OVer je reiservaringen in januari 2015

Hier vind je de oude reiservaringentopics tot en met augustus 2018.
Daelea
Berichten: 1110
Lid geworden op: do 31 dec 2009, 15:42

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Daelea »

Het eerste slachtoffer van het geklooi met perronfases op Leiden Centraal dient zich aan: de t12764 was vandaag gespoorwijzigd van 8b naar 9a, blijkbaar was dit niet duidelijk aan de machinist doorgegeven en zag deze het wissel te laat: de voorste bak stond op spoor 10, de middelste twee bakken in de wissels en alleen de laatste deur van de laatste bak stond nog op perron 9a.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door JWM »

Milco schreef:Door problemen bij Amsterdam Muiderpoort rijdt s1500 alleen tussen Enkhuizen en Amsterdam Centraal
Maar de Int. naar Duitsland kan er blijkbaar wel gewoon door...
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Suus »

Internationaal verkeer heeft een veel hoge prioriteit dan binnenlands verkeer.

Maargoed, dit hele verhaal bij Muiderpoort maakt maar weer duidelijk dat onderhoud zo goedkoop mogelijk uitbesteden alleen maar ellende oplevert.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door JWM »

Maar die Int. rijdt gewoon in hetzelfde pad als die geschrapte s1500. Als het dan kan, moet het een half uur later toch ook nog kunnen?
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Daniel »

Waarschijnlijk zal er teveel vertraging ontstaan als er elk halfuur een IC richting Amersfoort langs moet. Volgens de berichten op Somda reed alles bij Muiderpoort gisteren over één spoor in beide richtingen.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Etienne
Donateur
Berichten: 7907
Lid geworden op: vr 26 dec 2008, 14:01
Locatie: Gouda
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Etienne »

Vanochtend weer veel vertragingen op de as Utrecht - Gouda - Rotterdam/Den Haag. Oplopend van +6 (voor de t2025) tot +14 (voor de t12529).
Elke dag van Gouda naar Spijkenisse v.v.
In het weekend vaak ergens in Nederland aan het wandelen.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Jef400 »

Het busvervoer in Waterland liep in de soep vanmorgen. Door verkeersproblemen op de A10 besloot aardig wat verkeer de IJtunnel te nemen, waardoor hij vastliep. Door deze problemen reden veel bussen van en naar Amsterdam met meer dan 10 minuten vertraging.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Hainje »

Afbeelding

Oeps! :o

(Voor de statistici onder ons, het is de Arriva 8138.)
🍉
Michael
Berichten: 11749
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Michael »

Gisteren naar de Horecava in de Amsterdam Rai geweest. Met de ICD naar Schiphol en daar overgestapt op de t5739. Deze reed met stelletje m2442 wat natuurlijk veel te kort is als er zo'n druk evenement in de RAI is. De conductrice gaf de 1e klas vrij voor 2e klas reizigers om zoveel mogelijk reizigers mee te nemen. Uiteindelijk kon zover ik kon zien iedereen mee maar was de trein overvol. Op de terugweg na afloop van de Horecava liet de NS de Intercity's extra stoppen te Amsterdam RAI. Wat volgens mij ieder jaar gebeurd tijdens de Horecava.
Aking
Berichten: 15598
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 10:20
Locatie: --

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Aking »

Hainje schreef:Afbeelding

Oeps! :o

(Voor de statistici onder ons, het is de Arriva 8138.)
Vroegah (en richting balkanz) kon je daarmee gewoon nog doorrijden... T is misschien wat koud, maar je kwam nog wel waar je zijn moest :D
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Hainje »

Oh hier had ie in principe ook wel mee door kunnen rijden hoor, gewoon de beveiliging eraf halen en karren maar. Mogen is echter een ander verhaal. :P
🍉
gliderfighter
Berichten: 573
Lid geworden op: wo 29 okt 2014, 21:22

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door gliderfighter »

Hainje schreef:
Oeps! :o

(Voor de statistici onder ons, het is de Arriva 8138.)
Benieuwd hoe dit nou is gebeurd..
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13109
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Z2N »

