Het Nederlandse spoor is verouderd en overvol
Het Nederlandse spoor is verouderd en overvol
Alweer een onderzoekje, niet door de vervoerders zelf deze keer:
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... inen.dhtml
http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... inen.dhtml
Kaart ongeldig err. 007
Re: Het Nederlandse spoor is verouderd en overvol
Die hebben er geen verstand van..
Komt wel goed schatje.
Re: Het Nederlandse spoor is verouderd en overvol
Niet genoeg om zo'n oordeel te vellen nee. En daarnaast zijn het personeelsleden van de vervoerder zelf dus WC-eend. Groetjes.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Het Nederlandse spoor is verouderd en overvol
Ja hoor: "Bij Prorail en NS staat veiligheid van reizigers en medewerkers voorop. De trein is al jaren de veiligste manier van reizen binnen Nederland. Gemiddeld doet ons spoor het goed, echter we willen blijven verbeteren."
Dat verwacht je niet hè, zo'n reactie
Dat verwacht je niet hè, zo'n reactie
Kaart ongeldig err. 007
-
- Berichten: 1673
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Het Nederlandse spoor is verouderd en overvol
Gewoon pleiten voor aanbesteding van het hoofdrailnet. Dan worden de bonden ineens veel positiever over NS :D
Re: Het Nederlandse spoor is verouderd en overvol
"Van de 870 ondervraagde spoormedewerkers geven bijna 6 op de 10 aan geen vertrouwen te hebben in het materieel of de techniek waarmee ze elke dag te maken hebben. Alles is verouderd en dat geeft het personeel een onveilig gevoel."
Nou, ik heb niet zo veel keus dus ik stap toch maar in. Met de moed der wanhoop, dat wel natuurlijk. :neg:
Nou, ik heb niet zo veel keus dus ik stap toch maar in. Met de moed der wanhoop, dat wel natuurlijk. :neg:
Kaart ongeldig err. 007
Re: Het Nederlandse spoor is verouderd en overvol
Ze hebben ook geen vertrouwen in ertms. Hoe serieus kan je die mensen dan nog nemen.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Het Nederlandse spoor is verouderd en overvol
Naja, niet zo dus.
Opvalland vind ik ook het stukje over dat het spoor volgens NS te vol is. Maar er zijn ook genoeg zaken die NS zelf kan doen om meer capaciteit te creëren. Denk bijvoorbeeld aan vertrekprocedures door machinisten uit laten voeren bij sprinters, sneller optrekkende IC's, niet alleen analyseren op basis van cijfers maar ook kijken wat er buiten ook echt gebeurt en bij het bestellen van sprinters er ook voor kiezen dat gangbare treinlengtes (ipv maximale treinlengtes) het beschikbare vermogen uit de bovenleiding ook echt benutten voor snel optrekken. Als je voor iedere vier halteringen van sprinters een minuut laat liggen is het spoor al snel overvol in plaats van vol.
Opvalland vind ik ook het stukje over dat het spoor volgens NS te vol is. Maar er zijn ook genoeg zaken die NS zelf kan doen om meer capaciteit te creëren. Denk bijvoorbeeld aan vertrekprocedures door machinisten uit laten voeren bij sprinters, sneller optrekkende IC's, niet alleen analyseren op basis van cijfers maar ook kijken wat er buiten ook echt gebeurt en bij het bestellen van sprinters er ook voor kiezen dat gangbare treinlengtes (ipv maximale treinlengtes) het beschikbare vermogen uit de bovenleiding ook echt benutten voor snel optrekken. Als je voor iedere vier halteringen van sprinters een minuut laat liggen is het spoor al snel overvol in plaats van vol.
-
- Berichten: 1673
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Het Nederlandse spoor is verouderd en overvol
Een Stapeliaans onderzoek dusdeadlock schreef:Ze hebben ook geen vertrouwen in ertms. Hoe serieus kan je die mensen dan nog nemen.
Re: Het Nederlandse spoor is verouderd en overvol
Alsof de gemiddelde HC & Machinist daar over nadenkt.. Sudoku van drie sterren is al een hele opgaaf hoor..Klaasje schreef:Naja, niet zo dus.
Opvalland vind ik ook het stukje over dat het spoor volgens NS te vol is. Maar er zijn ook genoeg zaken die NS zelf kan doen om meer capaciteit te creëren. Denk bijvoorbeeld aan vertrekprocedures door machinisten uit laten voeren bij sprinters, sneller optrekkende IC's, niet alleen analyseren op basis van cijfers maar ook kijken wat er buiten ook echt gebeurt en bij het bestellen van sprinters er ook voor kiezen dat gangbare treinlengtes (ipv maximale treinlengtes) het beschikbare vermogen uit de bovenleiding ook echt benutten voor snel optrekken. Als je voor iedere vier halteringen van sprinters een minuut laat liggen is het spoor al snel overvol in plaats van vol.
Komt wel goed schatje.
-
- Berichten: 1673
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Het Nederlandse spoor is verouderd en overvol
Als je als machinist of conducteur werkelijk vindt dat je geen vertrouwen in het materieel en de techniek hebt ben je onverantwoord bezig als je toch op de trein stapt. Neem dan ontslag in plaats van het het aan gevaar blootstellen van de klant. Laat het werk over aan mensen die er wel vertrouwen in hebben.atbrg schreef:"Van de 870 ondervraagde spoormedewerkers geven bijna 6 op de 10 aan geen vertrouwen te hebben in het materieel of de techniek waarmee ze elke dag te maken hebben. Alles is verouderd en dat geeft het personeel een onveilig gevoel."
