Ontwikkelingen Texelhopper

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
waldo79
Berichten: 7602
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door waldo79 »

Je gaat toch geen systeem bedenken wat totaal afwijkend is van het rest van het land. Mesjokke :( OV behoort laagdrempelig te zijn; zo kun je maximaliseren qua aantallen reizigers. Met belbussen werken is klantontvriendelijk en levert onnodige overheadkosten in het hoogseizoen. In de winter kun je wel met taxibedrijven werken.
kalsoy
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 21 dec 2014, 00:37
Locatie: Grunn
Contacteer:

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door kalsoy »

Op wie reageer je hier?
In ieder geval roerend met je eens!
(neemt niet weg dat een bus op een boot best kan *bus*)
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door groningen »

Door de bus op de boot mee te nemen kunnen er wel minder auto's op het schip mee. Als voetganger betaal je op de boot alleen van Den Helder naar Texel; terugreis is gratis. Merk je dat dan ook in de prijs die je moet betalen met de bus.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door sirvinniei »

groningen schreef:Door de bus op de boot mee te nemen kunnen er wel minder auto's op het schip mee. Als voetganger betaal je op de boot alleen van Den Helder naar Texel; terugreis is gratis. Merk je dat dan ook in de prijs die je moet betalen met de bus.
Het vervelende is dat het een gelede bus is en dus nog meer ruimte nodig heeft dan een gewone bus. Dit terwijl zover ik weet de reizigersaantallen het helemaal niet rechtvaardigt.
waldo79 schreef:Je gaat toch geen systeem bedenken wat totaal afwijkend is van het rest van het land. Mesjokke :( OV behoort laagdrempelig te zijn; zo kun je maximaliseren qua aantallen reizigers. Met belbussen werken is klantontvriendelijk en levert onnodige overheadkosten in het hoogseizoen. In de winter kun je wel met taxibedrijven werken.
Geen belbus, een gesubsidieerde taxi. Als ik zie met hoeveel busjes ze rijden (een stuk of vier) vraag ik me af of een vaste dienstregeling niet goedkoper is.
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Daniel »

groningen schreef:Door de bus op de boot mee te nemen kunnen er wel minder auto's op het schip mee. Als voetganger betaal je op de boot alleen van Den Helder naar Texel; terugreis is gratis. Merk je dat dan ook in de prijs die je moet betalen met de bus.
Met alle voertuigen is de terugreis gratis. Sterker nog, er is nieteens een loket waar je een kaartje kunt kopen op Texel :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3406
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Zugführer »

Is het al zeker dat lijn 827 niet terug komt in de zomer dan?
Hij is op onze wiki weliswaar op "voormalig" gezet, maar volgens mij heb ik dat nog nergens bevestigd gezien. Kan ik me eigenlijk ook haast niet voorstellen
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Daniel »

De dienstregeling staat in elk geval niet op connexxion.nl. Weet eigenlijk niet hoe dat in voorgaande jaren gebeurde. Stond hij toen ook alleen ´s zomers op de site? Ik zie wel dat de oorspronkelijke wikipagina tegen de zomer is toegevoegd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
re_mick
Berichten: 68
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 01:07

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door re_mick »

Zugführer schreef:Is het al zeker dat lijn 827 niet terug komt in de zomer dan?
Hij is op onze wiki weliswaar op "voormalig" gezet, maar volgens mij heb ik dat nog nergens bevestigd gezien. Kan ik me eigenlijk ook haast niet voorstellen
Hij komt (vrijwel) zeker niet terug, de haltepalen voor die lijn zijn allemaal verwijderd de laatste keer dat ik er langs reed. Ook deze buslijn liep volgens mij aardig (maar ja, we zullen het door het ontbreken van openbare cijfers wel nooit weten..), dus dat is ook wel een gemis.
BusFreakRotterdam
Berichten: 952
Lid geworden op: za 17 mei 2014, 20:23

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door BusFreakRotterdam »