Vanochtend met de bus naar het Z2N Lyceum gegaan in plaats van met de fiets, vanwege een 'klein akkefietje'. En nou is het niet erg bijzonder dat de bus in Alphen 1 of 2 minuten te laat vertrekt vanaf het station (het is eerder de chauffeurssport van Arriva hier), maar als de bus 2 minuten te laat is heb je inneens wél een probleem: om 8:10 hoort de bus langs de school te komen, omdat om 8:11 het verkeer vast begint te staan door de onophoudelijke stoet aan fietsers met voorrang bij de rotonde op de doorgaande weg. De bus hád +2 bij het naderen van school, ik stapte daarom pas om 8:21 de bus uit, met 11 minuten vertraging dus... :')
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Hainje
Berichten: 12803
Lid geworden op: za 31 aug 2013, 14:40
Locatie: Tilburg

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Hainje »

gliderfighter schreef:Benieuwd hoe dit nou is gebeurd..
Waarschijnlijk schroefje/boutje los getrild in de draaiarm(?) van de deur. Was niet heel spannend verder hoor. Denk dat het binnen aanzienlijke tijd door de monteur was gefixt en dat de bus een paar uur later weer gewoon rond reed.
🍉
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Wubbo »

Milco schreef:Oh ja... Maar het perron is niet gewijzigd: hij komt aan op spoor 2 en vertrekt van spoor 4 in plaats van 3 (je hebt perron 1-2 en 3-4).
Pas tussen Almere Centrum en Muziekwijk heb je overloopwissels en ik vraag me dan af hoe ze keren op zo'n druk traject als de Flevolijn.
Waarschijnlijk in Almere even vertrekken richting Muziekwijk, doorrijden tot je net achter het sein bent, naar de andere cabine lopen en weer terug rijden. Niet de meest charmante oplossing, maar het werkt wel.
Bee schreef:Maargoed, dit hele verhaal bij Muiderpoort maakt maar weer duidelijk dat onderhoud zo goedkoop mogelijk uitbesteden alleen maar ellende oplevert.
Leg uit? Het contractgebied Amsterdam valt nog onder de oude contracten, dus niet de nieuwe waar zoveel gedoe mee is geweest (bij Amersfoort).
VIRM
Berichten: 7568
Lid geworden op: zo 02 mei 2010, 14:02

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door VIRM »

Vanochtend was Tuffy erg druk bezig op Schiphol: door de verstoring bij Weesp reed er van alles en nogwat met vertraging. Mijn IC naar Den Haag van 08:27 reed met +10, en aankomst in Den Haag was rond +15.
Beul van de blindegeleidelijn
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Suus »

Er schijnt rondom het station de laatste weken nog wel meer spoor in slechte staat te zijn geweest, dusdanig dat er tijdelijke maatregelen van toepassing waren. Bij onderhoud verwacht ik juist het voorkomen van dit soort ellende.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39115
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Daniel »

Het "grappige" (of eerder treurige) was zover ik via Somda begreep dat er dus al maanden een TSB zat op het spoor naast het spoor waar nu problemen mee zijn, terwijl dat spoor dus ook al langer in slechte staat was want het ging hier niet om een defect wat van de ene op de andere dag ontstaan is.
Men reed dus met beperkte snelheid over het stuk spoor dat relatief gezien nog in betere staat was dan het spoor ernaast, waarover op volle snelheid gereden werd.
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Wubbo
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13536
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:44
Locatie: Utrecht

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Wubbo »

Bee schreef:Er schijnt rondom het station de laatste weken nog wel meer spoor in slechte staat te zijn geweest, dusdanig dat er tijdelijke maatregelen van toepassing waren. Bij onderhoud verwacht ik juist het voorkomen van dit soort ellende.
Daar lijkt me onderhoud ook voor bedoeld, maar ik mis nog steeds de link met 'zo goedkoop mogelijk aanbesteden'.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door STF »

