RET: Frequentieverhoging noodzakelijk door reizigersgroei
-
- Berichten: 4390
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: RET: Frequentieverhoging noodzakelijk door reizigersgroe
Leverde twee trams achter elkaar geen problemen op met perronlengtes?
Re: RET: Frequentieverhoging noodzakelijk door reizigersgroe
Op lijn 4k werd dit al eerder gedaan.
-
- Berichten: 4390
- Lid geworden op: vr 04 jan 2013, 20:10
Re: RET: Frequentieverhoging noodzakelijk door reizigersgroe
ik doelde meer op de hele route van tram 3 en 4.
Re: RET: Frequentieverhoging noodzakelijk door reizigersgroe
Volgens mij zou het op lijn 4 wel mogelijk moeten zijn. Maar dat weet ik niet zeker.
- Visgraatmodel
- Berichten: 614
- Lid geworden op: zo 28 dec 2014, 23:09
Re: RET: Frequentieverhoging noodzakelijk door reizigersgroe
Mochten ze nieuwe metro's willen word het sowieso een SG3. Het City-Metro-product (5300+5400) wordt niet meer gemaakt. De 5300-serie kan en mag niet op de E door de volgende redenen:Zonnig schreef:Je kan natuurlijk ook extra ritten laten rijden tussen Leidschenveen en De Akkers (eigenlijk het doortrekken van een aantal ritten R'dam CS - De Akkers maar je moet inderdaad wel wat pantografen bestellen.
- Geen pantografen (wat je al zei)
- Er moet een ander beveiligingssysteem op (ZUB), en deze moet ook worden getest.
- Geen RaRa-profiel (Metro's op normaal profiel gaan hevig schudden als ze de 80KM naderen met als risico dat de pantografen kunnen afbreken...).
- Geen beschikking tot extra cabineramen + remlichten (de cosmetische dingen die de 5400-serie heeft die hem toestemming geeft om als sneltram te rijden).
Laatst gewijzigd door Visgraatmodel op do 15 jan 2015, 16:11, 3 keer totaal gewijzigd.
RET: Frequentieverhoging noodzakelijk door reizigersgroei
lekker copy-pasten? Bronvermelding is misschien dan wel zo netjes?MetroRET schreef:Het lijkt wel steeds reëler te gaan worden, ik hoorde nu verhalen dat er plannen zijn de voertuigen van de Hoekse Lijn bij aflevering gelijk door te schuiven naar lijn D om de spitsdiensten De Akkers - Rotterdam Centraal te verlengen naar Leidschenveen. Het streven is om eind 2016 de frequentie te verhogen tot elke 5 minuten, het verlengen van de spitsritten uit De Akkers ie daarvoor de meest voor de hand liggende optie, anders ben je nog meer materieel kwijt als je ook op Centraal - Slinge de frequentie gaat verhogen. Al ben je naar mijn idee nog altijd voordeliger uit om de frequentie eerst naar elke 7,5 minuut te verhogen dan gelijk te verdubbelen, dat kost je veel minder materieel. Zeker als je het combineert met een frequentieverlaging van lijn D (maar dan met viertjes ipv drietjes).
Re: RET: Frequentieverhoging noodzakelijk door reizigersgroe
Dat gaat moeilijk, op een niet-openbaar forum.
Re: RET: Frequentieverhoging noodzakelijk door reizigersgroe
Dan nog kun je erbij zeggen dat iemand anders dat op een ander forum schreef.
Zeker het laatste stuk "naar mijn idee" is dus niet jouw mening, maar die van iemand anders.
(Ik ga er nu even van uit dat jij niet "MichaBen" bent, maar gewoon MetroRET. Mocht jij toch MichaBen zijn, geldt bovenstaande uiteraard niet (maar is het wel gek).)
Zeker het laatste stuk "naar mijn idee" is dus niet jouw mening, maar die van iemand anders.
(Ik ga er nu even van uit dat jij niet "MichaBen" bent, maar gewoon MetroRET. Mocht jij toch MichaBen zijn, geldt bovenstaande uiteraard niet (maar is het wel gek).)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Re: RET: Frequentieverhoging noodzakelijk door reizigersgroe
Sorry dan voor de onduidelijkheid.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 65 gasten