Concessie DAV-gebied (2007-2018)

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door OmniLezer »

Ik zag vandaag nog een scania omnilink op lijn 90 naar Zuidplein op de Kreekhuizenlaan.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door sandertjo »

OmniLezer schreef:Ik zag vandaag nog een scania omnilink op lijn 90 naar Zuidplein op de Kreekhuizenlaan.
Klopt op ovaub heb ik er weer een aantal op dienst gezien.
Laatste weekend?
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door DrechtBlub »

Je lijkt inderdaad de enige te zijn die de scanias fijn vind. Ik vind die dingen echt vrezelijk, das een keer en nooit meer, die dingen schakelen slechter en slomer dan de hybride 7700's
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21338
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Meltrain »

Is dat de enige reden waarom je ze vreselijk vindt?
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door sandertjo »

Ze stoten een beetje met schakelen ja. Maar ik ga nu een vergelijking doen met een Wright of Ambassador, die de drempels moeten doorstaan over de lekdijk. ;) dan toch echt liever Scania.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

En als chauffeur kies ik ook voor Scania.. Maar ben 1 van de weinigen geloof ik. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door OmniLezer »

Stefan schreef:En als chauffeur kies ik ook voor Scania.. Maar ben 1 van de weinigen geloof ik. :lol:
Why stefan? Tell me your story?
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

Ik vind 't zelf prettige wagens, ze lopen mooi rustig, veren goed en ik kan er prima in zitten.. Maar goed, ik ben nog geen 1.80m, collega's die (een stuk) langer zijn, passen amper in de cabine. En tsja, ze hebben wat eigenaardigheden soms (deuren die zo nu en dan bij 't sluiten weer vanzelf open gaan, versnellingsbakken die wat nukkig schakelen), maar dat is gewoon een kwestie van 'gevoel' zullen we maar zeggen. :lol:
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
zone5324bericht...
Berichten: 883
Lid geworden op: do 19 jan 2012, 21:57

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door zone5324bericht... »

dat van die deuren en schakelen, ligt echt aan het onderhoud, want ik ken ook genoeg nieuwe(re) bussen die dezelfde problemen vertonen...
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door sandertjo »

Haha die deuren inderdaad. Mij lijkt dat gewoon een kwestie van goed afstellen. Ze doen het namelijk niet allemaal. Voor de rest weet ik toevallig dat de 8073 een nogal lawaaierige verwarming ventilatie dinges heeft. Maar voor de rest. voor de passagiers prima busjes. En wat stefan zegt kan wel kloppen. Het stuur schijnt ook nauwelijks te verstellen zijn.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door OmniLezer »

Ik heb het nooit zo ervaring. Meestal zit ik achterin en dan hoor ik dan; hal... chchchchc...... tudum...... en dan die lawaaierige bus die schakelt omdat die bus achterin zo 80 keer luider klinkt dan als je voorin zit.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
OmniLezer
Berichten: 1537
Lid geworden op: do 24 jul 2014, 11:26

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door OmniLezer »

Bij meeste bussen hoor je vaak achterin echt de motor en dan voorin een mooi geluidje. Maar bij die Scania's was het niet normaal meer omdat je dan de hele tijd ;tok, tok, tok hoort.

Zoek maar op youtube naar Arriva scania busrit. Alleen van Arriva.
mijn bus is jou kus plus die klus wordt uitgevoerd door een mus. VDL Citea 5847 lijn 176 op 2016.
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door sandertjo »

Tok tok tok hal chchchchchchch tudum. Bijzondere geluiden hoor heb ze zelf nog nooit op die manier gehoord.
Gebruikersavatar
nvdw
Donateur
Berichten: 3028
Lid geworden op: zo 10 jun 2012, 14:12

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door nvdw »

Het viel me nu pas op dat er in Dordrecht in de spits een bus 9 tussen station en Leerpark rijdt, en binnen twee minuten weer terug. Waar keert dat ding dan?
"Just remember, it won't be for you... it will be for them."
DrechtBlub
Berichten: 1224
Lid geworden op: za 03 mei 2014, 20:43

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door DrechtBlub »

