reisthijs schreef:Ze rijden nu weer alternerend omdat het corridorrijden te veel conflicten gaf.
Tja, alleen reed men toen juist in twee conflicterende corridors terwijl de ideeën die ik hier zie langskomen juist uitgaan van twee corridors die elkaar nergens gelijkvloers hoeven te kruisen. Dat is toch wel een essentieel verschil.
Wat het commerciële beleid betreft: het lastige is natuurlijk dat het niet bieden van een reguliere IC naast de HSL tussen Rotterdam en Schiphol er ook voor zorgt dat de niet-HSL stations elders langs de betreffende lijn geen rechtstreekse trein naar Schiphol kunnen krijgen.
Al zal dit in de toekomst eigenlijk vooral nog voor Delft en Den Haag HS spelen. Immers is voor reizigers van stations ten zuiden van Rotterdam een overstap goed te doen als er eenmaal elk kwartier een trein over de HSL is.
En met een s2600 die zowel naar Breda doorrijdt als via Schiphol rijdt heb je natuurlijk ook wel het toppunt van overlappende treindiensten
@lijstje van dennistd: hoe zit het eigenlijk met die omgelegde s4600 in relatie tot de andere Sprinters rond Weesp? Is het gewoon een ruil met de s5700 die dan naar Amsterdam Centraal gaat of worden er meer takken uitgewisseld waardoor de huidige situatie met om het kwartier alterneren blijft (en dus zowel Hilversum - Schiphol/Amsterdam C. en Almere - Amsterdam C./Schiphol per rechtstreekse sprinter mogelijk blijft)?