Zeeland: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
custermans
Berichten: 102
Lid geworden op: do 13 mar 2014, 22:35

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door custermans »

Pim-AllianceB95 schreef:Lijkt me gezien het aantal MAT ritten dat je veroorzaakt helemaal niet voor de hand liggend om Hulst te sluiten, maargoed.
je weet de nieuwe dienstregeling nog niet, dus merkwaardige conclusie.

Hulst per 1 maart vanuit Terneuzen.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

Ze houden daar echt niks over dan.

Stalling Hulst lijkt me groter dan stalling Oostburg en de laatste blijft wel open.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

custermans schreef:
Pim-AllianceB95 schreef:Lijkt me gezien het aantal MAT ritten dat je veroorzaakt helemaal niet voor de hand liggend om Hulst te sluiten, maargoed.
je weet de nieuwe dienstregeling nog niet, dus merkwaardige conclusie.

Hulst per 1 maart vanuit Terneuzen.
Nee, maar de logica leert wel dat er 's ochtends vroeg meer vervoeraanbod is van Hulst richting Middelburg en Goes dan van Terneuzen naar Hulst. Dus als het geen MAT-ritten worden, dan worden het wel lege dienstritten.
Gino
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 14:48

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Gino »

Gaat de bussenafdeling van Garage Kant dan meeverhuizen naar Terneuzen? (Veoliabussen werden onderhouden door Garage Kant) Of gaat CXX het onderhoud laten doen door het bedrijf wat nu de Lion's City's onderhoudt (Techno Service Nederland, toch?) Een meeverhuizing van Garage Kant betekent dat ze alweer een nieuwe garage erbij moeten bouwen. De huidige garage was volgens mij namelijk dicht bij de Veolia-stalling gebouwd zodat de bussen niet meer naar Heikant moesten voor onderhoud. ;)
Gino
Berichten: 17
Lid geworden op: zo 29 jun 2014, 14:48

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Gino »

Bedenk me net dat de bussen dan natuurlijk ook gewoon van Terneuzen naar de garage in Hulst kunnen rijden... Ik heb niks gezegd :)
mb90
Berichten: 2794
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door mb90 »

Naast de eerder al genoemde Volvo 8700-en zijn er ook een aantal andere MAN Lion's City's naar Zeeland gekomen. Vandaag zag ik de 3821, 3873 (beiden op lijn 133) en 3937 (op Tholen), maar het zullen er vast nog wel meer zijn. Allemaal komen ze volgens mij uit Noord-Holland. De 3821 sowieso, want die maakt aan de zijkant nog reclame voor een radiozender in Noord-Holland. :P

Op lijn 107 en 108 op Tholen rijdt dus vandaag de 3937. Hier te zien op de Hogeweg in Tholen als lijn 107 naar Stavenisse:
Afbeelding
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

@mb90 Mooie foto!

Ik heb nog een update over de stallingen in Zeeuws Vlaanderen. Ik heb begrepen dat ze de komende maanden de stalling van CXX in Terneuzen gaan uitbreiden en dat daarna de stalling in Hulst sluit en de bussen gaan rijden vanaf de stallingen Terneuzen en Oostburg. Tevens hebben wij de nieuwe strippenkaarten ontvangen die we vanaf 1 januari gaan gebruiken.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Op 7 januari wordt de nieuwe dienstregeling bekend gemaakt.
CamilleKreemers
Berichten: 4382
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door CamilleKreemers »

@Pim-Alliance, waar staat dit?

Ik ben heel benieuwd naar de wijzigingen.
Gebruikersavatar
Anne
Berichten: 1964
Lid geworden op: ma 20 jun 2011, 00:38
Locatie: Den Hoorn (ZH)

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Anne »

HIER bij CXX

CXX heeft alle lijnennetkaarten vervangen door de versie 2015. Jammer is alleen dat je nu geen info hebt over het huidige lijnennet in Zeeland. Waarom hebben ze die van 2014 (huidige lijnennet) voor Zeeland niet laten staan.
Plutona
Berichten: 542
Lid geworden op: vr 25 jul 2008, 15:33

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Plutona »

avl schreef:HIER bij CXX

CXX heeft alle lijnennetkaarten vervangen door de versie 2015. Jammer is alleen dat je nu geen info hebt over het huidige lijnennet in Zeeland. Waarom hebben ze die van 2014 (huidige lijnennet) voor Zeeland niet laten staan.
Even googelen en je hebt hem!
http://www.connexxion.nl/data/upload/Co ... d_2014.pdf
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door flipje »

De kaart toevallig ook al bekeken? :wink:
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door BusFreakRotterdam »

Ze gaan er op sommige stukken in Zeeuws-Vlaanderen echt op achteruit, bijv. Kloosterzande.....

https://www.facebook.com/lijn10moetblijven?fref=ts
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

BusFreakRotterdam schreef:Ze gaan er op sommige stukken in Zeeuws-Vlaanderen echt op achteruit, bijv. Kloosterzande.....

https://www.facebook.com/lijn10moetblijven?fref=ts
De verhalen die bij ons op de stalling rond gaan is dat de lijn 10 buiten de spits wordt verkort tot Kloosterzande.
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door flipje »

