Het grote computertopic! #14

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door STF »

Klopt dat kan uit, die SMART controle.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door STF »

Natuurlijk nergens meer een ongeveer vergelijkbaar moederbord te vinden met de juiste socket, alleen een moederbord (toevallig exact dezelfde als ik nu heb) met transportschade die eigenlijk wel erg aan de prijs is... Toch die maar besteld, ik heb weinig keus...

Nu een paar uur verder doet de computer helemaal bijna niets meer en kwam net code 40 op het display van het moederbord te staan, leuk maar code 40 betekent dat de computer in de slaapstand staat, wat duidelijk niet het geval is.

Aan die codes of lampjes heb ik nog nooit iets gehad, staat altijd de grootst mogelijke onzin op.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Thom91 »

Het koste wat moeite maar heb eindelijk de forward en backward knoppen van mijn muis op mijn Hipsterbook aan de praat gekregen. Amai, wat miste ik die.
Komt wel goed schatje.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door STF »

Omdat mijn gewone computer defect is heb ik nu de hele dag m'n laptop aan staan, ik vind het echt opvallend dat ie zoveel koeler blijft dan de gemiddelde laptop, eigenlijk is ie gewoon koud. (Normaal gesproken staat ie nooit lang aan, dus dan valt een eventuele temperatuursverhoging lastig vast te stellen.)

Ik had een paar dagen geleden nog iemand zijn laptop hier staan om een aantal problemen mee op te lossen, dat toetsenbord begon na anderhalf tot twee uur bijna te smelten van de warmte.
De laptop die ik daarvoor hier ter reparatie had staan was al net zo'n grote straalkachel. Die daar weer voor werd weliswaar niet kokend heet maar koel kon je hem toch ook niet noemen.
In 2013 eentje meegemaakt waarbij je echt bijna ovenwanten aan moest trekken om de toetsen van het toetsenbord nog te kunnen aanraken. De koeler was toch echt vrij stof (een nog jonge laptop en tevens nog weinig gebruikt).

Mijn vroegere laptop leek het altijd extreem warm te hebben, maar daarvan was simpelweg de temperatuursensor van de koeler defect, dus koelde altijd op maximaal toerental.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door deadlock »

Ja, die warmteontwikkeling zie je vooral bij laptops die iets betere specs hebben dan normaal voor die prijs. Ik heb een Acer met een quadcore i7 en 32GB geheugen en een videokaart waar ik alles op high mee kan spelen en dat ding heeft ook ontzettend veel last van warmte en herrie. Mijn normale gebruikslaptop is een peperdure Asus en die wordt echt nauwelijks warm.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door STF »

Mijn (zeer koel blijvende) laptop betreft ook een Acer met Intel i7 processor alleen dan 8GB geheugen i.p.v. 32GB.

Laptops die ik hier ter reparatie krijg vallen meestal een beetje in de middenmoot; dus niet speciaal heel lichte of heel zware hardware erin, gewoon doorsnee dingen.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door webguy »

Overigens zegt i7 niks want het verschilt nogal of het een dual core U model is of een quad core M model en vervolgens ook nog welke generatie... (eerste cijfer van processor nummer). Ik heb een Core i7 720M van paar jaar oud en die wordt ook al snel 90 graden.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door STF »

Ik dacht dat het eigenlijk altijd om een quad core ging bij i7 maar heb me er ook nooit echt in verdiept. Ik heb die laptop eigenlijk alleen maar gekozen op basis van een 17.3 inch beeldscherm, dual-band WiFi, een toetsenbord waarbij de toetsen niet zo dicht op elkaar zitten en een zo'n dik en zwaar mogelijke laptop.

Zojuist even in apparaatbeheer gekeken: Intel(R) Core (TM) i7-3632QM CPU @ 2.20 GHz
Gebruikersavatar
ODRAIL
Berichten: 15329
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 22:06

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door ODRAIL »

Zojuist Corel PaintShop Pro X7 geïnstalleerd op mijn pc.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Freek »

Als ik met de mousepad werk verschijnt soms 'opeens' aan de rechtkant van het scherm een windows 8 menu en gelijktijdig linksonderin een klokje. Vrij irritant, blijkbaar veeg ik verkeerd over de mousepad. Iemand een idee of en zo ja waar ik kan uitschakelen dat het menu verschijnt?
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Michael »

Dat is typisch iets van Windows 8 en dat verschijnt alleen als je met je muis in de rechterbovenhoek van het scherm staat. Zodra je dan met je muis op een van de knoppen staat komt ook die klok tevoorschijn. Kan je niet uitschakelen aangezien in datzelfde menu onder instellingen ook de uitschakelmogelijkheid van de computer/laptop zit.
Freek
Berichten: 2454
Lid geworden op: wo 26 mar 2008, 14:40

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Freek »

De uitknop zit ook gewoon onder de homeknop.
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Michael »

ow. dat zie ik nu pas. Nooit erg in gehad.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door isadora »

STF schreef:.....KERNELL_DATA_INPAGE_ERROR of CRITICAL_PROCESS_DIED ....
Ben al jaren geen Microbrrrr-klant meer, maar kon het toch niet laten.
Even Googlen, en wat schetst mijn verbazing, het probleem komt meer voor, vooral (of juist met name?) in Windows8.
Een link waarin één en ander geanalyseerd wordt is bijvoorbeeld:
http://answers.microsoft.com/en-us/wind ... adb594452b