Weet iemand waarom de 18-meter gelede bussen meegaan op de boot van de TESO? de TESO kan ipv de bus ook 5 personenauto's kwijt tegen een retourtarief van Eur. 36,50.....
Berk-24
Berichten: 327
Lid geworden op: vr 19 dec 2014, 12:24
Locatie: Nijmegen

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Berk-24 »

Wellicht omdat het aantrekkelijker is om rechtstreeks naar Den Helder te rijden :') .
Oftewel die hele Texelhopper is een katalysator om het hele OV af te breken, ben blij dat ik niet op Texel woon.
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door sirvinniei »

BusFreakRotterdam schreef:Weet iemand waarom de 18-meter gelede bussen meegaan op de boot van de TESO? de TESO kan ipv de bus ook 5 personenauto's kwijt tegen een retourtarief van Eur. 36,50.....
is de boot serieus zo duur voor auto's? :o
Dan snap ik wel dat sommige mensen voorkeur hebben voor het ov
Ik heb geen onderschrift
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door huibf »

re_mick schreef:
Zugführer schreef:Is het al zeker dat lijn 827 niet terug komt in de zomer dan?
Hij is op onze wiki weliswaar op "voormalig" gezet, maar volgens mij heb ik dat nog nergens bevestigd gezien. Kan ik me eigenlijk ook haast niet voorstellen
Hij komt (vrijwel) zeker niet terug, de haltepalen voor die lijn zijn allemaal verwijderd de laatste keer dat ik er langs reed. Ook deze buslijn liep volgens mij aardig (maar ja, we zullen het door het ontbreken van openbare cijfers wel nooit weten..), dus dat is ook wel een gemis.
Kan jij fotootjes posten van de haltepalen, met wat details ? zoals de vertrektijden en het texelhopperprincipe (lijnenkaart?)
flipje
Berichten: 1248
Lid geworden op: di 02 nov 2010, 10:36
Locatie: Zwolle e.o.

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door flipje »

sirvinniei schreef:
BusFreakRotterdam schreef:Weet iemand waarom de 18-meter gelede bussen meegaan op de boot van de TESO? de TESO kan ipv de bus ook 5 personenauto's kwijt tegen een retourtarief van Eur. 36,50.....
is de boot serieus zo duur voor auto's? :o
Dan snap ik wel dat sommige mensen voorkeur hebben voor het ov
Duur? Met je auto naar Terschelling is pas duur! € 150,- voor een retourtje in de warme periode (voorjaar, zomer).
kalsoy
Berichten: 16
Lid geworden op: zo 21 dec 2014, 00:37
Locatie: Grunn
Contacteer:

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door kalsoy »

ja, want Terschelling ligt ook net zo ver varen als Texel... Zeven keer langer varen voor 4 keer de prijs. Valt mee. Toch blijft 150 euro een smak geld natuurlijk.

Btw, wanneer komt er een rechtstreekse bus Alkmaar-Hoorn (op Terschelling :wink:), bootbus Leeuwarden-Hollum, bootbus Groningen-Schiermonnikoog Badstrand en boottrein Groningen-Borkum Hbf? :p haha
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door sirvinniei »

Ben je trouwens afhankelijk van het texelhopper tarief voor de bus of mag je ook je eigen meerretourenticket gebruiken?
Ik heb geen onderschrift
re_mick
Berichten: 68
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 01:07

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door re_mick »

huibf schreef: Kan jij fotootjes posten van de haltepalen, met wat details ? zoals de vertrektijden en het texelhopperprincipe (lijnenkaart?)
Helaas niet, ik studeer namelijk aan "de overkant", en ben niet geregeld op het eiland.

Overigens is er geen lijnenkaart van de kleine busjes. Die rijden naar aanbod, dus ze zullen min of meer direct gaan als er slechts 1 iemand met dat ding wil, maar met een omweg als er meerdere mensen meewillen, afhankelijk natuurlijk van hoe praktisch dat is.

