Utrechtse plaatjes

Dit is het forumdeel voor jouw mooie foto's. Plaats dus al je reisverslagen hier. Ook overige foto's zijn welkom, mits ze voorzien zijn van een omschrijving waarom je die foto graag wil laten zien.
dvdhoven
Berichten: 134
Lid geworden op: vr 14 mar 2008, 07:09
Contacteer:

Re: Utrechtse plaatjes

Bericht door dvdhoven »

Even over de Veemarkt. Op de plek waar nu de Jaarbeurshallen staan heeft de Veemarkt gelegen. Daarheen liep een spoorlijn die begon bij Utva (Utrecht Veemarkt aansluiting). Vandaar de afkorting Utva. Van die spoorlijn is nog een hefbrug over over de Kruisvaart. Ik kan me overigens nog goed herinneren, dat er bij de Jaarbeurs goederenwagens stonden.
Dick van den Hoven
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Utrechtse plaatjes

Bericht door Meltrain »

tsov schreef: Blijkbaar had die wat busjes ingehaald, want er kwam nog wat 'nieuws' achteraan, waaronder een O408
Afbeelding
De 2320. :D :D
Die reed begin vorig jaar nog vanuit stalling Ridderkerk en ik zag op Openbaar Vervoer in Boskoop dat die tegenwoordig ergens bij Haarlem staat ofzo.
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Oud forumgebruiker

Re: Utrechtse plaatjes

Bericht door Oud forumgebruiker »

Niet gek, dat is één van de stallingen van Cxx-Tours, waar deze bus van is :wink:
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Utrechtse plaatjes

Bericht door Meltrain »

Ach ja, dat is waar.
Ik vind het wel jammer dat ze de de bussen wit geschilderd hebben: ik vond de geel/witte ZWN-kleurstelling toch mooier. :(
Enig idee of ze nog wel eens in de normale dienst rijden? :)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Oud forumgebruiker

Re: Utrechtse plaatjes

Bericht door Oud forumgebruiker »

Ik geloof dat je ze nog kunt aantreffen op de spitslijnen tussen het Amstelstation en Almere, ook O405G's trouwens :wink: .
mb90
Berichten: 2795
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:16
Locatie: Rotterdam-Zuid

Re: Utrechtse plaatjes

Bericht door mb90 »

En daar gaan meltrain en ik toevallig morgen touren. 8-)
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Utrechtse plaatjes

Bericht door Meltrain »

Wat dus helemaal niet zo toevallig is. :P
Maar ik wilde eiegnlijk vooral weten of ik daar ex-ZWN O408's kon aantreffen, want dat blijven mijn echte favorieten (al zijn ze dus helaas de geel/witte kleur kwijt :cry: ).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Oud forumgebruiker

Re: Utrechtse plaatjes

Bericht door Oud forumgebruiker »

Geen idee, maar ze zijn in ieder geval uit de 2200/2300-serie :wink:.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21355
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Utrechtse plaatjes

Bericht door Meltrain »

Het begint wel erg off-topic te worden hier, maar mb90 en ik hadden dus vanmiddag O408 2273 op lijn 262 (Amsterdam Holendrecht - Almere). :wink:
Inderdaad een ex-ZWN O408 dus. :D
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Sebastiaan
Berichten: 109
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:25
Locatie: Utrecht

Re: Utrechtse plaatjes

Bericht door Sebastiaan »

Dit weekend reden er geen treinen tussen Utrecht en Woerden, de NS had bussen ingezet. Vandaag ben ik eens enkele van deze bussen gaan fotograferen. Voor de eerste paar plaatjes ben ik richting het station van Vleuten gegaan. Hier lag een weg waar ik zeker van wist dat de bussen er over heen zouden komen. De bussen hebben voor de rest niet echt een vaste route.

Afbeelding
Naast de NS-Bussen reed er op deze weg ook nog de reguliere lijn 28.

Afbeelding
De eerste NS-Bus die ik kon vast leggen was deze bus van Besseling.

Vervolgens kwamen er nog twee NS-bussen langs. Deze hadden alleen op een erg gekke manier het Station van vleuten bereikt . Ze kwamen namelijk vanaf de andere kant van het spoor. Voor de snelste route is het niet echt handig om die route nemen. Zeker niet als je bedenkt dat die 2 bussen verder gingen in de richting van Woerden.

Afbeelding
Wederom een lijn 28 naar Utrecht Centraal.

Vervolgens probeerde ik de route te volgen die het meest logisch was. Dit werd nog wat lastig omdat de weg die naast het spoor ligt was afgesloten in de buurt van Terwijde. Daaroor heb ik de bussen verder ook niet meer kunnen fotograferen. Sommige bussen gingen door Terwijde. Andere besloten om de route van lijn 26 te volgen. Daarom maar ergens langs de route van lijn 26 gaan staan, zo kon ik in iedergeval nog de reguliere bus vastleggen.

Afbeelding
Lijn 26 naar Zuilen in de buurt van station Terwijde.
mvg,
Sebastiaan
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 31 gasten