Verbetering Zwolle - Kampen

Post hier al je plannen voor verbetering van het OV. Ook wilde plannen mogen hier gepost worden.
Plaats reactie
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Verbetering Zwolle - Kampen

Bericht door Obus »

Afgesplitst van Wijzigingen dienstregeling 2017.

Qua treinstation sluiten de halte over niet al te lang - gingen ze daar niet een tramhalte van maken?

Wil je overigens dat Kpnz een groter succes wordt, dan moet je gewoon wat huizen, kantoren en bedrijven neerplempen. Of je trekt de toekomstige tram met een flinke omweg door Kampen door naar dit station. Dat zou flink wat aanvoer opleveren.
De mortuis nil nisi bene
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wijzigingen treindienst in 2017

Bericht door deadlock »

Ja maar niemand wil in Kampen wonen. En terecht trouwens ;)

Maar de lijn naar Kpn sluiten is veel kosteneffectiever. Die lijn is overbodig en nutteloos. Laat die luie mensen maar wat verder fietsen naar Kpnz.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Wijzigingen treindienst in 2017

Bericht door Obus »

En IJsselmuiden dan? Het treinstation ligt namelijk feitelijk in die plaats? Moeten die mensen vijf kilometer gaan fietsen naar een treinstation terwijl ze er nu eentje voor de deur hebben liggen? Het Kamperlijntje is een van de succesvolste nevenspoorlijnen van Nederland - die ga je toch niet sluiten?
De mortuis nil nisi bene
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wijzigingen treindienst in 2017

Bericht door deadlock »

Feitelijk ligt het in Kampen omdat jaren geleden de grond heringedeeld is.
De mensen uit IJsselmuiden fietsen maar 2km verder dan nu.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Wijzigingen treindienst in 2017

Bericht door Obus »

Je bent echt knettergek, deadlock :wink:
De mortuis nil nisi bene
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wijzigingen treindienst in 2017

Bericht door deadlock »

Obus schreef:Je bent echt knettergek, deadlock :wink:
Nee hoor, er zit een simpele redenering aan vast.
- Twee spoorlijnen zijn te duur
- De Hanzelijn kan je niet sluiten

Conclusie;
- Het Kamperlijntje moet dicht

Al die onzin over vertrammen enzo; weg ermee. Het is de enige manier waarop je het aantal reizigers van Kpnz omhoog krikt en het scheelt een hoop gezeur. Tevens ben je van een overweg af die heel erg in de weg ligt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
dennistd
Berichten: 5529
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Wijzigingen treindienst in 2017

Bericht door dennistd »

De lijn Kampen-Zwolle wordt geëlektrificeerd en er komt een halte Zwolle Stadshagen
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wijzigingen treindienst in 2017

Bericht door deadlock »

Dat is de enige mogelijke redding maar ik zou er liever nog een paar haltes bij zien eigenlijk. Daarmee haal je de vaart uit de trein en je creëert voor Westenholte-buiten-Zwolle en Cityhagen een snelle link met Zl, Kpn en IJsselmuiden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Wijzigingen treindienst in 2017

Bericht door Obus »

Zwolle Veerallee wordt ook genoemd.
De mortuis nil nisi bene
Dennenboom
Berichten: 1673
Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23

Re: Wijzigingen treindienst in 2017

Bericht door Dennenboom »

deadlock schreef:
Obus schreef:Je bent echt knettergek, deadlock :wink:
Nee hoor, er zit een simpele redenering aan vast.
- Twee spoorlijnen zijn te duur
- De Hanzelijn kan je niet sluiten

Conclusie;
- Het Kamperlijntje moet dicht
.
Je zit nog in het vijftigerjaren modus. Toen was alles wat dubbel was te duur. Dus gooiden we de tramlijn naar Zandvoort maar dicht, ontdeden we Scheveningen van een spoor naar Rotterdam enz. enz. Heeft eigenlijk niet veel opgeleverd. Dus is het misschien niet dom om het nu eens over een andere boeg te gooien.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wijzigingen treindienst in 2017

Bericht door deadlock »

