OVer je OV-Chipkaart #12

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Daniel »

Tochjo schreef:Ter illustratie: iemand heeft Traject Vrij voor het traject B-C. Nu reist deze persoon A-B-C-D. Volgens NS wordt als prijs het minimum genomen van prijs(A-B) + prijs(C-D) en prijs(A-D). Maar wellicht is er wel een station E tussen B-C waarvoor geldt dat prijs(A-E) + prijs(E-D) kleiner is dan beide genoemde mogelijkheden. Hoe is dit dan te rijmen met de laagste-prijsgarantie?
Nou ben ik zeer benieuwd waar dat dan in de praktijk zou moeten gelden. De route via E zou dan toch al standaard als route met laagste prijs uit de planner komen en daarmee ook de prijs van de route A-D zijn?
Eigen ervaring: ik heb Traject Vrij voor Utt - Cl. Ik reisde laatst in de daluren Utt - Vtn en binnen 35 minuten weer Vtn - Utt. Bij het inchecken voor de terugreis zie ik Overstap OK op het scherm. Ik neem aan: de prijs voor mijn reis is de prijs voor 2 + 2 = 4 tariefeenheden en aangezien bij NS voor reizen tot en met 8 tariefeenheden altijd 1,30 euro in rekening brengt, verwacht ik ook maar 1,30 euro te moeten betalen.
Binnen 35 minuten heen en weer reizen wordt zo te zien wel als doorgaande reis berekend. Als ik terugkeer naar mijn voorbeeld: ik had Amersfoort - Apeldoorn - Zutphen - Nijmegen gereisd, dat zijn 109 tariefeenheden. Daarna ging ik terug naar Elst, maar dat was dus geen gratis ritje. Daarvoor betaal je gewoon € 11,00 (prijs 117 TE) - € 10,50 (prijs 109 TE) = € 0,50. Wordt er niet gehanteerd dat een reis buiten je traject nooit gratis kan zijn?

Ik denk er toch over morgen 'n ritje te maken, dus kan best wat proberen. Helaas kan ik zogauw geen simpel reisje vinden waarbij ik tot een bepaald station reis, omcheck en vervolgens 1 TE terug reis en ook de prijs voor beide afstanden gelijk is (bv. 25 en 26 TE kosten beide € 2,10). Als dat stukje van 1 TE terug dan niet gratis is zou dat de stelling hierboven bewijzen. Maargoed, vanuit Amersfoort of Utrecht lukt dat niet want dan kom ik niet op afstanden met een gelijke prijs voor opeenvolgende TE's.
En dan is er nog de nergens gedocumenteerde, maar opeens verschenen regel dat Traject Vrij alleen vrij reizen biedt op een deeltraject als dit deeltraject niet meer dan tien tariefeenheden langer is dan de kortste reisroute.
Dat vindt ik verdacht veel lijken op de oude regel met papieren kaartjes: daarmee mocht je je reis ook niet onderbreken als je een route nam die langer was in kilometers, maar minder overstappen kende of sneller was.
Verschil is dat dat vroeger slecht te controleren was en je het met een chipkaart direct ziet. Als ik omreis en daarbij omcheck wordt immers ook niet de prijs van de rechtstreekse route berekend.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Tochjo »

Daniel schreef:
Tochjo schreef:Maar wellicht is er wel een station E tussen B-C waarvoor geldt dat prijs(A-E) + prijs(E-D) kleiner is dan beide genoemde mogelijkheden. Hoe is dit dan te rijmen met de laagste-prijsgarantie?
Nou ben ik zeer benieuwd waar dat dan in de praktijk zou moeten gelden. De route via E zou dan toch al standaard als route met laagste prijs uit de planner komen en daarmee ook de prijs van de route A-D zijn?
Ik zie dat ik mij niet goed heb uitgedrukt; ik had twee verschillende stations moeten nemen op het afgekochte traject. In dit topic wordt het beter verwoord. Kort gezegd: NS zou naast prijs(A-B) + prijs(C-D) en prijs(A-D) ook prijs(A-E) + prijs(F-D) moeten berekenen voor elk tweetal stations E, F op het afgekochte traject en van al die bedragen de laagste moeten nemen. Maar NS geeft dus toe dat dat niet gebeurt. (En ik kan zo even geen situatie verzinnen waarin dit speelt, maar kun jij het uitsluiten? :))
Daniel schreef:Wordt er niet gehanteerd dat een reis buiten je traject nooit gratis kan zijn?
Precies mijn punt: dit soort dingen moet helder beschreven zijn en dat is nu niet het geval.
Daniel schreef:
Tochjo schreef:En dan is er nog de nergens gedocumenteerde, maar opeens verschenen regel dat Traject Vrij alleen vrij reizen biedt op een deeltraject als dit deeltraject niet meer dan tien tariefeenheden langer is dan de kortste reisroute.
Dat vindt ik verdacht veel lijken op de oude regel met papieren kaartjes: daarmee mocht je je reis ook niet onderbreken als je een route nam die langer was in kilometers, maar minder overstappen kende of sneller was.
Verschil is dat dat vroeger slecht te controleren was en je het met een chipkaart direct ziet. Als ik omreis en daarbij omcheck wordt immers ook niet de prijs van de rechtstreekse route berekend.
Maar hoe komt het dat zo'n regel pas enkele maanden na invoering bekend wordt, doordat medewerkers van de klantenservice hierover berichten op een forum? Dat moet gewoon helder beschreven zijn en ik wil graag weten of dat al zo is, zo ja waar dan en zo nee, wanneer wel.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Daniel »

Tochjo schreef:Ik zie dat ik mij niet goed heb uitgedrukt; ik had twee verschillende stations moeten nemen op het afgekochte traject. In dit topic wordt het beter verwoord. Kort gezegd: NS zou naast prijs(A-B) + prijs(C-D) en prijs(A-D) ook prijs(A-E) + prijs(F-D) moeten berekenen voor elk tweetal stations E, F op het afgekochte traject en van al die bedragen de laagste moeten nemen. Maar NS geeft dus toe dat dat niet gebeurt. (En ik kan zo even geen situatie verzinnen waarin dit speelt, maar kun jij het uitsluiten? :))
Als ik even het voorbeeld uit het NS forum erbij pak praat het wat makkelijker dan het abstracte met A'tjes en E'tjes :P Er wordt daar bv. een voorbeeld gegeven van een TrajectVrij Hilversum - Amsterdam die voor Hilversum - Schiphol gebruikt wordt. De ritprijs die berekend werd was echter voor Duivendrecht - Schiphol, de E uit jouw stelling dus.
Volgens mij wijst dit er vrij sterk op dat wat NS claimt klopt: dat je dus onafhankelijk hoe je reist de laagste prijs bepaald. In dit voorbeeld ligt Duivendrecht immers op een afgekochte route ('tis ietwat om, maar je kunt zo van Hilversum naar Amsterdam zonder terugsteken). Er wordt daar dus vanaf een tussengelegen station op een afwijkende route tussen A en D gerekend om je de goedkoopste prijs te geven. Als er puur gekeken was welke van A-B+C-D en A-D het goedkoopste was dan had je immers betaald voor Amsterdam Centraal - Schiphol, want Weesp - Schiphol is duurder (gerekend vanaf het laatste station wat fysiek op je afgekochte traject ligt)

Dit past ook mooi bij het voorbeeld van NS uit het foldertje van TrajectVrij: daar staat een uitleg in waarbij je een abonnement Amsterdam - Hilversum hebt en naar Utrecht reist. Daarvoor wordt dan dus Hilversum - Utrecht gerekend, terwijl de route via Hilversum geen toegestane reisroute is voor Amsterdam - Utrecht.
Daniel schreef:Wordt er niet gehanteerd dat een reis buiten je traject nooit gratis kan zijn?
Precies mijn punt: dit soort dingen moet helder beschreven zijn en dat is nu niet het geval.
Vraagt sowieso om 'n testje dus eigenlijk :wink:
Maar hoe komt het dat zo'n regel pas enkele maanden na invoering bekend wordt, doordat medewerkers van de klantenservice hierover berichten op een forum? Dat moet gewoon helder beschreven zijn en ik wil graag weten of dat al zo is, zo ja waar dan en zo nee, wanneer wel.
Is dat niet gewoon omdat die regel er altijd al geweest is? Het is nooit zichtbaar geweest bij een controle (als je bv. met een trajectkaart Leiden - Utrecht in Schiphol instapt), maar dat wil niet zeggen dat dit vroeger wel mocht.

