Hoog tijd dat alle stations dichtgaan.

Alles over het Openbaar Vervoer in geheel Nederland.
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Hoog tijd dat alle stations dichtgaan.

Bericht door Abracadabram »

atbrg schreef:Elke belangenclub kan alles uit haar interne onderzoeken laten blijken. Vaak komen die resultaten mooi van pas en worden ze met veel tromgeroffel gecommuniceerd. Maar waarom moet ik daar inhoudelijk op reageren? Ik heb daar immers geen invloed op en ken de motivatie van de betreffende club niet. Meestal zijn er trouwens wel vraagtekens te zetten bij de gehanteerde methode van onderzoek.
Maar geef die vraagtekens dan aan. Het enige wat je nu doet is zeggen dat het nieuwsfeit niet uitkomt dus ik luister er niet naar. Had je het zelfde gereageerd als de RET had aangegeven dat ondanks de poortjes het zwartrijden is verdubbeld?
atbrg
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 01 jun 2012, 12:27

Re: Hoog tijd dat alle stations dichtgaan.

Bericht door atbrg »

Abracadabram schreef:Had je het zelfde gereageerd als de RET had aangegeven dat ondanks de poortjes het zwartrijden is verdubbeld?
Ik had je geadviseerd aan RET te vragen hoe het toch mogelijk is dat ze dat soort spectaculaire resultaten rapporteren. Maar mogelijk had je toch gevonden dat het mijn taak was een inhoudelijke verklaring te geven. Maar dat had ik natuurlijk niet gewild.
Kaart ongeldig err. 007
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Hoog tijd dat alle stations dichtgaan.

Bericht door AppleMoose »

Natuurlijk wil jij niet inhoudelijk reageren. Dan moet je met feiten komen e.d. en dat is toch iets moeilijker dan gewoon je gal spuwen over het een en ander en zeer selectief te quoten. :neg:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Tristan
Berichten: 589
Lid geworden op: ma 01 aug 2011, 19:03

Re: Hoog tijd dat alle stations dichtgaan.

Bericht door Tristan »

Klaasje schreef:Als de daling van het aantal zwartrijders niet het gevolg is van de poortjes ben ik er wel benieuwd naar wat dan wel de reden is.
Simpel: via het twitteraccount @RET_Controle worden controles regelmatig aangekondigd via tweets als deze:
"Goedenavond vanavond zullen wij in diverse metrostations aanwezig zijn, check daarom altijd in! #RET ^ddv"

Een gewaarschuwd mens (lees: een gewaarschuwde zwartrijder) telt voor twee.

Kortom: zwartrijders krijgen regelmatig op een presenteerblaadje aangeleverd wanneer er gecontroleerd wordt. Op deze momenten wordt er niet, of in elk geval veel minder, zwart gereden en daalt het aantal zwartrijders in de administratie.

Bovenstaande tweet is van drie dagen geleden. Vandaag is er niets aangekondigd en hebben de controleurs gelijk weer beet.

Lijkt mij wel genoeg reden om de resultaten van het onderzoek van de RET, voor de RET, door de RET met een flinke korrel zout te nemen.

Bee schreef:Maar dan zou de RET toch wel een hoger zwartrijpercentage geven?

Want dan kunnen ze aantonen dat hun veiligheidsbeleid niet succesvol is en dat er meer geld bij moet (want geld wil iedereen wel), terwijl ze nu juist aantonen dat hun veiligheidsbeleid wel werkt waardoor de opdrachtgever gaat denken dat het misschien ook wel goedkoper kan (de RET heeft in verhouding tot andere OV-bedrijven namelijk relatief veel veiligheidspersoneel).
Nee, juist niet. Als de RET kan aantonen dat de poortjes een gunstig effect hebben op het aantal zwartrijders, krijgen ze wellicht meer subsidie om andere metrostations snel ook af te kunnen sluiten met poortjes, en dat wil de RET graag. Die subsidie is wellicht meer dan wat de zwartrijders aan gebrek aan inkomsten kosten. Dan heeft de RET dus belang bij een laag percentage zwartrijders.
De ov-chipkaart: it's one SMALL CARD for man, one GIANT FAIL for mankind

Bekijk hier een lijst van maar liefst 50 #ovchipkaart #fails. Een product met zoveel #fails vraagt erom om AFGESCHAFT te worden!
atbrg
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 01 jun 2012, 12:27

Re: Hoog tijd dat alle stations dichtgaan.