Aking schreef: Vroegah (en richting balkanz) kon je daarmee gewoon nog doorrijden... T is misschien wat koud, maar je kwam nog wel waar je zijn moest :D
Tenzij het een behoorlijk ver naar buiten openende deur is, bij het vervoersbedrijf in Luxemburg waar ik altijd mee reis is het dashboard openschroeven en de stekker lostrekken van de overbruggingsknop van de halterem/deurbeveiliging zo'n beetje het eerste wat de monteurs doen bij de levering van een nieuwe bus, dit nadat er ooit een Mercedes Integro voordeur is gaan vliegen. Bij slechts 25 km/u vangen die deuren al extreem veel wind, daarom zit er ook een 5-km/u relais op de noodkranen; zodat niet een of andere gek bij 50 km/u de noodkraan omdraait en de deur vervolgens bij iemand in de tuinvijver plonst.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50851
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Suus »

Wubbo schreef:
Bee schreef:Er schijnt rondom het station de laatste weken nog wel meer spoor in slechte staat te zijn geweest, dusdanig dat er tijdelijke maatregelen van toepassing waren. Bij onderhoud verwacht ik juist het voorkomen van dit soort ellende.
Daar lijkt me onderhoud ook voor bedoeld, maar ik mis nog steeds de link met 'zo goedkoop mogelijk aanbesteden'.
Het bedrijf dat wint moet door de lage vergoedingen de kosten drukken en zal niet geneigd zijn preventief te vervangen maar pas op het moment dat het echt niet anders kan. Daardoor kan de situatie ontstaan dat er te lang wordt gedaan met de spullen buiten met alle gevolgen voor de treindienst van dien.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
MR92
Berichten: 234
Lid geworden op: ma 13 aug 2012, 23:38
Locatie: Nieuwegein

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door MR92 »

Ja hoor.. Geen treinverkeer tussen Nijmegen en Arnhem wegens de inzet van de hulpdiensten..

Daar sta ik dan in Nijmegen met me dagkaart. NS heeft al wel bussen beloof. Bij de kiosk krijgt iedereen een gratis bakkie koffie of thee. *O*
Buschauffeur & Trambestuurder
Qbuzz (U-OV)
Garage Morsebaan Nieuwegein
Garage Remiseweg Nieuwegein
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Obus »

Bee schreef:
Wubbo schreef:
Bee schreef:Er schijnt rondom het station de laatste weken nog wel meer spoor in slechte staat te zijn geweest, dusdanig dat er tijdelijke maatregelen van toepassing waren. Bij onderhoud verwacht ik juist het voorkomen van dit soort ellende.
Daar lijkt me onderhoud ook voor bedoeld, maar ik mis nog steeds de link met 'zo goedkoop mogelijk aanbesteden'.
Het bedrijf dat wint moet door de lage vergoedingen de kosten drukken en zal niet geneigd zijn preventief te vervangen maar pas op het moment dat het echt niet anders kan. Daardoor kan de situatie ontstaan dat er te lang wordt gedaan met de spullen buiten met alle gevolgen voor de treindienst van dien.
Lang leve de crisis. Ze hebben als een doldwaze bezuinigd en nu plukt de treinreiziger de wrange vruchten. Terwijl iedereen met common sense weet dat het uitstellen van onderhoud op lange termijn alleen maar tot hogere kosten en meer gedoe leidt. Maar ja, dan is de manager alweer vertrokken naar het volgende bedrijf.
De mortuis nil nisi bene
Klaasje
Berichten: 7128
Lid geworden op: do 30 jul 2009, 23:01
Locatie: Amersfoort

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Klaasje »

Thom69 schreef:Het eerste slachtoffer van het geklooi met perronfases op Leiden Centraal dient zich aan: de t12764 was vandaag gespoorwijzigd van 8b naar 9a, blijkbaar was dit niet duidelijk aan de machinist doorgegeven en zag deze het wissel te laat: de voorste bak stond op spoor 10, de middelste twee bakken in de wissels en alleen de laatste deur van de laatste bak stond nog op perron 9a.
Sorry hoor.. Maar als je bij het seinbeeld Groen-knipper denkt rechtdoor te gaan in 80 km/h-gebied dan gaat er toch echt iets fout.
Mike
Berichten: 370
Lid geworden op: wo 16 apr 2014, 09:14

Re: OVer je reiservaringen in januari 2015

Bericht door Mike »

Ook machinisten zijn mensen en kunnen foutjes maken.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 15 gasten