Thom91' Picca's

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
Plaats reactie
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Thom91' Picca's

Bericht door Thom91 »

Jatog, ik ook me eigen topique!

Afbeelding
Iets voor drieën arriveert een dubbel stel TGV Duplex te Lille Flandres uit Paris Gare du Nord.

Afbeelding
Uit Antwerpen arriveert NMBS 450 te Lille Flandres in een prachtig middag zonnetje.

Afbeelding
NMBS 429 vertrekt te Lille Flandres op weg naar Antwerpen Centraal.

Afbeelding
Thalys PBKA 4533 staat te Lille Europe klaar voor rit 9995 naar Amsterdam Centraal.
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Thom91' Picca's

Bericht door Suus »

Die derde trein, gaat die niet stiekem naar Namen? Hij rijdt namelijk een andere spoorlijn op dat de trein die uit Antwerpen komt en het station Lille-Flandres is eigenlijk een verzameling kopstations naast elkaar (net zoals Den Haag Centraal dat ook wel een beetje is). Voor de rest wel leuke foto's :)
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Thom91' Picca's

Bericht door isadora »

Gaaf, rijdende NMBS-treinen. :D
Mijn favoriet is echter de blik van boven op de Duplex-TGV.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Thom91' Picca's

Bericht door Michael »

De laatste 3 foto's kan ik niet zien.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Thom91' Picca's

Bericht door Thom91 »

Bee schreef:Die derde trein, gaat die niet stiekem naar Namen? Hij rijdt namelijk een andere spoorlijn op dat de trein die uit Antwerpen komt en het station Lille-Flandres is eigenlijk een verzameling kopstations naast elkaar (net zoals Den Haag Centraal dat ook wel een beetje is). Voor de rest wel leuke foto's :)
Aldus Hafas rijdt dat ding in het weekend naar Antwerpen.. Ik heb overigens wel getwijfeld, want Namen heb ik ook meerdere malen voorbij zien komen.. :P
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50852
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: Thom91' Picca's

Bericht door Suus »

Maar er zijn twee spoorlijnen naar België vanuit Lille-Flandres. Op je foto's zijn de twee sporen helemaal links de sporen naar Calais, Dunkerque en Moeskroen (en verder naar Antwerpen). De sporen daar rechts daarvan gaan naar Valenciennes en daar zit ongeveer een kilometer buiten het station ook nog een aftakking naar Tournai. Beide lijnen worden door de NMBS bereden. Omdat de trein op de derde foto niet die twee sporen links op rijdt heb ik het ernstige vermoeden dat die trein naar Namur gaat :)

Maar goed, details, details :P
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 16 gasten