Mag ik even kwijt #169

Op zoek naar een reisgenoot? Op zoek naar ander contact? Gewoon wat te zeggen? Doe het hier!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Ardan »

Sowieso is facebook raar. Nu zie ik een stuk of vijf groepen als suggestie die met Deventer te maken hebben, terwijl facebook laatst nog aan me vroeg hoe dicht ik bij postcode 8011 woon. Zwolle. JULLIE WETEN ECHT WEL DAT IK IN DEVENTER WOON STELLETJE EIKELS! :lol:
Ik doe ook maar wat
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Thom91 »

Facebook doet het dan toch juist goed als ze interesses in Deventer tonen? :P
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Ardan »

Ja maar ga dan niet vragen of ik dicht bij Zwolle woon want dat weten ze echt wel.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Meltrain »

Ze weten wel dat jij vaak berichtjes vanuit Zwolle post (of post dat je er geweest bent). :wink:

Over dat kaartje van de talen: raar dat België op "slechts" 2,6 zit. Je zou eigenlijk hopen dat vrijwel elke Belg toch wel Nederlands en Frans spreekt (en Engels).
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
AppleMoose
Berichten: 6031
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 22:21
Locatie: Skogen

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door AppleMoose »

Facebook stelde mij vanavond de groep voor Trombosebenen voor...
Geen ideeee waarom :roll:

Om nog maar te zwijgen van het feit dat blijkbaar iemand op het idee is gekomen om daarvoor een faceboekgroep op te richten en het ook nog eens 88 leden heeft. :') :lol: :lol: :lol:
Vraag niet naar de weg, want iedereen is de weg kwijt.
Ronald
Berichten: 3354
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 23:55

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Ronald »

Meltrain schreef:Je zou eigenlijk hopen dat vrijwel elke Belg toch wel Nederlands en Frans spreekt (en Engels).
Ik heb de indruk dat vaak gesuggereerd wordt dat België een tweetalig land is, terwijl het eigenlijk een land is waar men twee (eigenlijk drie) talen spreekt.
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door STF »

deadlock schreef: Alleen Luxemburgers scoorden hoger dan Nederlanders.
Op de Luxemburgse basisschool leer je maar liefst vier talen, daarom nogal logisch dat ze zo hoog scoren op dat overzicht van Europa.
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Thom91 »

Meltrain schreef:Ze weten wel dat jij vaak berichtjes vanuit Zwolle post (of post dat je er geweest bent). :wink:

Over dat kaartje van de talen: raar dat België op "slechts" 2,6 zit. Je zou eigenlijk hopen dat vrijwel elke Belg toch wel Nederlands en Frans spreekt (en Engels).
Duits toch ook nog een deel?
Komt wel goed schatje.
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door deadlock »

Nog geen 100.000 inwoners.
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Zugführer
OVNL-beheerder
Berichten: 3407
Lid geworden op: di 04 dec 2012, 22:52
Locatie: Helmond-Noord

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Zugführer »

Ik heb ooit eens in Nice een Vlaamse en een Waalse met elkaar horen praten in het Engels. Sindsdien sta ik nergens meer van te kijken als het over België gaat :p
dennistd
Berichten: 5540
Lid geworden op: za 28 feb 2009, 22:42

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door dennistd »

STF schreef:
deadlock schreef: Alleen Luxemburgers scoorden hoger dan Nederlanders.
Op de Luxemburgse basisschool leer je maar liefst vier talen, daarom nogal logisch dat ze zo hoog scoren op dat overzicht van Europa.
En toch kon ik mij afgelopen weekend in een groot deel van Luxemburg (met name in -Stad) niet in het Duits redden, regelmatig Engels nodig gehad...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13666
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Vinny »

Ronald schreef:
Meltrain schreef:Je zou eigenlijk hopen dat vrijwel elke Belg toch wel Nederlands en Frans spreekt (en Engels).
Ik heb de indruk dat vaak gesuggereerd wordt dat België een tweetalig land is, terwijl het eigenlijk een land is waar men twee (eigenlijk drie) talen spreekt.
Een meertalig land wil niet zeggen dat de bevolking ook meertalig is. Zwitserland is ook wel een leuk voorbeeld, daar worden vier talen gesproken, maar de meeste inwoners kunnen er hooguit twee. Nederland is grotendeels ééntalig, maar de meeste mensen spreken naast hun moedertaal minimaal Engels en vaak Frans of Duits.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #168

Bericht door Ardan »

dennistd schreef:
STF schreef:
deadlock schreef: Alleen Luxemburgers scoorden hoger dan Nederlanders.
Op de Luxemburgse basisschool leer je maar liefst vier talen, daarom nogal logisch dat ze zo hoog scoren op dat overzicht van Europa.
En toch kon ik mij afgelopen weekend in een groot deel van Luxemburg (met name in -Stad) niet in het Duits redden, regelmatig Engels nodig gehad...
Luxemburg istoch grotendeels Frans inderdaad. Brussel ook. Zijn zelfs wikipediapagina's aan gewijd aan het hoe een waarom :P (Eén keer raden wie altijd tolk moest spelen van onze groep in Luxemburg omdat ik de enige was die best wel Frans sprak.. puur omdat de meesten weigeren Duits te spreken..)
Ik doe ook maar wat
baladid
Berichten: 1520
Lid geworden op: ma 30 dec 2013, 13:00
Locatie: Sankt Augustin

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door baladid »

