Verbetering Zwolle - Kampen
Verbetering Zwolle - Kampen
Afgesplitst van Wijzigingen dienstregeling 2017.
Qua treinstation sluiten de halte over niet al te lang - gingen ze daar niet een tramhalte van maken?
Wil je overigens dat Kpnz een groter succes wordt, dan moet je gewoon wat huizen, kantoren en bedrijven neerplempen. Of je trekt de toekomstige tram met een flinke omweg door Kampen door naar dit station. Dat zou flink wat aanvoer opleveren.
Qua treinstation sluiten de halte over niet al te lang - gingen ze daar niet een tramhalte van maken?
Wil je overigens dat Kpnz een groter succes wordt, dan moet je gewoon wat huizen, kantoren en bedrijven neerplempen. Of je trekt de toekomstige tram met een flinke omweg door Kampen door naar dit station. Dat zou flink wat aanvoer opleveren.
De mortuis nil nisi bene
Re: Wijzigingen treindienst in 2017
Ja maar niemand wil in Kampen wonen. En terecht trouwens ;)
Maar de lijn naar Kpn sluiten is veel kosteneffectiever. Die lijn is overbodig en nutteloos. Laat die luie mensen maar wat verder fietsen naar Kpnz.
Maar de lijn naar Kpn sluiten is veel kosteneffectiever. Die lijn is overbodig en nutteloos. Laat die luie mensen maar wat verder fietsen naar Kpnz.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Wijzigingen treindienst in 2017
En IJsselmuiden dan? Het treinstation ligt namelijk feitelijk in die plaats? Moeten die mensen vijf kilometer gaan fietsen naar een treinstation terwijl ze er nu eentje voor de deur hebben liggen? Het Kamperlijntje is een van de succesvolste nevenspoorlijnen van Nederland - die ga je toch niet sluiten?
De mortuis nil nisi bene
Re: Wijzigingen treindienst in 2017
Feitelijk ligt het in Kampen omdat jaren geleden de grond heringedeeld is.
De mensen uit IJsselmuiden fietsen maar 2km verder dan nu.
De mensen uit IJsselmuiden fietsen maar 2km verder dan nu.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Wijzigingen treindienst in 2017
Nee hoor, er zit een simpele redenering aan vast.Obus schreef:Je bent echt knettergek, deadlock
- Twee spoorlijnen zijn te duur
- De Hanzelijn kan je niet sluiten
Conclusie;
- Het Kamperlijntje moet dicht
Al die onzin over vertrammen enzo; weg ermee. Het is de enige manier waarop je het aantal reizigers van Kpnz omhoog krikt en het scheelt een hoop gezeur. Tevens ben je van een overweg af die heel erg in de weg ligt.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Wijzigingen treindienst in 2017
De lijn Kampen-Zwolle wordt geëlektrificeerd en er komt een halte Zwolle Stadshagen
Re: Wijzigingen treindienst in 2017
Dat is de enige mogelijke redding maar ik zou er liever nog een paar haltes bij zien eigenlijk. Daarmee haal je de vaart uit de trein en je creëert voor Westenholte-buiten-Zwolle en Cityhagen een snelle link met Zl, Kpn en IJsselmuiden.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
-
- Berichten: 1675
- Lid geworden op: ma 30 jan 2012, 21:23
Re: Wijzigingen treindienst in 2017
Je zit nog in het vijftigerjaren modus. Toen was alles wat dubbel was te duur. Dus gooiden we de tramlijn naar Zandvoort maar dicht, ontdeden we Scheveningen van een spoor naar Rotterdam enz. enz. Heeft eigenlijk niet veel opgeleverd. Dus is het misschien niet dom om het nu eens over een andere boeg te gooien.deadlock schreef:Nee hoor, er zit een simpele redenering aan vast.Obus schreef:Je bent echt knettergek, deadlock
- Twee spoorlijnen zijn te duur
- De Hanzelijn kan je niet sluiten
Conclusie;
- Het Kamperlijntje moet dicht
.