Dat spoor naar Scheveningen ligt er nog steeds en wordt prima bediend. Dat er dingen weggehaald zijn die misschien beter hadden kunnen blijven liggen ontken ik niet maar dit soort parallel geneuzel is onnodig. Je gaat van een stad waar mensen vooral willen overstappen naar een stad waar niemand naartoe wil. Serieus. Het is de randstad niet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: Wijzigingen treindienst in 2017

Bericht door Natorious »

Die lijn naar Kampen zou pas écht een succes hebben, als je er een tram van maakt, die in in Kampen in 2 takken opsplitst:

1a: Zwolle - Frankhuis - Stadshagen - IJsselmuiden
1b: Zwolle - Frankhuis - Stadshagen - Hagenbroek (of ergens daar in de buurt een eindpunt)

In Zwolle zou de lijn ook nog doorgetrokken kunnen worden. Ik geloof in het ombouwen van kleine spoorlijn naar uitgebreide sneltramlijnen. Veel van dezer projecten leiden tot veel meer reizigers en het openen van meer haltes, waardoor de bereikbaarheid van OV groter. De reistijd kan langer worden, maar als daar hogere frequenties en minder ver fietsen tegenover staan...
Gebruikersavatar
SLToilet
Berichten: 1409
Lid geworden op: wo 05 nov 2014, 12:40

Re: Wijzigingen treindienst in 2017

Bericht door SLToilet »

Natorious schreef:Die lijn naar Kampen zou pas écht een succes hebben, als je er een tram van maakt, die in in Kampen in 2 takken opsplitst:

1a: Zwolle - Frankhuis - Stadshagen - IJsselmuiden
1b: Zwolle - Frankhuis - Stadshagen - Hagenbroek (of ergens daar in de buurt een eindpunt)

In Zwolle zou de lijn ook nog doorgetrokken kunnen worden. Ik geloof in het ombouwen van kleine spoorlijn naar uitgebreide sneltramlijnen. Veel van dezer projecten leiden tot veel meer reizigers en het openen van meer haltes, waardoor de bereikbaarheid van OV groter. De reistijd kan langer worden, maar als daar hogere frequenties en minder ver fietsen tegenover staan...
Zou kunnen, met een aftakking naar het Isalaziekenhuis en een naar Windesheim, uitgaande van grote, intensieve stromen waarbij de trams niet leeg zullen rijden.

Maar om even wat meer van de fantasie weer naar het onderwerp terug te gaan: wanneer zou Stadshagen opengaan en wanneer kwam er elektrificatie? 2017/2018? Maar waarschijnlijk niet al eind 2016. Maar het is wel een leuk onderwerp voor Oost-Nederland of ideeën/fantasieën over ov.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wijzigingen treindienst in 2017

Bericht door deadlock »

Natorious schreef:Die lijn naar Kampen zou pas écht een succes hebben, als je er een tram van maakt, die in in Kampen in 2 takken opsplitst:
Wat, nee, echt niet. Hoe kom je daarbij?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: Wijzigingen treindienst in 2017

Bericht door Natorious »

deadlock schreef:
Natorious schreef:Die lijn naar Kampen zou pas écht een succes hebben, als je er een tram van maakt, die in in Kampen in 2 takken opsplitst:
Wat, nee, echt niet. Hoe kom je daarbij?
:? En dat was nodig, omdat....? :|
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13659
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Wijzigingen treindienst in 2017

Bericht door Vinny »

het succes van de lijn niet afhangt van de reizigersgroei in percentage, maar van een eenvoudige kosten-batenanalyse voor de belastingbetaler. :wink:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Wijzigingen treindienst in 2017

Bericht door deadlock »

Natorious schreef: :? En dat was nodig, omdat....? :|
Omdat het onzin is dat die lijn dan een succes zou worden. Die lijn is nú een succes en flink rendabel namelijk.

En verder om dit:
Vinny schreef:het succes van de lijn niet afhangt van de reizigersgroei in percentage, maar van een eenvoudige kosten-batenanalyse voor de belastingbetaler. :wink:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 21 gasten