Britse trein is elke dag te laat
Britse trein is elke dag te laat
Britse trein is elke dag te laat
Er is één zekerheid in het reisleven van forensen die de trein van 7.29 uur van de Britse zuidkust naar Victoria Station in Londen nemen: de trein is te laat. Dat was vorig jaar namelijk elke dag zo.
Niet één keer was de forensentrein op tijd in de 240 keer dat hij afgelopen jaar reed, volgens cijfers van de Britse spoorbeheerder. Kosten voor een jaarabonnement: 4068 pond, zo'n 5200 euro. De prijzen zijn net met 2,5 procent verhoogd.
Eerder opstaan of juist later vertrekken helpt nauwelijks: de trein van een kwartier eerder op hetzelfde traject was vorig jaar één keer op tijd, de trein van 7.44 uur gemiddeld eens per week. Een woordvoerder van Southern Rail, de vervoerder die verantwoordelijk is voor de treinen op het traject, erkent dat de prestaties van de trein 'teleurstellend' zijn.
In The Telegraph zegt de directeur van Southern Rail dat hij vindt dat het bedrijf niet kan leveren wat klanten verwachten. En dat aan verbetering gewerkt wordt, maar dat het lastig is omdat het spoor door zoveel treinen wordt gebruikt, die kort achter elkaar rijden omdat er zoveel passagiers van de zuidkust naar Londen willen elke dag. 'Onze mogelijkheden zijn daardoor beperkt.'
In totaal was ruim een derde van alle treinen in Groot-Brittannië vorig jaar niet op tijd. 64,6 procent van de treinen arriveerde volgens spoorbeheerder Network Rail op de tijd dat ze hoorde te arriveren. Van de treinen van Southern Rail was net iets meer dan de helft op tijd: 50,3 procent.
Bron
Er is één zekerheid in het reisleven van forensen die de trein van 7.29 uur van de Britse zuidkust naar Victoria Station in Londen nemen: de trein is te laat. Dat was vorig jaar namelijk elke dag zo.
Niet één keer was de forensentrein op tijd in de 240 keer dat hij afgelopen jaar reed, volgens cijfers van de Britse spoorbeheerder. Kosten voor een jaarabonnement: 4068 pond, zo'n 5200 euro. De prijzen zijn net met 2,5 procent verhoogd.
Eerder opstaan of juist later vertrekken helpt nauwelijks: de trein van een kwartier eerder op hetzelfde traject was vorig jaar één keer op tijd, de trein van 7.44 uur gemiddeld eens per week. Een woordvoerder van Southern Rail, de vervoerder die verantwoordelijk is voor de treinen op het traject, erkent dat de prestaties van de trein 'teleurstellend' zijn.
In The Telegraph zegt de directeur van Southern Rail dat hij vindt dat het bedrijf niet kan leveren wat klanten verwachten. En dat aan verbetering gewerkt wordt, maar dat het lastig is omdat het spoor door zoveel treinen wordt gebruikt, die kort achter elkaar rijden omdat er zoveel passagiers van de zuidkust naar Londen willen elke dag. 'Onze mogelijkheden zijn daardoor beperkt.'
In totaal was ruim een derde van alle treinen in Groot-Brittannië vorig jaar niet op tijd. 64,6 procent van de treinen arriveerde volgens spoorbeheerder Network Rail op de tijd dat ze hoorde te arriveren. Van de treinen van Southern Rail was net iets meer dan de helft op tijd: 50,3 procent.
Bron
Komt wel goed schatje.
Re: Britse trein is elke dag te laat
Wtf, echt éénderde van alle treinen doet het niet op tijd :D Holy hell :D
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Britse trein is elke dag te laat
Drukste reguliere spoor ter wereld daar zo bij victoria jwz
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Britse trein is elke dag te laat
Wanneer is een trein daar "te laat"?
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Britse trein is elke dag te laat
En de Brusselse Noord-Zuid-verbinding dan?Bram schreef:Drukste reguliere spoor ter wereld daar zo bij victoria jwz
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Britse trein is elke dag te laat
Dit gaat allemaal volgens de internationale 5 of 3 minuten normen. Ik denk de 5 minuten norm.reisthijs schreef:Wanneer is een trein daar "te laat"?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Britse trein is elke dag te laat
Sodeju, en dan lopen we in Nederland te zeuren :D
Nee, dat is Clapham Junction. Niet ver van London Victoria, ik weet niet of je er langs komt vanuit die regio die ze bedoelen?deadlock schreef:En de Brusselse Noord-Zuid-verbinding dan?Bram schreef:Drukste reguliere spoor ter wereld daar zo bij victoria jwz
Ik doe ook maar wat
Re: Britse trein is elke dag te laat
Alle treinen van Southern naar Victoria station lopen langs Clapham, dus dat moet wel. Overigens is die vergelijking wel scheef, rond Clapham zijn er veel meer sporen (en dus minder aanvoerroutes per spoor), zo zijn er op Clapham Junction 17 perronsporen, tegen zes in Brussel Centraal.