Keerlus bij leerpark. zon 100-150M na de halte net de bocht om ri ziekenhuis.
Ik blub in het Drecht.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Zelfde lusje trouwens al enkele jaren geleden al gebruikt werd door de korte ritten van lijn 7 (die uiteraard opgeheven werden toen de keerlus net klaar was :P )
Vast een enorme besparing geweest dat die ritten niet meer naar het ziekenhuis door hoefden zoals in de eerste jaren van Arriva nog gebeurde, dat scheelt toch wel zeker 300 meter rijden :P
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

Dat is waarschijnlijk omdat 't qua tijd anders niet lukt, ik had gisteren ook een slagje lijn 9, die paste precies tussen m'n ritten op lijn 13 en 14 in. :)

Overigens, was nog zoeken naar de bestemming ook, de Wrights hebben die er niet in zitten... Dus dan maar "9 Extra bus". Ging prima, hij zat tot de voorruit toe vol. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Haha, is dat probleem er nou nogsteeds... zo'n beetje alle korte ritten die er sinds 2007 geweest zijn konden niet met bestemming gefilmd werden omdat die er niet in zat op de Wrights (en ook niet op de Citaro's die in Dordrecht reden, die konden zelfs niets filmen op de toenmalige rit lijn 116 die Dordrecht reed)

(Op de terugweg nog wel "centraal station" gevonden? Die zat ergens op een code van Leeuwarden meen ik)
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Michael »

Ik zou er gewoon V.I.P. op zetten. (bestemmingscode 35) Was vanmiddag met een chauffeur mee en reden een tijdje met die bestemming. Mensen die dat zagen moesten er om lachen.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

Probleem is bij de Wrights, is dat volgens mij bij bestemmingen als Arriva of V.I.P. het lijnnummer wegvalt, wel netjes, maar in dat soort gevallen niet zo handig. :P

En overigens, Daniël.. Hij zit netjes in de serie van DAV tegenwoordig, 794 is Centraal Station. :)
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
Gebruikersavatar
Daniel
OVNL-bestuurslid
Berichten: 39168
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:29
Locatie: Amersfoort
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Daniel »

Ja verrek, die bestemming staat zelfs al op de bestemmingenlijst uit 2009 die ik hier heb.
Is voor lijn 9 trouwens de bestemming 040 niet handig: "Collegeliner" :wink:
Schapekop in de Keistad
Dagelijks Amersfoort - Veenendaal-De Klomp en weer terug...

Mijn foto's: https://www.flickr.com/dbleumink/
Michael
Berichten: 11759
Lid geworden op: di 23 feb 2010, 20:18
Locatie: Oosterhout
Contacteer:

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Michael »

Stefan schreef:Probleem is bij de Wrights, is dat volgens mij bij bestemmingen als Arriva of V.I.P. het lijnnummer wegvalt, wel netjes, maar in dat soort gevallen niet zo handig.
Hier in Brabant blijft het lijnnummer er gewoon op staan.
Stefan
Berichten: 4303
Lid geworden op: ma 03 nov 2008, 11:56
Locatie: Duisburg, Duitsland

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door Stefan »

Kwestie van eventjes instellen per bestemming. :P
Leuker kunnen we het niet maken, makkelijker ook niet.
arjano1978
Berichten: 95
Lid geworden op: wo 06 aug 2014, 10:28

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door arjano1978 »

Ik ben vandaag in het bezit gekomen van het boek bussen 2015 lijnvervoer in Nederland van uitgeverij de Alk. En ik heb een stuk over de consessie DAV gelezen. En gaat ook over de Scania's die errond rijden. De reden dat de bussen aan de kant gaan is omdat ze 3 keer zo veel brandstof verbruiken dan de wright's. En ook is er vermeld dat als Arriva consessie HWGO verliest komen de bussen ambassadors deze kant op. Om de Wright's te vervangen.
sandertjo
Berichten: 181
Lid geworden op: do 11 sep 2014, 18:28

Re: Concessie DAV-gebied

Bericht door sandertjo »

Dan rest alleen de vraag, wanneer dit zal zijn. Ook vandaag zaten er weer een handje vol op de dienst. Waarvan 1 de hele dag door op lijn 90 waar ik een ritje met mee ben geweest. Heerlijk comfortabel over de drempels op de lekdijk. Als de bussen van HWGO doorschuiven naar DAV betekend Dit het einde van toch wel een bijzondere serie bussen. Ik Doel dan natuurlijk op de Wright.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 66 gasten