Amsterdam: Alledaagse gebeurtenissen

Alles over het Openbaar Vervoer in Noord-Holland, Zuid-Holland, Utrecht en Almere.
Obus
Berichten: 1111
Lid geworden op: ma 31 mar 2014, 13:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Obus »

Tiens, je hebt gelijk. Nu is het gratis reizen op de bus wel een soort van diefstal, dus je kijkt gewoon hoeveel mensen zich schuldig maken aan zwartrijden. En hoppa, daar heb je je reizigerstellingen :mrgreen:
De mortuis nil nisi bene
dylanwild94
Berichten: 6184
Lid geworden op: vr 28 jun 2013, 22:05
Locatie: Rotterdam

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door dylanwild94 »

ja vinden ze leuk op de CTR afdeling die hebben we wat beters te doen. :roll:
gaat het niet zoals het moet,moet het maar zoals het gaat.
je hebt het OV en je hebt de NS.
Jef400
Berichten: 5763
Lid geworden op: ma 06 jun 2011, 18:46

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Jef400 »

Het is dat ik die Mr. Green zie, maar anders.

Geen apparatuur ophangen is een manier om een proef te laten mislukken. Maar of het netjes is, dat is een tweede.
De oorzaak is belangrijker dan het gevolg.
Gebruikersavatar
Geert
OVNL-bestuurslid
Berichten: 12543
Lid geworden op: zo 09 mar 2008, 16:43
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Geert »

Er hangt gewoon normale apparatuur, maar er is een bug in de software die het zaakje aanstuurt, zo begrijp ik.
iwasd
Berichten: 6
Lid geworden op: do 14 nov 2013, 22:17
Locatie: Amsterdam Zuidoost

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door iwasd »

Wat ik me afvroeg: de melding 'Uitstappen: linkerzijde' of 'Uitstappen: rechterzijde' (bij het M5- en tegenwoordig ook CAF-metromaterieel), is dat nou een dynamische tekst of gewoon iets statisch?
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Statisch, het wordt bij CS dan ook niet omgeroepen.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Laatst reed de M50 niet verder dan Sloterdijk en stopte de metro op het perron de andere kant op (terug richting Gein). Er werd toen idd "uitstappen linkerzijde" omgeroepen terwijl het perron rechts verscheen. Dat wekte bij sommige mensen wat verwarring op. :P
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Edwin »

JeffreyMeijer schreef:Bedoel je bij de halte Provincaleweg Edwin?
Ja. En bij halte Vinkenbrug.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Edwin
Berichten: 1500
Lid geworden op: za 23 jul 2011, 19:12
Locatie: Almere

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Edwin »

Eindelijk een mail van SRA gehad over de busbaan binnen Amsterdam-ZO (Elswijkdreef):
De uitwerking en realisatie van het project busbaan tussen Elswijkdreef en Bijlmerdreef is in handen van de gemeente Amsterdam. Helaas is er het afgelopen jaar vertraging opgetreden in het project waardoor het niet meer vooruitlopend op de verbouwing van de A9 kon worden uitgevoerd. Omdat deze verbouwing mogelijk veel hinder oplevert voor het verkeer in Amsterdam Zuidoost is het niet mogelijk de busbaan snel te realiseren. Het komend jaar zal de gemeente daarom de plannen en planning hierop aanpassen.
en ze hadden in december 2013 nog zulke mooie plannen, PDF: http://www.amsterdam.nl/publish/pages/5 ... kdreef.pdf.
Remember to check-out with your ov-chipcard.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Vinny »

In 2002 zou de doortrekking van de zuidtangent naar IJburg slechts een kwestie van tijd zijn. :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
JWM
Berichten: 5900
Lid geworden op: di 21 apr 2009, 20:51

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door JWM »

Ik zou zo'n verlengde Zuidtangent eigenlijk liever over de Bijlmerdreef zien lopen, net zoals de 66 nu.
Gebruikersavatar
Suus
Berichten: 50888
Lid geworden op: ma 17 mar 2008, 17:42
Locatie: Delfshaven
Contacteer:

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Suus »

Kijk, ik snap dat die verbouwing van de A9 ervoor zorgt dat je zo min mogelijk alternatieve routes wil blokkeren, maar de meeste aanpassingen aan de Foppingadreef en de Daalwijkdreef zouden (ok, op asfalteerwerkzaamheden na) toch vrij eenvoudig te doen moeten zijn. Je hebt een enorm breed dijklichaam, daar heb je zo een mooie tweebaansweg met verhoogde rijbaanscheiding en busbanen aan de zijkant op aangelegd (dat is wel de meest praktische oplossing, anders moet je de viaducten gaan aanpassen voor de toegang naar de bushaltes).

De halte Bijlmerplein is idd wel een draak van een halte, daar sta je als reiziger op een halte van 2-3 stoeptegels breed tussen een snorderstandplaats en een vierbaansweg, en de meeste bussen moeten daarna twee stroken voorsorteren dwars door het drukke verkeer.

Dat van de McDonald's bij Develstein wist ik trouwens niet, ze zijn daar al wel een tijdje met die parkeergarage bezig inderdaad.
Raadpleeg de praktische modaliteiten staande op de achterzijde van dit bericht voor het indienen van een reactie.
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Natorious »

Bee schreef: Dat van de McDonald's bij Develstein wist ik trouwens niet, ze zijn daar al wel een tijdje met die parkeergarage bezig inderdaad.
http://worldoffoodamsterdam.nl/ :')
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Vinny schreef:In 2002 zou de doortrekking van de zuidtangent naar IJburg slechts een kwestie van tijd zijn. :')
Denk dat ze in 2002 ook een stuk optimistischer waren over de groei van IJburg...
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Vinny »

Want er woont ook niemand in de Bijlmer, en niemand in Diemen. :lol:
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Het Bielefeld van Amsjedam :Y
Ik doe ook maar wat
n-evo
Berichten: 3371
Lid geworden op: di 27 mei 2014, 23:33

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door n-evo »

Vinny schreef:Want er woont ook niemand in de Bijlmer, en niemand in Diemen. :lol:
Dat zijn jouw woorden niet de mijne. :wink: Een doortrekking van de Zuidtangent naar IJburg heeft als hoofdgedachte IJburg Centrumeiland ontsluiten. Dat eiland ligt er nog niet helemaal en is aanvankelijk ook nog niet bouwrijp. Ze zijn er bij het projectbureau ook nog niet over uit of Centrumeiland door tram 26 bediend gaat worden of dat het de Zuidtangent wordt. Dus dat speelt ook nog een rol. Het was de bedoeling dat Centrumeiland een nieuw stadshart zou worden met hoge gebouwen en daardoor een hoge bevolkingsdichtheid etc. Dat is sowieso van tafel. Het wordt nu wss een laagbouw wijk. Vandaar de twijfel tussen bus en tram.

Dat verhaal heb ik te horen gekregen. Don't shoot the messenger. :P
Jurre
Berichten: 1044
Lid geworden op: ma 11 okt 2010, 18:00
Locatie: Amersfoort

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Jurre »

Het valt me op dat de overstap op Van der Madeweg zó vaak de mist ingaat. Vanmorgen ook weer, toen de 53 blijkbaar geen minuut langer wilde wachten op de 50. Het viel me overigens wel op dat gisteren de 51 's morgens maar tot Spaklerweg reed, en de 54 waar ik in zat een minuut op deze metro wachtte om de overstappers mee te nemen :pos:.
Natorious
Berichten: 458
Lid geworden op: di 17 jun 2014, 14:27
Locatie: Groningen

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Natorious »

Het is tegenwoordig haast zelden als de overstap slaagt op Van der Madeweg. Net na de nieuwe dienstregeling in was gegaan reed de 53 structureel 1 minuut te laat. Sinds 2 weken rijdt hij stipt op tijd, als niet 1-2 minuten eerder (Bestuurders een wake-up call gehad? :| ) De 53 heeft inderdaad ook geen seconde geduld. Deuren open en dicht zodra het kan... Richting Zuidoost geven de 50 & 53 wel heel vaak een geslaagde overstap.