Zelf heb ik helaas een reisroute zonder toegestane andere routes, dus dat soort dingen kan ik lastig uitproberen. Maar ben wel benieuwd en 'tis op zich best een interessante discussie dit. Als er nog wat OVNL'ers zijn met andere trajecten voor hun abonnement kunnen we allicht nog het een en ander ophelderen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Tochjo »

Daniel schreef:Binnen 35 minuten heen en weer reizen wordt zo te zien wel als doorgaande reis berekend. Als ik terugkeer naar mijn voorbeeld: ik had Amersfoort - Apeldoorn - Zutphen - Nijmegen gereisd, dat zijn 109 tariefeenheden. Daarna ging ik terug naar Elst, maar dat was dus geen gratis ritje. Daarvoor betaal je gewoon € 11,00 (prijs 117 TE) - € 10,50 (prijs 109 TE) = € 0,50. Wordt er niet gehanteerd dat een reis buiten je traject nooit gratis kan zijn?
Dit is trouwens een andere situatie dan de mijne. In jouw geval is de prijs voor 109 en 117 tariefeenheden niet hetzelfde, dus betaal je gewoon het verschil. In mijn situatie is de prijs voor 2 en 4 tariefeenheden wel hetzelfde.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Daniel »

Ja ik zat daarom gisteren al te zoeken naar situaties waarbij dat wel werkt en je geen "last" hebt van die minimumprijs. Die blijken echter lastig te vinden: als ik naar Koog-Zaandijk, Purmerend of Arnhem Velperpoort zou reizen kan ik vervolgens weer 1 TE terug reizen (naar Koog-Bloemwijk - Purmerend Weidevenne of Arnhem). Echter zijn de afstanden naar die stations vanaf de eindpunten van m'n abonnement niet zodanig dat je op een punt uitkomt waarbij twee opeenvolgende TE-afstanden dezelfde prijs hebben.
Ik zou natuurlijk heen en weer naar Schothorst kunnen gaan (2x 3 TE), maar daar zal dan wel weer hetzelfde als bij jou uitkomen.

Edit: toch eentje gevonden... met Amersfoort - Harlingen Haven en dan terug naar Harlingen zou het testbaar moeten zijn. 188 en 189 TE hebben immers dezelfde prijs.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Tochjo »

Daniel schreef:een TrajectVrij Hilversum - Amsterdam die voor Hilversum - Schiphol gebruikt wordt. De ritprijs die berekend werd was echter voor Duivendrecht - Schiphol, de E uit jouw stelling dus. Volgens mij wijst dit er vrij sterk op dat wat NS claimt klopt: dat je dus onafhankelijk hoe je reist de laagste prijs bepaald.
In dat geval is het afgekochte traject geen onderdeel van de reis (want A=B), dus dat is niet helemaal wat ik bedoel. Het punt is: in theorie kan de prijs lager uitvallen dan op de manier die NS hier geeft. Misschien kan dit in de praktijk nooit, maar ik ben wiskundige, dus ik zie dat dan graag bewezen. En NS geeft hierover nu te weinig informatie.
Daniel schreef:
Tochjo schreef:
Daniel schreef:Wordt er niet gehanteerd dat een reis buiten je traject nooit gratis kan zijn?
Precies mijn punt: dit soort dingen moet helder beschreven zijn en dat is nu niet het geval.
Vraagt sowieso om 'n testje dus eigenlijk :wink:
Ik voel er eigenlijk weinig voor om op eigen kosten te gaan achterhalen wat NS mij zou moeten kunnen vertellen.
Daniel schreef:
Tochjo schreef:Maar hoe komt het dat zo'n regel pas enkele maanden na invoering bekend wordt, doordat medewerkers van de klantenservice hierover berichten op een forum? Dat moet gewoon helder beschreven zijn en ik wil graag weten of dat al zo is, zo ja waar dan en zo nee, wanneer wel.
Is dat niet gewoon omdat die regel er altijd al geweest is? Het is nooit zichtbaar geweest bij een controle (als je bv. met een trajectkaart Leiden - Utrecht in Schiphol instapt), maar dat wil niet zeggen dat dit vroeger wel mocht.
Ik heb nog nooit gehoord van een grens van 10 tariefeenheden bij jaartrajectabonnementen. Los daarvan: waarom wordt deze grens niet gecommuniceerd? Er kan toch gewoon een algoritme openbaar gemaakt worden? Dit abonnement wordt al een maand of acht verkocht en ondanks herhaaldelijk aandringen op het forum van NS krijgen we die informatie gewoon niet. Ik begrijp dat niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Daniel »

