen zelf heb ik te weinig kennis om het aan te vullen. Dacht misschien hebben jullie een idee.

EDIT:
Ik zal de Syntus klantenservice anders wel even mailen. ;)
Vaste reiziger Bravo (Arriva & Hermes).
Liefhebber en kenner van busvervoer in NRW.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Concessie Veluwe (Syntus)

Bericht door Suus »

Is het misschien ook mogelijk om in plaats van deze aanhoudende linkdump er ook een klein verhaaltje bij te posten, dan kan ik beter beslissen of ik zelf wel verder lees? :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten