Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Alles over het Openbaar Vervoer in Zeeland, Noord-Brabant en Limburg.
CamilleKreemers
Berichten: 4387
Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door CamilleKreemers »

Arriva is verplicht om alle dienstregelingsritten met Brabantkleuren bus uit te voeren. Extern inhuren mag alleen met bussen in Brabantkleuren, danwel voor versterkingsritten.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Het is dan nog vreemd dat ze die rit versterken want dit werd voorheen ook met 1 bus gedaan en was voldoende. Dan kunnen ze beter een andere rit versterken. Iig bedankt voor toelichting (of gezien het lijn 99 is de rit bij Breng onder brengen, misschien mag het dan wel, weet niet wat de afspraken vanuit KAN omtrent touringcarren is)
"Een touringcar is geen bus"
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Rdaalwil »

Weet iemand waarom de tijden van 131 zijn veranderd? Je hebt echt geen aansluiting op de trein richting Roosendaal (indirect ook op de lijn naar Zeeland)! Vond de vorige dienstregeling veel prettiger. Ook de aansluiting vanuit Roosendaal op 131 is ook wel erg ruim (meer dan 25 minuten).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39181
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Daniel »

Ik herinner mij uit de plannen van Arriva (of ergens uit een communicatie over de wijzigingen) dat Arriva op Gilze-Rijen op de treinen zou gaan aansluiten. Mogelijk dat dat zich niet laat combineren met aansluiten in Breda?
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12816
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Hainje »

Is idd gericht op aansluiting op de sprinters in Gilze-Rijen.
🍉
Gothic-Writer
Berichten: 200
Lid geworden op: zo 02 nov 2014, 18:59

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Gothic-Writer »

Okey, misschien geeft de 131 nu een redelijke aansluiting op station Gilze - Rijen, maar daarentegen doet de 130 dat totaal niet! Met name in het weekeinde. Ik heb namelijk al een paar keer gezien dat het taxibusje van tcr al vertrok terwijl de sprinter uit Breda nog moest binnen rijden op het station. En dan heb ik nog niet eens over het "capaciteiten probleem" wat zich voort doet op lijn 130 zodra er een evenement is in één van de twee grotere kernen van Gilze - Rijen.
Stadsbus
Berichten: 1134
Lid geworden op: wo 02 apr 2014, 19:42

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Stadsbus »

Weet iemand waarom de Arriva voor de streek van Bergen op Zoom Volvo 8900's heeft rijden en niet gewoon streek Citea's
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Dat heeft te maken met het feit dat op lijn 310 een aantal Volvo 8900 bussen rijden. Daarnaast rijden er wel degelijk enkele Citea's op de stads- en streekdienst bij Bergen op Zoom.
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door jwalk1 »

Wat betreft de versterkingsritten is het wel echt lachen in Oost Brabant, van Driel verzorgt het grootste gedeelte van de ritten en rijdt met heel veel verschillend materieel sowieso hebben ze op dit moment de syntussen 3049,3051-3054 (gewone syntus uitvoering), Qbuzz MAN's (Brabant huisstijl), Connexxion MAN's (wit) en voormalige Veolia West Brabant ambassadors, vandaag reed er op lijn 662 zelfs een Veolia Volans ambassador.

Heb zelf nu meerdere malen op lijn 99 in de syntus ambassador gezeten, opvallend is dat de ov chipkaart lezers zijn verwijderd maar het complete syntus systeem zit er nog in zelfs met syntus reisinformatie op het scherm bij de reizigers.

De chauffeur vertelde me dat het grootste deel van de vloot gehuurd is, en dat er in april nieuwe bussen zouden komen, een combinatie van streek-tour bussen
Etienne
Donateur
Berichten: 7941
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Etienne »

Die Qbuzz-MAN's waren zilvergrijs. Zijn deze dan nu rood-wit?
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door jwalk1 »

Ja ze rijden in de rood witte uitvoering van brabant
huibf
Donateur
Berichten: 4110
Lid geworden op: zo 07 mar 2010, 16:28
Locatie: Eindhoven

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door huibf »

Ik lees dus dat er een hoop versterkingsritten nu rijden.
Iets wat denk ik niet is voorzien...
M.a.w. wie gaat dat betalen?
Rdaalwil
Berichten: 123
Lid geworden op: do 30 jan 2014, 22:22

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Rdaalwil »

Aansluiting in Gilze Rijen? Volgens mij had je altijd aansluiting vanuit Breda op de sprinters richting Breda en Utrecht. Vanuit Tilburg dan weer niet.. Maar goed, ik ga wel vanuit het Minervum naar Bergschot.. Heb ik wel een aansluiting, maar moet je wel 15 minuten lopen.
Mr-W
Berichten: 3066
Lid geworden op: wo 22 mei 2013, 21:19

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Mr-W »

@materieel Van Driel. Hier wordt ik niet vrolijk van.
Cico's horen gewoon aanwezig te zijn net zoals bij TCR. Handheld is geen doen.
@streek-touringcar bussen wat moet ik me daar bij voorstellen? heeft het bijvoorbeeld een laagvloerse instap ?
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door nvdw »

Op een steenworp van stalling Schelluinen zit Dubbeldam, dat voornamelijk bedrijfsauto's in de goede kleuren spuit of plakt, en waar nu regelmatig bussen staan voor gebruik in NB: een MAN TÜ kwam er al in rood-wit vandaan en er staat nu zo'n EBS/R-net Scania tourbus te wachten op dingen die komen gaan. TCR-bussen?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
Springer
Berichten: 61
Lid geworden op: do 18 sep 2014, 21:45

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Springer »

jwalk1 schreef:Wat betreft de versterkingsritten is het wel echt lachen in Oost Brabant, van Driel verzorgt het grootste gedeelte van de ritten en rijdt met heel veel verschillend materieel sowieso hebben ze op dit moment de syntussen 3049,3051-3054 (gewone syntus uitvoering), Qbuzz MAN's (Brabant huisstijl), Connexxion MAN's (wit) en voormalige Veolia West Brabant ambassadors, vandaag reed er op lijn 662 zelfs een Veolia Volans ambassador.

Heb zelf nu meerdere malen op lijn 99 in de syntus ambassador gezeten, opvallend is dat de ov chipkaart lezers zijn verwijderd maar het complete syntus systeem zit er nog in zelfs met syntus reisinformatie op het scherm bij de reizigers.

De chauffeur vertelde me dat het grootste deel van de vloot gehuurd is, en dat er in april nieuwe bussen zouden komen, een combinatie van streek-tour bussen
Ben je niet in de war met TCR, die hebben al ex Cxx MAN's in Brabant huisstyle rondrijden. Die Ex Qbuzz MAN's mogen volgens mij niet gespoten worden, in het verleden zijn ze ook altijd overgeplakt, oa in Cxx kleuren en GD kleuren (grijs / rood). De MAN's die bij Besseling rijden / reden zijn wel beplakt.
Michael 1988
Berichten: 2252
Lid geworden op: ma 17 mei 2010, 22:53
Locatie: Schijndel

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door Michael 1988 »

Mr-W schreef:@materieel Van Driel. Hier wordt ik niet vrolijk van.
Cico's horen gewoon aanwezig te zijn net zoals bij TCR. Handheld is geen doen.
@streek-touringcar bussen wat moet ik me daar bij voorstellen? heeft het bijvoorbeeld een laagvloerse instap ?
Ik gok net zoiets als wat Juijn Rossum vroeger op lijn 165 en 166 had rijden en wat EBS nu op de Bizzliner lijnen heeft rijden. Dus waarschijnlijk hoge vloerbussen.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Rijdt Van Driel weer op lijn 99? Dat zou matig zijn.
"Een touringcar is geen bus"
jwalk1
Berichten: 131
Lid geworden op: wo 19 okt 2011, 21:23

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door jwalk1 »

Jazeker, zover ik weet in ieder geval s'morgens 2 en s'middags 2 in de middag betreffende de ritten van 15:41 en 17:11 (vertrektijden vanuit Nijmegen),nadeel is wel dat de rit van 17:11 bijna structureel met +20 vertrekt.

Wat betreft de man's in mijn beleving was de bus die ik eergisteren op 653 zag rijden in de Brabant uitvoering, hij was waarschijnlijk niet van tcr aangezien er geen tcr sticker op zat, er een van Driel chauffeur op reed en er geen ov chip lezers waren maar alleen de handheld, ik zal maandag proberen te kijken of hij daadwerkelijk in Brabant uitvoering is, mocht hij weer op 653 rijden
TomSteyl
Berichten: 309
Lid geworden op: ma 25 mei 2009, 14:33

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door TomSteyl »

MLouter schreef:Weet iemand eigenlijk hoe de wijkbus in Oss het doet? Ik heb er met het huidige concept weinig vertrouwen in, daarbij is de frequentie voor een stads/wijkbus belachelijk laag.

Voor diegene die onbekend zijn met het geweldige concept, hier de hoogtepunten:
- Alleen toegankelijk voor inwoners van de gemeente Oss
- Geen toegang met OV-chipkaart
- Voor €5,- kan iedereen een lidmaatschap afsluiten bij de wijkbus. Verder kost het €1,20 per rit, zonder lidmaatschap geen toegang. Een incidenteel ritje kost dus meteen €6.20
- Wordt niet aangegeven in 9292 etc.
- 1x per uur, ma-za 9-18, zondag/feestdagen niet, Do tot 20.00 (koopavond).
Afgelopen week een praatje gemaakt met een chauffeur van de Wijkbus. Hij vraagt zich hardop af of dit project volgend jaar januari nog rijdt... belemmering voor velen is het verplichte lidmaatschap en de weigering van het lidmaatschap als je geen inwoner van de gemeente Oss bent (die onlangs nog vergroot is).
Laatst gewijzigd door Wubbo op zo 11 jan 2015, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Afbeelding van 11 MB in link gezet
Veel gebruik gemaakt van het OV tussen 2006 en 2012, daarna meer bekeken vanaf de zijlijn.
MLouter
Berichten: 157
Lid geworden op: za 01 mar 2014, 18:04
Locatie: Delft-Leiden

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door MLouter »

Daar was ik al bang voor, je kan gewoon mensen niet verplichten €6.20 te laten aftikken voor een enkeltje, denk dat het zelfs al beter werkt als je alleen €1.20 moet betalen.

Ik denk dat de beste oplossing zou zijn als de 161 twee keer per uur zou rijden. Die rijdt toch al 90% het traject van de huidige wijkbus, dan sla je denk ik twee vliegen in een klap.
Ook aangezien Geffen als best grote kern zich nu toch nog meer op Oss moet richten.
Regelmatige bezoeker van de 1100 en 3600
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door buschauffeur »

Die wijkbus heeft niks met openbaar vervoer te maken. Het is triest voor Oss.
Gebruikersavatar
fogeltje
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 6237
Lid geworden op: zo 20 sep 2009, 14:15
Locatie: Fogeltown

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door fogeltje »

Kort gezeur: zou die afbeelding achter een link mogen. Mijn tablet op de wifi van Hermes gaat bijna over zijn nek.

Dat Oss niet goed loopt verbaast mij niets. Liep als OV al niet, in de huidige vorm zal het nig slechter zijn.

Ik ben benieuwd naar de versterking op lijn 99. Als ze daar met handhelds werken is de dienstregeling helemaal niet te handhaven. Verder opvallend dat Van Dijk daarop weer terug is.
"Een touringcar is geen bus"
buschauffeur
Berichten: 196
Lid geworden op: za 28 jun 2014, 00:06

Re: Concessie 2015 (Provincie Noord Brabant)

Bericht door buschauffeur »

Wat zijn handhelds?
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 30 gasten