Voor Luxemburg-stad geldt dat inderdaad omdat voor al Walen en Lotharingers werken die te lui zijn Duits of Luxemburgs te praten. Buiten Stad kon ik bijna overal met Duits terecht, ook al waren de antwoorden soms wel in een Duits-Luxemburgs mengelmoesje...
«Het station van Emden hoeft zich niet te verschuilen achter de stations van Stuttgart en Leipzig. Het zou mooi zijn als het dat desondanks deed.» ‍‍— Max Goldt
STF
Berichten: 6431
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 02:09
Locatie: Reisdorf - Luxemburg
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door STF »

In het deel van Luxemburg waar ik woon hoor je vrijwel nooit iemand Frans spreken, hier zijn de drie meest gebruikelijke talen Luxemburgs, Duits en Portugees.
Rond Luxemburg-stad en zuidelijker zit je zo dicht tegen Frankrijk aan dat de talen daar Luxemburgs, Frans en Portugees zijn. Op school krijgt men ook Engels geleerd maar aangezien je daar hier eigenlijk totaal niets aan hebt, zakt dat bij de meeste scholieren zo diep weg dat men na verloop van tijd niet eens meer van 1 tot 10 kan tellen in het Engels.

Ik merk het ook bij mezelf; ik kan bijna geen woord Engels meer spreken terwijl ik in het jaar 2004 op mijn werk in Amsterdam vrijwel voortdurend Engels moest spreken. Duits is uiteraard juist ontzettend verbeterd, vooral mijn woordenschat is vertienvoudigd, geloof ik.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Z2N »

Nog geen eens vijf uur en op schiphol wachten al twaalf mensen voor de ingang van de Ako. Wie had voor vorige week kunnen bedenken dat dat ooit zou voorkomen…
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13032
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Ardan »

RTL liet in het nieuws vandaag (inmiddels gisteren) ook beelden van Schiphol zien, met wachtende mensen voor de AKO. Dit begrijp ik nog. Maar ze hadden het er van de week ook over dat er 'Je suis Charlie'-shirts, bekers en zelfs ondergoed is nu. Dat vind ik echt walgelijk.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Z2N »

Moet je niet naar bed dan?

Update 05:45: ik heb nu wel een exemplaar van de meest begeerde krant van het jaar.
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
deadlock
Berichten: 9305
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 12:29
Locatie: Zwolle
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door deadlock »

Ardan schreef:RTL liet in het nieuws vandaag (inmiddels gisteren) ook beelden van Schiphol zien, met wachtende mensen voor de AKO. Dit begrijp ik nog. Maar ze hadden het er van de week ook over dat er 'Je suis Charlie'-shirts, bekers en zelfs ondergoed is nu. Dat vind ik echt walgelijk.
Waarom is het walgelijk?
Maar daar hoor je de hoge heren in Den Haag niet over!!!11!!!
Gebruikersavatar
Daantje
OVNL-bestuurslid
Berichten: 6464
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 18:05
Locatie: Rotterdam
Contacteer:

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Daantje »

Meltrain schreef:Ze weten wel dat jij vaak berichtjes vanuit Zwolle post (of post dat je er geweest bent). :wink:

Over dat kaartje van de talen: raar dat België op "slechts" 2,6 zit. Je zou eigenlijk hopen dat vrijwel elke Belg toch wel Nederlands en Frans spreekt (en Engels).
Ik heb een tijdje in België gewoond maar sprak misschien wel beter Frans dan mijn leeftijdsgenoten uit België.
waldo79
Berichten: 7630
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 14:00
Locatie: 's-Hertogenbosch

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door waldo79 »

Wat bedoel je precies? Je hebt het 2 keer over België.
Gebruikersavatar
Meltrain
Donateur
Berichten: 21347
Lid geworden op: wo 12 mar 2008, 21:29
Locatie: Delft

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Meltrain »

Dat zij beter Frans sprak dan haar (Vlaamse) leeftijdsgenoten?
(M.a.w.: Vlamingen spreken ook niet zo heel goed Frans.)
Ik reis ongeveer 3x/week van Dt naar Dvd (of Asdz) en terug.
Gebruikersavatar
Z2N
Donateur
Berichten: 13186
Lid geworden op: za 10 mar 2012, 23:51
Locatie: Zeist

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Z2N »

deadlock schreef:
Ardan schreef:RTL liet in het nieuws vandaag (inmiddels gisteren) ook beelden van Schiphol zien, met wachtende mensen voor de AKO. Dit begrijp ik nog. Maar ze hadden het er van de week ook over dat er 'Je suis Charlie'-shirts, bekers en zelfs ondergoed is nu. Dat vind ik echt walgelijk.
Waarom is het walgelijk?
Beetje proberen te cashen over de dood van anderen en over de nationale rouw die toch bedoeld was voor de burgers, de jan-en-allemans, en dus niet het bedrijfsleven. Le Petit Journal had er deze week al een mooie sketch over, met als boodschap dat het gaat om 'connards' (lullen). :Y
Acla da Fontauna, fermada sin damonda.
Flickr!
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Obus »

Beste allemaal,

Van eind januari tot midden februari zit ik in Japan voor onderzoek. Ik zal helaas geen tijd hebben voor het forum.

Tot binnenkort,

Obus
De mortuis nil nisi bene
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: Mag ik even kwijt #169

Bericht door Thom91 »

*O*
Komt wel goed schatje.
Gesloten

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Google [Bot] en 52 gasten