Ad blocker gedetecteerd: Dit forum wordt mogelijk gemaakt door het tonen van reclames aan onze bezoekers. Helaas worden deze niet getoond en je ondersteunt onze website nu niet. Misschien wil je voor dit forum een uitzondering maken?
Pim-AllianceB95 schreef:Lijkt me gezien het aantal MAT ritten dat je veroorzaakt helemaal niet voor de hand liggend om Hulst te sluiten, maargoed.
je weet de nieuwe dienstregeling nog niet, dus merkwaardige conclusie.
Hulst per 1 maart vanuit Terneuzen.
Nee, maar de logica leert wel dat er 's ochtends vroeg meer vervoeraanbod is van Hulst richting Middelburg en Goes dan van Terneuzen naar Hulst. Dus als het geen MAT-ritten worden, dan worden het wel lege dienstritten.
Gaat de bussenafdeling van Garage Kant dan meeverhuizen naar Terneuzen? (Veoliabussen werden onderhouden door Garage Kant) Of gaat CXX het onderhoud laten doen door het bedrijf wat nu de Lion's City's onderhoudt (Techno Service Nederland, toch?) Een meeverhuizing van Garage Kant betekent dat ze alweer een nieuwe garage erbij moeten bouwen. De huidige garage was volgens mij namelijk dicht bij de Veolia-stalling gebouwd zodat de bussen niet meer naar Heikant moesten voor onderhoud. ;)
Naast de eerder al genoemde Volvo 8700-en zijn er ook een aantal andere MAN Lion's City's naar Zeeland gekomen. Vandaag zag ik de 3821, 3873 (beiden op lijn 133) en 3937 (op Tholen), maar het zullen er vast nog wel meer zijn. Allemaal komen ze volgens mij uit Noord-Holland. De 3821 sowieso, want die maakt aan de zijkant nog reclame voor een radiozender in Noord-Holland.
Op lijn 107 en 108 op Tholen rijdt dus vandaag de 3937. Hier te zien op de Hogeweg in Tholen als lijn 107 naar Stavenisse:
Ik heb nog een update over de stallingen in Zeeuws Vlaanderen. Ik heb begrepen dat ze de komende maanden de stalling van CXX in Terneuzen gaan uitbreiden en dat daarna de stalling in Hulst sluit en de bussen gaan rijden vanaf de stallingen Terneuzen en Oostburg. Tevens hebben wij de nieuwe strippenkaarten ontvangen die we vanaf 1 januari gaan gebruiken.
CXX heeft alle lijnennetkaarten vervangen door de versie 2015. Jammer is alleen dat je nu geen info hebt over het huidige lijnennet in Zeeland. Waarom hebben ze die van 2014 (huidige lijnennet) voor Zeeland niet laten staan.
CXX heeft alle lijnennetkaarten vervangen door de versie 2015. Jammer is alleen dat je nu geen info hebt over het huidige lijnennet in Zeeland. Waarom hebben ze die van 2014 (huidige lijnennet) voor Zeeland niet laten staan.
In het grote 'wandelgangen' circuit gaat het verhaal op dat er 8 Volvo's (5729-5736) uit IJsselmond in Zeeland zouden gaan rijden.. Iemand die dit verhaal kan bevestigen of ontkrachten? :)
flipje schreef:In het grote 'wandelgangen' circuit gaat het verhaal op dat er 8 Volvo's (5729-5736) uit IJsselmond in Zeeland zouden gaan rijden.. Iemand die dit verhaal kan bevestigen of ontkrachten? :)
Dat zou best eens kunnen aangezien er in Goes ook al de 3511+3523+3531+3548 (interliners) zijn gekomen en de 9168+9169+9190 (Citaro) en ik dacht de laatste drie uit Ijsselmond. Maar deze zullen tot halverwege maart in Goes blijven nadat de stalling daar is geasfalteerd en de installatie er staat waarmee de aardgasbussen getankt kunnen worden. Maar zover ik begrepen had hebben ze nu voldoende diesel bussen in Goes staan.
Meestal neem ik de verhalen met een korreltje zout maar.. deze bussen hebben nog geen jaar geleden een grondige opknapbeurt/renovatie gehad. Het zou pure kapitaalvernietiging zijn om ze nu al af te voeren.
Deze 8 Volvo's zouden pas in het voorjaar instromen samen met de nieuwe Iveco Crossways.
op de wagenparklijst in het Wagenparkje 152, d.d. 5-12-2014 staan de 5729 t/m 5734 en 5736 opgelegd te Nieuwegein, de 5735 staat daarop nog gewoon te IJsselmuiden
Verder de 3511, 3523, 3531 en 3548 allen Middelburg
De 9168 Connexxion Middelburg
9169 Breng Arnhem
9190 Connexxion Lisse (R-Net bus lijn 300/310)
datm schreef:Maar deze zullen tot halverwege maart in Goes blijven nadat de stalling daar is geasfalteerd en de installatie er staat waarmee de aardgasbussen getankt kunnen worden.
Komt er nu toch een tankinstallatie voor gas naar Goes? In een eerder bericht (zie pagina 33) staat namelijk, dat er geen komt?
Het lijkt mij kostentechnisch gezien redelijk aannemelijk dat de gasbussen worden bewaard tot de uitbreiding van Terneuzen, waarna Zeeuws-Vlaanderen op gas kan worden uitgevoerd, maar je weet maar nooit natuurlijk...
Pim-AllianceB95 schreef:Het lijkt mij kostentechnisch gezien redelijk aannemelijk dat de gasbussen worden bewaard tot de uitbreiding van Terneuzen, waarna Zeeuws-Vlaanderen op gas kan worden uitgevoerd, maar je weet maar nooit natuurlijk...
De gasbussen blijven ook op verzoek van de provincie. De installatie die nu in Wemeldinge staat wordt verplaatst naar Goes. Heel Zeeuws-Vlaanderen op gas zal niet gaan omdat in Oostburg geen installatie staat. Maar op die stalling komen waarschijnlijk een van de 58 nieuwe Euro VI-bussen.
Jelmer schreef:op de wagenparklijst in het Wagenparkje 152, d.d. 5-12-2014 staan de 5729 t/m 5734 en 5736 opgelegd te Nieuwegein, de 5735 staat daarop nog gewoon te IJsselmuiden
Maar zo oud zijn die bussen toch niet? En waren ze niet van binnen en buiten helemaal opgeknapt voor ijsselmond en oa voorzien van nieuwe bekleding en wifi?
Pim-AllianceB95 schreef:Het lijkt mij kostentechnisch gezien redelijk aannemelijk dat de gasbussen worden bewaard tot de uitbreiding van Terneuzen, waarna Zeeuws-Vlaanderen op gas kan worden uitgevoerd, maar je weet maar nooit natuurlijk...
De gasbussen blijven ook op verzoek van de provincie. De installatie die nu in Wemeldinge staat wordt verplaatst naar Goes. Heel Zeeuws-Vlaanderen op gas zal niet gaan omdat in Oostburg geen installatie staat. Maar op die stalling komen waarschijnlijk een van de 58 nieuwe Euro VI-bussen.
Goed, die nieuwe dienstregeling is echt belachelijk, als je kijkt naar hoeveel in de regel toch zeker een man of tien trekkende ritten worden geschrapt.