Korte vragen #13
Re: Korte vragen #13
En dan is t ook nog eens zo dat die cars vrij makkelijk los te trekken zijn om andere stammetjes op te bouwen.
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8684
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #13
Als ik met lijn 160 reis van Almere Centrum naar de Nijkerkersluis of van Amersfoort Vathorst naar Almere Centrum, dan reizen er op het traject Almere - De Eemhof veel mensen mee die niet inchecken maar iets laten zien aan de chauffeur en dan door mogen lopen, abonnement of zo.
Misschien heb ik dat gemist maar bestaan er dan nog zichtkaarten? Ik dacht dat sinds de ov-chipkaart iedereen verplicht in en uit diende te checken, ongeacht reizen op saldo of een abonnement.
Misschien heb ik dat gemist maar bestaan er dan nog zichtkaarten? Ik dacht dat sinds de ov-chipkaart iedereen verplicht in en uit diende te checken, ongeacht reizen op saldo of een abonnement.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen #13
Bij Syntus zijn alle abonnementen nog zichtkaarten in elk geval, maar dit zal een CXX-lijn zijn denk ik?
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8684
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #13
Lijn 160 wordt gereden door Connexxion, maar is eigenlijk van OV Regio IJsselmond, maar dat is ook eigenlijk Connexxion. :)
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen #13
Er staat me iets bij dat die ook zichtkaarten uitgeven
-
- OVNL-beheerder
- Berichten: 8684
- Lid geworden op: ma 13 jul 2009, 23:07
- Locatie: Almere
- Contacteer:
Re: Korte vragen #13
Oké, vandaar. Geen idee eigenlijk, ik dacht dat je nu ook met alle abonnementen in en uit moest checken.
Payroll Officer bij RGF Staffing The Netherlands.
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Website:
http://ov-almere.weebly.com/
Laatste update: 20-04-2024 --> 127 foto's!
Keolis Almere:
http://ov-almere.weebly.com/keolis-almere.html
Re: Korte vragen #13
Ik maak nog steeds gebruik van de ouwe trouwe zichtkaarten, maar op het 2e deel van mijn reis (lijn 9 Enschede-Hengelo) is dat ding niet geldig. Dus daar mag ik de volle pond betalen met le chip. Wekt wel wat verwarring op bij mezelf soms :(
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Korte vragen #13
Dan heb je gewoon een te lage sterwaarde of een verkeerde centrumzone, ook op lijn 9 zijn zichtkaarten gewoon geldig
Voor Borne-Enschede is een 2-sterren met centrumzone 4511 of 4512 voldoende namelijk :Y
Voor Borne-Enschede is een 2-sterren met centrumzone 4511 of 4512 voldoende namelijk :Y
Re: Korte vragen #13
Ik heb er nog nooit over nagedacht, maar moeten doorgaande treinen eigenlijk afremmen bij stations? Op internet lees ik dat de maximale passeersnelheid meestal 100 km/u is. Klopt dit?
De mortuis nil nisi bene
Re: Korte vragen #13
Zal wel meevallen, ik passeer toevallig net met 120 station Veenendaal de Klomp. Er zijn wel stations te vinden waar treinen zo hard passeren, dat daarvoor gewaarschuwd wordt op de perrons.
Re: Korte vragen #13
Nee. Maximaal 140 of 160. Dat laatste weet ik niet zeker maar misschien weet klaasje dat.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Korte vragen #13
Baanvaksnelheid, tenzij er een plaatselijke beperking is.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Korte vragen #13
Ja maar 200 mag sowieso niet bijvoorbeeld. Vandaar dat ik me afvroeg of 160 nog wel mag.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Korte vragen #13
Bijvoorbeeld station Nieuw Vennep, waar de baanvaksnelheid 160 is. Het stations kent twee zijperrons (dus de treinen rijden altijd direct langs het perron) die geel gemarkeerd zijn tot zo'n meter vanaf de rand. Ook hangen er bordjes om te waarschuwen voor snel passerende treinen.microshit schreef:Er zijn wel stations te vinden waar treinen zo hard passeren, dat daarvoor gewaarschuwd wordt op de perrons.
Re: Korte vragen #13
Ach jah, daar ligt natuurlijk ATB-NG vanwege de PBKA. Okay, 160 zal dan wel de max zijn. Bij 200 moeten de perrons in ieder geval een spoor verwijderd liggen van het hoofdspoor.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Korte vragen #13
Men rijdt in Duitsland wel met 200 kilometer per uur langs perrons maar het is niet aan te bevelen, je waait bijna volledig uit je kleren in zo'n geval.