Het kaartje:
Afbeelding
re_mick
Berichten: 68
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 01:07

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door re_mick »

sirvinniei schreef:Ben je trouwens afhankelijk van het texelhopper tarief voor de bus of mag je ook je eigen meerretourenticket gebruiken?
Dat laatste. Als Texelaar en/of goedkope hollander zal je dus, om niet het volle pond te hoeven betalen, voor het TESO loket moeten uitstappen, betalen bij het poortje of het loket met je meerretourenkaart, en vevolgens de boot op lopen, waar je weer in de bus plaats kunt nemen.

Fijn he.... :X
TheRoy-t
Berichten: 162
Lid geworden op: vr 09 aug 2013, 23:58
Locatie: Groningen

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door TheRoy-t »

huibf schreef: Kan jij fotootjes posten van de haltepalen, met wat details ? zoals de vertrektijden en het texelhopperprincipe (lijnenkaart?)
Er staat een foto op de website van texelhopper (https://texelhopper.nl/nieuws/rws-schen ... xelhopper/)

Ik vind de palen wel verwarrend. Er staat heel groot een nummer op en je zou denken denken dat dit het lijnnummer is van de bus die er langs komt, maar nee, dat is het nummer van de halte.

Als ik nou in het hoogseizoen met 20 man en een hoop bagage van Het Horntje naar een camping wil die niet met lijn 28 te bereiken is, wat dan? Wordt er dan een tourboer ingeschakeld? Het lijkt me niet dat men aan 4 busjes voor 8 personen genoeg heeft om al die vakantiegangers die wel met het OV komen te vervoeren in het hoogseizoen.
edje
Berichten: 49
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 16:15

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door edje »

Afbeelding

Haltepaal lijn 629 haven oudeschild.

Afbeelding

Haltepaal voor het kleine busje, bij het strand "paal 17"

142 is het nummer van de paal, wat je moet doorgeven aan de centrale.

Afbeelding

Citaro 9251 richting de veerhaven. Overigens was het me opgevallen in de week dat ik op texel zat, dat niet alleen de Blauwe gelede Citaro's reden, maar ook gelede en niet gelede Geel/groene standaard CXX Citaro's

Afbeelding

De 9251 op de veerboot.
re_mick
Berichten: 68
Lid geworden op: di 11 nov 2014, 01:07

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door re_mick »

Hier nog wel even een leukigheidje: de pasjes voor de Texelhopper. Beetje jammer dat mijn kaartje in eerste instantie niet goed was. Heb er zondag over gebeld, en had vandaag een nieuwe in de bus. Mocht ook wel een keertje tijd worden...

Hier de foto (ik heb het wel een beetje aangepast, aangezien iedereen hier een anonieme identiteit heeft :P)

Afbeelding
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door sirvinniei »

2 personen met hetzelfde persoonlijke nummer?
Ik heb geen onderschrift
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door Z2N »

Eerder een ongewenste seksewisseling... :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
sirvinniei
Berichten: 3637
Lid geworden op: vr 04 okt 2013, 08:27
Locatie: Amstelveen

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door sirvinniei »

o hehe, dus toch geen tweeling :P
Ik heb geen onderschrift
groningen
Berichten: 1448
Lid geworden op: za 25 dec 2010, 16:15

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door groningen »

Mooi bordnummer 78; 2 bussen en de rest leeg. Moet wat kosten. Het is klein, maar zie ik dat die bus niet rijdt van 28 juni tot en met 15 augustus 2015. In de middag zijn er 4 vaste bussen naar De Cocksdorp. Verder is iedereen op de busjes aangewezen. Naar De Koog rijdt wel een normale bus ieder uur.
huibf
Donateur
Berichten: 4100
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Pilot openbaar vervoer Texel start half december

Bericht door huibf »

Ondanks een bericht van Texelhopper voldoet de paal niet aan de wettelijke eis.

Zwart busje op wit op een blauw vlak
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 57 gasten