Stadsregio Rotterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door SLToilet »

Een aparte dienstregeling voor een zaterdag in de vakantie slaat sowieso helemaal nergens op. Het zorgt voor verwarring welke dagen die nu wel en niet gereden worden (alleen de middelste zaterdagen in een vakantie of ook de eerste en/of laatste?) en zo'n spectaculaire verandering in de vervoersvraag is er op zaterdagen in de vakanties niet, behalve misschien in het midden van de zomervakantie.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

KM46 schreef: Binnenkort maar weer eens aan de bel trekken over een vraag die ik in juli 2014 (en daarvoor al in mei 2013) gesteld heb.
Mag ik vragen waar die vraag over ging?

@SLToilet: Ik ben het helemaal met je eens en daarom had ik ook niet verwacht dat er een aparte vakantiedienstregeling zou zijn voor de zaterdagen.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
MetroRET
Berichten: 3819
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

SLToilet schreef:Een aparte dienstregeling voor een zaterdag in de vakantie slaat sowieso helemaal nergens op. Het zorgt voor verwarring welke dagen die nu wel en niet gereden worden (alleen de middelste zaterdagen in een vakantie of ook de eerste en/of laatste?) en zo'n spectaculaire verandering in de vervoersvraag is er op zaterdagen in de vakanties niet, behalve misschien in het midden van de zomervakantie.
Het enige verschil tussen de dienstregelingen is wel op de lijnen een 15-minutendienst rijdt (zoals op zondag met extra metro's tussen Slinge en Rotterdam Centraal), ipv een 10-minutendienst.

Het is inderdaad erg krom allemaal, maar anders zouden de doordeweekse frequentie dus lager zijn als op een zaterdag, waar een 10-minutendienst in de vakantie natuurlijk wat overdreven is.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Meltrain schreef:
KM46 schreef: Binnenkort maar weer eens aan de bel trekken over een vraag die ik in juli 2014 (en daarvoor al in mei 2013) gesteld heb.
Mag ik vragen waar die vraag over ging?
@ Meltrain: Dat mag, maar omdat het iets persoonlijks betreft heb ik je een PM gestuurd met het antwoord.
donny2290
Berichten: 161
Lid geworden op: wo 12 mar 2014, 17:59
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door donny2290 »

Vakantiedienst mag van mij van kracht blijven, kwartierdienst op de A lijn sluit nu tenminste fatsoenlijk aan op de IC's op Alexander. *O*

Viel me vandaag trouwens op dat de lijnen 7 en 8, t.h.v. de Meent elkaar binnen 2 minuten opvolgde. Hier valt nog wel het één en ander in te verbeteren, zeker wanneer er al met lagere frequenties wordt gereden.
Ov liefhebber, reizen.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Alstublieft niet zeg. Van mij mag de vakantiedienst afgeschaft worden. Ook in de zomervakantie. Aansluitingen die niet goed werken. En een kwartier wachten. Met deze vakantiedienst van de RET ben ik deze Kerstvakantie ruim anderhalf uur langer onderweg geweest. En dit alleen omdat er aansluitingen de mist in gingen.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hainje »

Wauw, een kwartier wachten, dat is toch niet zo erg? Je komt zeker uit een van de G3-steden, KM46? :P
🍉
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

Een kwartier wachten is niet erg nee. Maar als je vervolgens je aansluitende bus mist en dan een half uur moet wachten op een koud en winderig overstappunt (want dat is metro en busstation Nesselande wel). En een kwartier en een half uur is wel vijfenveertig minuten extra reistijd per reisrichting. En dat vindt ik toch wel wat minder.
MarkNL
Berichten: 482
Lid geworden op: wo 24 sep 2014, 21:33
Locatie: Spijkenisse

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MarkNL »

Meltrain schreef:Veel meer dan reclame voor een broodje brie heb ik daar ook nooit op gezien. :')
Wat mij vooral bij is gebleven waren rare artistieke filmpjes waarvan niemand wist waar het nou precies over ging :').
waldo79
Berichten: 7624
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door waldo79 »

KM46 schreef:Een kwartier wachten is niet erg nee. Maar als je vervolgens je aansluitende bus mist en dan een half uur moet wachten op een koud en winderig overstappunt (want dat is metro en busstation Nesselande wel). En een kwartier en een half uur is wel vijfenveertig minuten extra reistijd per reisrichting. En dat vind ik toch wel wat minder.
Als dit vaak voorkomt, is het triest. Maar het lijkt me dat je vooraf je reis plant, niet waar?
MetroRET
Berichten: 3819
Lid geworden op: ma 09 jun 2014, 19:14

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door MetroRET »

KM46 schreef:Dat heb ik ook al een paar keer gehad ja :wink: .

