(BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Fles »

Reiziger Ddrs schreef:De Arriva 725 had vandaag last van een selectief werkend TFT-scherm: tijdens de standaard presentatie was slechts 1/3e van het scherm leesbaar en de rest gevuld met grote blokken in allerlei kleuren, maar als een halte aangekondigd werd deed ineens heel het scherm weer normaal :roll:
Dat zie ik ook altijd als ik bij Arriva Waterland te gast ben. Die schermen kunnen gewoon niet zo goed tegen dat gehotsieknotsieknetter. Andere schermen kunnen dat wel (Connexxion rondom Hvs - Wp )
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Hmm, had het hier in de regio nog niet eerder zo gezien. Wel dat ze beginnen te knipperen tijdens het gehobbel en zo af en toe valt het signaal ook uit.
'tis deze week wel heel slecht gesteld met de schermen trouwens: paar dagen terug had ik nog 'n bus waarvan het scherm compleet vastliep (bleef minutenlang op dezelfde slide hangen) waarbij vervolgens het signaal uitviel en tot slot het scherm het maar helemaal voor gezien hield. En ook nog eentje gehad waarbij de presentatie het niet meer deed (mis je niks aan overigens), maar de halte-aankondiging nog wel bovenaan 't scherm stond.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Fles
Berichten: 16426
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:19

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Fles »

Reiziger Ddrs schreef:maar de halte-aankondiging nog wel bovenaan 't scherm stond.
Ja dat ene kleine regeltje in teletekst-stijl :lol: vaker gezien idd :pos:
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Tja, dat wordt in DAV tegenwoordig vergezeld van een schermvullende aankondiging op het moment dat de halte wordt omgeroepen. Soort van haltebalkje met de vorige halte, eerstvolgende halte, halte daarna en de eindhalte inclusief de aankomsttijd aldaar.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Wubbo »

Gisteren een Amba met LelyBus-logo's op lijn 147 Swifterbant - Harderwijk. En verder ben ik 2x tot de conclusie gekomen dat je in Amba's in de polder niet kan slapen ;-)
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Geert »

Neem dan ook de Hanzeliner ;)
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door JeePee »

Een gelede bak op lijn 1 in Zwolle vandaag. Das natuurlijk handig voor al die kinderwagens uit Stadshagen en Holtenbroek die op zaterdag altijd meegesleept worden. Moet je uiteraard niet met een hogevloers Duvedec aan gaan komen :)
Raymond
Berichten: 1191
Lid geworden op: ma 11 aug 2008, 21:29

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Raymond »

En de carnavalsoptocht was weer in Eindhoven en dat betekent net zoals ieder jaar voor één dag gelede bussen hier in de wijk op sommige bussen als versterking. De bussen zagen er dan ook weer kleurrijk afgeladen vol uit..
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

In een of andere rare bui net even de Engelstalige versie van de dienstregelingspagina op de connexxion-site geprobeerd. Daar kwam ik o.a. deze melding tegen, waarbij toch echt wat woorden in de verkeerde volgorde lijken te staan.
Buses with low floors: better disabled access for wheelchairs and prams
Jaja, een "betere gehandicapte toegang voor rolstoelen en kinderwagens" :lol: Het is ongetwijfeld ook wel te begrijpen voor een Engelstalig persoon, maar kloppen doet 't niet echt. ("Better access for disabled, weelchairs and prams" lijkt er meer op)

Ook handig is trouwens dat alles Engelstalig wordt in de dienstregeling, behalve de voetnoten :roll:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Wubbo »

Had ik al eens geroepen dat Connexxion geen dienstregelingen kan maken? ;-)

Lijn 147 uit Swifterbant komt tegenwoordig om .15 aan op station Harderwijk. Dat levert een 0-minutenoverstap op de s5600 richting Utrecht op, en een 25-minutenoverstap op de s5600 de andere kant op. Goed geregeld weer... :roll:

Gelukkig zwemt die bus in zijn rijtijd, en was ik gisteren keurig -2 op station Harderwijk.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door BR628 »

Denk je werkelijk dat Cxx geen drgl'en kan maken? Ze zijn er niet achterlijk hoor. Ik ken de situatie verder niet, maar er zullen ongetwijfeld meer zaken spelen, wellicht belangrijkere knopen elders op de lijn. Of het feit dat er nauwelijks vervoer zit op de relatie lijn 147 -> trein.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Wubbo »

Mwah, vrijdag had ik de bus de andere kant op en toen stonden we met een man of 10 te wachten op die bus. Onderweg in Harderwijk stapte er nog precies 1 persoon in.
De eerste knoop waar de bus in terecht komt is die van Dronten op het busstation, waar op zaterdag een minuut later wordt vertrokken dan op zondag bij een gelijke overstapknoop. Daarbij zitten er 3 minuten extra buffer in Harderwijk in, en daar gaat je overstap. De overstap op de trein richting Utrecht is dus wel maakbaar. En ik ben nooit de enige die die overstap wil maken. Behalve gisteren dan, toen was ik in Harderwijk de enige in die bus :lol:.
JeePee
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 1472
Lid geworden op: ma 10 mar 2008, 20:52
Locatie: Leeuwarden
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door JeePee »

Ik weet wel dat de knoop Dronten leidend is, maar vroeger had je altijd een minuut of 5-6 voor de overstap in Hd. Nu gaat de trein wel 3 minuten eerder dan vroeger, maar dan zou er nog steeds 2-3 minuten over moeten zijn. Is CXX hier DRU'tjes aan het sprokkelen :)
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Karl »