Bericht door atbrg »

Ronaldussen schreef:Natuurlijk wil jij niet inhoudelijk reageren. Dan moet je met feiten komen e.d. en dat is toch iets moeilijker dan gewoon je gal spuwen over het een en ander en zeer selectief te quoten. :neg:
Voor een inhoudelijke reactie met 'objectieve feiten' over dit interne onderzoek moet je echt bij RET zijn. :pos:
Laatst gewijzigd door atbrg op wo 07 jan 2015, 21:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Kaart ongeldig err. 007
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Hoog tijd dat alle stations dichtgaan.

Bericht door Wubbo »

Tristan schreef:Simpel: via het twitteraccount @RET_Controle worden controles regelmatig aangekondigd via tweets als deze:
"Goedenavond vanavond zullen wij in diverse metrostations aanwezig zijn, check daarom altijd in! #RET ^ddv"
Dus als zwartrijders zo'n tweet zien blijven ze weg uit de metro maar gaan ze met de auto of fietsen? Ik geloof er weinig van.

Overigens is er alle reden om aan te nemen dat het aantal zwartreizigers gedaald is: de groep die onbewust zwart reed, en die dus echt waren vergeten te stempelen/in te checken, zal veel kleiner zijn geworden. Dat vergeten overkomt iedereen wel eens: is mij ook wel eens gebeurd in de trein. Was niet gebeurd als ik door een poortje had gemoeten.
Abracadabram
Berichten: 241
Lid geworden op: za 18 dec 2010, 02:56

Re: Hoog tijd dat alle stations dichtgaan.

Bericht door Abracadabram »

Tristan schreef: Simpel: via het twitteraccount @RET_Controle worden controles regelmatig aangekondigd via tweets als deze:
"Goedenavond vanavond zullen wij in diverse metrostations aanwezig zijn, check daarom altijd in! #RET ^ddv"

Een gewaarschuwd mens (lees: een gewaarschuwde zwartrijder) telt voor twee.

Kortom: zwartrijders krijgen regelmatig op een presenteerblaadje aangeleverd wanneer er gecontroleerd wordt. Op deze momenten wordt er niet, of in elk geval veel minder, zwart gereden en daalt het aantal zwartrijders in de administratie.

Bovenstaande tweet is van drie dagen geleden. Vandaag is er niets aangekondigd en hebben de controleurs gelijk weer beet.
Je snapt natuurlijk zelf ook wel dat ze dat doen om mensen af te schrikken. Mensen checken in omdat ze een controle vrezen, dan hoef je ze niet eens te controleren.

Ik neem aan dat de cijfers van de RET zijn gebaseerd op zowel aangekondigde als onaangekondigde controles.

Daarnaast overschat je volgens mij het aantal mensen dat twitter gebruikt enorm. RET_Controle heeft slechts 3300 volgers.
atbrg
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 01 jun 2012, 12:27

Re: Hoog tijd dat alle stations dichtgaan.

Bericht door atbrg »

Wubbo schreef:Dus als zwartrijders zo'n tweet zien blijven ze weg uit de metro maar gaan ze met de auto of fietsen? Ik geloof er weinig van.
Ik ook.
Abracadabram schreef:Je snapt natuurlijk zelf ook wel dat ze dat doen om mensen af te schrikken. Mensen checken in omdat ze een controle vrezen, dan hoef je ze niet eens te controleren.
En als je toch controleert zijn ze ingecheckt en dus geen zwartrijders. Maar zoals gezegd moet ik je voor de objectieve feiten toch echt naar RET verwijzen.
Kaart ongeldig err. 007
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Hoog tijd dat alle stations dichtgaan.