Nou, ik heb niet zo veel keus dus ik stap toch maar in. Met de moed der wanhoop, dat wel natuurlijk. :neg:
Re: Het Nederlandse spoor is verouderd en overvol
Nouja, de situatie met SGM is op zich best schrijnend te noemen met de aanhoudende klachten met de groene lamp die bevestigd of de deuren wel gesloten zijn. Ik kan mij voorstellen dat het personeel daardoor ook ander materieel in twijfel trekt.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Re: Het Nederlandse spoor is verouderd en overvol
Vertrouwen is mij een beetje te subjectief, iets voor goedgelovigen. Het moet natuurlijk gewoon objectief veilig zijn.Dennenboom schreef:Laat het werk over aan mensen die er wel vertrouwen in hebben.
Kaart ongeldig err. 007
Re: Het Nederlandse spoor is verouderd en overvol
Precies. Ik vertrouw vliegtuigen ook niet maar toch is het een van de veiligste modaliteiten die er bestaan.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Het Nederlandse spoor is verouderd en overvol
Nou, als we daarmee weer een paar jaar vooruit kunnen moeten we dat systeem misschien toch maar zo snel mogelijk inbouwen in onze 'gammel treinen en hobbelspoor'. Safety First, lijkt mij zo.deadlock schreef:Ze hebben ook geen vertrouwen in ertms. Hoe serieus kan je die mensen dan nog nemen.
Kaart ongeldig err. 007
Re: Het Nederlandse spoor is verouderd en overvol
Alsof een machinist of conducteur objectief kan beoordelen of iets veilig is of niet.atbrg schreef:Vertrouwen is mij een beetje te subjectief, iets voor goedgelovigen. Het moet natuurlijk gewoon objectief veilig zijn.Dennenboom schreef:Laat het werk over aan mensen die er wel vertrouwen in hebben.
Komt wel goed schatje.
Re: Het Nederlandse spoor is verouderd en overvol
Dat wil ik heus niet op voorhand uitsluiten hoor. Maar toch word ik er een beetje verdrietig van. Miljoenen, nee miljarden euro's hebben we geïnvesteerd in dit budgetslurpende veelkoppige monster. En wat krijgen we er voor terug? Gammel treinen en hobbelspoor!Thom91 schreef:Die hebben er geen verstand van..
Kaart ongeldig err. 007
Re: Het Nederlandse spoor is verouderd en overvol
Daar is geen aangewezen instantie voor dan?Thom91 schreef:Alsof een machinist of conducteur objectief kan beoordelen of iets veilig is of niet.
Kaart ongeldig err. 007
Re: Het Nederlandse spoor is verouderd en overvol
Euh, investeringen zijn compleet iets anders dan onderhoud. Als je investeert moet je het geïnvesteerde daarna ook onderhouden. Laat dat nou moedwillig niet zijn gedaan en dat is dan ook de reden dat het spoor ieder weekend een hindernisbaan is. Dit is ook geen nieuwe informatie maar echt al 20 jaar bekend...atbrg schreef:Dat wil ik heus niet op voorhand uitsluiten hoor. Maar toch word ik er een beetje verdrietig van. Miljoenen, nee miljarden euro's hebben we geïnvesteerd in dit budgetslurpende veelkoppige monster. En wat krijgen we er voor terug? Gammel treinen en hobbelspoor!
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Het Nederlandse spoor is verouderd en overvol
Voor wat betreft het verouderde materieel; Dit is de schuld van de overheid die eerst wel en dan niet de SOV afschaffen en hem dan ook nog eens uitbreiden waardoor er gigantische krapte ontstaat in het materieel.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Het Nederlandse spoor is verouderd en overvol
Kijk daar komen we verder mee.deadlock schreef:Euh, investeringen zijn compleet iets anders dan onderhoud.
Van Dale?deadlock schreef:Dit is ook geen nieuwe informatie maar echt al 20 jaar bekend...
Kaart ongeldig err. 007
Re: Het Nederlandse spoor is verouderd en overvol
Ja hallo, naar mening van de machinisten en conducteurs.atbrg schreef:Dat wil ik heus niet op voorhand uitsluiten hoor. Maar toch word ik er een beetje verdrietig van. Miljoenen, nee miljarden euro's hebben we geïnvesteerd in dit budgetslurpende veelkoppige monster. En wat krijgen we er voor terug? Gammel treinen en hobbelspoor!Thom91 schreef:Die hebben er geen verstand van..
Ja, ILenT. En verder zijn er gewoon ProRail normen wat betreft veiligheidswaardes waar aan gehouden moet worden. Overschrijding is over het algemeen binnen 24 uur vervangen. Verder rijdt op de drukke baanvakken iedere week een VST en daarbuiten iedere twee weken.atbrg schreef:Daar is geen aangewezen instantie voor dan?Thom91 schreef:Alsof een machinist of conducteur objectief kan beoordelen of iets veilig is of niet.
Is het onderzoek openbaar beschikbaar?
Komt wel goed schatje.
Re: Het Nederlandse spoor is verouderd en overvol
Ik denk alleen voor leden.Thom91 schreef:Is het onderzoek openbaar beschikbaar?
Kaart ongeldig err. 007
Re: Het Nederlandse spoor is verouderd en overvol
Ik snap echt totaal niet wat je hiermee bedoelt.atbrg schreef:Kijk daar komen we verder mee.
Van Dale?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Het Nederlandse spoor is verouderd en overvol
Wat is eigenlijk de gemiddelde leeftijd van het NS materieel?
Een winterse dag:
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
De trein in België: Het enige dat niet gekker doet dan anders.
De trein in Nederland: Het enige dat echt gekker doet dan anders.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 42 gasten