Binnenkort maar weer eens aan de bel trekken over een vraag die ik in juli 2014 (en daarvoor al in mei 2013) gesteld heb.
Ik heb antwoord gekregen.
Daarbij wordt o.a. gezegd dat het inzetten van enkele SG3-rijtuigen op lijn D tijdens de zaterdagvakantiedienst als vakkundig beschouwd wordt.
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

vandaag weer geklaagd over lijn 68 bij de RET. want dit was het beeld op de halte Anthony Fokkerweg rond half 2 vandaag. -o-
Afbeelding
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Dat past zo te zien prima in één bus. :pos:
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hainje »

Dan moet er op de rest van de route verder niet te veel meer instappen.
🍉
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21334
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Meltrain »

Maar hoe kwam die drukte: was er een bus uitgevallen of wilde iedereen tegelijk met de bus?
In het eerste geval heb je zeker recht van klagen, in het tweede geval een stuk minder.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Busfoto.nl
Berichten: 857
Lid geworden op: za 27 feb 2010, 03:26
Contacteer:

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Busfoto.nl »

Zonder een toelichting is er inderdaad niet echt een probleem af te leiden uit de foto. Waren alle bushaltes maar zo druk, dan was het tenminste een lekker rendabel systeem geweest.
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

de school was uit. dus iedereen ging gelijk met de bus me. gelukkig was inderdaad de RDM niet uit want dan kan proppen.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hainje »

Maar kom op, de bus rijdt elke tien minuten en ik gok zomaar dat de RDM hele andere tijden heeft dan jullie school.
🍉
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door dylanwild94 »

Vandaag was onze school toevallig eerder uit maar normaal zit er niet zoveel verschil in de tijden. En je moet niet raar op staan te kijken dat er zomaar 5 bussen achter elkaar propvol richting Zuidplein rijden. En de ochtend hetzelfde verhaal de andere kant op.
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15341
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door ODRAIL »

dylanwild94 schreef:Afbeelding
Aha ... kijk daar staat tenminste nog eens een goed bushokje :) :wink: . Zo eentje waar je nog een beetje droog blijft als het waait en regent.

Bij de rest van de bus en tram hokjes in Rotterdam wordt je zeik en zeik nat als het regent.

Ik snap nog niet dat de huidige nog niet vervangen zijn.
jesse-cruzu
Berichten: 436
Lid geworden op: ma 22 dec 2008, 22:04
Locatie: Rotterdam

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door jesse-cruzu »

Zo'n abri zoals wat jij op de foto ziet is juist een oudere model. Die hebben plaatsgemaakt voor de huidige kleinere abri's waarbij je lekker in de wind staat en nat geregend wordt als het weer je tegen zit.

Om dit soort situaties te voorkomen, kan men het beste buslijn 68/69 extra korte ritten laten maken vanaf de tijd dat de scholen ongeveer beginnen uit te zijn tussen Industrie gebied Waalhaven en Zuidplein.
Dit probleem speelt echt al een langere tijd, met als gevolg dat er reizigers moeten blijven staan omdat de bus zo overvol zit. Het wordt tijd dat men deze issue aanpakt.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Hainje »

jesse-cruzu schreef:Dit probleem speelt echt al een langere tijd, met als gevolg dat er reizigers moeten blijven staan omdat de bus zo overvol zit. Het wordt tijd dat men deze issue aanpakt.
Als dit inderdaad zo is, dan moeten hier inderdaad klachten over ingediend worden. Misschien dat Dylan ook foto's moet maken van een volle bus bij de halte en mensen die bij de halte zijn blijven staan. Dan wordt het probleem ook wat duidelijker voor de RET. Want ja, nu zien ze een bushokje met ca 70 mensen, maar dat zegt natuurlijk verder vrij weinig.

Is er niet iets van een Reizigersoverlegorgaan in Rotterdam waarbij dit (ook) kan worden neergelegd?
🍉
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door Chauf21 »

Het probleem is toch opgepakt door de RET door buslijn 68 vaker laten rijden?
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Als er zoveel scholieren staan bij de halte, is het logisch dat er mensen achter moeten blijven! Misschien zijn er ineens lessen uitgevallen en staan er daarom zoveel mensen. Lijn 68 is al een frequentlijn geworden, al zou je dat aan de stickers op de haltepalen niet een twee drie ontdekken omdat die gewoon nog blauw zijn ipv rood! RET zal vast wel met het STC hebben besproken hoe en wat qua uitstroom van leerlingen na een schooldag, althans dat mag ik aannemen!
BusFreakRotterdam
Berichten: 957
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Alledaagse gebeurtenissen in en om Rotterdam

Bericht door BusFreakRotterdam »

Zag trouwens vandaag een bus van lijn 283 bij Carnisselande richting Portland/Slinge, was helemaal leeg! :D En uiteraard weer 20 minuten achter op de dienstregeling! :wink:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 44 gasten