Re: Wijzigingen treindienst in 2017
Dat spoor naar Scheveningen ligt er nog steeds en wordt prima bediend. Dat er dingen weggehaald zijn die misschien beter hadden kunnen blijven liggen ontken ik niet maar dit soort parallel geneuzel is onnodig. Je gaat van een stad waar mensen vooral willen overstappen naar een stad waar niemand naartoe wil. Serieus. Het is de randstad niet.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Wijzigingen treindienst in 2017
Die lijn naar Kampen zou pas écht een succes hebben, als je er een tram van maakt, die in in Kampen in 2 takken opsplitst:
1a: Zwolle - Frankhuis - Stadshagen - IJsselmuiden
1b: Zwolle - Frankhuis - Stadshagen - Hagenbroek (of ergens daar in de buurt een eindpunt)
In Zwolle zou de lijn ook nog doorgetrokken kunnen worden. Ik geloof in het ombouwen van kleine spoorlijn naar uitgebreide sneltramlijnen. Veel van dezer projecten leiden tot veel meer reizigers en het openen van meer haltes, waardoor de bereikbaarheid van OV groter. De reistijd kan langer worden, maar als daar hogere frequenties en minder ver fietsen tegenover staan...
1a: Zwolle - Frankhuis - Stadshagen - IJsselmuiden
1b: Zwolle - Frankhuis - Stadshagen - Hagenbroek (of ergens daar in de buurt een eindpunt)
In Zwolle zou de lijn ook nog doorgetrokken kunnen worden. Ik geloof in het ombouwen van kleine spoorlijn naar uitgebreide sneltramlijnen. Veel van dezer projecten leiden tot veel meer reizigers en het openen van meer haltes, waardoor de bereikbaarheid van OV groter. De reistijd kan langer worden, maar als daar hogere frequenties en minder ver fietsen tegenover staan...
Re: Wijzigingen treindienst in 2017
Zou kunnen, met een aftakking naar het Isalaziekenhuis en een naar Windesheim, uitgaande van grote, intensieve stromen waarbij de trams niet leeg zullen rijden.Natorious schreef:Die lijn naar Kampen zou pas écht een succes hebben, als je er een tram van maakt, die in in Kampen in 2 takken opsplitst:
1a: Zwolle - Frankhuis - Stadshagen - IJsselmuiden
1b: Zwolle - Frankhuis - Stadshagen - Hagenbroek (of ergens daar in de buurt een eindpunt)
In Zwolle zou de lijn ook nog doorgetrokken kunnen worden. Ik geloof in het ombouwen van kleine spoorlijn naar uitgebreide sneltramlijnen. Veel van dezer projecten leiden tot veel meer reizigers en het openen van meer haltes, waardoor de bereikbaarheid van OV groter. De reistijd kan langer worden, maar als daar hogere frequenties en minder ver fietsen tegenover staan...
Maar om even wat meer van de fantasie weer naar het onderwerp terug te gaan: wanneer zou Stadshagen opengaan en wanneer kwam er elektrificatie? 2017/2018? Maar waarschijnlijk niet al eind 2016. Maar het is wel een leuk onderwerp voor Oost-Nederland of ideeën/fantasieën over ov.
- Reist voortaan als vrouw met mondkapje -
Re: Wijzigingen treindienst in 2017
Wat, nee, echt niet. Hoe kom je daarbij?Natorious schreef:Die lijn naar Kampen zou pas écht een succes hebben, als je er een tram van maakt, die in in Kampen in 2 takken opsplitst:
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Wijzigingen treindienst in 2017
:? En dat was nodig, omdat....?deadlock schreef:Wat, nee, echt niet. Hoe kom je daarbij?Natorious schreef:Die lijn naar Kampen zou pas écht een succes hebben, als je er een tram van maakt, die in in Kampen in 2 takken opsplitst:
Re: Wijzigingen treindienst in 2017
het succes van de lijn niet afhangt van de reizigersgroei in percentage, maar van een eenvoudige kosten-batenanalyse voor de belastingbetaler.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Re: Wijzigingen treindienst in 2017
Omdat het onzin is dat die lijn dan een succes zou worden. Die lijn is nú een succes en flink rendabel namelijk.Natorious schreef: :? En dat was nodig, omdat....?
En verder om dit:
Vinny schreef:het succes van de lijn niet afhangt van de reizigersgroei in percentage, maar van een eenvoudige kosten-batenanalyse voor de belastingbetaler.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 81 gasten