Bericht door deadlock »

Gast nee :D gewoon nee. Kom eens met argumenten waarom dit een wc eend onderzoek zou zijn.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Hoog tijd dat alle stations dichtgaan.

Bericht door AppleMoose »

atbrg schreef:
Ronaldussen schreef:Natuurlijk wil jij niet inhoudelijk reageren. Dan moet je met feiten komen e.d. en dat is toch iets moeilijker dan gewoon je gal spuwen over het een en ander en zeer selectief te quoten. :neg:
Voor een inhoudelijke reactie met 'objectieve feiten' over dit interne onderzoek moet je echt bij RET zijn. :pos:
JIJ levert kritiek en JIJ beweert dat de cijfers en de onderzoeksmethode die de RET publiceert mogelijk niet kloppen. Dan moet JIJ kunnen aantonen waarom die cijfers en de gebruikte onderzoeksmethode volgens jou niet kloppen. Dat doe jij niet. Jij komt niet verder dan wat termen als "WC-eend" en negeert vervolgens alle inhoudelijke argumenten die jouw mening/gevoel tegenspreken en quote zeer selectief om vervolgens je puntje eindeloos te herhalen.
Dus nogmaals de vraag, wat wil je nu bereiken met je reacties?
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Hoog tijd dat alle stations dichtgaan.

Bericht door waldo79 »

Enkel negativiteit verspreiden. Met zo'n instelling kom je ver in het leven. Bij dezen keer ik je de spreekwoordelijke rug toe, atbrg.

Zo op naar iets positiefs :)
atbrg
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 01 jun 2012, 12:27

Re: Hoog tijd dat alle stations dichtgaan.

Bericht door atbrg »

Ronaldussen schreef:Dus nogmaals de vraag, wat wil je nu bereiken met je reacties?
Aangeven dat elke belangenclub alles uit haar interne onderzoeken kan laten blijken. Vooral als er grote financiële of politieke belangen meewegen moet je de kans op resultaten die goed uitkomen niet onderschatten.
Kaart ongeldig err. 007
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: Hoog tijd dat alle stations dichtgaan.

Bericht door Wubbo »

Welk financieel of politiek belang heb jij? Je doet er alles aan om interne onderzoeken als onbetrouwbaar te laten blijken, kennelijk moet ik niet onderschatten dat je daar een belang bij hebt.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6027
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Hoog tijd dat alle stations dichtgaan.

Bericht door AppleMoose »

Dan moet je die stelling ook onderbouwen en dat doe jij niet. Je post alleen wat loze kreten, gaat iedere inhoudelijke discussie uit de weg en negeert inhoudelijke argumenten die jou tegenspreken. Als je serieus iets wil aangeven en mensen wil overtuigen zul je toch iets meer moeite moeten doen.
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Hoog tijd dat alle stations dichtgaan.

Bericht door waldo79 »

Mooi verwoord, Ronaldussen.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Hoog tijd dat alle stations dichtgaan.

Bericht door deadlock »

Maar iedereen is een belangenclub. En onafhankelijk onderzoek bestaat niet. Je mag best altijd wel met argwaan naar conclusies kijken maar in dit geval is er geen enkele reden om aan te nemen dat er gesjoemeld is met de cijfers. Zelfs de conclusie is redelijk ambigu en niet ZO IS HET. Dus nogmaals de vraag maar nu met een beargumenteerd antwoord alstublieft!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
dennistd
Berichten: 5528
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Hoog tijd dat alle stations dichtgaan.

Bericht door dennistd »

Tristan schreef:een gewaarschuwde zwartrijder telt voor twee.
Als je alle zwartrijders voor twee gaat tellen kom je wel hoger dan het percentage dat de RET geeft ja... (A)
atbrg
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 01 jun 2012, 12:27

Re: Hoog tijd dat alle stations dichtgaan.