En dat van de 51 gebeurt wel 'ns. Dan is ie wel ernstig vertraagd meestal en om verdere vertraging op te lopen, of andere lijnen te hinderen, keert ie op Spaklerweg. Zo is de opglopen vertraging al direct ingehaald. GVB heeft hier ondertussen ook al een automatische omroep voor.
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Vinny »

Dat verhaal heb ik te horen gekregen. Don't shoot the messenger.
Prima, het tekent gewoon het gebrek aan wil om fatsoenlijk openbaar vervoer in de regio Amsterdam te verzorgen. Ik kan me daar af en toe behoorlijk over opwinden, maar goed, het zij zo.
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Gebruikersavatar
Ardan
Oud-beheerder OVNL
Berichten: 13031
Lid geworden op: wo 10 jun 2009, 21:52
Locatie: Deventer

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Ardan »

Wat heeft de verdere ontwikkeling van IJburg te maken met de wil om goed OV aan te bieden? Ik zie het verband niet echt.
Ik doe ook maar wat
Gebruikersavatar
Vinny
Donateur
Berichten: 13665
Lid geworden op: do 13 mar 2008, 19:07

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Vinny »

Omdat het gewoon een kletsverhaal is dat door bobo's verzonnen wordt om elk potentieel uit een mogelijke ov-verbinding te knijpen zodat de kwaliteit dermate teleurstellend blijft dat de modal-split in verbindingen die niet gericht zijn op Amsterdam-Centrum totaal niet in overeenstemming is met de doelstelling van de Stadsregio. :')
Vergeet niet uit te loggen als u het forum verlaat of overstapt naar een andere website
Thom91
Berichten: 8817
Lid geworden op: zo 09 jan 2011, 19:32
Locatie: Enschede

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door Thom91 »

Natorious schreef:Het is tegenwoordig haast zelden als de overstap slaagt op Van der Madeweg. Net na de nieuwe dienstregeling in was gegaan reed de 53 structureel 1 minuut te laat. Sinds 2 weken rijdt hij stipt op tijd, als niet 1-2 minuten eerder (Bestuurders een wake-up call gehad? :| ) De 53 heeft inderdaad ook geen seconde geduld. Deuren open en dicht zodra het kan... Richting Zuidoost geven de 50 & 53 wel heel vaak een geslaagde overstap.

En dat van de 51 gebeurt wel 'ns. Dan is ie wel ernstig vertraagd meestal en om verdere vertraging op te lopen, of andere lijnen te hinderen, keert ie op Spaklerweg. Zo is de opglopen vertraging al direct ingehaald. GVB heeft hier ondertussen ook al een automatische omroep voor.
Tsja, als je 24 metro's door een tunnel wilt persen die aan een perron moeten keren heb je weinig keus dan vertraging uit de weg te gaan. Een minuut is dan al teveel..
Komt wel goed schatje.
Gebruikersavatar
isadora
Berichten: 5817
Lid geworden op: zo 13 nov 2011, 14:14

Re: De alledaagse eigenaardigheden in Amsterdam

Bericht door isadora »

Vinny schreef:Omdat het gewoon een kletsverhaal is dat door bobo's verzonnen wordt om elk potentieel uit een mogelijke ov-verbinding te knijpen zodat de kwaliteit dermate teleurstellend blijft dat de modal-split in verbindingen die niet gericht zijn op Amsterdam-Centrum totaal niet in overeenstemming is met de doelstelling van de Stadsregio. :')
Vinnie, is je komma-toets defect? Mijn "Hoger Wezen" wat een zin. :D
I used to think that my life was a tragedy, but now I realise, its a fucking comedy ; )
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 28 gasten