Reiziger Ddrs schreef:Ook handig is trouwens dat alles Engelstalig wordt in de dienstregeling, behalve de voetnoten :roll:
Van Qbuzz mis ik nog steeds voetnoten met wanneer de vakantiedienstregeling geldt en lijn 96 heeft op 't Autobusstation in Krimpen aan den IJssel nog steeds geen vertrekstaat...
Het is een spectrum.
BR628
Berichten: 1623
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:28

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door BR628 »

Vanmorgen de 7816, Mercedes O405G op lijn 156 Hilversum - Almere Stad, vertrektijd rond 8:45. Foto volgt vanavond..
Oud forumgebruiker

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Oud forumgebruiker »

BR628 schreef:Vanmorgen de 7816, Mercedes O405G op lijn 156 Hilversum - Almere Stad, vertrektijd rond 8:45. Foto volgt vanavond..
Die dingen zitten sowieso op Almere Streek, want bij het Amstelstation kom ik ze ook tegen :roll:
M57
Berichten: 1157
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:25

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door M57 »

Spotterdespot! Daarnet zo'n heel klein busje dat normaal alleen naar de dorpen boven Amsterdam-Noord rijdt (nummer 010) bij het Amstelstation richting Amsteldijk 8-)
tsov
Berichten: 4084
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:07
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door tsov »

Aangezien ze voor lijn 30/31 maar 3 van die busjes nodig hebben en er 5 zijn, zijn ze een geliefde prooi voor instructieritten :wink: Ik zag er vanmorgen ook eentje op de De Ruyterkade (op de route van de 48).
Mijn foto's
This user loves deadlines. He loves the whooshing sound they make as they go by.
Chauf21
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3161
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 22:27

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Chauf21 »

klaxxon schreef:
BR628 schreef:Vanmorgen de 7816, Mercedes O405G op lijn 156 Hilversum - Almere Stad, vertrektijd rond 8:45. Foto volgt vanavond..
Die dingen zitten sowieso op Almere Streek, want bij het Amstelstation kom ik ze ook tegen :roll:
Ze zitten bij Connexxion Tours in Almere :) Worden veelal gebruikt voor scholieren- en versterkingsritten van Almere Streek inderdaad :)
Ruben
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 3542
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 20:18
Locatie: Amsterdam

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Ruben »

Karl schreef:Van Qbuzz mis ik nog steeds voetnoten met wanneer de vakantiedienstregeling geldt en lijn 96 heeft op 't Autobusstation in Krimpen aan den IJssel nog steeds geen vertrekstaat...
Ik snap niet zozeer waarom die informatie nu al relevant is. Niet omdat jij dat nu mist, maar ook waarom bijvoorbeeld bij stadsdienst Apeldoorn al vlak na het afloop van de zomerdienst van een jaar, die van volgend jaar erop gestickerd wordt. Een paar maanden vantevoren lijkt me ook afdoende, dus dan zou ik ze in dit geval nog niet missen. Jij bent al aan het plannen geslagen voor juli / aug?
De trein bewaren bij kamertemperatuur, op een schone en droge plek. Voor houdbaarheidsdatum: zie weerbericht.
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door ODRAIL »

Vandaag reed de SORRY GEEN DIENST lijn van de RET met de volgende nummer 14, 16, 18, 22 en het reservegetal 38.
Karl
Berichten: 4136
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 21:06

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Karl »

NS-Reiziger schreef:[Ik snap niet zozeer waarom die informatie nu al relevant is. Niet omdat jij dat nu mist, maar ook waarom bijvoorbeeld bij stadsdienst Apeldoorn al vlak na het afloop van de zomerdienst van een jaar, die van volgend jaar erop gestickerd wordt. Een paar maanden vantevoren lijkt me ook afdoende, dus dan zou ik ze in dit geval nog niet missen. Jij bent al aan het plannen geslagen voor juli / aug?
:roll:

Er staat wel een kolom Vakantie op de haltevertrekstaat - dus die informatie kan blijkbaar wel geleverd worden - en geldt dat nu wel of niet tijdens de crocusvakantie of niet?
Het is een spectrum.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Daniel »

Zag vanmiddag ineens de connexxion 8103 langskomen op lijn 66 in Utrecht. Moet toch wel opgevallen zijn dat die bus een nogal ander kleurtje als geel heeft :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Marc
Berichten: 1008
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 18:46
Locatie: Maastricht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Marc »

Gisteren goldt er voor de Maastrichtse bussen een omleidingsroute vanwege de carnavalsoptocht in Wyck en Centrum. De volgende kaart geeft de omleiding aan: bussen vanaf het Céramique volgen de blauwe lijn, de bussen van het Oranjeplein de groene lijn (bovenste lijn richting station en onderste lijn richting Oranjeplein).

Toch waren er enkele chauffeurs die niets afwisten van een omleiding, ik kwam namelijk de lijnen 2 en 6 tegen op het Sphinxlunet. Deze bussen zijn dus gewoon door de tunnel gereden en moesten via het Avenue Céramique en Sphinxlunet naar het station. Ook kwam ik lijn 4 naar het AZM tegen die niet richting Oranjeplein reed, maar deze reed via Baron van Hövellstraat en Endepolsdomein naar het AZM. Passagiers voor Heer mochten waarschijnlijk met deze bus naar het AZM om vervolgens met lijn 4 naar Villapark in Heer te belanden.
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: (BTM) OVer je reiservaringen in februari 2009

Bericht door Wubbo »

Nog van afgelopen vrijdag: kennelijk is Sorry geen dienst alweer uit, ik zag in Utrecht een Amba op lijn 50 naar Niet Instappen gaan :).
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 12 gasten