Mogelijk had je zelf ook al uitgebreid gezocht, dan is deze reactie hopeloos overbodig, maar toch.
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door deadlock »

Het is geen Microsoft probleem maar kapotte hardware of brakke drivers.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5812
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door isadora »

Yeah, cheers, thanks alot. :)
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door STF »

Sinds enkele dagen start mijn computer geheel niet meer op in Windows 8, krijg iets te zien in de trant van OPERATING SYSTEM IS MISSING, PRESS CTRL+ALT+DELETE. Twee van de acht SATA-aansluitingen lijken nu nagenoeg defect (en hebben waarschijnlijk al sinds nieuw af aan niet goed gewerkt) want de 1e (=Windows 8) en 2e harde schijf worden meestal in zijn geheel niet meer herkend, de 3e en 4e (=Windows 7) worden nog wel bijna altijd herkend maar lijken zo traag als slakken te zijn geworden. Windows 7 krijg je met wat geduld nog wel gestart maar krijg ik elke paar minuten een waarschuwingsmelding te zien dat de S.M.A.R.T. controle van de harde schijven mislukt is, etc.
De 5e en 6e SATA-aansluiting lijken het wel nog goed te doen, de 7e en 8e zit niets op aangesloten.

Vermoedelijk komt morgen of overmorgen het nieuwe moederbord met de post aan, nou dan zullen we het snel merken of het daar nou aan lag. Lijkt me wel, kan eigenlijk niet veel anders zijn bij zulke klachten/storingen.
Het zal wel gewoon een breukje of slechte soldering betreffen.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Geert »

En de disk die nu niet start start wel als je de SATA-connectors omwisselt?
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door STF »

In de beginperiode (februari/maart 2013) al de nodige problemen gehad met die SATA-aansluitingen, toen viel juist bijna voortdurend de 3e schijf uit. Eergisteren heb ik boel vast uit elkaar geschroefd dus kan nu sowieso niets meer testen.

Het lijkt me trouwens ook sterk dat een niet goed werkende SATA-onderdeel (of het nou de schijf, kabel of aansluiting op het moederbord is) andere spookachtige meldingen kan veroorzaken als dat de computer oververhit is, dat het voltage te laag is, etc.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door webguy »

Dat klinkt als een overleden chipset, die stuurt juist al die dingen aan.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door STF »

Het vervangende moederbord zit er sinds vanavond in; Windows 8 start weliswaar weer op (wel vrij traag) maar loopt daarna vrijwel direct vast. Windows 7 heeft zo'n tien minuten nodig om op te starten en geeft bij de schijf waar Windows 8 op staat en bij een schijf met foto's aan dat de S.M.A.R.T. status niet in orde is.
Verder is Windows 8 niet meer geactiveerd (ondanks zelfde model moederbord) en krijg het ook niet meer opnieuw geactiveerd. Al met al dus totaal niets opgeschoten en zit me echt af te vragen wat ik nu nog kan proberen (afgezien van het raam open doen en de gehele computer naar buiten smijten)...???

Overigens wel vreemd dat Windows 7 wel nog gewoon geactiveerd is.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door Geert »

Voor de Windowsactivatie even bellen met Microsoft en uitleggen dat je je moederbord hebt vervangen, dan kun je daarna weer activeren.

Is de disk in kwestie niet gewoon defect? Kun je 'm niet aan een andere pc hangen en controleren of de disk nog goed werkt? Een defecte diskcontroller (of disk) kan ook wel verklaren waarom opstarten zo lang duurde.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door STF »

Dat "even" bellen met Microsoft duurde de vorige keer maar liefst drie uur... Eindeloos stond ik in de wacht, uur in, uur uit...
Ik zet daarom morgen het oude moederbord er wel weer terug in, als de problemen toch precies hetzelfde zijn kan ik net zo goed de originele er weer in zetten zodat Windows 8 waarschijnlijk vanzelf wel weer zal activeren.
De harde schijf waar Windows 8 op staat is in de anderhalf jaar tijd nu al drie keer vervangen, ook de schijf met foto's is al een keer vervangen, in de hoop de problemen daarmee op te lossen qua S.M.A.R.T. foutmeldingen e.d.
De back-up schijf is ook al een keer vervangen, dat is degene die weliswaar geen foutmeldingen heeft maar gewoon zo af en toe bij het inschakelen van de computer in zijn geheel niet aangesloten lijkt te zijn.
Alleen de Windows 7 schijf is nog origineel maar zit er normaal gesproken helemaal niet in, ligt in de la van een kast.
Ik koop denk ik eerst maar eens allemaal nieuwe SATA-kabels, met rechte stekkers i.p.v. haakse want daardoor maken (vrijwel) alle kabels zo'n ongelukkige hoek gezien de vormgeving van de behuizing en plaatsing van de SATA-aansluitingen op het moederbord.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door deadlock »

Euh, dat nummer is geautomatiseerd en anders bel je een ander land?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Het grote computertopic! #14

Bericht door STF »

Geautomatiseerd? Ik kreeg gewoon een echte vrouw aan de lijn...
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 40 gasten