In het grote 'wandelgangen' circuit gaat het verhaal op dat er 8 Volvo's (5729-5736) uit IJsselmond in Zeeland zouden gaan rijden.. Iemand die dit verhaal kan bevestigen of ontkrachten? :)
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

flipje schreef:In het grote 'wandelgangen' circuit gaat het verhaal op dat er 8 Volvo's (5729-5736) uit IJsselmond in Zeeland zouden gaan rijden.. Iemand die dit verhaal kan bevestigen of ontkrachten? :)
Dat zou best eens kunnen aangezien er in Goes ook al de 3511+3523+3531+3548 (interliners) zijn gekomen en de 9168+9169+9190 (Citaro) en ik dacht de laatste drie uit Ijsselmond. Maar deze zullen tot halverwege maart in Goes blijven nadat de stalling daar is geasfalteerd en de installatie er staat waarmee de aardgasbussen getankt kunnen worden. Maar zover ik begrepen had hebben ze nu voldoende diesel bussen in Goes staan.
flipje
Berichten: 1249
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door flipje »

Meestal neem ik de verhalen met een korreltje zout maar.. deze bussen hebben nog geen jaar geleden een grondige opknapbeurt/renovatie gehad. Het zou pure kapitaalvernietiging zijn om ze nu al af te voeren.
Deze 8 Volvo's zouden pas in het voorjaar instromen samen met de nieuwe Iveco Crossways.
Jelmer
Berichten: 547
Lid geworden op: wo 19 mar 2008, 20:40

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Jelmer »

op de wagenparklijst in het Wagenparkje 152, d.d. 5-12-2014 staan de 5729 t/m 5734 en 5736 opgelegd te Nieuwegein, de 5735 staat daarop nog gewoon te IJsselmuiden

Verder de 3511, 3523, 3531 en 3548 allen Middelburg

De 9168 Connexxion Middelburg
9169 Breng Arnhem
9190 Connexxion Lisse (R-Net bus lijn 300/310)
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

De bussen 3511+3523+3531+3548 op de stalling in Goes.

Afbeelding
Gebruikersavatar
ICE11
Berichten: 2816
Lid geworden op: ma 05 mei 2014, 23:57
Locatie: Aken

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door ICE11 »

datm schreef:Maar deze zullen tot halverwege maart in Goes blijven nadat de stalling daar is geasfalteerd en de installatie er staat waarmee de aardgasbussen getankt kunnen worden.
Komt er nu toch een tankinstallatie voor gas naar Goes? In een eerder bericht (zie pagina 33) staat namelijk, dat er geen komt? :?:
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Het lijkt mij kostentechnisch gezien redelijk aannemelijk dat de gasbussen worden bewaard tot de uitbreiding van Terneuzen, waarna Zeeuws-Vlaanderen op gas kan worden uitgevoerd, maar je weet maar nooit natuurlijk...
datm
Berichten: 609
Lid geworden op: di 04 nov 2014, 13:46

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door datm »

Pim-AllianceB95 schreef:Het lijkt mij kostentechnisch gezien redelijk aannemelijk dat de gasbussen worden bewaard tot de uitbreiding van Terneuzen, waarna Zeeuws-Vlaanderen op gas kan worden uitgevoerd, maar je weet maar nooit natuurlijk...
De gasbussen blijven ook op verzoek van de provincie. De installatie die nu in Wemeldinge staat wordt verplaatst naar Goes. Heel Zeeuws-Vlaanderen op gas zal niet gaan omdat in Oostburg geen installatie staat. Maar op die stalling komen waarschijnlijk een van de 58 nieuwe Euro VI-bussen.
Springer
Berichten: 61
Lid geworden op: do 18 sep 2014, 21:45

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Springer »

Jelmer schreef:op de wagenparklijst in het Wagenparkje 152, d.d. 5-12-2014 staan de 5729 t/m 5734 en 5736 opgelegd te Nieuwegein, de 5735 staat daarop nog gewoon te IJsselmuiden
Maar zo oud zijn die bussen toch niet? En waren ze niet van binnen en buiten helemaal opgeknapt voor ijsselmond en oa voorzien van nieuwe bekleding en wifi?
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

datm schreef:
Pim-AllianceB95 schreef:Het lijkt mij kostentechnisch gezien redelijk aannemelijk dat de gasbussen worden bewaard tot de uitbreiding van Terneuzen, waarna Zeeuws-Vlaanderen op gas kan worden uitgevoerd, maar je weet maar nooit natuurlijk...
De gasbussen blijven ook op verzoek van de provincie. De installatie die nu in Wemeldinge staat wordt verplaatst naar Goes. Heel Zeeuws-Vlaanderen op gas zal niet gaan omdat in Oostburg geen installatie staat. Maar op die stalling komen waarschijnlijk een van de 58 nieuwe Euro VI-bussen.
Het grootste gedeelte van Zeeuws-Vlaanderen dan.
Pim-AllianceB95
Donateur
Berichten: 1127
Lid geworden op: ma 27 sep 2010, 22:27

Re: Openbaar vervoer Zeeland

Bericht door Pim-AllianceB95 »

Goed, die nieuwe dienstregeling is echt belachelijk, als je kijkt naar hoeveel in de regel toch zeker een man of tien trekkende ritten worden geschrapt.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 26 gasten