Tochjo schreef:In dat geval is het afgekochte traject geen onderdeel van de reis (want A=B), dus dat is niet helemaal wat ik bedoel. Het punt is: in theorie kan de prijs lager uitvallen dan op de manier die NS hier geeft. Misschien kan dit in de praktijk nooit, maar ik ben wiskundige, dus ik zie dat dan graag bewezen. En NS geeft hierover nu te weinig informatie.
Dat zou dus gaan om iets als een abonnement Amersfoort - Amsterdam gebruiken voor het traject Hilversum Sportpark - Schiphol bijvoorbeeld? Kan me bijna niet voorstellen dat je dan, zoals volgens de theorie, Hilversum Sportpark - Amersfoort zou moeten betalen maargoed dat weet je alleen als je het in de praktijk ziet.
Ik heb nog nooit gehoord van een grens van 10 tariefeenheden bij jaartrajectabonnementen. Los daarvan: waarom wordt deze grens niet gecommuniceerd? Er kan toch gewoon een algoritme openbaar gemaakt worden? Dit abonnement wordt al een maand of acht verkocht en ondanks herhaaldelijk aandringen op het forum van NS krijgen we die informatie gewoon niet. Ik begrijp dat niet.
Ik zie trouwens heel de voorwaarden voor welke reisroutes toegestaan zijn niet meer in de AVR-NS én de voorwaarden enkele reis en retour staan. Da's wel een beetje vaag.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Edwin »

Kan een fietskaartje zonder problemen (conducteur kan het gewoon uitlezen) op een NS BC worden gezet via de automaat?
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Tochjo »

Ik zou geen risico nemen: een Dagkaart fiets is ook verkrijgbaar als los kaartje (eenmalige chipkaart zonder toeslag).
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Daniel »

Tochjo schreef:Eigen ervaring: ik heb Traject Vrij voor Utt - Cl. Ik reisde laatst in de daluren Utt - Vtn en binnen 35 minuten weer Vtn - Utt. Bij het inchecken voor de terugreis zie ik Overstap OK op het scherm. Ik neem aan: de prijs voor mijn reis is de prijs voor 2 + 2 = 4 tariefeenheden en aangezien bij NS voor reizen tot en met 8 tariefeenheden altijd 1,30 euro in rekening brengt, verwacht ik ook maar 1,30 euro te moeten betalen. Effectief alleen de heenreis dus. In Mijn reishistorie wordt nu bij beide reizen als prijs 1,30 euro getoond.
Nog even op dit puntje terugkomend, want er schoot me vanmiddag nog wat te binnen. Je reis is hier immers een klassiek retourtje en NS heeft altijd gecommuniceerd dat de prijs van een retour met de OVC de prijs van twee enkeltjes is. Mits je volledig bij NS reist dan.
Jouw voorbeeld lijkt dus eigenlijk aan te tonen dat er een soort van herkenning in het systeem zit dat je een retourreis maakt. Da's op zich wel apart, want daarmee zou heel het argument voor het afschaffen van de korting die je vroeger kreeg op een retour t.o.v. twee enkele reizen niet meer gelden.

Als ik als voorbeeldje Amersfoort - Amersfoort Vathorst plan dan geeft NS.nl ook aan dat een retourreis € 2,60 kost met de OV-chipkaart en niet € 1,70 (de prijs voor 12 TE). Als dat laatste het geval zou zijn zou het trouwens ook het hele principe van gelijke prijzen met de OVC en losse kaartjes ondermijnen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Tochjo »

Dat NS de prijs voor een retour op haar website gelijkstelt aan twee enkele reizen, vind ik niet vreemd. Het zal immers zelden gebeuren dat je binnen 35 minuten de terugreis maakt.

Het zou kunnen dat NS om onduidelijke redenen geen lange-afstandskorting hanteert voor echte retourreizen A-B-A. Dan is dit echter gewijzigd sinds augustus 2013. Een andere mogelijkheid is dat het algoritme voor Traject Vrij niet deugt (dan wel bewust zo in elkaar gezet is). Ik zet in op de laatste verklaring.
webguy
OVNL-bestuurslid
Berichten: 8674
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:58
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door webguy »

De prijs op de website voor enkele reis is twee maal een enkele reis - maar wel in de juiste richting, dus A-B + B-A. Er zijn situaties waar richting prijsverschil (kon?) maken
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Daniel »

Prijsverschil per richting heb je toch alleen bij ritten met meerdere vervoerders doordat de LAK in het laatste deel van je reis wordt toegepast? Bij ritten met NS kosten beide richtingen altijd evenveel.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Geert »

LAK wordt bij elke vervoerder ingezet, maar als je reis volledig met dezelfde prijstabel wordt gemaakt (lees: met dezelfde vervoerder) ontstaat er geen prijsverschil tussen heen- en terugreis omdat de prijs voor de afgelegde hoeveelheid tariefeenheden toch hetzelfde is.