Re: Britse trein is elke dag te laat
Ja dat is leuk, maar clapham heeft 16 perronsporen en de NZ-verbinding in Brussel maar zes.. Hoeveel treinen per uur per spoor is een iets betere vergelijking. De NZ kent er 30 in de spitsuren.Ardan schreef:Sodeju, en dan lopen we in Nederland te zeuren :D
Nee, dat is Clapham Junction. Niet ver van London Victoria, ik weet niet of je er langs komt vanuit die regio die ze bedoelen?deadlock schreef:En de Brusselse Noord-Zuid-verbinding dan?Bram schreef:Drukste reguliere spoor ter wereld daar zo bij victoria jwz
Komt wel goed schatje.
Re: Britse trein is elke dag te laat
Kijk eens naar Koeln Hbf - Koeln Messe/Deutz! Van 17.20 tot 17.50 kom ik op 12 treinen naar Deutz/Messe. Niet de treinen terug en ook niet de ICE/IC die niet op Deutz/Messe stoppen. Eigenlijk valt dit natuurlijk buiten deze topic.
Re: Britse trein is elke dag te laat
Amsterdam Centraal - Amsterdam Sloterdijk telt maximaal zo'n 31 treinen per uur per richting.
Bij King's Cross heb je in de avondspits zo'n 60 (!) vertrekkende treinen per uur.
Bij King's Cross heb je in de avondspits zo'n 60 (!) vertrekkende treinen per uur.
De mortuis nil nisi bene
-
- Berichten: 4386
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: Britse trein is elke dag te laat
EH, Obus,
Is dat via Noord (1 spoor) EN zuid (3 à 4 sporen)
Is dat via Noord (1 spoor) EN zuid (3 à 4 sporen)
Re: Britse trein is elke dag te laat
Beide natuurlijk, je moet gewoon het punt net ten westen van het centraal station nemen. Bijv. ter hoogte van de Y Westtak - Oude Lijn.
De mortuis nil nisi bene
- reisthijs
- Donateur
- Berichten: 5863
- Lid geworden op: ma 31 mar 2008, 19:35
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Britse trein is elke dag te laat
Dat is nog altijd veel minder dan wat er bij Clampham Junction voorbij komt. Want daar komen de treinen uit Victoria én Waterloo langs, samen goed voor zo'n 90 vertrekkende treinen per uur.Obus schreef:Bij King's Cross heb je in de avondspits zo'n 60 (!) vertrekkende treinen per uur.
"Laat je ledematen bewegingen maken"
Re: Britse trein is elke dag te laat
Het drukste spoor ter wereld ligt dus niet daar maar in het station van Tokio. 30 treinen per uur PER SPOOR.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Britse trein is elke dag te laat
Met dank aan AlexNL: http://www.networkrail.co.uk/about/performance/
Het gaat dus om vertragingen tot 59 seconden die hier gemeten zijn.
Het gaat dus om vertragingen tot 59 seconden die hier gemeten zijn.
Laatst gewijzigd door deadlock op di 13 jan 2015, 19:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Re: Britse trein is elke dag te laat
Blijft natuurlijk dramatisch dat er geen enkele trein op tijd rijdt.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Re: Britse trein is elke dag te laat
Ik vind het goedkoop scoren voor de media. ..
- Geert
- OVNL-bestuurslid
- Berichten: 12543
- Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
- Locatie: Utrecht
- Contacteer:
Re: Britse trein is elke dag te laat
The Guardian had nog een mooie opvolger, leuk artikel om even door te lezen.
Welcome on board the 07:29 to Victoria: the train that was never on time in 2014
Volgens de 5-minuten punctualiteit was deze trein 'slechts' 73% van de tijd te laat. Evenmin een belabberde score natuurlijk :') Overigens nog een mooie vondst in het artikel:
Welcome on board the 07:29 to Victoria: the train that was never on time in 2014
Volgens de 5-minuten punctualiteit was deze trein 'slechts' 73% van de tijd te laat. Evenmin een belabberde score natuurlijk :') Overigens nog een mooie vondst in het artikel:
In railways as in physics, the elasticity of time is a hot topic.
Re: Britse trein is elke dag te laat
Tja; als je het station St. Pancras erbij haalt. Van dat station vertrekken meer treinen dan Kings Cross zelf.Bij King's Cross heb je in de avondspits zo'n 60 (!) vertrekkende treinen per uur.
Re: Britse trein is elke dag te laat
Vandaag is 'ie overigens met +1 vertrokken vanaf Brighton en met +19 aangekomen op Victoria. 't Is ook niet echt een vertraging die ergens 'ineens' ontstaat, maar het loopt geleidelijk op.. Lijkt me gewoon een gevalletje te weinig rijtijd als je het zo ziet. :')
'Bron'
'Bron'
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Re: Britse trein is elke dag te laat
Jullie weten ook dat het wat sneller kan; in minder dan 40 minuten van London Bridge naar Brighton.
[yt]https://www.youtube.com/watch?v=Jl9wBpvu86U[/yt]
[yt]https://www.youtube.com/watch?v=Jl9wBpvu86U[/yt]
Re: Britse trein is elke dag te laat
Daar is toch ook een filmpje van in drie tijdsbeelden naast elkaar lopend? Van 1955, 1985 en 2005 tegelijk naast elkaar ofzo? Die was erg leuk!
Ik doe ook maar wat
Re: Britse trein is elke dag te laat
Begrijp niet wat er met de link is fout gegaan! Op een gegeven moment wordt gewoon 160 kilometer per uur gereden (op 18:20). Ik probeer nog eens te timen qua reistijd. Veel stations zijn te herkennen; zeker Gatwick!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 1 gast