Bericht door atbrg »

Ik zou het niet erg vinden als de reiziger iets kritischer was op de resultaten van de onderzoekjes van de vervoerders. Vaak blazen ze slechts de loftrompet over het eigen functioneren en daar liggen natuurlijk meestal ook de belangen (ik zal de merknaam niet meer noemen). Maar als je er toch de voorkeur aan geeft ze onvoorwaardelijk te geloven mag je dat natuurlijk gewoon zelf weten. Mij maakt het niet uit.
Kaart ongeldig err. 007
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Hoog tijd dat alle stations dichtgaan.

Bericht door waldo79 »

Heeft dit forum je überhaupt iets te bieden, atbrg?
atbrg
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 01 jun 2012, 12:27

Re: Hoog tijd dat alle stations dichtgaan.

Bericht door atbrg »

Ben wel wat verbaasd over het blinde vertrouwen in de eigen OV-onderzoekjes. Weinig kritisch vermogen; volgen zonder vragen. Maar dat mag gewoon natuurlijk. Wel fijn voor de vervoerders natuurlijk.
Kaart ongeldig err. 007
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Hoog tijd dat alle stations dichtgaan.

Bericht door deadlock »

atbrg schreef:Ik zou het niet erg vinden als de reiziger iets kritischer was op de resultaten van de onderzoekjes van de vervoerders. Vaak blazen ze slechts de loftrompet over het eigen functioneren en daar liggen natuurlijk meestal ook de belangen (ik zal de merknaam niet meer noemen). Maar als je er toch de voorkeur aan geeft ze onvoorwaardelijk te geloven mag je dat natuurlijk gewoon zelf weten. Mij maakt het niet uit.
Ja want dit forum staat er om bekend om niet kritisch te zijn en als een hondje achter de vervoersbedrijven aan te lopen. Get fucking real.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Hoog tijd dat alle stations dichtgaan.

Bericht door deadlock »

atbrg schreef:Ben wel wat verbaasd over het blinde vertrouwen in de eigen OV-onderzoekjes. Weinig kritisch vermogen; volgen zonder vragen. Maar dat mag gewoon natuurlijk. Wel fijn voor de vervoerders natuurlijk.
Maar jij gelooft dus ook statistieken niet van ProRail over STS-passages?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
atbrg
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 01 jun 2012, 12:27

Re: Hoog tijd dat alle stations dichtgaan.

Bericht door atbrg »

deadlock schreef:Ja want dit forum staat er om bekend om niet kritisch te zijn en als een hondje achter de vervoersbedrijven aan te lopen.
Daar waar het over de interne OV-onderzoekjes gaat lijkt het daar wel op.
deadlock schreef:Maar jij gelooft dus ook statistieken niet van ProRail over STS-passages?
Ik kan daar gewoon als een hondje achteraan lopen bedoel je?
Kaart ongeldig err. 007
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Hoog tijd dat alle stations dichtgaan.

Bericht door deadlock »

atbrg schreef:Daar waar het over de interne OV-onderzoekjes gaat lijkt het daar wel op.
Vanwege deze topic alleen? Onderzoeken worden hier áltijd in twijfel getrokken. Meestal wordt er echter zeer goed beargumenteerd waarom. Soms nogal direct, als het om cijfers over vertragingen gaat bijvoorbeeld, maar er is áltijd kritiek. Jij en Tristan presteren het keer op keer om met dit soort nonsens te gooien. En die oogkleppen willen ook gewoon maar niet afvallen eah. En vanwege de manier waarop jullie het doen neemt echt niemand jullie nog serieus.
Ik kan daar gewoon als een hondje achteraan lopen bedoel je?
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
atbrg
Berichten: 303
Lid geworden op: vr 01 jun 2012, 12:27

Re: Hoog tijd dat alle stations dichtgaan.

Bericht door atbrg »

deadlock schreef:En die oogkleppen willen ook gewoon maar niet afvallen eah. En vanwege de manier waarop jullie het doen neemt echt niemand jullie nog serieus.
Van mij mag iedereen de eigen onderzoekjes gewoon serieus nemen hoor. Kan me echt niet schelen.
Kaart ongeldig err. 007
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 37 gasten