Wat betreft Traject Vrij: misschien dat die inderdaad anders omgaat met een retourreis, maar uitgangspunt lijkt me dat de prijs die er uit komt hetzelfde is wanneer je op saldo had gereisd?
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Edwin »

Tochjo schreef:Ik zou geen risico nemen: een Dagkaart fiets is ook verkrijgbaar als los kaartje (eenmalige chipkaart zonder toeslag).
Dank.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Daniel »

Goed, leuk discussievoer... bij een rondreisje op TrajectVrij blijk je dus niet bij 250 TE op het maximumtarief uit te komen. De LAK wordt hier dus onderbroken in Wierden;

Afbeelding

Edit: na even Twitteren met NS krijg ik de misgelopen LAK terug inclusief het advies om voortaan grijs te reizen. Ofwel: niet uit- en in te checken bij het reizen via een omweg maar alleen op de bestemming. Nou was de er in dit geval niet echt, maargoed :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Gebruikersavatar
Tochjo
Donateur
Berichten: 1128
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 11:12

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Tochjo »

Dat doet vermoeden dat er dus inderdaad iets anders gebeurt met lange-afstandskorting dan bij reizen op saldo. Zodra ik de factuur voor mijn reizen Utt-Vtn v.v. heb ontvangen, zal ik mijn 1,30 euro eens gaan terugclaimen en informeren wat de regeling precies is.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Daniel »

Lijkt vooral op de detectie van een retourreis wat jouw situatie eigenlijk al deed vermoeden.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Edwin »

Hmm, de bus, tram en metro-ritten zal je dus nooit zien bij je reisoverizcht bij NS Zakelijk als het is afgekocht voor 1 bedrag:
NS schreef:Bij de OV-vrij abonnementen zijn de bus, tram en metro transacties door ons en de klant niet in te zien. Dit heeft te maken met het feit dat de overige vervoerders het reizigersbestand niet leveren voor OV-vrij abonnementen.
Deze abonnees hebben afgekocht reisrecht voor al het openbaar vervoer. Om de reden dat al het openbaar vervoer vooraf is betaald, worden de transacties voor bus, tram en metro niet aan ons geleverd.
Toch maar eens het adres van m'n werk gaan gokken...
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13114
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Z2N »

Best grappig, die LAK: ik zit momenteel even mijn chipkaarttransacties te bekijken, en daartussen zitten onder andere de transacties van een rondje dat ik op 3 januari deed samen met PlanV-444, en door een beetje omchecken kostte een enkeltje Amsterdam C - Hoofddorp inneens nog maar 70 cent! *O*

Met wat rekenwerk bleek dit ook zo te kloppen qua tariefeenheden.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door Michael »

Ik had een paar weken terug een rondje gemaakt. 1e klas. Voor het stuk Den Haag HS --> Breda betaalde ik maar 90 cent. dat was dus een goedkoop 1e klas ritje
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door VIRM »

In de categorie 'rammelende organisatieprocessen'... De tariefsverhoging bij NS van 1 januari is pas deze week ingevoerd bij de OV Chip Plus klantenservice.
Beul van de blindegeleidelijn
waldo79
Berichten: 7603
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door waldo79 »

3 weken voordeel?
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door VIRM »

waldo79 schreef:3 weken voordeel?
Twee weken voordeel. Ik heb vandaag reizen (grotendeels) achteraf geboekt voor deze week. :) Nu gaat het niet om hele grote bedragen (retour naar Den Haag van 22,60 naar 23 euro bijvoorbeeld), maar het is wel weer opmerkelijk.
Beul van de blindegeleidelijn
VIRM
Berichten: 7570
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je OV-Chipkaart #12

Bericht door VIRM »

En weer eens een OV Chip Plus-falen.
Deze maand al een verzoek geplaatst voor twee brieven met mijn woonwerkverkeerreizen voor de declaratie bij de werkgever (ja, want digitale brieven kan niet. Best maf voor een organisatie dat zich als groen en milieubewust profileert). Krijg ik de twee brieven: staan de reizen niet op chronologische volgorde en staan de bedragen er ook niet eens bij vernoemd. Want de klantenservicemedewerker moet echt kopieren en plakken (want aan een goed declaratiesysteem hebben ze ook weer niet gedacht). Morgen maar weer eens gaan bellen. *hele diepe zucht*
Beul van de blindegeleidelijn
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 10 gasten