Bij nog hogere snelheden zoals bij de weilandstations van de Franse TGV-spoorlijnen bouwt men tegenwoordig ook een hekwerk tussen de doorgaande sporen en de perronsporen om reizigers op het perron te beschermen tegen de mogelijke gevolgen van een ontsporing, nadat een TGV ooit ontspoorde en stenen gooide naar wachtende reizigers op een naastgelegen perron.
Bij nog hogere snelheden zoals bij de weilandstations van de Franse TGV-spoorlijnen bouwt men tegenwoordig ook een hekwerk tussen de doorgaande sporen en de perronsporen om reizigers op het perron te beschermen tegen de mogelijke gevolgen van een ontsporing, nadat een TGV ooit ontspoorde en stenen gooide naar wachtende reizigers op een naastgelegen perron.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #13
Ik heb 3 sterren met zone 4515, van de gemeente, voor school, in Almelo... Maar daar moet ik juist het grootste gedeelte van de week niet zijn :')dennistd schreef:Dan heb je gewoon een te lage sterwaarde of een verkeerde centrumzone, ook op lijn 9 zijn zichtkaarten gewoon geldig
Voor Borne-Enschede is een 2-sterren met centrumzone 4511 of 4512 voldoende namelijk :Y
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Korte vragen #13
Even tussendoor, kan ik bij NMBS-kaartautomaten eigenlijk betalen met briefgeld?
🍉
Re: Korte vragen #13
Nee, dat kan niet. Bij de helft van de automaten kan je met muntgeld betalen en bij allemaal met het Nederlandse Maestro (al wil dat soms nog wel eens haperen, maar in principe moet het werken).
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Korte vragen #13
Bij de automaat op het station in Trois-Ponts en Essen niet. Op andere plekken weet ik het niet zeker. Maar Bee was net voor me met het bevestigen :')Hainje schreef:Even tussendoor, kan ik bij NMBS-kaartautomaten eigenlijk betalen met briefgeld?
Levenstip: probeer niet je schoenen te verliezen in het drijfzand rond station Kloster Marienthal.
Re: Korte vragen #13
Ah ok, dan moet ik even nog wat extra muntgeld zien te ritselen voor als pinnen niet lukt. Dank beiden.Bee schreef:Nee, dat kan niet. Bij de helft van de automaten kan je met muntgeld betalen en bij allemaal met het Nederlandse Maestro (al wil dat soms nog wel eens haperen, maar in principe moet het werken).
🍉
Re: Korte vragen #13
Ja zoals hier: https://www.youtube.com/watch?v=7b_sCi5hs1QBee schreef:Men rijdt in Duitsland wel met 200 kilometer per uur langs perrons maar het is niet aan te bevelen, je waait bijna volledig uit je kleren in zo'n geval.
Bij nog hogere snelheden zoals bij de weilandstations van de Franse TGV-spoorlijnen bouwt men tegenwoordig ook een hekwerk tussen de doorgaande sporen en de perronsporen om reizigers op het perron te beschermen tegen de mogelijke gevolgen van een ontsporing, nadat een TGV ooit ontspoorde en stenen gooide naar wachtende reizigers op een naastgelegen perron.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Korte vragen #13
In Frankrijk rijden treinen met maximaal 220 km/h langs perrons, zonder hekwerk maar alleen met een oproep vooraf die waarschuwt voor een doorkomende trein (als dat kan). Het doorkomen met 220 km/h gebeurt echter wel op een beperkt aantal routes (200 km/h komt vaker voor), maar als er op het baanvak eenmaal 220 gereden wordt hoeft er niet per sé geremd te worden voor de doorkomst in een groot station, onderstaand filmpje is opgenomen in Sélestat, een van de grootste stations in de Elzas en EuroCity-stop, en hier komen treinen door met 220 km/h. _O_
Re: Korte vragen #13
In Frankrijk rijden ze door bochten zoals die bij Harderwijk dan ook gewoon 140 (y)
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: Korte vragen #13
Misschien de meest stomste vraag ooit, maar van mijn hele leven heb ik nooit kunnen uitvogelen hoe je Syntus (SYNergie tussen Trein en bUS, voor de mensen die niet weten wat het betekent) uitspreekt. Spreek je het uit als Sintus of Seintus?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 100 gasten